Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:19

Hee wat goed dat je erop hebt gezeten CIV ! En we zijn het wel eens vandaag ja :D

Hier gaat het weer even niet zo lekker. Ik heb een ontzettende druk op mn keel en wordt daar weer heel paniekerig van. Hoop dat het zo wegtrekt, want ik ben moe en ik wil zo gaan slapen. Maar dat lukt zo natuurlijk nooit. Morgenochtend is het gesprek voor het behandelplan bij de psychiater. Ben benieuwd.

Amaryllis

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:17

CIV, goed van je :) Ik vond het ook weer heel moeilijk, maar omdat ik er zoveel positieve gevoelens inleg (en terug krijg!) geeft het mij nog meer voldoening :) Vanmiddag weer rijden, kijk er echt naar uit!! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:35

Welkom wennie,
herkenbaar om je beter voor te doen dan dat het eigenlijk gaat. Ik doe dit ook. Ja, misschien ga je het zelf dan wel geloven :P
Ik ben zelf momenteel ook heel erg van het uitstellen en voor me uit schuiven. Hoort er allemaal bij. Als het even kan laat ik m'n vriend dingen regelen. Oja en als je iets voor elkaar wil krijgen moet je er vooral flink bovenop zitten is mijn ervaring.

CIV toppie dat je even op je paardje gezeten hebt. Goed van je! daar mag je uiteraard ook trots op zijn. :j

Ik heb vandaag toch weer naar m'n behandelaar geprobeerd te bellen, als de afspraak niet naar voren kan dan maar een (kort) telefonisch gesprek. Dat is in ieder geval iets. Ik ging er al wel vanuit dat ik haar niet zelf zou krijgen, maar meestal kan je dan de voicemail wel inspreken. Na een tijd moed te hebben verzameld ben ik gaan bellen, kreeg ik natuurlijk de receptioniste. Ze hadden storing en ik kon waarschijnlijk de voicemail niet inspreken. Het ging dus ook verkeerd en de verbinding werd verbroken. De moed die ik verzameld had was me inmiddels alweer in de schoenen gezonken.

Even een paar minuten nagedacht te hebben heb ik terug gebeld, omdat ik dacht dat de receptioniste dan misschien een mail kon sturen naar mijn behandelaar om te vragen of ze mij wil bellen. Dat leek me niet zo'n slecht idee. Maar ik werd me toch een partij afgesnauwd door de telefoon door dat mens en ik begrijp nog steeds niet waarom. Dat was de druppel en ik begon vreselijk te huilen. (Dat is dus precies waarom ik zelf niet durf te bellen)

Uiteindelijk heeft ze wel een mail gestuurd waarin ze ook gezet heeft dat het niet zo goed gaat. Ik ben benieuwd of en wanneer ik teruggebeld word. De receptioniste zei dat als ik pech had m'n behandelaar het pas eind volgende week zou lezen. Ik heb nog wel tegen haar gezegd dat alles beter is dan wachten tot 12 mei.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:23

ik ben gisteren bij de huisarts geweest en heb gelukkig ad gehad efexor om precies te zijn.
ook heb ik melatonine bij de apotheek gehaald omdat ik steeds zo slecht sliep.
ik heb er echt als n blok van geslapen mischien wel te veel aangezien ik nu de hele dag al hoofdpijn heb haha.
ik heb dat wel vaker als ik te lang slaap.
ik hoop dat de efexor aan gaan slaan,over 2 weken moet ik weer terug naar de huisarts om te bespreken hoe het gaat!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:07

Ik hoop dat het je gaat helpen janne.
Hoeveel mg heb je?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:11

*zucht* ben ook weer thuis. Vandaag met mn vriend naar de andere kant van het land geweest, we moesten zn pa wegbrengen maar door de lange files die we tegenkwamen zijn we een hele dag onderweg geweest. We zijn om 10 uur vertrokken en om 19 uur waren we eindelijk weer veilig thuis aangeland. Het is allemaal goed gegaan maar ik ben wel moe nu dus weer even rustig aandoen.

