Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:16

Flappie,.. thanks voor je begrip.
JE vriend en jij zijn nu erg close zo te lezen,.. ik denk dat het dan ook indd goed is zowel samen als appart te praten.

Dit topic is voor mij ook echt een super hulp.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:18

Ja, ik denk dat dit topic voor iedereen die hier al langer meeloopt een goede steun is! Kan best begrijpen dat het een drempel is om hier je probleem neer te zetten, maar aan de andere kant kun je (wanneer je terugleest) zien dat we heel begripvol zijn voor anderen :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:26

Petulan: moet eerlijk zeggen dat ik niet erg veel heb teruggelezen, w daar toch wel moe van, van de ene blauwe pagina na de andere te zien passeren. Dus daarom dat ik mss dingen vraag die jullie al tig keer verteld hebben. Maar idd jullie zijn zeker begripvol voor anderen en moet niet zeggen dat ik ook nog maar 1 raar gevoel heb overgehouden aan dit topic.

Daijano: ja mijn vriend en ik zijn nu erg close met elkaar. We hebben nu vooral nog problemen met onze omgeving (en dan doel ik vnl op familie), met elkaar erg weinig meer. Dus dan ga je wel erg op elkaar steunen en veel praten. Alhoewel ik nog altijd wel de prater van ons 2 ben hoor maar gaat al veel beter.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:33

We hebben hier veel aan mekaar, en dat vind ik geweldig
Wil ik jullie even voor bedanken, jullie zijn top!

Flappie, dat is wel knap hoe jullie dan nu door de ellende gaan,
ik heb toen mijn relatie verbroken, toen het heel slecht ging hij heeft het een jaar met mijn burm out volgehouden, maar ik trok het niet meer, ik moest mijn eigen weg vindne alleen, en nu zie ik dat ik nooit met hem had kunnen zijn mijn hele wereld is veranderd en hij past niet in het plaatje , hoeveel pijn het ook doet.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:43

Daijano: moet wel zeggen dat ik ook al wel serieus heb lopen twijfelen of ik er niet beter een punt achter kon zetten. Meerdere keren zelfs, want hij (door een paar domme dingen) en vooral zijn familie zijn naast mijn werk een erg grote bron van stress voor mij geweest de laatste maanden.
En dan ga je soms wel nadenken of je niet beter voor jezelf kan kiezen. Maar hij heeft mij ook zo veel goeds te bieden dat ik er echt voor wil blijven vechten.
Ik weet door een vorige relatie (met echt een hele foute kerel) precies wat ik zoek in een relatie en dat denk ik in deze relatie gevonden te hebben, alleen maar jammer dat zijn familie dan weer niet uitgekozen kan worden :).

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:47

Nou als ik je posts lees vind ik jullie er close wat ik al zei en als je gevoel goed is dan is het goed!
JA die familie is niet voor het kiezen, maar als jullie sterk genoeg zijn dan komen jullie daar ook wel uit.

Maar ik ga mijn bedje in, morgen weer vroeg eruit!

trusten allemaal ik hoop dat jullie een goeie nacht hebben

Knuf

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:51

Slaap lekker !

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:55

Goedemorgen iedereen,

iedereen eenbeetje goed geslapen ? Ik niet iig, lag er pas veel te laat (wegens gebrek aan slaap op dat moment) in en heb nog uren liggen woelen en nadenken. Durfde niet goed een slaappil nemen omdat ik vroeg op moest vandaag om te bellen met arbodokter en werkgever (moet trouwens nog gebeuren dus ben een beetje aan het stressen op dit moment) en ik schrik had om anders niet goed genoeg wakker te zijn nu.

PW: hoop dat je dit nog leest, iig veel sterkte met je intakegesprek vandaag.

