Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:30

Wendy schreef:
Gelukkig heb ik daar met mijn sollicitaties geen problemen door ondervonden, maar een oud bokt vriendinnetje had dus echt een probleem: geen werkgever wilde haar hebben, omdat ze allemaal rekening hielden met het feit dat ze weleens zwanger zou kunnen raken.
De werkgevers gaven dat na lang doorvragen op de afwijzingen uiteindelijk gewoon toe. Dat is toch vreemd?

Ben nog steeds aan het bij lezen.
Nee, ik vind dat niet vreemd eerlijk gezegt!
Als ik een eigen bedrijf zou hebben, zou ik ook wat oudere mensen willen hebben die de babyboom tijd al ver achter de rug hadden.
of anders aan kunnen tonen en ervoor tekenen dat je geen kids wilt of ze niet kunt krijgen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:38

Dames, het is ook al door anderen gezegd, maar toch: kunnen jullie deze ruzie alsjeblieft uitvechten buiten dit topic, dus via PB of mail? Je kan, als je elkaar echt niet kan luchten of zien, ook altijd nog de "Foei"-functie instellen.

Dit verziekt voor alle anderen behoorlijk de sfeer en het sneeuwt de discussie die er was behoorlijk onder.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:04

Ik meld me ook aan :wave:
:P

Ik en mijn vriend zijn heel bewust kinderloos.
Dit heeft voor ons meerdere redenen;

Ik heb niks met kinderen, nooit gehad, wil niet eens een baby vasthouden oid :')
Ik vindt het vreselijk zonde van je geld (stukje egoisme).
Wij zouden slechte ouders zijn, ik ben niet bereid aanpassingen te doen aan een kind. ;)
Ik zie niet in waarom het een verrijking van mijn leven zou zijn.

En een, voor mij hele belangrijke reden, wanneer alle bovengenoemde redenen op mystieke wijzen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen, spelen bij mij zeer slechte genen ook een rol.
Levensverwachtig bij ons in de familie is niet hoog, door een erfelijke vorm van kanker. Ik heb hierdoor al veel meegemaakt en ben het nog steeds aan het memaken. Dat zou ik een kind van ons nooit gunnen :n

Ik hoor heel vaak... dat komt nog wel, jullie zijn nog jong (25 & 26).
Maar voor ons staat het echt vast en heeft het ook altijd vast gestaan...
Mijn gevoel is er zo slecht bij, dat ik om die redenen alleen al een vreselijke moeder zou zijn :')

Ayasha schreef:
_sparta_ schreef:
Misschien kun je aan de moeders vragen wat ze hier telkens komen doen. Ons overhalen dat kinderen zo geweldig zijn? Nou als ze zo zijn als hun moeders. :o

Waarom zouden ze hier niet mogen zijn? :? Wie ben jij om te bepalen wie mag meepraten en wie niet?
Met hier te zeggen dat er onfatsoenlijke mensen zijn heb je trouwens al gereageerd dus kan je het net zo goed via PB doen.

Ze zegt niet dat ze er niet mogen zijn ;) Ze vraagt waarom de moeder het blijven proberen om te bewijzen hoe geweldig en leuk kinderen zijn.
Als iemand er niet aan wil, wat al duidelijk blijkt door je in dit topic te voegen :+ , gaat het ook niet lukken om iemand over te halen :)
De sfeer is door beide partijen verpest, maar ik kan me het ook wel indenken.
Stel je hebt een topic over bewust bitloos rijden... en er komt een hele meute bit rijdens het topic in die de anderen van hun gelijk willen overtuigen... ook gronde voor een hevige discussie toch?
Moeders kunnen hier zeker meepraten, maar ik zou dan kiezen voor een wat andere houding. Respecteer mensen hun keuze om kinderloos te blijven. En andersom geldt het ook, respect als je hebt gekozen voor kinderen, diep respect van mijn kant, aangezien ik het nooit zou aankunnen _O- Maar het heeft echt geen zin om "ons" ervan te overtuigen ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:28

Ik moet echt zeggen, ik vind hier hele toffe moeders aan in dit topic en dat maakt dit topic ook juist boeiend.
Maar er komen er ook wat in voor die echt niet goed lezen ofzo en een lichtelijke neerbuigende houding uitstralen naar de bewust kinderlozen.
Dit is jammer, want de leuke moeders zouden hierdoor misschien ook weg blijven en dat zou ik zeer jammer vinden.
Er bestaat blijkbaar gewoon een groep moeders (en dat zal wereldwijd zo zijn) die er niet aan willen dat mensen bewust voor een kindvrij leven kiezen en dat vind ik een kwalijke zaak.

