Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:36

Niezen doe ik ook heel veel, vooral onder de douche, gister nog een topic over geopend :P

9,8 km wat goed! Weet niet of ik daar ooit echt zin in ga hebben zeg maar, je bent dan toch lang weg. Nja, eerst maar eens zien dat ik volgende week weer wat actiever ga worden :P Heb wel na m'n scriptie even 3 weekjes "niks". Oppassen en schoonmaken gaat natuurlijk gewoon door, maar geen scriptie en stage begint 1 april pas. Kan ik flink hardlopen en naar de sportschool die 3 weken!

Over drinken met zouten enz heb ik geen verstand...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:57

Goedemiddag!!
MJ: wow, wat goed zeg! Mooie tijd ook! :D
@ Tara: beterschap!
@ Fan: jij was er al vroeg bij zeg!

6 km ging goed!! In 39 minuten gelopen *\o/* . Een persoonlijk wereldrecord dus ;)
Eerst 10 minuten had ik het wel wat zwaar, ging ook deels over onverharde paden, dus dan ga je toch kijken waar je je voeten neerzet. Maar daarna ging het lekker! Zelfs nog wat mensen ingehaald :P .

Zag net wel een klein blaartje bij mijn teen. Verkeerde sokken :( . Gelukkig geen last van gehad met lopen.
Nu zo nog even naar de paardjes en eind van de middag eten en film kijken met een paar meiden. Morgen "vrij": ga mee naar het ziekenhuis voor de uitslag van de MRI van mijn vader.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:35

_Tara_ schreef:
9,8 km wat goed! Weet niet of ik daar ooit echt zin in ga hebben zeg maar, je bent dan toch lang weg.

Dat is precies wat ik een paar maanden geleden nog zei... Het is toch wel een soort verslavend :=

@Noor, ik kreeg op standaard dikke sportsokken uiteindelijk ook blaren, omdat die sokken net niet strak genoeg zaten en er dus wrijving was.

Ik heb nu twee paar runningsokken, 1 duur paar X-socks. Loopt prima! Maar ook een paar dunne runningsokken van de hema en die lopen ook prima!
Wat fijn dat je de 6 km, op die blaar na dan, zo fijn hebt kunnen uitlopen!!
Succes morgen in het ziekenhuis.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:44

Neus ziet er goed uit hoor!

Zonet met vriendlief 8 km gewandeld! Was kouder dan verwacht, maar met de wind in de rug was het heerlijk. Ga denk ik komende week toch nog even een keer naar de ha, hen nog steeds pijn tussen de schouder bladen en mijn borstbeen! Voel me verder super en vandaag mijn hart ook lekker rustig maar ik wil ook wel een keer van die pijn af. Niet dat het zo erg is hoor, pijn is heel goed draagbaar!
Ben alleen een beetje bang wat ie gaat zegge. :+

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:20

Sak, kun je niet doorwezen worden naar de Cardioloog? Je bent nu al best een tijd bezig.
Noor, goed gedaan! +:)+ Voelt goed he?! :j Ik vroeg op? Heb een snurkende man naast mij, die zorgt dat ik nog wat aan mijn dag heb :+
MJ, goed gedaan zeg! +:)+ Heb net even gegoogled, krijg diverse antwoorden, kan zijn dat je krampachtig loopt of id vocht. Ik ga ook een belt kopen, nu op zoek naar de juiste vloeistof. Ik laat het wel weten als ik iets weet.
Bom, met Stinkertje gaat het goed, gelukkig!

Manlief heeft goed pijn. Heb hem net op de bank gegooid met een icepack. En maar klagen :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:30

Ja kan, maar dan moet ik eerst even naar de huisarts en met mijn hart is niks mis ;) dus denk dat ik dat deze week even ga doen. Het lijkt misschien lang maar dat valt wel mee hoor! Ik denk nu ongeveer 80 dagen, even teruggerekend van de medicijnen :+ en dan heb ik nog voor meer dan 50 dagen aan medicijnen ;)

Ik heb precies dezelfde klachten als mijn moeder ook al haar hele leven heeft! En daar is nooit qat gevonden. Kreeg van een vriendin de tip om de ha ook eens te wijze op het syndroom van tietze, hen daarnog niet over gelezen trouwens dus ik heb geen idee wat dat is!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:44

Lekker weer vandaag he. Sak lekker gewandeld las ik en nog een paar lekker hard gelopen.