Sifra Hoe is je gesprek gegaan, is het meegevallen of juist niet? Hoe is het verder met je?

Petulan, hoe is het rijden gegaan vandaag? En hoe gaat het verder met je?

PW, wat rot dat het zo vervelend liep met bellen maar wel goed dat je het hebt gedaan! Hoop dat je snel iets hoort maar mocht je afspraak eerder kunnen dan is het ook nog niet voor niets gedaan. Hoe voel je je verder?

Janne, fijn dat je medicatie hebt. Hoeveel melatonine tabletjes neem jij in dan? Ik gebruik ze ook weleens maar zo goed als jij slaap ik er niet van maar wel beter dan anders.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:19

Kan me voorstellen dat je moe bent na zo'n lange nacht.

Met mij gaat het niet goed. Eerst vanacht al erg slecht geslapen en ik had weer erg veel moeite om de dag door te komen. Ben wel even op stal geweest, maar haal er geen voldoening uit. Loop er een beetje als een zombie rond.

Verder is er een beetje spanning tussen mijn vriend en mij. We begrijpen elkaar even niet zo goed en hij heeft moeite met mijn terugval, maar ja, ik doe het ook niet expres. Ik voel me dan weer schuldig waardoor ik alleen maar weer meer ga twijfelen.

Edit: Ik neem ook wel eens melatonine tabletjes, maar heb niet echt het idee dat ze veel helpen. Ik kan zeker niet zeggen dat ik er als een blok van slaap.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:49

ik heb geloof ik 37,5 mg efexor en ik heb 1 tbl melatoine van 3 mg

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:59

Ik begon meteen met 75 mg (en zit nu op 225 mg), maar als voor jou 37,5 mg al genoeg is zou dat natuurlijk super zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:21

CIV schreef:
Zaterdag gaan we weer rijden.

Succes vandaag, probeer ervan te genieten. Het weer zit mee in ieder geval :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:20

Vandaag niet gereden ze was niet zo braaf, voor het eerst alleen in de bak. Degene die haar traint had al moeite om haar tussen de plakken te houden dus het was niet verstandig dat ik erop zou gaan. Het komt er op neer dat ze niet goed beleerd is,er zit nog geen stuur op dus ik heb wel wat geld weggegooid maar we kunnen er nu in ieder geval opzitten. Verder moet ze nog veel leren. Voordat ik er alleen op kan zijn we wel een aantal weken verder maar ik heb de tijd.
Verder voel ik me wel goed, beetje stress voor mijn verjaardag morgen, wil toch alles netjes aan de kant hebben. Vier het dit jaar alleen voor mn familie dus dat scheelt al. De vrienden komen met het afscheidsfeestje van mn vriend ook iets drinken, dat is net zo makkelijk. De melatoninetalbletjes die ik heb zijn maar 0.1 mg vandaar dat ik daar niet als een blok van in slaap val.

PW, hoe voel jij je nu? Voor mijn vriend is het ook niet altijd makkelijk wat dan weer voor spanningen zorgt. We doen het niet express maar dat snappen ze niet altijd, het is voor ons net zo vervelend of misschien nog wel vervelender, we hebben er niet om gevraagd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:06

CIV schreef:
Petulan, hoe is het rijden gegaan vandaag? En hoe gaat het verder met je?

Mooi verhaal ja. Kom ik op stal, paard weg. Dus ik nog in de bak gekeken of ze niet in een hoekje stond, niks. Ik pa gebeld, issie dr doodleuk naar de hengst aant brengen en blijft ze weg tot ze drachtig is :\ Dit was vorig jaar 2.5 maand..
Flinke tegenvaller dus, het rijden ging zó goed en ik haalde er zoveel voldoening uit!! :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:53

@ Petulan: ik kan me voorstellen dat dit een flinke domper is. Hopelijk is ze nu eerder weer thuis dan 2,5 mnd.

Met mij wil het niet zo. Ben erg onrustig en heb weer die steken op m'n borst en de hele dag door last van m'n maag van de spanning. Ik kan geen rust vinden.

