[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:44

leeftijd is inderdaad maar een getal,
ik ben 17 en woon sinds kort niet meer bij mij ouders.
ze hebben altijd tegen mij gezegd als ik vroeg om een piercing oid: dat doe je maar als je op jezelf woont.
dusja..
ik ga het volgende week met mijn moeder over een tongpiercing hebben, ben benieuwd hoe ze reageert.
als ze zegt dat het niet mag kan ik altijd terughalen wat ze dus altijd heeft gezegd haha.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:18

Mijn ouders waren ook áltijd tegen, ik wil vanaf mijn 12e al een navelpiercing maar het mocht nooit, ik heb toen eerst gezegd 'nou dan laat ik hem gewoon zetten als ik 16 ben want dan mag het legaal', maar dat toen toch niet gedaan. Ik vind het gewoon niet fijn als mijn ouders er niet achter staan, en nu heb ik hem gister laten zetten, mijn moeder vond het wel niet fijn maar maar het mocht en ze ging zelfs met me mee om mijn handje vast te houden :D mijn vader zit nu in Afghanistan en zijn reactie was eerst, hooo we zouden toch wachten tot ze 18 was? (Maar ik heb liever een zo ruim mogelijk genezingstijd, en als ik hem op mijn 18e laat zetten dan kom ik daar net mee in de knoei met het zomerseizoen etc, dus nu was ideaal), maar die zei uiteindelijk: nou wens haar maar succes!
En dat vind ik 100x fijner dan dat ik hem een jaar geleden zonder toestemming had laten zetten.

En dan nog een vraagje trouwens, weet iemand hoe het zit met piercings en alcohol? Ik las ergens dat als je regelmatig alcohol drinkt dat je piercing dan kan worden afgestoten oid? Maar ik werk in de horeca en daar gaan behoorlijk wat litertjes drank doorheen, en dan ben ik wel graag goed geinformeerd over wat wel en niet mag, en wat de termijn hiervoor ongeveer is. Ik heb gister in ieder geval netjes de hele avond cola gedronken. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:28

Vnl tongpiercings reageren de eerste week/2 weken wat rot op alcohol. Vlak n het zetten kan alcohol voor bloedingen zorgen (alcohol verdunt het bloed) maar het grotere probleem met alcohol en tong piercings/piercings in je mond is dat alcohol alle bacteriën dood, dus ook de goede die zorgen voor de genezing. Bijgevolg zal het bij rechtstreeks contact de genezing vertragen. :) Maar voor een navelpiercing hoort het niet uit te maken. Enkel tijdens het zetten mag je niet zat zijn ivm bloedingen. ;)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:36

Oh top! Bedankt :D
Toch wel lastig, op elke site staat haast wat anders over wat de beste nazorg is, bij de studio waar ik hem heb laten zetten zeiden ze dat hij na 6 weken genezen was en vervangen kon, maar ik lees op veel sites dat 6 maanden eerder de norm is, en dan nog de zeep en alles, da's ook overal anders arrgh!
Ach ik houd maar een hele ruime norm aan, kan het in ieder geval niet mis gaan en ik denk niet dat ik snel de behoefte krijg om er een andere in te doen, want ik vind deze nog hartstikke mooi :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:41

6 tot 9 maanden is de genezingsnorm, maar als je nu bv een zwellingsstaafje hebt (normaal 12 mm) dan mag je wel na een maand/zes weken terug gaan om een 10mm staafje er in te laten zetten zodat je er niet meer achter blijft hangen. Ik zou dan persoonlijk wel voor een simpel staafje gaan met een diamantje of gewoon twee balletjes. Staafjes met hangertjes en figuurtjes zijn nog te zwaar voor een genezende navel. :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:55

Oh op die manier! Hehe handig joh zo'n topic :D
mennn ik word nu even helemaal gek van de jeuk van dat ding!
Afblijven afblijven afblijven brrr

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:32

Oke dit is echt een stomme vraag, maar, als je bijvoorbeeld op het internet piercings wil kopen, laten we zeggen op CF, en je wilt een nieuwe piercing voor je kraakbeen, wat moet je dan aanklikken? :o Je hebt dan zo'n rij staan, maar hoe weet je welke voor wat is? Er staan dan wel dingen bij waarvan ik weet dat het niet is, neuspiercings, tepelpiercings, navelpiercings, maar verder zou ik het echt niet weten..:o

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:32

Bestaan er NAVELPIERCINGS met het Mercedes Logo? Zoja waar? Evt via pb aangezien ik hier niet altijd mee lees!

Afbeelding

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:42

Moiryn schreef:
Oke dit is echt een stomme vraag, maar, als je bijvoorbeeld op het internet piercings wil kopen, laten we zeggen op CF, en je wilt een nieuwe piercing voor je kraakbeen, wat moet je dan aanklikken? :o Je hebt dan zo'n rij staan, maar hoe weet je welke voor wat is? Er staan dan wel dingen bij waarvan ik weet dat het niet is, neuspiercings, tepelpiercings, navelpiercings, maar verder zou ik het echt niet weten..:o

Als je de maat weet en weet wat je wilt dan is 't makkelijk (ik vind All Over Piercings altijd erg makkelijk). Wil je een recht staafje? Krom staafje? Hoefijzerdingetje? Ringetje met balletje? Ringetje met segmentdingsluiting?