Voorlopig ben ik ook maar ff van de 10 af, ga het echt de komende tijd niet redden en moet dan toch keuzes maken. Ik ben begonnen met hardlopen om a. wat af te vallen en b. meer conditie voor het paardrijden. Afvallen is gelukt, en de conditie ook. Heb nu lekker veel te rijden dus hardlopen moet ff een stapje terug doen voor het rijden. Wel in conditie blijven, maar dat lukt met 5 - 8 km ook, daar hoef ik geen 10 km voor te lopen.

Bom bij Ballorig geweest zeker?
Haha leuk he,kids die te lang op zijn gebleven.

Kindjes jureren was weer leuk, ik blijf het fantastisch vinden hoe ook kindjes met een beperking of dat ze 'anders' zijn zo op een leuke manier bezig kunnen zijn met de sport. Fantastisch hoe ze kunnen glunderen van een complimentje en hun momentje in het middelpunt.
Daarna heb ik Lis en de merrie nog ff gereden, die deden allebei heel erg hun best, dus ik was zo klaar met ze (goed is immers goed en wordt heus niet ineens nog beter). Gelukkig maar, want het liep allemaal best uit. Was pas kwart over 7 thuis en toen moest ik nog eten. Ben nu wel weer echt stuk, dus maar op tijd op bed want morgen is het weer een werkdag... :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:51

Morning :O

Leuk WenK! :j Die kindjes genieten dubbel en dwars van alle aandacht!

Hier weer een bokloze werkdag voor de boeg. Vandaag zal ik er ook geen tijd voor hebben, moet een offerte maken, waar veel geld mee gemoeid is. Als ik deze binnen haal, dan zijn mijn targets voor dit jaar gehaald! ;)
Werkse iedereen! Tot vanavond!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:33

Môge!

Wauw, wat ehbben jullie goed gelopen zeg! +:)+

@Sakk, lekker gewandeld! Die ziekte van Tietze heb ik ook nog nooit van gehoord. Al info gevonden?
@wenk: Lekker dagje gehad, leuk lijkt me dat, op die manier jureren!
@bomm: Leuk kinderfeestje gehad, nice!
@fann: Erg herkenbaar van je vent! ;) Werkse vandaag!

Ik ga vandaag weer rondje doen, duurloopje. Wil rond de 8km lopen. Dan woensdag of donderdag nog 10km interval en dan moet het zondag maar gebeuren... := We'll see!

Iemand tips: Heb een ander zadel, maar rijd mn knieën helemaal open. Beugel gaatje korter werkt niet, ik blijf precies op de naad van de kniewrong zitten en dat doet auw! :( Heb nu 1 dikke blauiwe plek en een dik schaafwondje op de andere knie. Nice.... :n

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:55

Noor, toch niet iets ernstigs met je vader?
Balen van die blaar zeg.

Sakkia, wat een aparte plaats om pijn te hebben.

Fan, pijn van 't hardlopen? :=

WenK, dat lijkt me wel mooi om te zien inderdaad, met die kindjes :)

Jaan, van zadels heb ik geen verstand := Wel heel vervelend, dat maakt 't rijden geen ontspannen hobby meer als je je knieën stuk rijdt.

Vandaag m'n scriptie af maken en mailen :D Daarna naar m'n vriend, weer bij hem met gewichtjes wat oefeningen doen. Ga ik morgen eindelijk weer hardlopen :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:58

Ja heb wel wat info gevonden en dat zou kunnen :j Maar ik laat dat liever door de arts zelf beoordelen :j
Vanmiddag om 4 uur moet ik bij de HA zijn, andere dan normaal maar wel één die ik ook goed ken en die ook fysio is :j Die kan dan direct even naar dat blok beton op mijn schouders kijken :+ Nu ik geen masage meer krijg op het werk is dit ook wel goed.

Nou het is geen constante pijn hoor. Soms alleen erg flammend en anders zeurt het wat, maar mensen hoeven er maar naar te wijzen of ik word agressief :+ Je mag er niet aankomen :n Alleen ikke :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:12

Goed van je dat je vandaag gelijk gaat Sakk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:20

Goedemorgen,
Vandaag een spannende dag: ik ga zo met mijn ouders naar het ziekenhuis. Krijgen we de uitslag van de MRI van mijn vader waaruit moet blijken of de chemo is aangeslagen.

Graag allemaal duimen dus!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:26

Ja leek me wel verstandig, zie er wel als een berg tegen op hoor :j
Maar goed ik voel me verder heel erg goed. Arjan zei het gisteren nog tegen me, ondanks dat je lichaam niet doet wat je wilt af en toe, ben je wel heel erg vrolijk de laatste tijd :j En dat is ook zo :j
Ben vrolijk en heb veel meer energie dan een paar weken geleden.
Ik eet ook veel minder koolhydraten en ik merk dat ik me daar heel goed bij voel. Ik had ook ecseem op mijn rechterhand en dat is nu ook zomaar (zonder er wat aan te doen dus) over!