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:36

Van beide kanten Onassa, ik zal mezelf hierin ook niet schoon praten, ik ben misschien ook wat rap van tong... O:)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:08

Ik vond dat juist een mooi stuk. Ik denk dat dat voor mensen die bewust kinderloos zijn, toch niet anders zal zijn.
Voor hen die op elke slak zout willen leggen, is dat wellicht anders?
Ik kan me goed voorstellen dat je kunt besluiten, bijvoorbeeld omdat je als kind zelf een vervelende scheiding hebt meegemaakt, zelf maar geen kroost op de wereld te gaan zetten. Dan zou het verhaal van Twiggy weer kunnen illustreren dat dat soms wel (relatief) goed uitpakt. En dat dat voor iedereen dus een andere ervaring is.

Moeders die alleen over hun kinderen praten, ken ik eigenlijk niet. Het is soms ook maar net wie je treft natuurlijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:09

Alet74 schreef:
De reden waarom ik hier als moeder in deelneem, was omdat ik tot mijn 28ste bewust kinderloos was. Mijn ervaring heb ik al meer in het begin gedeeld, dat werd toen op prijs gesteld.
Daarnaast vind ik dat ieders keuze gerespecteerd moet worden. Maar dat respect is nu ver te zoeken. En ik denk dat het feit of iemand wel of geen moeder is, daar nu niets mee te maken heeft.
Ik heb ook nergens gelezen dat de zogenaamde moederterreur aan wil zetten tot het nemen van kinderen. Integendeel.
Dat er over kinderen wordt gesproken in een topic als dit, lijkt me logisch. De mensen met kinderen kunnen hun ervaringen delen, anderen kunnen dat ter kennisgeving aannemen of erop reageren.
Ik heb getemd met het verzoek het topic eens kritisch door te spitten, sommige mensen lijken erg hun best te doen onrespectvol te reageren. Erg jammer, want het was een erg leuk topic. Misschien had het 50 pagina's terug gewoon moeten stoppen omdat alles toen al gezegd was.

Sorry, maar dit vind ik echt niet fair van je.
Als moeder zijnde hoef je toch niet in dit topic te lezen, laat staan schrijven.
En het is geen topic waarin zoals je zegt, moeders met kinderen hun ervaringen kunnen delen, het is juista andersom.
Dat de kindvrije hun ervaringen kunnen delen, maar daar is bijna geen ruimte meer voor nu (ze verdwijnen helaas ook weer uit dit topic).
Nee, waarom zou dit topic moeten stoppen????
Dat is hooguit aan de TS en als je het niet meer ziet zitten hier, dan kan je toch gewoon elders gaan kijken of je iets van je gading vind???
Ik denk dat de kindvrije nog best een hoop te vertellen hebben, maar nogmaals, deze groep krijgt nu niet echt de ruimte meer en daardoor het gevoel zich te moeten verantwoorden tegenover moeders,
Jammer......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:11

Jammer dat je mijn post niet helemaal leest en op waarde hebt geschat.
Mensen zonder kinderen kunnen hun ei hier toch prima kwijt, zoals ik zei, hoorde ik tot 6 jaar geleden ook bij dat gedeelte van de bevolking.
Jammer dat het nu verzandt in een discussie over de inhoud van het topic en wie daar wel en niet aan mee mogen doen, ik begrijp dat niet zo.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:15

Alet74 schreef:
Jammer dat je mijn post niet helemaal leest en op waarde hebt geschat.
Mensen zonder kinderen kunnen hun ei hier toch prima kwijt, zoals ik zei, hoorde ik tot 6 jaar geleden ook bij dat gedeelte van de bevolking.
Jammer dat het nu verzandt in een discussie over de inhoud van het topic en wie daar wel en niet aan mee mogen doen, ik begrijp dat niet zo.

