Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:12

Tootje, dan durf ik m'n eenheden hier niet te vermelden.... (in het ieder geval een stuk meer)
Spuit je de lantus 's morgens of 's avonds?

meike, dextro gaat bij mij ook áltijd mee!! Als ik te hoog zit, merk ik daar eigenlijk niets van, maar te laag vind ik echt helemaal niets.. Vooral als je zodra je dat voelt, niet gelijk iets eet, dan duurt het zo lang voordat je je weer lekker voelt. (eerst zweten als een otter en later niet meer warm te krijgen }:0 )
Wat een sukkel die mentor :P Ik moest op de lagere school altijd om 10.00 uur een glaasje sinaasappelsap en een kaakje. Veel commentaar van klasgenootjes. Dát wilde zij ook wel .....
Op een gegeven moment schaamde ik me er zo voor, dat ik het niet meer nam..... Hoe vaak ik niet flauwgevallen ben in de pauze.... :o (en nog erger.... Ik gooide de pakken stiekem ergens weg, want ja, m'n ouders mochten er toch niet achter komen dat het helemaal niet op ging... :o :o )

tootje71

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 14:22

Ik spuit de lantus s'morgens .

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 14:23

Ik wilde nooit op kamp gnagna dan werd mijn suiker als excuus gebruikt en hoefde ik niet mee ( heeft dus ook nog voordelen ;-))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:28

>;) ooohhh

Als je overdag lager zou zitten en de avond juist hoger, zou het misschien een idee zijn hem 's avonds te gaan spuiten?!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:46

mij is altijd verteld de langwerkende in de avond te spuiten eigenlijk......

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 15:05

Ik ben ooit naar de ochtend gegaan omdat ik dan s'nachts beter zat , maar goed meestal gaat het goed hoor alleen nu even iet ;-)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:07

KellyG schreef:
mij is altijd verteld de langwerkende in de avond te spuiten eigenlijk......

ja kan beide.. ligt aan je waardes. Geloof zelfs dat de lantus 24 uur werkt...
Ik spuit de lantus ook in de avond, omdat ik 's ochtends altijd zo hoog zit. De lantus werkt na zo'n 10 a 12 uur op zijn top. Dit zou mijn piek in de ochtend dus moeten onderdrukken...

als ik nou eens zou meten, zou ik het weten _O-

En van die blauwe vingertoppen vind ik ook zo bezwaarlijk...

zucht!

Hebben jullie dit ook, dat als iemand vertelt over zijn/haar problemen - kanker, darmen, andere nare ziektes - dat je opeens heel goed kan relativeren? Ik denk dan wel eens 'gelukkig heb ik maar suiker!'

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:09

Absoluut wel!!
Vind het alleen niet zo fijn dat dit meer een 'slopende' ziekte is en dat je er ooit misschien problemen van krijgt zoals nieren, alzheimer, hart o.i.d. en dan voel ik even het 'maar suiker' niet :P

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:16

ik spuit andere langwerkende dan lantus, levermir

ik zeg ook altijd dat er ergere dingen zijn om te krijgen, en ergens meen ik dat ook wel.....
mn diabetesverpleegkundige begon vorig jaar een gesprek met me, en toen zei ik dr dat ik er zo over dacht, maar het toch moeilijk vond allemaal..... toen zei zij iets wat misschien hard overkomt, maar wel waarheid is; als je bijvoorbeeld kanker heb, dan is het zo, OF je geneest, OF je gaat dood......
diabetes is iets waar je van je geboorte tot je 90e mee kan leven, maar wel 90 jaar lang dan mee bezig ben en mee geconfronteerd wordt...... het is niet zo dat je het een dagje "kan vergeten"

kon me er wel in vinden wat zij zei......
en het is ergens ook wel zo, je bent er dag in dag uit mee bezig.....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 15:50

Ik maak mij er niet meer druk om het hoort bij mij ik zeg wel eens dat als er een pil werd uitgevonden die suiker geneest ik er nog over na zou moeten denken :o ik loop er al zo lang mee , maar goed zou hem wel nemen hoor ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:55

