[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:15

Hmm, dat is wel jammer. Misschien kan ik het wel telefonisch regelen, scheelt weer tijd... Bedankt voor je reacties Tara!

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:18

Hey,
Ik moest gisteren terug mijn eerste pil pakken (na de stopweek), maar ik ben dat vergeten. Ik heb juist mijn pil van vandaag gepakt. Kan ik er best 2 pakken? En ben ik deze maand veilig? Bedankt!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:19

Volgens mij staat dat precies in de bijsluiter van de pil...

Maar volgens mij (weet ik niet zeker, is alweer een tijd geleden dat ik de pil gebruikte) moet je geen 2 pillen tegelijk nemen. Dan kun je die eerste beter laten zitten.
Of je nog helemaal veilig bent, lijkt me niet zeker, ik zou de eerste tijd even extra maatregelen nemen, aangezien je je stopweek niet langer mag maken. Maar over een weekje of misschien 2 ben je volgens mij wel weer veilig, maar durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Ik zou zeggen; lees de bijsluiter even, bij mijn pil stond het er precies in!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:24

Als het binnen 24 (?) uur is dat je erachter komt moet je ze beide tegelijk nemen, na die 24 uur moet je hem overslaan en de eerste week condooms gebruiken.

Ik twijfel enkel aan de hoeveelheid uren.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:55

een vriendin van mij wil heel graag weten of je nog ongesteld kunt worden als je eventueel zwanger bent?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:12

Je kunt zeker nog ongesteld worden maar toch zwanger zijn. Voor de zekerheid gewoon altijd even een testje doen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:25

ik zal het in ieder geval tegen haar zeggen.
maar gebeurd zoiets vaak dan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:26

Denk niet dat 't vaak voorkomt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:37

Mwah, ik hoor het anders redelijk vaak hoor :j

Tenminste, bij pilgebruik. Als ze de pil niet slikt, dan word het een ander verhaal.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:44

ze slikt de pil wel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:05

Ik zou gewoon voor de zekerheid even een test doen. Anders zit ze toch maar in de stress. Zo'n test kun je overigens wel pas na een bepaalde tijd doen. Maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:18

Ja, als je de pil slikt, wordt je volgens mij meestal nog ongesteld als je zwanger bent. En bij twijfel lijkt mij een testje iig een geruststelling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:12

De test moet je doen op het moment dat je ongesteld moet worden

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:01

Ik heb deze maand voor het eerst me pil doorgeslikt (ethinylestradiol). Maar ik word er gewoon doorheen ongesteld. Zegmaar, alsop de laatste dag dat je ongesteld bent. Is dit normaal? Hoef nu nog maar een week en dan is het me stopweek. Zal ik nu vast stoppen?

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:11

FantasyB schreef:
Ik heb deze maand voor het eerst me pil doorgeslikt (ethinylestradiol). Maar ik word er gewoon doorheen ongesteld. Zegmaar, alsop de laatste dag dat je ongesteld bent. Is dit normaal? Hoef nu nog maar een week en dan is het me stopweek. Zal ik nu vast stoppen?

Ik zou gewoon je strip afmaken :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:19

Ik ben 16 en ik gebruik de prikpil..
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik onvruchtbaar raak?

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:37

Heb je met de prikpil minder kans op zwangerschap als bij de gewone pil?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:53

Ik slik sinds 6 maanden Stediril 30 i.p.v. Microgynon 30 omdat de laatste niet meer vergoed wordt door de verzekering maar sindsdien heb ik bijna constant last van (erge) hoofdpijn. Terwijl ik met de Microgynon maar af en toe en niet zo lang flinke hoofdpijn had.
Ik stap vanaf volgende week weer over op Microgynon maar zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? En wat hebben jullie gedaan?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:54

xxappiexx schreef:
Ik slik sinds 6 maanden Stediril 30 i.p.v. Microgynon 30 omdat de laatste niet meer vergoed wordt door de verzekering maar sindsdien heb ik bijna constant last van (erge) hoofdpijn. Terwijl ik met de Microgynon maar af en toe en niet zo lang flinke hoofdpijn had.
Ik stap vanaf volgende week weer over op Microgynon maar zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? En wat hebben jullie gedaan?

ik heb nu ook stediril 30 gekregen en ben er ook niet blij mee, ben er nog niet mee begonnen maar alweer gezeik met een andere pil word er nu wel beroerd van heb nu 3e soort pil al in 1 jaar tijd :(
ga er over week ofz mee beginnen heb nu mijn oude strip nog..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:57

ik reageerde ook erg slecht op de Stediril :=
Daarom weer lekker terug overgestapt naar mn oude pil, en gaat sindsdien weer stuk beter!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:17

xingridx schreef:
ik reageerde ook erg slecht op de Stediril :=
Daarom weer lekker terug overgestapt naar mn oude pil, en gaat sindsdien weer stuk beter!

Hopelijk heb ik er dan ook minder last van als ik weer van de Stediril af ben. Las op internet al meer negatieve reacties over die pil...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:19

ja, het zal wel van persoon tot persoon verschillen hoe ze erop reageren, maar bij mij viel ie niet goed in ieder geval :n

Enige was dat ik nu de pil zelf moest betalne, maar goed, dat was 22 euro voor 12 strips, dus dat viel ook nog wel mee :)
Je kan hem ook wel vergoed krijgen geloof ik maar dan moet je huisarts even een briefje meegeven dat het voor 'medische noodzaak' is :j

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:20

wat hebben jullie voor klachten over Stediril? Heb laatst een nieuwe verpakking gehaald en de pillen zijn nu spierwit in plaats van gelig. Apart!

Heb de laatste tijd ook vaker last van buikpijn, misselijkheid en hoofdpijn. Kan dat door die pil komen?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:22

ik reageerde er meer psychisch op...zat slecht in mn vel, was niet meer vrolijk...echt niet fijn :n

wat overigens niet in zijn geheel door de pil zal zijn veroorzaakt, maar zeker wel verergerd want heb er nu stukken minder last van!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:24

Goed ik heb ook een vraagje.

Ik ben nu aan de Diane pil, ik heb een vriend ( bijde geen soa ) en aagezien ik niet bepaalt goed tegen condooms kan, doen wij het altijd zonder.
Maar in mijn stopweek ben ik altijd zo chagerijnig, en nee niet een klein beetje, zo erg dat mijn ouders bang voor mij zijn.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen?
Een andere pil? De prik pil? Zegt het maar. :+
Een spiraaltje zit er niet in, omdat ik absoluut niet zo'n ding wil ( mijn tante is er aan overleden ).

Maar jullie begrijpen het al omdat ik ook een vriend heb moet de andere oplossing wel veilig zijn voor anticonceptie.

Daarbij ben ik aan de Diane gegaan voor puistjes, dat is nu ongeveer 2 jaar geleden, denken jullie dat dit terug zal komen?

Toen ik aan de Diane pil ging, kwam ik zeker 10 kilo aan, maar ik heb dus absoluut geen zin om nog een keer 10 kilo aan te komen? Dus heb je daar last van als je van anticonceptie middel gaat veranderen?

Nou ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, ik ben zowieso wel van plan even een afspraak te maken bij de dokter.