Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Chendo_

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:35

Ik lees dat er heel veel last van de darmen hebben. Ik heb er eigenlijk nooit zo'n hele erge last van.
Ook echt fibro kwaaltje?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:41

Het komt idd veel voor icm fibro. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar heb het hier al meer gelezen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:04

prikkelbare darm syndroom hoort idd bij Fibro. helaas...

soms lijkt het wel of heb ik een acute blindedarmontsteking... akelig wordt je er van.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:32

:wave:

Wat naar Paintless :(:)

Truf, alvast succes met de sollicitatie! Fijn dat je je zo goed voelt +:)+

Hier gaat het ook z'n gangetje. De ene dag nog steeds beter dan de andere ;) Maar werk gaat goed, sporten ook, buffel lekker door. Darmen heb ik ook veel last van, al van kleins af aan. Moet ook opletten wat ik eet. Maar, afkloppen, de laatste jaren is het niet meer zo dat ik iedere dag buikpijn heb, wat ik vroeger wel had. Heb wel rond mijn menstruatie altijd erg veel pijn, dat is echt extreem. Herkennen jullie dat ook?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:10

ik heb pas sinds ik gestopt ben met de pil extreem last van buik, rug en benen.. echt van die weeen... akelig wordt ik er van.

t is dat ik een kinderwens heb en dus beter niet aan de pil kan, anders was ik er gelijk weer aan gegaan.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:54

Heb vroeger wel wat last er van gehad, maar dat was heel aan het begin (vanaf mn 14e). Ben sinds mn 20ste aan de pil en heb eigenlijk vrij weinig klachten, af en toe eens wat pijn, meer is het niet. Over 1,5 strip ga ik over op een ander merk pil (wel zelfde werkzame stoffen), dus zal eens zien of dat verschil maakt.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:56

Hmm ook met pil en met spiraal was het zo. Met spiraal helemaal een ramp trouwens, daar leek het alleen maar erger van te worden. Daarmee was het echt elke dag pijn, dus die heeft het niet lang volgehouden. Nu geen pil, maar ook weinig verschil helaas :n

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:00

Ik ben gelukkig sinds de pil van de ergste pijn verlost. Heb nu alleen de eerst 2 dagen wat last, verder niet meer gelukkig. Ik slik hem inmiddels al weer 16-17jaar geloof ik.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:57

Hallo!

Sorry dat ik hier nog een keer binnenval, maar heb niet echt de tijd om mee te praten. :)
Ik heb Redomex voorgeschreven gekregen, maar dit is een soort anti depressiva.. en je komt er van aan heb ik gelezen.

Gebruiken jullie misschien spierverslappers, zo ja welke en wat zijn jullie ervaringen ermee? :)
Hoop dat jullie begrijpen dat ik even binnenval en niet mee post.

Groetjes

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:58

ik heb alleen pijnstillers gekregen eigenlijk... die niet eens werken...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:27

Paintless, jij ook nog zo last van je darmen :(:) bij mij is het ook extreem de laatste tijd.

Uwv heeft ook een brief geschreven. Had het al verwacht.. kan gewoon 100% aan het werk.
Jammer dat het in werkelijkheid niet kan.. zou het graag willen..

Morgen naar de internist in Dronten. Ben benieuwt :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:51

ik heb zelf eigenlijk dus geen last van mijn darmen, nou ja, soms moet ik 3 dagen niet, hehe maar ben niet anders gewend en heb daar ook geen last van ;) Ook sinds kleins af aan ;).

Vandaag heb ik echt een slechte dag. Alles doet zeer en bij elke beweging ben ik direct moe. Hoop op een betere dag morgen! :)

Glossi: Ik heb je verhaal een beetje gemist, zal zo even terug lezen. Vervelend hoe dat gaat eigenlijk, er word voor je bepaald of je kan werken, terwijl jij je heel akelig kan voelen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:15

nou het was altijd om de dag. maar nu is het laatste weken meerdere keren daags.. akelig wordt je er van en ze doen pijn. ook niet een beetje. maar gruwelijk veel.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:24

zomer????
Afbeelding

aaah, heerlijk :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:48

Ohh, wat een heerlijk plaatje zo in het zonnetje.
Dat wil ik ook!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:50

moet je ook een veulie kopen :P

gister overigens weer vet zitten janken om breeze, t blijft pijn doen.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:52

hahaha nee ik bedoel de zon!
Ik heb mijn handen al vol gehad aan mijn lieve Chendo. :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:59

moest voor een echo, nou, die echo was dus ook 3 x niets.

er zat niet genoeg in mijn blaas dus het is niet door gegaan. ik moet piesen als een dolle stier, maar goed. hij zag er idd wel aardig leeg uit.

nu moet ik woensdag 3 uur.. geloof ik... ben zo slecht in tijden. hopelijk krijg ik nog een nieuwe brief, anders woensdag maar even bellen.