Sifra: succes met je hond bij de dierenarts straks.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:51

Goede morgen

Nou ik heb ook een mindere nacht achter de rug, … kon niet in slaap komen , maar dat heb ik vaak op zondag, bang dat ik verslaap,
Zit dan te tellen hoeveel uur ik nog kan slapen, gek wer dik ervan…
Zit nu op mijn werk erg gespannen, werd al in de auto gek gebeld, de sfeer is hier ook om te snijden , die collega heeft wel ontslag gekregen,
Maar is er nog een maand en dat brengt geen leuke situaties met zich mee…

Ik ben van het weekend wezen winkelen en heb echt leuke kleding gekocht en veel centjes uitgegeven, speciaal voor gespaard,
Nu zei een paar mensen ,.. zo toe maar 2 paarden en dan nog zo shoppen,,..hopen dat je paardjes dan gezond blijven en je auto het blijft doen..
Voel ik me dan gelijk schuldig, ik heb echt gespaard en heb het niet eens van mijn spaarrekening gehaald , had van deze maand nog wat centje sover en krijg
Deze week alweer mijn loon en mijn vakantie geld,.. moet me dan altijd gelijk verdedigen… nu ben ik dus bang dat er indd wat mis gaat… kan ik zo onzeker van worden en voel me nu beetje schuldig.
Dit heb ik best vaak, iemand kan mij dan gelijk een negatief gevoel aanpraten…

Floappie,… jammer van je nacht, slaap je dan door de wekker heen, of ben je dan gewoon bang dat je niet wakker wordt?

Sifra Succes strakjes, hoop dat je met goed nieuws terug komt!

Pw jij ook heel veel succes.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:07

Klinkt herkenbaar dat schuldgevoel aanpraten. Hier zit nog zo'n gemakkelijk slachtoffer. Jij hoeft je toch niet te verdedigen wat je met je eigen geld doet, zolang je zelf weet hoe of wat is toch het belangrijkste. Maar ik heb gemakkelijk roepen van aan de zijlijn daar niet van.

Heb geen schrik om er door heen te slapen maar ben dan gewoon erg duf in de ochtend en aangezien er de nodige belangrijke telefoontjes moesten gebeuren vanmorgen wou ik wel helder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:17

Goedemorgen!

Iedereen een beetje lekker geslapen? Ik ook niet hoor, ik heb de hele nacht liggen woelen en liggen draaien. Vreselijk...
Morgen moet ik voor de eerste keer naar de psych, en ik zit me nu al druk te maken. Wat moet ik vertellen, ook over mijn lichamelijk ongemakken, ook over mijn typische HSP dingetjes? Moet ik weer alles opschrijven, en waar moet ik beginnen.. Daarnaast is mijn huis een bende, dus dat moet ook nog schoon, en ik was vannacht in mijn hoofd al aan het poetsen.

PW: ik hoop ook dat je dit nog leest, en dat alles gewoon 'goed' met je gaat. Ik maak me een beetje zorgen namelijk.. Ik wens je veel succes straks bij je kennismaking!

Flappie: Wat zei de Arbo? Zit je overigens ook bij Arboned?

Sifra: Heel herkenbaar hoor. Ik had me een stick en string gekocht voor mijn grondwerk met Garuna, en een touwhalster met leadrope besteld. Mensen zeggen dan ook toe maar, in de ziektewet en nog lekker shoppen. Zwaar irritant.

Even heel iets anders, ik had eigenlijk besloten om niks met medicijnen te gaan doen, maar ik slaap dus heel slecht in, en heel slecht door. Zou ik er iets homeopathisch voor gaan halen, of zal ik echt daarvoor naar de dokter gaan? Ik ben zo onrustig waardoor ik niet kan inslapen..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:37

Zo te horen hebben we dus allemaal een slechte nacht achter de rug. Misschien dat rescue je kan helpen om te slape, is homeopatisch en kalmerend. Verder kan ik ook niets verzinnen.

Ik heb mijn moeder laten bellen met de arbodienst van mijn baas met de uitleg dat er meer speelt dan de initiële rugproblemen en daar werd eerst heel kort door de bocht op gereageerd. Maar toen mijn moeder een paar voorbeelden aanhaalde qua werktijden en dat er ook nog prive-problemen mee spelen bond hij erg snel in en begon hij heel de situatie een beetje te begrijpen. Hij heeft aan mijn moeder gevraagd om vrijdag terug te bellen omdat ik deze week nog sowieso onder de rugproblematiek-dekking val en dan heb ik volgende week waarschijnlijk weer een afspraak met de arbo-arts.
Zelf adviseerde hij ook off the record om ander werk te gaan zoeken trouwens. Ze hebben wel allemaal gemakkelijk praten trouwens maar moet wel eerst terug een beetje stabiliteit kunnen terugvinden in mezelf (of klinkt dat raar ?)

