Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:51

Waarom hou je überhaupt een lijstje bij?
Het is nu even niet aan jou, frustreer jezelf dan ook niet door het wel op te schrijven. Eerlijk gezegd denk ik dat je het jezelf extra moeilijk maakt door wel op je werk te zijn en het te zien. Maar goed, dat is natuurlijk aan jou. Ik denk dat je je lijstje als eerst maar eens weg moet doen. De dingen moeten wel gebeuren, maar even niet door jou, daar heb je niet voor niks afspraken over gemaakt ;)

Lastig he meid, zo'n groot verantwoordelijkheidsgevoel... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:24

Maaike: Moeilijk hoor, ik zou het ook niet kunnen om op mijn werk aanwezig te zijn zonder iets te doen. Ben je iedere dag op je werk? Het lijkt me ook heel moeilijk om je taken los te laten en te zien dat je collega's het over moeten nemen. Door aanwezig te zijn word je destemeer met je zelf geconfronteerd. Is een vakantie niks nu? Dat je 2 weken niet op je werk komt ofzo, en even heel iets anders gaat doen?

PW: Ik vind het erg knap hoe je het zo voor elkaar hebt, en precies wat er nog nodig is voor je herstel. Wat denk je eigenlijk zelf dat nog nodig is? Gewoon nieuwsgierig hoor!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:47

Ik ga nog elke dag naar m'n werk ja. Officieel werk ik niet, maar vind (of vond) het wel fijn om een dagbesteding te hebben.
Nu gaan de frustraties groter worden, of heftiger. Morgen maar weer even een gesprek aanknopen.

Werd net gebeld door de arbo, of het klopt dat mijn ziekmelding nog open staat. Had een aardige mevrouw aan de telefoon en
ze vertelde dat ik binnenkort vanzelf opgeroepen wordt. Ze wenste me sterkte en hoopte dat het snel beter zou gaan, want ik was nog zo jong!
Was een vriendelijke mevrouw.

Angela, hoe is het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:56

Ik voel me nog steeds goed. Ik ben met yoga gestopt en vandaag in de groep waren ze wat aan het doorvragen waarom ik gestopt was. Ze dachten dat het vermijding was, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik kreeg een heel vervelend gevoel van al die vragen en heb dat ook meteen uitgesproken :D Dat was voor het eerst dat me dat lukte. Ik gaf aan dat ik het gevoel had dat ik verantwoording af moest leggen en dat ik dat niet prettig vond. Het was zo goed om dat uit te spreken, want ik was het rotgevoel ook meteen kwijt. Weer een bewijs van mijn vooruitgang :)

Angela: Ik wil nog werken aan mijn zelfbeeld, omdat die nog steeds zo ongeveer onder het nulpunt ligt (vooral wat uiterlijk betreft). Verder wil ik nog een assertiviteitscursus doen en iets met exposure om mijn nieuwe inzichten e.d. aan te gaan. Om de dingen die ik geleerd heb ook daadwerkelijk te gaan toepassen nu. En wat nog een belangrijk stukje is, is het verhaal met mijn familie en wat dingen uit het verleden die utgesproken moeten worden wil ik echt rust krijgen op dat vlak. Dat betekent dat ik toch een keer de confrontatie met mijn vader aan zal moeten gaan..
Oja, en ik wil er aan werken dat ik me niet zo snel aangevallen en afgewezen voel, maar dat heeft waarschijnlijk weer alles te maken met mijn zelfbeeld.

Hoe is het nu met jou?

Maaike: Heb je al een gesprek gehad? Goed dat je het gesprek aan gaat omdat je opmerkt dat het nu alleen maar frustraties oproept. Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:05

PW: Wat goed van je! Je maakt echt grote stappen vooruit! Maarre.. ik durf het bijna niet te vragen, maar waarom ben je dan wel gestopt met yoga? :)

Hier gaat het redelijk, dinsdag een intake van de nieuwe groep. Ik ben benieuwd!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:47

Goedemiddag dames!

Super PW dat moet als een grote overwinning voelen of niet?