Misschien soms effe een quote erbij want voor je het weet zit er weer een post tussen en persoonlijk vind ik het dan wel eens verwarrent worden wie er dan op wie reageerd.
Ik begrijp het dus ook niet zo ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:17

Juist vind ik dit topic ook mega interessant omdat ik graag ook van een andere kant hoor hoe iemand het beleeft en ik ook de mensen ken die graag kinderloos willen blijven.
Ieder zijn ding...

Wel krijg ik door bepaalde mensen hier het gevoel dat moeders hier niet welkom zijn, terwijl deze ook begripvol zijn naar de kinderloze toe... Dat vind ik discriminatie ja en dat vind ik erg jammer. Ook vind ik het erg kinderachtig om dan zo te reageren...

Alle moeders hier mogen over 1 kam geschoren worden, maakt geen fluit uit maar als je hier iets tegen een kinderloze zegt staan ze op de achterste benen en krijg je zulke berichten met allemaal !!!!!!!!!!! en ???????????? En: Waar haal je het lef vandaan?

En: Nou, als de kinderen zo moeten worden als de moeders...

Maar als er iets gezegd wordt tegen jullie dan is het janken geblazen... Misschien hadden jullie een schop onder je .... moeten hebben vroeger. Maargoed, dit mag ik natuurlijk niet zeggen! :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:19

Onassa schreef:
Twiggy2008 schreef:
Klagen over scheiding? Onassa, alsjeblieft, lees eens goed.....
Ik ben een van de weinigen hier die gescheiden is met kind en klagen doe ik niet, hoor. Nee, ik heb juist mijn uiterste best gedaan om alles zo goed mogelijk te doen in het belang voor mijn kind. Graag eerst goed lezen, voordat je zoiets zegt!

Twiggy....jij weet denk ik best dat ik jou hier niet mee bedoel, dat werd gisteravond al wel duidelijk toch? ;)

Oh gelukkig, ik dacht al.... Maar ik vind de manier van reageren van _sparta_ echt niet ok en daarom zei ik daar wat van in het andere topic. Heb het hier ook gemeld, volgens mij, maar ik was echt even goed pissed. Dat vond ik pas onfatsoenlijk. Juist omdat we gisteravond en vanmorgen (en ok, de moeders waren er toevallig alleen maar op dat moment) best mooie gesprekken hadden met elkaar. En dat wordt dan met zo'n opmerking even van tafel geveegd. En dat vind ik jammer. En daar viel ik over. Dat gekissebis erna, tja, ik heb een heerlijke tijd met mijn paard gehad net, hoor. :D

En ik vind niemand minder dan een ander, of je nou wel of geen kinderen hebt. Ik vind dat iedereen op bokt het recht heeft om te mogen reageren, eerlijk gezegd. Toch?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:19

Ik reageerde op jou Onassa.
Ik snap niet waarom het in het topic is omgeslagen in een 'hetze' tussen bewust kinderloos en de mensen met kinderen.
Vandaar mijn gedachte dat het topic te lang duurt, soms zijn op een gegeven moment gewoon alle dingen gezegd en verzand het daarna in niet relevante reacties en dan krijg je dit?
Mijn idee is dat je als mens even waardevol bent zonder en met kind. Als mens blijf je hetzelfde.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:27

Ik val even binnen als het mag :o

Ik wil geen kinderen, heb ik nooit gewild ook. Dat was als kind al een beetje 'vreemd', kennen jullie die vriendschapsboekjes? Merendeel bij ons in het dorp schreef bij 'wat wil je later worden' als antwoord 'moeder'.
Wat mij mateloos irriteert is dat ik niet serieus genomen wordt. Reacties als dat komt nog wel, je bent nog jong, we zullen het wel zien enz. Ik heb gewoon nooit een kinderwens gehad...en eigenlijk wordt dat gevoel alleen maar sterker naarmate ik meer volwassen word.

Maar, mijn vraag. Hoe breng je dit in een relatie?
Ik heb het ooit eens aan een, toen vrij serieus, vriendje verteld toen ik pas 17 was en kreeg daarop een hele heftige reactie waar ik echt van geschrokken ben...hij trok zich dat echt heel erg aan. Sterker hij heeft zelfs gezegd dat ik die keuze niet alleen kon maken...ahum.
Ook in een latere relatie heeft het toch problemen opgeleverd, jongen die zegt er geen probleem mee te hebben maar vervolgens serieus gaan zitten janken bij het zien van een baby in een film...