Ik zou er geen séconde over na hoeven denken!! Heb er écht heel veel voor over om er van af te komen! Het is absoluut niet zo dat ik er heel veel mee bezig ben, wat je zegt het hoort er bij, maar ik zou niets liever willen dan er vanaf zijn!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:57

Indd, het kan altijd erger! Ik zeg altijd tegen mn vriend, ik krijg geen ziekte meer, ik ben al ziek :P
Zolang ik geen complicaties krijg, kan ik er ook prima mee leven.
Herkenbaar Kentaro! Indd ik wil ook snel iets eten als ik te laag zit, anders wordt het alleen maar beroerder.
Ook het niet aan je ouders willen vertellen, extra gaan meten op de wc of in je slaapkamer, anders zitten ze er met de neus bovenop: hoe hoog zit je?? En dan vooral niet vertellen als je te hoog/laag zit.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:13

het kan altijd erger is inderdaad een goeie gedachte die mij ook vaak wel heel veel kracht geeft. :) Alleen soms dan wil ik het gewoon niet horen... haha ja het kan altijd erger, maar dit is toch ook niet zo prettig.

Als er ooit iets word gevonden om ons te genezen zou ik het ook zeker nemen, wat denken jullie eigenlijk? hebben jullie er nog hoop in? :P

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:14

Tuurlijk! als ik 83 ben ofzo :P dan wordt er iets uitgevonden

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:36

Even een ego-berichtje
Ik heb mijn school gevraagd of er een regeling is om minder uur stage te lopen. Ik moet nu 32u per week in de zorg lopen en dat trek ik op dit moment niet met mijn bloedsuikers.
Gelukkig neemt school mij serieus en gaan hun best doen om iets te regelen :)

Bloedsuikers zijn ook weer op de goede weg :) dus ik ben blij :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:48

vind het super dat je je eigen lichaam goed in acht neemt!! En gelukkig luisteren ze er ook naar!

Betreft iets uitvinden, daar wordt echt wel hard aan gewerkt. Bijvoorbeeld het vervangen van de insuline eilandjes. Maar dan komt o.a. het grote probleem van te weinig donoren. In dit geval zijn voor 1 ontvanger 3 donoren nodig :P
Of het inderdaad onze tijd mee zal gaan maken, heb ik ook sterk m'n vraagtekens bij..

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:20

Wat fijn Mijkee! :) 32 u is er veel ja, hoeveel dagen ga je erbij nog naar school?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:23

wow jullie gaan ineens als een speer hihi

Ik wil ook nooit iemand anders lastigvallen of belasten met mijn stomme suikerziekte terwijl ik eigenlijk wel zo egoistisch moet zijn voor mijn eigen lichaam, het is natuurlijk niet egoistisch maar soms voelt dat wel zo

tijdens een hypo meet ik als een idioot dat niet lekker gevoel blijft zo lang aanhouden terwijl je dan bijvoorbeeld alweer op 5 zit

ik ben nog erg in de ontkenningsfase ik kan het gewoon niet accepteren mede omdat ik 10 kilo zwaarder ben en dat opzich vind ik niet erg maar ik had vroeger een platte buik en nu niet meer, de rest zie je het bijna niet aan maar grrrrr wat baal ik daarvan en ik weet gewoon niet hoe ik dat ding weer plat krijg

als ik fotos van vroeger zie of van mensen die ook ouder zijn geworden maar nog wel net zo dun zijn dan baal ik zo enorm
ben er ook wel vrienden door kwijtgeraakt maar puur omdat ik me zo onzeker voelde dat ik alles afstootte en nog steeds doe ik heb het gevoel dat ik mijzelf niet meer ben en dan kan ik gewoon geen "vreemde of andere" toelaten en van dat probleem moet ik echt af maar ja dan denk ik weleens wie wil er nog een dikke buik als ze ook een platte kunnen scoren (ik moet nog even leren dat ik nog net zo leuk ben als altijd)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:19