GVD hier baal ik van dus he...

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:39

Ooh wat is het zonnetje toch lekker! Heb heerlijk na het rijden vanmiddag een uurtje met de meiden in de zon gezeten, wilde er eigenlijk niet weg.

Wat rot zeg, Paintless, zou voor de verandering leuk zijn dat ze gelijk een diagnose hebben en nog beter, een behandeling.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:28

Paintless, wat vervelend :( Ook niet leuk als je steeds heen en weer moet rijden ervoor. Hoop dat ze wel duidelijkheid voor je hebben!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:46

Wie heeft er hier trouwens een infrarooddeken?
Wij hebben wel een infrarood lamp, en ik heb daar echt wel baad bij, het is alleen zo beperkt qua plek. Dus nu zat ik te denken aan een infrarooddeken. Maar is uiteraard niet al te goedkoop. :)
Dus vroeg me af wie er ervaringen mee hebben en misschien weet iemand een tweedehands te koop voor mij?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:10

_Chendo_ ik heb geen infrarooddeken wel een elektrische deken. Ik ging ook altijd een keer in de maand of soms 2 weken naar de snelbruiner dat hielp ook heel erg goed! Nu ben ik al heel lang niet geweest omdat ik een littekenbehandeling heb op mijn gezicht.

Paintless, die echo is idd 10x niets. Heb ook een echo gehad en moest idd met volle blaas. Ze gingen echo-en en daarna moest ik naar de toilet en gingen ze nog met lege blaas kijken. De blaas was helemaal leeg zeiden ze. Ik loop de deur uit en wat denk je? Moest meteen weer plassen! Uuuhh lege blaas?? Kan me voorstellen dat je je paard zo mist, dat is ook niet zomaar een verlies :(:)

Gesprek ging goed bij de internist. Moet 8 weken lang 2x in de week een b12 injectie halen. Verder ook bloedgeprikt. Over 8 weken terug voor controle.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:03

Ik lees dat wel vrij veel een b12 te kort.
En wat zijn ze aan het zoeken in de blaasjes? :)

SNelbruiner is inderdaad ook erg lekker daarna altijd heerlijk ontspannen. Nadeel vind ik alleen de harde ondergrond waar je op ligt, aangezien ik ook erge rugklachten heb.
Ik heb nu een infra roodlamp geleend van mijn schoonouders. Gisteren uitgetest en was wel lekker, jammer dat die zo beperkt is en dus meer plaatselijk.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:42

ze kijken niet in mijn blaas, maar in mijn onderbuik. ik heb last van mijn darmen maar ze willen mijn baarmoeder en eierstokken in kaart brengen. zie het verband ook niet helemaal maar ik vind het wel best.

wat een water he, in Japan. akelig. elke keer als ik nieuws hoor zijn er 150 tot 200 doden meer dan de keer daarvoor. en nu ook nog die kernreactor...
ik kan het niet laten, maar die mensen interesseren mij niet zo.. al die dieren waar gewoon geen aandacht aan besteed wordt.. hoeveel dieren zijn er wel niet dood..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:45

_Chendo_ klopt, er zijn ook veel mensen met fibro die b12 tekort hebben. Het is dan de vraag of je echt fibro hebt of dat het van de b12 tekort komt. Ik heb bijv. de diagnose fibro maar toen was er nog niet naar b12 tekort gekeken. Van b12 tekort kun je namelijk ook die klachten krijgen. Dus is zowieso goed om dat een keer te laten testen. Wat heb je trouwens een onwijs leuk paard :9

Paintless, mischien dat het allemaal met elkaar in verbinding staat? Ik weet het ook niet maar dat lijkt mij het meest logisch. Als je last hebt van een orgaan kan het best van een ander orgaan komen die de ander dan ook weer aantast. Ja akelig veel water in Japan := ik heb ook niets met dat land.. maar het is altijd verschrikkelijk om zo iets naars mee te maken. Moet er niet aan denken dat hier een tsunami komt. Maar dat zal waarschijnlijk ook nooit komen, gelukkig!