Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:58

Wij hebben gevorderden fun voor mensen die gewoon lekker voor zichzelf lopen, maar te goed zijn voor de beginnersgroep.

Het komt toch allemaal op het zelfde neer denk ik qua groepen, en ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe groot de club is enzo.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:04

Het gaat bij ons niet zoals jij het zegt.
Beginnersgroep bij ons is wel echt, geen 10 km kunnen lopen ben je gewoon een beginner.
Daarna volgt de indeling vanzelf.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:05

Zijn er hier trouwens ook mensen trainen met een hartslagmeter? Ik heb er gister één gekregen van m'n vriend en leuk de hele avond mee rondgelopen om te kijken wanneer mn hartslag nou stijgt of daalt. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe je hier nou nuttig mee kan trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:10

MamboBeach schreef:
Het gaat bij ons niet zoals jij het zegt.
Beginnersgroep bij ons is wel echt, geen 10 km kunnen lopen ben je gewoon een beginner.
Daarna volgt de indeling vanzelf.

Bij ons is beginners 1 tot 5 km, beginners 2 tot 10, en daarna hangt het af van je eigen ambities of je doorgaat in de fun groep of dat je doorstroomt naar de andere groepen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:18

Lieke, nee, daar heb ik nog nooit mee getraind. :n

Angela, ik begrijp het, nee, bij ons gaat het dan toch wat anders! :j

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:54

Lieke schreef:
Zijn er hier trouwens ook mensen trainen met een hartslagmeter? Ik heb er gister één gekregen van m'n vriend en leuk de hele avond mee rondgelopen om te kijken wanneer mn hartslag nou stijgt of daalt. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe je hier nou nuttig mee kan trainen.

Je kan uitrekenen wat je optimale hartslag is voor conditie opbouwen of voor vetverbranding. Dit kan je opzoeken op internet, en dan zou je op die hartslagen kunnen trainen. Ook kun je opzoeken waar je met intervaltraining op zou moeten zitten, en dat kan je dan ook gebruiken. Ik gebruikte mijn hartslagmeter altijd in de sportschool, ik vind het prettig om mee te werken. Op momenten dat je het heel zwaar hebt, zie je dan ook dat je hartslag vaak ook erg hoog zit en dat je je dus niet aan het aanstellen bent. Helaas ben ik hem sinds de verhuizing kwijt... Heb al een paar keer flink gezocht, en denk er af en toe al aan om toch maar een nieuwe te kopen...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:01

Denk dat ik altijd een beginner blijf dan :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:33

Ik ook :+
Wilde vandaag, maar te druk met andere dingen en net even braaf bij mijn schoonouders op de thee geweest.Misschien morgen nog even :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:40

Nouja, zo noemen we dat dan, een beginnersgroep... :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:56

bedankt allemaal voor jullie steun wbt het paard. Ik vind het vooral sneu voor de eigenaar en mijn paard... (bij mij komen er alleen wat jeugdsentimenten naar boven, alleen maar leuk en bijzonder!).
Ik zal vanavond even kijken hoe meneer er dan bijstaat..

Net gerend, men wat was dat zwaar. Echt niet leuk! Eerder heb ik gezegd dat het me allemaal wel makkelijk afgaat enzo, maar ik moest in het begin al (niet lachen, want jullie kunnen dat allemaal allang volhouden ;) ) 5 minuten... Dit red ik gewoon niet qua ademhaling (ik ren wel gewoon door, ook niet helemaal goed, maarja... ik kan zo slecht van een schema afstappen en ben niet bepaald goed in het stellen van mijn eigen grenzen). Dus ik moet van mezelf volgende week langs de huisarts voor ventolin!
Zondag maar weer een ronde. Zoals ik zie zal dit ook niet een hele makkelijke worden. Hoop dat ik mezelf kan motiveren!!
Hebben jullie dat ook? Wanneer je niet lekker in je vel zit (spanningen, slecht slapen, etc.) dat het hardlopen ook een stuk minder gaat? Of is dit keer bij mij gewoon toeval?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:58

Wat voel je dan Mirkim?

Natuurlijk, er kunnen zoveel factoren zijn waardoor je niet echt lekker gaat!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:04

voornamelijk dat ik mijn ademhaling niet gecontroleerd krijg.... heel lastig om in te ademen, echt benauwd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:13

Ademhalen heb ik ook een poos last van gehad, maar dat gaat nu steeds beter :j Was bij mij toch echt een conditiedingetje denk ik :j

Ik heb ook echt wel dagen dat het minder gaat en ook wel dagen dat ik denk, wauw, nog even een stukje verder, maar dat doe ik dan weer niet :+

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:58

SAKKIA schreef:
Ik heb ook echt wel dagen dat het minder gaat ...

