[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:26

goedemorgen allemaal :-) Lag vanmorgen om 7 uur in mijn bed en ben nu al klaarwakker pfff

Eventjes een update :

Welkom nieuwkomers :)

SanneVD, ik hoop dat je hondje vlug er bovenopkomt !
Amsterdam_30, ai ai ai, pijnlijk |( heb je geen fitness bal ? kun je toch een beetje bewegen...
Avanti_haf, sportief *\o/*
Djuulsie, je kan maar moeilijk handstand gaan doen op de metro :+
Dais, heb je gezonder gegeten door hier mee te lezen ?
xNathaliee, vervelend he die onregelmatige uren ;(
Eefske, 2 cm kwijt in de taille *\o/*
MMMaaike, -1,5 kg -1,7 % vet *\o/*
AmyII jouw lijstje ziet er vandaag heel goed uit :j ik vind sommige lijstjes ook wat minnetjes...
Pasamba gaat strak in haar vel zitten tegen ze naar Mallorca vertrekt *\o/*
Carlijn_ een heel sportief begin van de dag :-)
suuzepuus *\o/* dat hetzelfde resultaat als ik, ben ook aan de biertjes geweest, gelukkig van de patat kunnen afblijven :D

Ik ga zelf vandaag nog 2 paardjes rijden, verder worstelen met de basics van Zumba en mijn fitnessballen eens uitlaten
hum hum de hond uitlaten en de fitnessballen hun werk laten doen, verder een beetje huishoudelijk werk en zorgen dat straks het eten op tafel staat en voor dat ik het weet is het wss weer tijd om te gaan werken....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:27

Zorgen dat je je kcal balans behaald door groenten en fruit en of brood en niet door 'loze' kcal als crackers, die zijn vaak (te) zout.

Citaat:
Misschien kan ik best wat meer eten, maar heb dan ook 25 kilo overgewicht! En als ik naar jouw lijstje kijk kom ik toch ook maar op max. 1300 cal. De dagmenu's van Sonja Bakker zijn echt minder dan dat ik nu eet en en dat heeft bijna heel Nederland wel een keer gedaan.

Hoe kom jij aan Sonja Bakker bij mij? Ik boycot haar! Ik let alleen gewoon op wat ik in mijn mond stop! En ik ga mijn tekort aan kcal gewoon niet aanvullen met crackers of ligakoeken. (Of eierkoeken)
Laatst bijgewerkt door AmyII op 08-02-11 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:27

Echt heerlijk weer buiten _/-\o_
Morge lekker paardrijden op mijn verzorgpony :)
En volgende week dinsdag komt me eigen paard *\o/*

spottedponie

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:33

T is inderdaad heerlijk weer! Over een uurtje lekker even een frisse neus halen buiten met collegas

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:47

Amy: Ik wil je verder niet aanvallen hoor, dat is niet mijn bedoeling. Je kan mijn lijstjes terug kijken, ik plaats ze bijna elke dag, alleen niet ik het weekend, want dan kan ik namelijk geen comp. meer zien. Ook eet ik dan wat meer, zaterdag lekker uitgebreidt (bijv. een zuurkool overschotel afgelopen zaterdag) en zondag eet ik bij mijn schoonmoeder en dan heb ik dus niks te kiezen en die kookt altijd voor een weeshuis. Mijn vriend en zwager zijn allebij rond de 1,90.

Dit is de eerste keer dat ik een cracker eet, gewoon omdat ik weer eens wat anders wou proberen en ik doe er wel weer 30+ komijnenkaas op. Gisteren heb ik bijvoorbeeld wel weer 4 boterhammen op omdat ik ging sporten. Vandaag heb ik ook nog een grote eierkoek en vanavond aardappels, dit zijn koolhydraten. (verdeling vandaag: 6,23 vet, 147,95 koolhydraten en 45,32 Eiwit) Ik vind dat ik best gezond eet, elke dag min. 2 stuk fruit en groente ook bijna elke dag, ondanks dat ik minder eet voel ik me 100% beter in m'n vel.

Ik bedoel ook niet dat jij aan Sonja Bakker ben, maar gewoon als voorbeeld over het aantal cal. wat je volgens haar mag per dag.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:49

Dames. Volgens mij vliegen de kilo's er hier af.
Ben ik de enige die benieuwd is hoeveel kilo's we er met z'n allen in totaal af hebben? :=

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:51

Oh daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! :D

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:55

irise456: Spannend! Heb je foto's van je nieuwe aanwinst?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:56

@MMMaaike, mijn eerste post vandaag was ook niet per se tegen jou gericht, maar ik lees hier elke dag de lijstjes en dan vind ik over all dat er door sommigen hier heel weinig gegeten wordt, en dat vind ik nogal jammer, sommigen hier zetten zichzelf op 'bootcamp' terwijl eigenlijk iedereen hier wel weet dat afvallen niet per se een marteling hoeft te zijn.
Bovendien ben ik bang dat sommigen hier, wanneer ze hun streefgewicht hebben gehaald, ze weer zoals voorheen gaan eten. Nu maakt het mij echt niks uit, hoor! Maar het zou jammer zijn als we met zijn allen gaan jojoen terwijl we nu ons best doen.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:02

MMMaaike schreef:
irise456: Spannend! Heb je foto's van je nieuwe aanwinst?