Ik ken trouwens geen piercings met mercedeslogo, als iemand wat kan vinden:
IK WIL HET FIATLOGO! :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:52

@ Authenic. Zou best kunnen dat die Fiat bestaat hoor. Ik heb bij Iveco Schouten gewerkt (= Iveco en Fiat bedrijfswagens) en ik dacht dat ik een catalogus langs zag komen van Iveco waar oa Iveco navelpiercings instonden. Fiat heeft ook weer met Iveco te maken, dus wie weet!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:49

ik heb een vraagje.. ik heb nu al bijna een jaar een neus piercing.. die heb ik toen na het schieten, na 6 weken bij de piercing shop laten verwisselen voor een gewone neuspiercing laten zetten met een soort verdikking ( mini balletje ) aan het einde.. zoiets als dit:http://www.piercinglady.nl/images/NP-14,%2014%20krt.%20%20neuspiercing%20opengewerkt%20Hartje%20%20%20%2020,95.jpg

ik heb hem toen 1 maand na die verwisseling zelf geprobeert te verwisselen.. dat deed te veel pijn en nadat ik er aan zat begon het steeds te ontsteken... ik heb dus toen gewacht tot het helemaal goed genezen was.. dus na een half jaar weer geprobeerd.. ik kreeg met geen mogelijkheid de piercing er meer uit! hij zit gewoon helemaal los, ik kan hem draaien en heen en weer schuiven in het gaatje zonder pijn ens.. maar het lijkt wel alsof het achterkantje van de piercing ( het bolletje ) gewoon niet door het gaatje past! ik heb met allerlij ideoote dingen al geprobeert het er uit te halen.. oa. zeep-glijmiddel-vaseline-tangetje-vingers ens ens.. het wilt er gewoon niet uit.. heeft iemand dit ook al eerder gehad, en hoe krijg je het er wel uit..? ik heb geen zin zometeen weer langs de piercing shop te moeten :o het doet zo pijn als ze hem dan daar er uit rukken :P... maar ik zal hem toch wel eens moeten verwisselen denk ik zo.. want het steentje dat er in zit blijft ook niet voor eeuwig mooi...

Als iemand tips heeft om mn neuspiercing er uit te halen! ik hoor het graag! Graag via PB want ik ben niet vaan op bokt.. dus anders weet ik t niet als iemand reageert...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:57

hoe erg het ook is, draaien en doortrekken, de huid groeit om de piercing dikte heen, en dat is het staafje, en nu moet er dus een dik balletje uit... wat mij betreft is dat de stomste uitvindning ooit met zo'n knopje erachter :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:59

Idd, even kiezen op elkaar en eruit trekken, of kapot knippen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:17

En natuurlijk de volgende keer eentje nemen zonder bolletje aan het uiteinde, maar met een gebogen staafje oid :P
Stom dat ze er weer zo een in hebben gedaan!

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:21

Ik ken het.. heb het ook gehad!!

als je even een ijsblokje op je neus houd.. en het ja.. dan er in 1 keer gewoon uitrekt.. doet wel pijn!
En daarna goed ontsmetten en een gebogen staafje er in doen zoals Suus_ zegt!
Heel veel succes..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:10

Eindelijk, eindelijk, eindelijk!
Na zoveel twijfelen en het uitstellen is mijn MD er toch gekomen!

Afbeelding

En ik vind hem geweldig :+:

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:15

mooi hoor!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:58

Mooi Naat. Daar heb ik hem ook. :)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:59

Ik wilde hem meer naar boven, echt in het hoekje bij mijn sleutelbeen maar daar had ik niet genoeg vel :')
En tussen mijn borsten had ik ook wel tof gevonden, maar bij een collega' is hij daar uitgegroeid en ik wilde dat risico niet nemen :n
Dus dat is mijn plekje geworden dus :D

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:34

heel erg bedankt voor de tips allemaal.. dan ga ik dat morgen maar eens proberen :D inderdaad stomme uitvinding met dat bolletje :P helemaal nu ik daar dus zegmaar 20 piercings van heb xD

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:01

Nou ik heb het overleefd ;)
Heb vrijdag een tongpiercing laten zetten en ben er super blij mee :D
Maar ik had een vraagje want ik heb nu een wit plekje voor mn piercing zitten en dat krijg ik ook niet weg met de tandenborstel. Is dat iets wat normaal is in de 1e dagen?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:09

Nog 4 dagen :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:43

Hmm, ik kom er nu na 5 dagen en een paar keer goed kijken toch achter dat mijn navelpiercing scheef is gezet. Niet héel erg, en ik heb ook een wat opbollende navel waardoor ik eerst dacht dat hij gewoon opzij werd geduwd (ik kan 'm als het ware ook rechttrekken, maar dan gaat hij vanzelf weer terug in de originele houding), maar hij is wel echt scheef. Zo'n 2mm naar links denk ik, maar het stoort me toch wel. Wat kan ik nu het beste doen? Teruggaan naar de piercer? En wat kan die voor mij betekenen?
No way dat ik dat ding eruit haal als ik een jaar ofzo moet wachten om 'm opnieuw te zetten :') en om dat opnieuw te moeten betalen haha!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:55

@il0nkii neej dit trekt wel weg dit had ik ook niet aan poetsen gaat vanzelf weg ;)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:59

Hadden degene die een MD hebben ook uitstraal pijn?
Ik heb toch een partijtje last van mijn schouder, elleboogholte en rug :=
Plek zelf doet niet echt pijn, dus ik gok maar dat het komt van verkeerd tillen op mijn werk, maar vind het wel heel typisch dat het nu dan ineens pijn gaat doen :')