[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:05

Ja, maar ik ben nu niet thuis :)

Ik las ook geruststellende berichten, maar toch he!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:15

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:20

hallo dames,

hoe zijn jullie ervaringen met de nuvaring?
tot vorigjaar zat ik aan de pil maar die beviel niet meer....en ben ik gestopt.
Ondertussen ben ik bevallen van mijn zoontje en wil wel weer aan de anticonceptie (heb nog geen behoeft aan een tweede) maar ik wil liever niet meer aan de pil, daar werd ik moe en neerslachtig van... maarja dan krijg je wat dan....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:24

Als je hier linksonder in dat zoekvakje Nuvaring intypt, krijg je zo alle berichten met het woord nuvaring naar voren.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:28

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 01:28

Dames!
Ik ga aanstaande vrijdag op vakantie... ik word tussen de 5de en 10de altijd ongesteld, dan zit ik echter nog op het strand, nu wil ik niet ongesteld worden want ik ben helemaal naturel en mijn periodes zijn erg heftig.

Nu heb ik nog een nuvaring liggen, en een pilstrip, wat is het minst "schadelijk" en krijg ik snel weer mijn periode mee terug? ik ben nu altijd zo netjes en mooi op tijd ongesteld (al anderhalf jaar geen anticonceptie) ik twijfel nog heel erg..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:46

xDramaQueen schreef:
Dames!
Ik ga aanstaande vrijdag op vakantie... ik word tussen de 5de en 10de altijd ongesteld, dan zit ik echter nog op het strand, nu wil ik niet ongesteld worden want ik ben helemaal naturel en mijn periodes zijn erg heftig.

Nu heb ik nog een nuvaring liggen, en een pilstrip, wat is het minst "schadelijk" en krijg ik snel weer mijn periode mee terug? ik ben nu altijd zo netjes en mooi op tijd ongesteld (al anderhalf jaar geen anticonceptie) ik twijfel nog heel erg..

het schijnt dat je bij je huisarts hier pilletjes voor kan krijgen...die dus puur je menstruatie regelen...
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=790

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:03

Ik heb nu sinds een maand een koperspiraaltje..

1 van de bijwerkingen was is dat het bloedverlies tijdens de mentruatie toeneemt.. Maar in welke mate neemt 'ie toe. Want ik vind dit echt heel erg worden, van eigenlijk niks (zeg maar 3 maandverbandjes in 24 uur) naar om het uur een tampon en maandverband, vergeet ik het (aangezien ik het ook niet gewend ben) dit ik er onder.. Normaal was het slijmerig en donkerrood, nu is het vuurrood en gewoon waterig (zoals het uit mn arm komt). Ik ben het niet gewend, misschien jullie wel of is dit toch wel overmatig?

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:10

Ik slikte altijd de pil, wat een drama was dat zeg.. Jaren doorbraakbloedingen gehad.. :(
Dus elke keer weer naar de dokter... Op een gegeven moment was het van 'we kunnen nog de nuvaring proberen en anders een spiraaltje'... Nou bij de gedachten aan een spiraaltje verstop ik me al, lijkt me doodeng... Heb nu de nuvaring en ik moet eerlijk zeggen dat ik errug tevreden ben... Geen doorbraakbloedingen meer voor mij.. Dat is al een hele opluchting!! Dus zolang de nuvaring bij mij werkt ga ik echt geen spiraaltje laten zetten.. vind ik echt doodeng.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:19

xDramaQueen schreef:
Dames!

Zijn beiden nog houdbaar?
Nuvaring moet je officieel in de koelkast bewaren he?
Ik zou denk ik persoonlijk de nuvaring gebruiken, daarmee breng je je lichaam het minst mee in de war.

Maar als je ook bij de HA speciale pilletjes daarvoor kunt halen zou ik dat doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:55

Nuvaring hoef je niet in de koelkast te bewaren alleen buiten de koelkast is de verpakking beperkt houdbaar en in de koelkast tot de houdbaarheidsdatum.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:05

Buiten de koelkast meende ik uit m'n hoofd iets van 3 maanden.
Maar aangezien de vraagsteller al 1,5 jaar niets meer gebruikt.....
Maar goed, als het alleen om de maandstonden is en niet om een eventuele zwangerschap te voorkomen......