Maaike: Fijn dat die medewerker zo vriendelijke reageert! Hopen dat je arboarts hetzelfde zal zijn.

Angela: Ga je nu een ander soort therapie volgen? hopen dat je een leuke groep hebt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:01

Angela: Voor welke groep is dat? De jongvolwassenen groep of die andere? En hoeveel dagen in de week is dat? wat moet ik me er bij voorstellen? (Veel vragen he? Is ook gewoon interesse hoor ;) )

De yoga ben ik meegestopt omdat de verplichting van iedere week weer heen moeten me te veel druk en spanning gaf. Ik had het te druk in de week en was weer op zoek naar een betere balans. Om die balans te krijgen heb ik besloten om met yoga te stoppen. Ik hou het bij 3x sporten in de week, dat vind ik wel even genoeg. En ik moet zeggen, het geeft me een hoop lucht!

Mistral: Het voelt inderdaad wel heel goed. Ik ben vanmiddag bij een oud collega geweest die ook met een burnout thuis zit. Ik herken veel in haar verhaal. Ik heb ook in die fase gezeten. Het is fijn om te merken hoeveel verder ik al ben in het proces, maakt me er ook weer even bewust van hoeveel ik al bereikt heb :j

Hoe gaat het met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:48

PW: Ik heb geen idee, ik krijg voornamelijk informatie over beide groepen. Even afwachten dus!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:40

Spannend dan Angela!

Ik heb gisteren voor het eerst bloed gegeven. Ze hadden me de vorige keer gewaarschuwd dat de naald wel erg dik was en dat het wel eens lastig kon zijn, omdat ik moeilijk te prikken was. Misschien dat het niet zou lukken en dat ik geen donor kon worden. Ik ging er dus heen met het idee dat het niks zou worden, kon het ook niet tegenvallen. Maar het viel reuze mee. Het stelde echt helemaal niks voor en het prikken ging dit keer ook goed. Ik ben nu dus bloeddonor *\o/* Ik ben helemaal blij, het voelt zo nuttig. Vind het alleen raar dat vrouwen maar 3x per jaar mogen en mannen 5x. Dat begrijp ik niet helemaal, maar er zal wel een goede reden voor zijn...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:43

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:51

Goedemorgen dames

Alweer bijna weekend, mijn mams wordt 50 dus we hebben feest dit weekend. Al ben ik niet echt in de feeststemming.

Hoe het hier gaat? Tja ik heb mijn examen verkloot, moet de 24 naar een 3 daagse nascholing op 1 van de eilanden. we stonden op de reservelijst dus was al lang blij. Maar helaas viel er iemand af. Toen ik me vorig jaar opgegeven had leek het me onwijs leuk. Ben je er even uit, je hebt ook echt tijd voor jezelf maar goed misschien moet ik ook niet zo zeuren en gewoon heen gaan. Even uitwaaien..

Wat goed PW dat je bloeddonor bent, het prikken viel je wel mee dus?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:31

Hallo dames, ik heb weer bij gelezen maar hou het kort.

NjA, maandag naar de bedrijfsarts was dus een ramp. Ik kom op het station en zie op mijn briefje dat ik me weer eens vergist heb in tijd, dit keer te laat. :( Ik ging helemaal over de zeik en heb staan janken. (op de openbare weg ;( ) Toch het hoofd kantoor gebeld of ik niet toch nog heen kon, was er 5 min. vandaan, het kon gelukkig. Daar ook niks anders dan huilen. Word zo langzamerhand gek daarvan. Maar het was wel de laatste keer. Ik krijg eind deze maand begin volgende formulieren voor een wia aanvraag. 20 april ga ik naar meppel naar een revalidatie arts, zien wat ie zegt en of ik een brace kan krijgen. Verder ben ik erg moe, heb het voor mijn doen te druk (gaat wel weer over) Ik ga morgen proberen uit te slapen, hoop ik. Een dikke knuf voor iedereen :(:)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:44

He Aikon wat rot maar ik denk dat het een geruststelling is dat je een wia aan kan vragen?