Oooh Noor ik ga voor je duimen !!!! Spannend hoor, sterkte en succes!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:32

Goedemorgen,

Vandaag geen loopdagje voor mij, heb te veel andere dingentjes te doen. Gisteren wel 24km met vriendlief gemountainbike'ed in 75min. Dus lekker 19km/h gefietst. Fam. van Rene gaan binnenkort een toertochtje organiseren, dus moesten we even oefenen. ;) Leuke afwisseling. Morgen ga ik weer een rondje lopen.

Vandaag even druk in huis, boodschapjes doen, naar Shagoya, hopen dat 't wat beter met haar gaat. Ik heb nog geen nieuws weer. T is overigens wel een heerlijk dagje vandaag! Gisteren ook trouwens, toen hebben we lekker carnaval gekeken met zusje en zwager. Was ook gezellig.

Noor, wat spannend zeg vandaag. Ik wist dat helemaal niet van je vader, dan is hij ook nog erg jong? Ik duim ook voor jullie vandaag!

Sak, goed dat je even weer heen gaat. Syndroom van Tietze is toch iets wat de ha het beste kan beoordelen. Ik ben benieuwd wat ie gaat zeggen, wel handig dat ie ook fysio is. ;)

Tara, eindelijk laatste dagje aan je scriptie werken? :P

Jaan, a.s. zondag al de 10km? Knap hoor! Ik heb gelukkig nog even tot eind mei om te trainen. Lastig van dat zadel, ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van om je een tip te geven daar over.

Fan, werkse vandaag! Gaat 't al wat beter met je vriend? Hij was ook niet zo slim, zo te lezen. ;)

Wen, wat goed dat je voor jezelf besluit om even wat minder km's te gaan lopen! Je leert het wel. :D Als ik zie wat jij ook allemaal al aan beweging krijgt door al die paarden te rijden dan is 5-8km lopen een prima plan lijkt mij zo!

MJ, knap hoor bijna 10km gelopen!! Wat goed! Ik ben nog niet zo ver! :o

Bom, leuk kinderfeestje gehad! Zoonlief inmiddels weer in een good mood? :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:36

Het is een ze :+
Ze kwam ook altijd bij mijn vader voor de therapie, maar ondertussen gaat mijn vader nu naar een grotere praktijk omdat hij steeds meer dingen aankan en die kleine dingen dus niet alleen meer nodig heeft!

Komt wel veel overeen met het syndroom van Tietze, maar ik ga daar neit over oordelen :n Toen ik het las vielen er wel veel stukjes op zijn plaats :j Vooral de soms vreselijke pijn op mijn borstbeen :o Maar goed we shall see :j

OPh lekker sportief weekend gehad :j Ik heb er ook heel lang over gedacht om een racefiets aan te schaffen :j Maar ik denk dat ik het niet genoeg ga doen, omdat je dan al snel 1,5 uur weg bent ofzo :j
Het is ook echt heeeeeeeerlijk weer :j

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:37

Goedemorgen dames!!!

Zal ik mezelf maar even opnieuw voorstellen... :o :D

Helaas al anderhalve week niet meer gelopen... Baal er best van, maar ben er ook wel achter dat mezelf druk opleggen ook niet gaat werken. Nog even volhouden en dan komen er betere tijden en dan pak ik het lopen weer fanatiek op, want dit jaar gaat echt de dam tot dam lopen gelopen worden!! (10 em oftewel 16 km)

Gister wel een heerlijke buitenrit gemaakt met stalgenootje! Lekker vol galopje langs de vaart gedaan! Paard en ikke weer helemaal blij!

Misschien dat ik van de week nog een klein beetje tijd kan vinden om weer wat onderhoudsrondjes te doen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:52

Marjolein, laatste dagje scriptie inderdaad :D Moet ik wel in 1 keer een voldoende krijgen natuurlijk :P
Was wel lekker weer gister om te fietsen!

Noor, jeetje dat wist ik helemaal niet :oo Ik ga zeker voor je duimen!

Judith, ik herken je nog wel :P Gewoon binnekort weer met volle moed ertegenaan :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:50

-O- ;(

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:00

:(:) Uitslag niet goed?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:04

Is het neit goed Noor???

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:05

Nee, erg slecht zelfs. ;(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:05

Oh jeetje :(:) wat een domper!! En nu?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:29

Noor, een hele dikke virtuele knuffel :(:)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:36

Oh nee Noor, heel veel sterkte!!!!