Ik ben ook zoooo benieuwd :-)
enne eigen paard is goud waard *\o/*

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:16

Ik zit nog op school, maar wel bijgelezen, gaat goed zo tehoren.
Ik ga morgen wegen, zal niet veel afzijn, door feest dit weekend. Ook aankomend weekend is t weer raak. Dus tussen door maar net.

O. Yoghurt met sinasappelsap erdoor + special kt. Appel
L. 2 boterhammen met linera smeer pate
T. ?a. ?

Beweging: 7 km heen en 7 terug naar school. Denk 6 km naar paard (wel kans of heen of terug gebracht) uurtje paardrijden.
Mischien nog hometrainer na Bijles, denk niet.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:21

@ Pirouetje: Ja, gewoon door gezonder te eten, niet meer te snoepen en alleen nog maar water (en soms thee) ipv dubbelfris en cola :D

Vind het alleen nog lastig om aan voldoende groente te komen met avondeten, maar ik doe mijn best :D

Ik kook nu ook elke avond, normaal kookte ik 1 of 2 x per week :=

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:24

Wat at je dan als je niet kookte? Kant en klaar ofzo?

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:31

Voor wie niet aan zijn groenten komt: snack eens wortels, komkommer of selderij, 6 plakjes komkommer is ongeveer 50gr.

Ik zag hier iemand Lays Oven baked eten, minder vet, oke, maar wel bijna evenveel kcal al de gewone, dus niet teveel nemen!

Mijn lijstje vandaag:
O: 2 volkoren beschuitjes 1 met vlokken en 1 met 30+ kaas
T: niks
L: 2 bruine bh 1 met 30+ kaas en 1 met sandwichspead en komkommer
T: 2 stuks fruit (waarschijnlijk appel en mandarijn)
A: kip met rijst en zoetzure saus

Ik eet 's avonds na mijn eten bijna nooit meer iets. Zorg dat je voldoende hebt gegeten en neem verder alleen nog drinken. Je kan het best niet meer eten na 7 uur 's avonds.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:34

Ik heb wel een foto staat thuis op de computer, maar toen wou ze niet stilstaan dus beetje wazig, en ze was erg vies kwam net uit stal :P
Zaterdag ga ik weer langs, heb nu een nieuwe camera en probeer dan een nieuwe foto te nemen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:37

Eefske schreef:
Wat at je dan als je niet kookte? Kant en klaar ofzo?

Als ik een lange dag had op school at ik tussen de middag pizza of friet (zeg maar niks :') ) Dan ben ik pas 's avonds thuis en dan at ik vaak nog koekjes of chips en ging ik weer slapen :o
Mijn vriend en ik hebben allebei een grafhekel aan koken dus dan was het alsnog iets makkelijks, kant en klaar schotels e.d.

Nu ben ik gewoon al heel de week braaf aan het koken en eigenlijk valt het best mee :D

Vanaf volgende week begint school ook weer en dan neem ik braaf mijn bammetjes mee of koop een klein broodje gezond (zonder mayo) :)

Char: Vervang je dat dan met een tussendoortje of eet je dat dan bij een maaltijd?

Als ik niks meer eet na 7 uur ga ik echt met honger naar bed en daar heb ik echt een hekel aan :o

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:43

Wat mij ook opvalt is dat sommige mensen vooral op de calorieen focussen en niet op de voedingstoffen in het eten. Want ook al ben je aan het lijnen die voedingstoffen heb je gewoon nodig.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:44

ik let eigenlijk nergens op.. niet op calorieën en niet op voedingsstoffen.. eet gewoon de gezonde dingen en zorg voor gezonde tussendoortjes

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:51

Ik let niet op calorieën, wel op verzadigd vet.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:53

Ik doe vooral calorieën tellen. Omdat ik weet dat ik qua voedingsstoffen wel goed zit en ook eigenlijk altijd wel heb gezeten. Alleen er zat vaak te veel vet en te veel suikers bij. Daar let ik nu ook op.
En verder iets te weinig fruit vanwege allergieën. Maar ik doe m'n best :j

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:16

Charr_x schreef:
Ik eet 's avonds na mijn eten bijna nooit meer iets. Zorg dat je voldoende hebt gegeten en neem verder alleen nog drinken. Je kan het best niet meer eten na 7 uur 's avonds.

Daar ben ik het niet mee eens... als je na 7u niets meer eet en bijv om 11u gaat slapen en om 7u weer op staat dan moet je lijf 12u zonder iets te eten... Als je slaapt verbrand je ook met je metabolisme etc dus dan word je wakker met een hongerig lijf (ook al voelt dat bij de meesten niet zo). In het kader van "je mag geen tussendoortjes overslaan want je moet regelmatig en gezond eten en je lijf niet te lang zonder iets in je maag laten want dan blijft je stofwisseling op gang" daar hoort een tussendoortje tussen 21-23u ook bij, mits gezond en afhankelijk van wat je nog gaat doen die avond en hoe laat je gaat slapen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:21

Zo wat een heerlijk weer buiten :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:21

_/-\o_ helemaal mee eens!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:22

En eet nu me middageten!
3 witte bolletjes met niks erop, heerlijk :D