Hoe doe je dit? Hoe breng je het, wanneer? In hoeverre houden jullie (ook degene met kinderen trouwens) hierbij rekening met de partner...
Degene die geen kinderen hebben, was je partner hier vanaf het begin mee eens of heeft het problemen opgeleverd?

Lang verhaal geworden, maar ik vind het een interessant onderwerp en ben toch eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe dat voor anderen gaat. Oja, ik ben nu trouwens single, dus geen problemen gelukkig ;) Maar misschien steek ik er wat van op haha.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:27

MamboBeach schreef:
Wel krijg ik door bepaalde mensen hier het gevoel dat moeders hier niet welkom zijn, terwijl deze ook begripvol zijn naar de kinderloze toe...

Dat is volgens mij juist het punt. Er wordt aan beide kanten (dus ook door mij, ik ben niet heiliger dan de paus) niet bepaald begripvol gereageerd.
Er wordt aan alle kanten gewezen, insinuaties gemaakt etc.
Jij sprak mij een heel aantal pagina's terug bijvoorbeeld aan als 'dat ik veel dingen niet zou begrijpen, niet zou snappen'. Dat vind ik niet bepaald begripvol, verre van zelfs.

Je kunt niet discussieren als je niet bereid bent om je in het standpunt van je tegenstander te verplaatsen. En ja, dat geldt voor ons allemaal.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:28

Twiggy2008 schreef:
Oh gelukkig, ik dacht al.... Maar ik vind de manier van reageren van _sparta_ echt niet ok en daarom zei ik daar wat van in het andere topic. Heb het hier ook gemeld, volgens mij, maar ik was echt even goed pissed. Dat vond ik pas onfatsoenlijk. Juist omdat we gisteravond en vanmorgen (en ok, de moeders waren er toevallig alleen maar op dat moment) best mooie gesprekken hadden met elkaar. En dat wordt dan met zo'n opmerking even van tafel geveegd. En dat vind ik jammer. En daar viel ik over. Dat gekissebis erna, tja, ik heb een heerlijke tijd met mijn paard gehad net, hoor. :D

En ik vind niemand minder dan een ander, of je nou wel of geen kinderen hebt. Ik vind dat iedereen op bokt het recht heeft om te mogen reageren, eerlijk gezegd. Toch?

Eerst even deze.
Ik snap dat je je soms pissed kunt maken, das mens eigen, heb ik ook hoor.
Maar dat iedereen ineens enkel over Sparta viel, dat vond ik niet geheel eerlijk, want er was nog iemand in deze niet geheel netjes bezig.
En ja....ik kan het weten want heb het gelezen.
En daar werden zeer kwalijke dingen gezegd.
Maar daar laat ik het dan verder bij, ik ken alleen wel het verhaal van 2 kanten.

Ik vond de gesprekken van gisteravond ook heel fijn gaan.
Tja...soms slaat het effe om, maar dat wil niet zeggen dat er geen weg meer terug is toch??
Soms lopen de gemoederen hoog op....maar in de meeste gevallen bedaart dat ook weer en kunnen de meesten gewoon weer met elkaar door 1 deur, dat hoop ik tenminste van ganser harte.

En tuurlijk mag iedereen hier reageren en dat ging t/m gister avond ook geweldig goed.
Ik hoop dan ook dat dat niveau weer terug zal keren hier in dit topic.

Ik ben ook niet altijd correct, absoluut niet.....maar ben ook maar een mens ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:29

Only_Hellen schreef:
Ik vraag me dan ook af hoe de moeders waren van de moederhaters, en of die moeders ook zulke grijze muizen waren (geworden)? En hoe die mensen als kind waren (of soms zelfs nog zijn)? Want uiteraard is iedereen goed opgevoed en voeden ze goed op. Maar goed opgevoede mensen krijgen normen en waarden mee, en dat is ook een stukje tolerantie, hoe zeer dat ook op je goed ontwikkelde irritatieklier kan werken.

ik ben geen van beiden...geen kinderhater en geen moederhater....menig traantje gelaten bij de kleine milly boele...voor het meisje maar ook voor de achterblijvers.
ik zou kinderen nooit kwetsen...en moeders ook niet die blij zijn met hun spruit.(en het vervolgens bij mij parkeren..grrr :( dat wil ik dus niet...)

