x_Jeanine_x schreef:ik heb mijn 4de rpik gehad, maar ik merk geen verschil...
Jullie wel?
In hoeveel tijd heb je die gehad? Gewoon 1 per week of 2 per week?
Edit: Niet dat dat ertoe doet, maar meer voor mijn info, wat andere mensen hebben ;p
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:Ik ben alweer een paar weken moe en lusteloos. Snap er niks van.
Spuit nu ook weer om de 4 week ipv 5 week
ik denk dat het door het weer komt. Ik moet ook weer 2x per week prikken terwijl het een heletijd 1x per week goed ging.
En even bespreken waarom ik niet meer in mijn bovenbeen kan prikken. Naald wil gewoon niet meer door mijn vel. Of naja.. met heel veel kracht wel.. Maar dat is zeer pijnlijk. xxxjanna schreef:x_Jeanine_x schreef:ik heb mijn 4de rpik gehad, maar ik merk geen verschil...
Jullie wel?
In hoeveel tijd heb je die gehad? Gewoon 1 per week of 2 per week?
Edit: Niet dat dat ertoe doet, maar meer voor mijn info, wat andere mensen hebben ;p
liefpaardjee schreef:hoi,
ik kom maar even binnen vallen.
ik ben sinds een half jaar al duizelig als ik even 1 trap
opren, dan moet ik echt gaan zitten anders van ik flauw.
ik ben ook al een hele tijd heel moe, super snel ziek
loop nu al een goede week met verhoging (sinds dinsdag
vorige week, normaal heb ik 36,0 en nu een tijdje 37,5 tot
38,0)
heel snel spierpijn, helaas kan ik daardoor ook niet veel
sporten omdat ik heel snel moe ben en spierpijn heb.
hierdoor kan mijn conditie ook niet verbeterd worden.
zou ik dan b12 tekort hebben? ik heb al een paar x bloed
laten prikken maar daar kwam niks uit. Ik heb ook geleden
dat een huisarts een bepaalde hoeveelheid al goed vind maar
dit eigenlijk toch te laag is.
ook eet ik genoeg fruit; 1/2 parika, 1 mandarijn, 1 peer
Glossi schreef:Opstartdosering is 10 injecties in 5 tot 10 weken. Het kan als ik het goed onthouden heb tot 15 injecties duren voor je vooruitgang verneemt. Maar dan moet de opstart wel goed zijn.
Ik prikte altijd in mijn been, nu altijd in mijn arm. In mijn arm voel ik het niet eens. Mini prikje! Bil is het beste plek omdat het daar het best word opgenomen en meestal het minste pijnlijk is.
Vraag de assistente of ze de vloeistof zo langzaam mogelijk wil inspuiten. Hoe langzamer hoe minder pijnlijk!
liefpaardjee schreef:hoi,
ik kom maar even binnen vallen.
ik ben sinds een half jaar al duizelig als ik even 1 trap
opren, dan moet ik echt gaan zitten anders van ik flauw.
ik ben ook al een hele tijd heel moe, super snel ziek
loop nu al een goede week met verhoging (sinds dinsdag
vorige week, normaal heb ik 36,0 en nu een tijdje 37,5 tot
38,0)
heel snel spierpijn, helaas kan ik daardoor ook niet veel
sporten omdat ik heel snel moe ben en spierpijn heb.
hierdoor kan mijn conditie ook niet verbeterd worden.
zou ik dan b12 tekort hebben? ik heb al een paar x bloed
ook eet ik genoeg fruit; 1/2 parika, 1 mandarijn, 1 peer
liefpaardjee schreef:zou ik dan b12 tekort hebben? ik heb al een paar x bloed
Citaat:ook eet ik genoeg fruit; 1/2 parika, 1 mandarijn, 1 peer
xxxjanna schreef:Glossi schreef:Opstartdosering is 10 injecties in 5 tot 10 weken. Het kan als ik het goed onthouden heb tot 15 injecties duren voor je vooruitgang verneemt. Maar dan moet de opstart wel goed zijn.
Ik prikte altijd in mijn been, nu altijd in mijn arm. In mijn arm voel ik het niet eens. Mini prikje! Bil is het beste plek omdat het daar het best word opgenomen en meestal het minste pijnlijk is.
Vraag de assistente of ze de vloeistof zo langzaam mogelijk wil inspuiten. Hoe langzamer hoe minder pijnlijk!
Ik heb in mijn bil laten prikken, mijn huisarts zegt dat in je bovenarm maar minimaal werkt, en dus zeer af te raden..
Voor mij is besloten dat ik 3 weken 1 prik per week krijg, en dan al 1x per maand.. Is dit niet erg weinig?
Moet ik voorstellen om wat langer door te gaan met 1 prik per week?
daarom is het handig om de belangrijkste dingen in de opening te hebben.Glossi schreef:Als je cyanocobalamine krijgt kun je over stappen op hydroxocobalamine. Er zijn meerdere mensen die niet goed op de cyanocobalamine reageren, dat komt door de hulpstof die daar in zit.
Glossi schreef:Haha logisch dat niet alle paginas wil lezendaarom is het handig om de belangrijkste dingen in de opening te hebben.
Ik zou je huisarts vragen waarom hij zich niet aan de bijsluiter en medisch compas houd. Waarom hij jou een andere dosis geeft. En als daar antwoord op heeft gegeven dan zeg je dat je liever de de opstartdosis wil die in de bijsluiter staat. Hier staat ook veel info waar je iets aan zult hebben: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/behandeling.htm
Shadow0 schreef:Gewoon doorgaan hoor! Er is geen enkele reden om te stoppen: het tekort is vastgesteld en deze injectie zou je ook krijgen met de goede behandeling.
Lughnassadh schreef:Ook hier een chronisch tekort aan B12. Helaas heeft het te lang geduurd, na terugkijken zie ik dat ik hier als sinds mijn 13e mee loop, voor ik eindelijk mijn gelijk mocht gaan halen en ook kreeg. Het gevolg is dat ik restverschijnselen heb, helaas. Sinds 2 jaar prik ik. Na wat uittesten kwam ik op een injectie per 14 dagen. En inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter!
xxxjanna schreef:Lughnassadh schreef:Ook hier een chronisch tekort aan B12. Helaas heeft het te lang geduurd, na terugkijken zie ik dat ik hier als sinds mijn 13e mee loop, voor ik eindelijk mijn gelijk mocht gaan halen en ook kreeg. Het gevolg is dat ik restverschijnselen heb, helaas. Sinds 2 jaar prik ik. Na wat uittesten kwam ik op een injectie per 14 dagen. En inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter!
Wat zijn die restverschijnselen precies? Mijn dokter had het hier ook over dat dit mogelijk was..