Jij gaat naar Meppel zie ik, hebben die nu wel weer een revalidatiearts? Ik ga maandag terug naar mijn huisarts om over mijn revalidatietraject te gaan praten. Ik loop al die tijd al in Meppel in het ziekenhuis en ben daar erg over te spreken. Ik was alleen inde veronderstelling dat er geen revalidatiearts meer zat. Dat deze vertrokken was. Ben erg benieuwd naar jou ervaring volgende maand.

Veel sterkte :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:25

Volgens 1 van mijn advocaten krijg ik geen wia maar wat anders + bijstand of zo. Lekker duidelijk weer. Ik ga naar dokter Laman.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:51

Himyar: Ik dacht al dat dat er mee te maken had, maar het leek me te simpel. Het is dus wel waar, weer wat geleerd ;) Bedankt voor de link.

Mistral: Zie je op tegen het weekend? Wat vervelend dat je examen niet goed gegaan is. Heb je al de uitslag of is het een gevoel dat je hebt? Wat voor nascholing is het? 3 dagen is wel lang nu. Kun je niet afzeggen?

Het prikken viel inderdaad reuze mee. Het stelde echt niks voor. Het geeft me wel een goed gevoel. Als ik het zelf ooit nodig heb, wat ik niet hoop, dan ben ik ook blij dat er bloed is. Mijn vriend is ook donor en zo ben ik op het idee gekomen.

Aikon: Kan me wel heel goed voorstellen dat je zo overstuur was. Dat geeft al veel aan over je gemoedstoestand momenteel. Wat krijg je dan ipv WIA? Nog even geduld dus voor de revalidatie arts. Nu is het dus vooral weer afwachten als ik het goed begrijp?

Ik heb vanmiddag lekker rustig aan gedaan. Lekker even met de hond op de bank gelegen. Ik was erg moe. Zometeen even sporten en vanavond ook lekker rustig aan en op tijd naar bed. Gelukkig heb ik een rustig weekend, ben ik erg blij mee...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:10

Zo het is weekend!

Aikon: Wat vreemd? Maar je krijgt iig een uitkering ongeacht de naam die eraan hangt?

PW: Het is zeker goed dat het er is, ik ben wel gewoon donor maar niet voor bloed.

Ik zie inderdaad wel wat op tegen het weekend. Voorheen kon ik met gemak mooi weer spelen ook al was het er niet. Nu kan ik dat niet meer zo goed :+ Maar goed 50 is natuurlijk wel een bijzondere leeftijd dus we moeten toch proberen het gezellig te maken.

Die nascholing is woensdag eind van de dag vertrekken. Donderdagochtend nascholing, de middag krijg je de tijd om te fietsen te wandelen oid. Vrijdagochtend is er nog een workshop en dan vertrek je vrijdagmiddag alweer. Al met al valt het reuze mee maar ik had er gewoon niet meer op gerekend (wat me wel goed uit kwam :D ) aan de andere kant is het ook wel even lekker, zitten in een luxe hotel en even uitwaaien op het strand is natuurlijk ook niet verkeerd. Ik ga eigenlijk nooit op vakantie dus misschien moet ik het zo gewoon zien.

Examen heb ik de uitslag al, die heb ik niet gehaald. Ik ben zo boos op mezelf geweest. We moesten 3 recepten maken, ik wilde beginnen met de capsules. Maar er waren ook al 2 andere klasgenoten die daarmee begonnen. Zegt die leerkracht ja misschien niet zo handig dat iedereen daarmee begint. Zoals als altijd pas ik me dan maar aan, met het gevolg dat ik 1 recept goed gemaakt had, het 2e had ik een rekenfout in gemaakt dus die werd afgekeurd en die capsules had ik nog niet af :( Je moet 2 recepten af hebben en die moeten goed zijn (de berekening moet goed zijn, het mag wel afgekeurd zijn als je teveel verlies hebt van het geneesmiddel alleen moet je hem dus wel zelf afkeuren) Dus dat ik me weer eens aanpas aan een ander is de nekslag geweest. De berekening van de capsules waren namelijk wel goed.
Volgende keer gaat een ander maar wat anders doen, ik volg mijn eigen pad volgens mij was het dan wel goed gekomen.