En weet je...ik praat graag over paarden...medische dingetjes en rijtechnische dingetjes...maar ik kijk wel link uit om daar iemand mee lastig te vallen die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien.
En gelukkig heb ik geen kenissen met kinderen die tot vervelens toe tegen mij aanpraten over hun kinderen...

En dan nog zou je moeten kunnen zeggen....jouw kinderen intresseren mij niet zo....maar dat doe je uit beleefheid dus niet.
Vervolgens neemt de ander wel de vrijheid om je te overstelpen met pakken foto's van hun prins of prinsesje...niet eerlijk eigelijk.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:30

Ach, aan dat soort uitspraken wil ik me niet eens storen Odetteke, die vallen bij onder de noemer 'provoceren'. Je kunt je energie beter gebruiken voor zinnige dingen.
(maar nu doe ik ook al mee aan waar ik niet mee wil doen ;) ga er snel mee ophouden!)

Dames: zullen we ophouden met de vraag wie er nu gemeen doet en wie niet. Misschien een uur time-out en dan weer verder kijken?
In het heetst van de strijd worden hier dingen gezegd die misschien beter via pb kunnen worden gezegd. Laten we het hier on-topic houden.

Only_Hellen

_sparta schreef:
Moet dat dan echt hier? En daarmee wil ik helemaal niet elke moeder weg hebben, maar wel bladzijdes vol over kinderen.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen en begrijp wel wat je bedoelt. Maar ik denk ook dat het de toon is die de muziek maakt, en ook juist diezelfde toon hier ontbreekt.

De ene opmerking haalt het andere aan, gebeurt overal weleens denk ik. Maar als dan iemand met een :D of }> smiley bijvoorbeeld zegt dat het wel erg off-topic gaat, "klinkt" het al heel anders.

Het is een actie op een reactie, en dat is niet zo vreemd.

_sparta_

Mijn partner was het er gelukkig helemaal mee eens. Eigenlijk kan ik me niet meer herinneren hoe ik dat heb gebracht. Het zou voor mij helaas wel einde relatie zijn als hij echt wel perse kinderen zou willen. En ik ben dan ook dolblij met een vriend die dat niet heeft.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:31

Ezter schreef:
Ik val even binnen als het mag :o

Ik wil geen kinderen, heb ik nooit gewild ook. Dat was als kind al een beetje 'vreemd', kennen jullie die vriendschapsboekjes? Merendeel bij ons in het dorp schreef bij 'wat wil je later worden' als antwoord 'moeder'.
Wat mij mateloos irriteert is dat ik niet serieus genomen wordt. Reacties als dat komt nog wel, je bent nog jong, we zullen het wel zien enz. Ik heb gewoon nooit een kinderwens gehad...en eigenlijk wordt dat gevoel alleen maar sterker naarmate ik meer volwassen word.

Maar, mijn vraag. Hoe breng je dit in een relatie?
Ik heb het ooit eens aan een, toen vrij serieus, vriendje verteld toen ik pas 17 was en kreeg daarop een hele heftige reactie waar ik echt van geschrokken ben...hij trok zich dat echt heel erg aan. Sterker hij heeft zelfs gezegd dat ik die keuze niet alleen kon maken...ahum.
Ook in een latere relatie heeft het toch problemen opgeleverd, jongen die zegt er geen probleem mee te hebben maar vervolgens serieus gaan zitten janken bij het zien van een baby in een film...

Hoe doe je dit? Hoe breng je het, wanneer? In hoeverre houden jullie (ook degene met kinderen trouwens) hierbij rekening met de partner...
Degene die geen kinderen hebben, was je partner hier vanaf het begin mee eens of heeft het problemen opgeleverd?

Lang verhaal geworden, maar ik vind het een interessant onderwerp en ben toch eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe dat voor anderen gaat. Oja, ik ben nu trouwens single, dus geen problemen gelukkig ;) Maar misschien steek ik er wat van op haha.