Zeker! Op sommige dagen ben ik gewoon niet vooruit te branden... lamme benen... maar er zijn ook dagen bij dat je vederlicht bent en dat je lijkt te vliegen! Ik ga dan wél een extra rondje (maar ook afhankelijk van het weer, met regen sla ik dat extra rondje wel over :+ o o o, een ruggegraat als een elastiekje hihi!)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:30

Lamme benen heb ik dus nooit last van maar wel weer mijn ademhaling op orde krijgen, zit een beetje tussen mijn oren volgens mij...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:33

gister begonnen met klas genoot, was helemaaL kapot, maar vooral last van me rug :( dat had ik al, werd het niet beter van :(

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:36

Zo zie je maar dat het kan verschillen per persoon! Ik heb echt nooit last van mijn ademhaling tenzij ik ga sprinten (maar daar hou ik helemaal niet van dus doe ik dat ook niet :+ ). Ik merk gewoon dat ik moe begin te worden als mijn benen verzuren.

En nu ga ik mijn rondje maar eens hardlopen. Dat is beter dan práten over hardlopen hihi!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:02

Benen die verzuren heb ik tot nu toe ook totaal niet gehad!

Mirk zag er gelukkig alweer iets beter uit. Hij heeft veel gelegen vandaag hoorde ik. Hij was nu weer iets aan het eten, maar veel heeft hij nog niet gehad. Brokjes gingen er natuurlijk wel weer in!
Arm dier...

Morgen voor mij dus een rustdagje met rennen, wel topsport in de keuken morgen! Zondag ga ik weer.
Rennen jullie ook wel eens 2 dagen achter elkaar? Het is toch beter voor het lichaam om een dag rust te nemen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:11

Ik ren wel eens twee dagen achter elkaar, maar dat ligt er wel aan hoe ik me de tweede dag voel, als ik dan een beetje zware benen heb dan doe ik het niet. Voel ik niks wil ik weleens een klein rondje buiten het schema om doen om gewoon even lekker te bewegen :j

ZO vriendlief even geholpen met de vrachtwagen, hij doet morgen mee met een truckersrun, hij neemt een gehandicapte mee. Helemaal niks voor mijn vriend eigenlijk :+ Maar wel goed van hem dat hij toch iemand een hele leuke dag wil geven :j Ik ga even kijken en wat foto's maken en daarna maar weer over tot de orde van de dag en boodschappen e.d. doen :+

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:14

Mirkim schreef:
Rennen jullie ook wel eens 2 dagen achter elkaar? Het is toch beter voor het lichaam om een dag rust te nemen?

Heeeeel af en toe doe ik dat wel eens. Maar dan de tweede dag erg rustig aan, laag tempo en veel intervallen. Maar meestal zitten er 1 of 2 dagen tussen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:44

Mijn ademhaling houd ik steeds beter onder controle, na een paar minuten hardlopen hoef ik in de wandelperiodes ook niet meer naar lucht te happen. maar ik krijg altijd last van mijn schenen/kuiten..
erg irritant, maarja, voormij is het nog geen reden om ermee te stoppen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:07

Haha dat heb ik dus ook... het is niet de ademhaling die me vermoeid maar de kuiten :P
Merk nu wel dat nu ik langer loop (les 22 van evy: 2x15min) Dat de last niet meer erger wordt. Vanaf de eerste tot de 30e minuut blijft de spierpijn hetzelfde en het is ook veel minder erg dan in het begin bij les 1 haha. Kan er goed doorheen rennen ;)
Morgen ga ik nieuwe schoenen halen, misschien dat dat ook al helpt want bij deze is de demping er nogal uit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:35

Pas echt op met pijn in de schenen hoor, ik ben er met die blessure anderhalf jaar uitgeweest en zelfs toen was ik nog niet helemaal pijn vrij de eerste lessen :n
Ken ook iemand die nooit weer pijnlijk vrij heeft kunnen rennen ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:46

Bij mij is het niet echt een stekende pijn ofzo. maar ze worden zwaar ofzo,

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:47

@ Mirkim, wat sneu voor je paard! :(:)

Wat gaat dit topic hard zeg! Ik heb zelf al bijna een week niet gelopen door knieklachten, dinsdag mag ik van mezelf weer beginnen, maar ik kan niet wachten!
Ik heb trouwens Asics Gel-Flashfire, heb niet zo'n filmpje laten maken maar wel op zo'n glazen plaat gestaan. Het zijn anti-pronatie schoenen met extra demping, wat geen overbodige luxe is met mijn platvoeten. Waren geloof ik 79,95 euri (had niet echt verwacht dat ik het langer dan een week zou gaan volhouden ;) ).

@ Angela: lijkt me echt leuk om zo'n parcours te rennen, lekker afwisselend!