Goed genoeg geklaagt, hebben jullie nog leuke dingen op de planning staan voor het weekend?
PW gaat lekker uitrusten en de rest?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:12

Aikon: Wat vervelend dat je je in de tijd vergistte.. Is confronterend he, zulke dingen voor jezelf. Ik had het laatst ook, terwijl ik normaal altijd stipt op tijd was, vond het zo confronterend.. Neem jezelf niets kwalijk, zulke dingen gebeuren nu eenmaal als je je klote voelt. Het is niet leuk, maar begrijpelijk dat je overstuur was. Gelukkig kon je toch nog terecht. Duurt nog wel even voordat je terecht kunt bij de revalidatie-arts, afwachten dus.. Zie je tegen dat bezoek op? Bang voor wat er komen gaat? Of wacht je gewoon af en zie je wel hoe het gaat lopen? En deze komende maand, tot 20 april? Alleen afwachten? Nog niets van de Noorder Brug gehoord?

Mistral: Vervelend dat je nu net een feestweekend hebt nu je je niet goed voelt. Zie je er ook tegen op? Wel gefeliciteerd met je moeder :) Heb je beide dagen feest? Drie dagen nascholing lijkt me erg lang. Kan erg leuk zijn als je je goed voelt, maar ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken. Drie dagen nascholing, veel mensen om je heen, een programma.. Kan je het niet afzeggen? Of voel je je verplicht om te gaan?

PW: Wat goed dat het prikken is gelukt!! Super! Knap dat je er ook heen kon gaan met het idee dat het toch niet zou lukken. Kon het ook niet tegenvallen en het viel dus juist mee! Slim van je om met de yoga te stoppen, ik had ook al het idee dat je met teveel dingen bezig was. Je kan beter iets minder dingen doen, en dat goed, dan veel en daar je niet happy bij voelen! Bovendien sport je al heel regelmatig. ind het knap dat je voor jezelf zo duidelijk weet waar je nog aan moet/wil werken! Ik hoop dat het je lukt dit ook zo te bespreken met je behandelaar. Ik weet soms heel goed wat ik wil/kan, maar om dat uit te spreken is vaak lastiger. Schrijf het desnoods in steekwoorden op. Ik kan vaak van te voren bedenken wat ik wil zeggen, als ik er ben, ben ik alles kwijt en achteraf ben ik dan de helft vergeten. Zie je op tegen het gesprek?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:15

Oh Mistral, heb niet goed gekeken toen ik op verzenden klikte. Je postte net voor mij!

Als je zoveel ruimte hebt is het misschien wel even lekker om weg te zijn. Heb je ook de ruimte om evt. weg te lopen als je het niet trekt?
Ik zou op het moment ook geen info op kunnen nemen, dus in mijn geval is het een beetje zinloos, maar als jij het ziet zitten, zou ik het lekker doen, je voelt zelf wel of het goed voor je is of niet.. En als je dat niet voelt, weet je achteraf dat je een stapje te veel hebt gedaan evt. ;)
Balen van je uitslag van je examen.. volgende keer beter!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:19

Maaaike schreef:
Oh Mistral, heb niet goed gekeken toen ik op verzenden klikte. Je postte net voor mij!

Als je zoveel ruimte hebt is het misschien wel even lekker om weg te zijn. Heb je ook de ruimte om evt. weg te lopen als je het niet trekt?
Ik zou op het moment ook geen info op kunnen nemen, dus in mijn geval is het een beetje zinloos, maar als jij het ziet zitten, zou ik het lekker doen, je voelt zelf wel of het goed voor je is of niet.. En als je dat niet voelt, weet je achteraf dat je een stapje te veel hebt gedaan evt. ;)
Balen van je uitslag van je examen.. volgende keer beter!