PB je de naam even door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:40

Tja, dat zeiden ze bij mij ook.. Ik zou dit werk sowieso nooit aankunnen.. Ik ga eerst aan mezelf werken en ander werk zoeken komt later wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:41

Hier ben ik ook maar weer eens even. Ik heb een behoorlijk kl*te weekend gehad. Heb wel een beetje meegelezen, maar het lukte me gewoon niet om te reageren.

Nu ben ik blij dat het maandag is en dat ik straks mijn kennismakingsgesprek heb. Ik vind het wel heel spannend, omdat ik niet weet wat ze allemaal willen weten. Verder is het echt een beetje 'volhouden' tot ik (waarschijnlijk) woensdag kan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:43

Pfff, gelukkig daar ben je weer! Gaat het wel een beetje thuis, of is het niet uit te houden?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:46

Met mijn vriend wel, we hebben heel goed gepraat. Maar ik zit mezelf vreselijk in de weg.

Edit: Het doet me wel heel goed hoe jullie meeleven zeg. Echt super.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:49

PW ... eindelijk,.. jeetje zit al op hete kolen.

Wacht even nu je gesprek af,..dat is nu even prioriteit.
Ben benieuwd naar je terugkomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:51

Gelukkig, voor je vriend zal het ook niet makkelijk zijn.. Daar loop ik hier ook nog vaak tegen aan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:54

Voor onze partners is het zeker niet makkelijk.
Gelukkig heb ik het echt getroffen met hem en blijven we eigenlijk altijd wel goed praten. Al is het soms behoorlijk confronterend.

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden, maar niet abnormaal ofzo. Komt straks misschien nog wel. Ik laat het maar een beetje over me heen komen, dat is het beste. Meer kan ik niet doen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:54

PW: is minder dat je een rotweekend achter de rug hebt. Hopelijk biedt het gesprek van straks al enige geruststelling. Ik hoop voor je dat je een goede 'klik' hebt met desbetreffende persoon en dat je enigsinds snel op je gemak bent straks.
Sterkte !!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:57

Wat zijn jullie toch allemaal lief en bezorgd!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:59

We maken ons gewoon zorgen om onze digitale dinnetje!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:00

Dat vind ik nou zo super aan dit topic.
Oprecht medeleven voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:19

;(

Net belde mijn werkgever weer op. Wat een ongelofelijke botte trut. Ze vond het belachelijk dat ik nu al die tijd thuis zit en nog geen hulp heb. Ik heb verteld dat ik morgen een intake heb bij de GGZ. Ik moest vaker bellen en contact opnemen, want dit werkte zo niet. Ik kan het gewoon niet, ik kan niet iedere keer vertellen dat het niet gaat, dat ik niks kan. Ik zie er zo tegenop..
En ze zei dat ik ook nog een afspraak kreeg want dit kon natuurlijk niet zo langer. Ik ben 3 maanden in dienst en ik ben er bijna 2 ziek. Dat sloeg helemaal nergens op volgens hun.

Ik heb net de arboarts proberen te bellen, maar die is niet te spreken. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, ik weet niet wat ze me kunnen maken. Ik zit hier nu dus weer helemaal overstuur, wat moet ik nou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:23

Jeetje meid wat ontzettend klote.
Ik weet ook niet wat ze je wel of niet kunnen maken. Goed dat je hebt geprobeerd de arboarts te bellen, balen dat je hem niet te spreken krijgt. Wat een ontzettende rot situatie. Waarom kunnen werkgevers zo ongelofelijk bot zijn en je zo over de zeik helpen. Ik word er gewoon boos van.

Sterkte, want dit is echt verrot.