Als je er echt zo overtuigd van bent zou ik het wel heel vroeg aangeven in een relatie... een kinderwens kan vaak sterker zijn dan een relatie en dan kan je het maar beter zo vroeg mogelijk van elkaar weten. Het lijkt me erg vervelend als een relatie na 4 jaar samenwonen hier op stuk loopt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:33

odetteke schreef:
Nou, zulke uitspraken
"Ik heb nooit enige vorm getoond van doen alsof.
Ik pak geen baby's beet, ga ook niet op babybezoek, want ik vind er geen donder aan."
vind ik behoorlijk respectloos. Dat je zelf geen kinderen wilt is niets op tegen, maar een beetje interesse tonen voor een vriend of kennis die net bevallen is, is toch niet teveel gevraagd denk ik dan.

Jij bent zelf moeder toch?
Je weet dan waarschijnlijk maar al te goed hoe jonge moeders overladen worden met allemaal mensen die zo snel mogelijk op kraambezoek willen komen, met de meest dure cadeautjes aan komen zetten en zoveel mogelijk de baby willen vasthouden.
Wat is dan het probleem als er iemand niet meteen op de stoep staat?

Ik ben persoonlijk iemand die heus wel interesse toont, maar dat doe ik liever op een andere manier. Gewoon het normale contact houden, en ook daarin de baby bespreken, net zoals dat er ook andere dingen besproken worden. Dus de moeder als mens, met de baby als onderdeel van haar leven.
Waarom zou je interesse moeten tonen die niet gemeend is? Dat vind ik persoonlijk pas echt respectloos...
Laatst bijgewerkt door Achterom op 31-03-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

odetteke schreef:
Nou, zulke uitspraken
"Ik heb nooit enige vorm getoond van doen alsof.
Ik pak geen baby's beet, ga ook niet op babybezoek, want ik vind er geen donder aan."
vind ik behoorlijk respectloos. Dat je zelf geen kinderen wilt is niets op tegen, maar een beetje interesse tonen voor een vriend of kennis die net bevallen is, is toch niet teveel gevraagd denk ik dan.

Je kunt in dit topic daar veel van naar voren halen.
Voorbeelden te over die genoemd worden waardoor dit mede ontstaat.
Als klein voorbeeldje,...als kinderloze word er door familie/kennissen/vrienden etc, vaak weinig interesse getoond aan jou, die meer met dieren heeft.
Dan komen er makkelijk uitspraken (in mijn geval toen bleek dat mijn kat vermoord was) ach.....dan aal je toch gewoon een nieuwe.
Kijk...en zo kweek je wel als je het niet zo hebt met kinderen, dat je dan ook eieren voor je geld kiest en niet op kraam bezoek gaat bij diegene die zulke harde uitspraken doet over jou (in dit geval) mijn vermoorde kat.

Only_Hellen

geerke schreef:
Vervolgens neemt de ander wel de vrijheid om je te overstelpen met pakken foto's van hun prins of prinsesje...niet eerlijk eigelijk.

Ja, is ook zo. Ik moet mezelf ook echt weleens inhouden als ik bv een doldwaze middag met mijn paard heb beleefd. Het boeit anderen voor geen meter. Maar ik bekijk ook vakantie-foto's van mensen. Heel vaak nietszeggend voor een ander, maar blijkbaar wel iets waar een ander erg enthousiast over kan zijn.

Only_Hellen

_sparta_ schreef:
_sparta_ schreef:
Uhm, ik wil niet banketstaaf doen, maar is er niet ergens een waar kletsen we over kinderen topic?

was dat zo verkeerd?[/quote]

Nee, toegegeven. Is netjes.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:34

Volgens mij Ezter, ben je voor jou de enige persoon die kan bepalen of je wel of geen kinderen wilt krijgen. Hierover kun je geen compromis sluiten, je koopt geen fiets of iets dergelijks.
Wil jij geen kinderen, dan wil je dat niet. Lijkt me dan duidelijk.
Tot mijn 28ste was ik ook degene zonder kinderwens, jammer voor mijn ega, maar dat was het dan. Gelukkig voor hem heb ik me bedacht, maar voor hetzelfde geld had ik dat niet gedaan.
Kan soms erg pijnlijk zijn, want waarvoor kies je dan als je wel kinderen wilt: voor een andere partner? Of blijf je bij je partner en dan maar geen kind?