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:35

annastasia schreef:
xDramaQueen schreef:
Dames!

Zijn beiden nog houdbaar?
Nuvaring moet je officieel in de koelkast bewaren he?
Ik zou denk ik persoonlijk de nuvaring gebruiken, daarmee breng je je lichaam het minst mee in de war.

Maar als je ook bij de HA speciale pilletjes daarvoor kunt halen zou ik dat doen.

ik had voor werkweek van die uitstelpilletjes :) erg handig!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:22

lammie2701 schreef:
xDramaQueen schreef:
Dames!

het schijnt dat je bij je huisarts hier pilletjes voor kan krijgen...die dus puur je menstruatie regelen...
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=790

maar dat is dus weer iets vreemds en ik weet niet hoe mijn lichaam daarop gaat reageren.. overigens is het maar voor een week/anderhalve week

annastasia
Beiden zijn houdbaar (dat als eerste gekeken natuurlijk ;) ) nuvaring ligt in de koelkast, ik heb er toen 3 aangeschaft maar nooit gebruikt, dit was een half jaar geleden geloof ik.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:27

Primolut bevat vrij veel hormonen geloof ik.. Ik heb persoonlijk zelf geen ervaring met nuvaring, maar ik denk dat het voor je nu misschien een beter oplossing is dan de pil.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:29

Ik twijfel al een tijdje of ik een Mirena spiraal zal laten plaatsen. Het is namelijk zo dat ik nu de Yasmin pil slik en daar best tevreden mee ben. Alleen heb ik de laatste tijd veel last van blaasontstekingen en verminderd antibiotica de werking van mijn pil. Mijn vraag is of antibiotica ook invloed hebben op de Mirena, aangezien deze ook o basis van hormonen werkt.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:52

Hee!

Ik ga het hier ook maar volgend.
Ben vanochtend naar de huisarts geweest omdat ik aan de pil ga (ivm zéér onregelmatig, word alleen maar onregelmatiger en zeer irritant vanwege wedstrijden)
Kon mijn recept meteen ophalen :D
Ik heb de Ethinylestradiol/levonorgestrel
Ben benieuwd, heb namelijk geen idee wanneer ik weer ongesteld word. :P

@Enyaa: Ik heb een tijdje tampons gebruikt, maar vind er geen *** aan :o Bij mij gaat het dan ook langer duren.
Als je je moeder écht niet over kunt halen: Voor paardrijden je maandverband verversen ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 07:36

Hvelreki schreef:
Primolut bevat vrij veel hormonen geloof ik.. Ik heb persoonlijk zelf geen ervaring met nuvaring, maar ik denk dat het voor je nu misschien een beter oplossing is dan de pil.

Had ik ook(primolut) , nergens last van gehad , was erg tevreden ;)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:53

Ik kan vandaag mn Nuvaring ophalen. :) Hopelijk gaat dat beter werken dan al die pillen. (licht gaat n paar maanden goed en daarna niet meer, zware pil wordt ik neerslachtig van..)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:01

Ik ga vrijdag ook met mijn HA over de nuvaring praten.
Nu zijn er hier al veel mensen die deze ring gebruiken, dus ik vraag me af, hoe doen jullie dat met gemeenschap?
De ring zou net zo veilig moeten zijn als de pil, maar voel je en/ of je partner de ring niet zitten tijdens de 'daad' zelf of halen jullie de ring eruit?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:04

Je kunt hierover al heel veel vinden als je links onderin op nuvaring zoekt! ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:54

dan kan ik zeker niet goed zoeken, want ik kan het niet vinden.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:46

Ik haal hem eruit ;) Hij zegt dat 't voelt als een stuk metaal dat tegen hem aan beukt :') Dus dan maar zonder ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:56

Ik laat hem zitten, wij voelen er beide niets van. Ik haal hem er in die 3 weken eigenlijk nooit uit en voel hem ook nooit zitten.
verder ben ik zeeeeeeeeeeeer tevreden +:)+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:03

Kaspar schreef:
dan kan ik zeker niet goed zoeken, want ik kan het niet vinden.

Heb je wel hier linksonder in 't scherm in dat vakje ingetypt nuvaring? Onder 't vakje waarin je je reactie typt.