Geeft niet we posten idd tegelijkertijd :D

Ja je kunt wel even weg lopen en ik neem ook niet veel op op zich behandelen ze wel interessante dingen (denk dat dat een hoop scheelt) Ik denk dat ik het wel af zou kunnen zeggen maar misschien is het ook wel even goed om eruit te zijn. Anders ben ik toch alleen maar aan het bankhangen, wat volgens mij ook niet erg bevordelijk is :+

Edit: Morgen viert mijn moeder het niet echt, ja met naaste familie die de hele situatie wel kennen en geen vragen stellen. Zondag gaan we met de hele familie bowlen vraag me niet wie dat bedacht heeft :o

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:22

Haha, je kan je frustraties op de kegels af laten rollen ;) :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:24

Of van die reclame met dat oude vrouwtje die die bal loeihard naar achter gooit _O- Al wil ik mijn familie dat niet aan doen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:08

Haha, nee, dat zou een tragische verjaardag worden dan ;)
Ik had het laatst ook, verjaardag hier, terwijl ik het echt niet zag zitten. Bang voor vragen.
Heb even heel sociaal gedaan en me toen kwijt gemaakt. Maar dat kan je nu waarschijnlijk niet doen.
Voordoen alsof het wel goed gaat lukt natuurlijk ook niet meer, anders is dat altijd nog handig ;)
Zou het maar gewoon over je heen laten komen, niet te druk maken, het verloopt nooit zoals je van te voren bedenkt..
Maar lastig is het wel, zeker weten!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:55

Mistral: Ik ben inderdaad ook gewoon donor :j Durfde nooit bloeddonor te worden omdat ik een hekel had aan spuiten. Maar dat excuus vond ik niet goed genoeg meer ;)

Als je het op zich wel ziet zitten om even lekker uit te waaien op het strand en in een luxe hotel te zitten, zou ik gewoon gaan. Het programma klinkt niet al te zwaar. Ik heb een periode gehad dat een vreemde omgeving me teveel spanning gaf, maar als dat niet het geval is, moet je gewoon lekker gaan!

Balen van het examen. Probeer het los te laten. Het is een goede leer voor de volgende keer, maar je draait het niet meer terug. Wel vervelend dat het zo gelopen is.

Maaike: Je hebt helemaal gelijk wat betreft yoga. Het was Ook gewoon teveel. In de groep van de week zei ik ook precies hetzelfde, ik sport al 3x in de week vrij intensief en dat is genoeg. Leuk dat jij hetzelfde zegt, doet me goed :)

Ik heb er zelf trouwens alle vertrouwen in om het dinsdag te bespreken. Ik voel me echt sterk en ik zie er totaal niet tegen op. Misschien heb ik er zelfs wel zin in, klinkt heel stom misschien, maar dat komt omdat ik me gewoon voor het eerst best sterk voel dat ik zo goed weet wat ik wil en nodig heb. Dat geeft me vertrouwen voor het gesprek! Misschien dat ik het in steekwoorden opschrijf, dat doe ik idd wel vaker, maar denk dat het niet eens nodig is. Heb het zo goed in mijn hoofd ;)

Verder heb ik wat spanningen vandaag. Heb er goed over gepraat met mijn vriend, dat maakt het wel iets minder. Doordat ik gisteren bij mijn oud-collega geweest ben, ben ik gaan nadenken over de toekomst, vooral over werk. Dat maakt me onzeker en onrustig. Moet het nu maar weer even van me af proberen te zetten en ontspannen :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:05

Ondanks dat het je onrustig maakt, is het al wel iets dat je nadenkt en na kunt denken over de toekomst. Dat had je tijden geleden echt niet gekund. Maakt je wel onrustig, maar je bent al wel zo ver dat je naar de toekomst kunt kijken :).
Super dat je je zo sterk voelt. Vind dat je zooo vooruit gaat, nog steeds! +:)+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:11

Dat is helemaal waar. Dat dacht ik zelf ook, het is gewoon een nieuwe fase waar ik in kom. Niet dat ik meteen op zoek ga naar werk, maar ik kan wel voorzichtig gaan kijken wat ik zou willen. Want daar twijfel ik dus over.

Ik ga inderdaad op het moment hard vooruit, merk het zelf ook :) Komt bij jullie ook nog wel!!