hee meissie, als iemand jou niet zou willem omdat je een buikje heb, zijn het wel enorme eikels hoor. Een mens, hoe mooi of lelijk,dik of dun,kaal of kroeshaar komt in principe altijd zijn gelijke tegen. ik ben niet moeders mooiste maar Willem ook niet, Willem is graatmager,2 meter 8 lang, kaal rode neus.. bril hahaha kan niet op. Ik ben 1.68 en nu 90 kilo :o een buik die last heeft van de zwaartekracht net als mijn borsten (van mijn 4 kids zeg ik altijd, maar als het anders zou zijn weet ik dat toch niet haha)
Dus zelfs met een buikje ben je als mens mooi als je karakter maar klopt!
ps wat denk je van al die meiden met een mooi decoletee door die bh's met voorgevormde en gevulde cups.. nee iedereen mankeerd genoeg om niet zo mooi gevonden te worden. Zolang je karakter goed is, kom je er wel ongeacht je uiterlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:10

Kom op Dientje!! Als je jezelf al niet de moeite waard vind, straal je dat uit en is het voor anderen ook moeilijk om je mooie kant te zien!! Ik zeg altijd zo hebben ze meer om van te houden! :D
En net wat pipo zegt, íedereen twijfeld over dingen aan zichzelf!! Heb bijvoorbeeld wel eens een bloedmooie meid gesproken en die was zo onzeker als wat omdat ze zichzelf te dun vond :P Een vriendin van een vriendin had schitterend mooi zwart, krullend haar, ze vond het verschrikkelijk en heeft er van alles mee uitgeprobeerd. En laten we eerlijk wezen, mensen die zichzelf helemaal fantastisch vinden zijn geen leuke mensen om mee op te trekken!? }:0
Geniet van het leven en geniet van jezelf en je zult merken dat het mensen aantrekt!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:20

lantus werk tussen de 24 en 26 uur. Levemir volgens mij tussen de 16 en 24 uur. Met 1x dgs levemir spuiten wam ik ook niet uit. Ik heb een allergie voor levemir. Krijg dikke jeukende bulten die ook nog eens rood zijn. Nu spuit ik lantus, zijn mijn waarden beter en geen bulten meer.
Ik controleer ook te weinig en opschrijven doe ik ook nooit. Ook ben ik al een jaar niet meer bij de internist enzo geweest. Binnenkort toch echt maar weer eens een afspraak maken.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:28

dientje, afvallen en suikerziekte hebben is gewoon bijna een onmogelijke combinatie. En meid, dat buikje is hardstikke gezond. Ik ben ook zeker de dunste niet. Maar meid, we are beautiful. Net als iedereen op deze wereld. En nu klink ik alsof ik bomvol zelf vertrouwen zit, maar geloof me. Dat is verre weg van. Maar bij mij is er vergeleken met een paar jaar geleden echt een knop om gegaan.
Je zult dit vaker gehoord hebben misschien, maar zeg elke keer dat je in de spiegel kijkt dat je mooi bent. Ik probeer dit nu bijna 3 weken en het werkt, ik geloof het niet altijd maar op sommige dagen kan ik echt tevreden en blij zijn met mezelf. Ik merk ook dat ik doordat ik me beter voel minder vreetbuien heb wat uiteraard gunstig is voor mijn gewicht. Het is echt een wisselwerking.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:45

hier nog een stevige hoor :o 1.61 en 82 kg...de hoop om af te vallen heb ik niet meer heb er ook geen zin meer in :o het enige is wel dat ik mij te lomp vindt om op mijn paard te gaan zitten ..maar goed met pijnlijke schouder gaat rijden ook niet...en toch kan ik in de spiegel kijken en denken je mag er best zijn !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:50

Ik zou ook heel graag af willen vallen, maar kan gewoon niet van lekkere dingen afblijven....
Vind het ook een groot voordeel dat ik dan met minder insuline uit zou komen, maar het lukt nog niet erg.

Oja, vandaag lag de brief met de uitnodiging voor de griepprik op de mat :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:20

oooh... die komt er binnenkort ook weer aan ja.. de meeste van jullie halen hem wel las ik? :)