Wel nog even op stal geweest vanmorgen maar kon het niet eens opbrengen om een borstel over de paarden te halen. Heb ze rechtstreeks in de wei gezet. Voel me dan schuldig dat ik weer niks gedaan heb.

Edit: die melatonine tabletjes die ik heb zijn ook maar 0,1 mg. Begrijpelijk dat die er niet zo in hakken als 3 mg. Ik heb ze bij de gezondheidswinkel vandaan. Janne, heb jij je melatonine tabletten bij de apotheek op recept of kan je ze zo halen? Melatonine is toch een natuurlijk middel?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:11

Melatonine is idd een natuurlijk middel. Het is een hormoon dat in de pijnappelklier wordt aangemaakt. Via de huisarts kun je het op recept krijgen, in 3 of 5 mg tabletten. In de vrije handel is het alleen in pilletjes van 0,1 mg verkrijgbaar. Bij 1 zo'n pilletje gaat het alleen om het placebo effect. Ik heb het zelf op recept gehad, maar ik slik nu de 0,1 pilletjes, ben begonnen met 20 stuks en ik bouw nu af (en nu is het nog meer het idee, ook placebo dus, zit nu nog op 6 pilletjes)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:14

Die pilletjes werken bij mij dus ook niet.
Misschien maar eens met mijn behandelaar/arts over hebben over die andere tabletten. Slapen is hier echt weer een drama momenteel

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:19

Ik heb toen een gesprek met een arts gehad, die aangaf dat het bewezen is dat de best werkzame hoeveelheid 5 mg is (50 van die kleintjes dus pff). Maar heb ook wel van mensen gehoord bij wie dat teveel is en die dan overdag slaperig zijn of hoofdpijn hebben.Gewoon even met je arts over hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:27

Petulan,wat vervelend dat je paardje zonder overleg naar de hengst in gebracht, hopelijk is ze snel terug en kan je straks van haar en haar veulen genieten. Is er geen mogelijkheid om bij haar te gaan kijken, dat is misschien wel leuk?

Slapen blijft bij mij ook een probleem, val wel (redelijk) snel inslaap maar wordt na 4 uurtjes ong. al wakker en de rest van de nacht is het afwisselend slapen en weer wakker, erg vermoeiend. Als ik dan wakker ben word ik ook gespannen want dan hoor ik altijd wel iets, ben regelmatig bang dat er iets is wat ik niet wil zien :?. Als ik me goed voel dan valt dit wel mee maar anders kan mn angst weer de overhand nemen. Zou graag weer lekker doorslapen snachts, neem max. 4 pilletjes in misschien moet ik er eens meer innemen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:56

Ik moet vanmiddag naar een verjaardag. Zie er vreselijk tegenop maar durf niet af te bellen. Bang dat ik ze teleurstel omdat ik al vaker niet geweest ben. Maar het liefst ging ik gewoon niet.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:39

met mij gaat het eigenlijk wel goed.
gisteren gewoon gewerkt van half 4 tot 21:00 daarna ben ik naar de stad geweest,het was erg gezellig smartlappen festival dus overal mensen en gezellige muziek.
daarmna nog even de kroeg in gegaan en uiteindelijk waren we om half 4 thuis.
nu wel een beetje brakke kop maar voel me verder erg goed maar ik slaap altijd zo slecht als ik uit ben geweest (was ook al normaal voor de burn out.
en ik ben nu nog niet met die efexor gestart,ik weet wel al ik me zo blijf voelen neem ik ze gewoon niet.
wel neem ik nu 2x per dag een vitamine mineralen en nog meer van de homeopaat die zorgen ook gewoon dat ik energie krijg.
tot nu toe mag ik niet klagen en dat al 3 dagen lang ;) .

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:00

Fijn om te horen Janne! Naar een festival en de kroeg in is best heftig, dus super als je je daarna nog ok voelt. Als je het zonder ad kunt doen, probeer dat dan aub. Ik heb er zelf geen fijne ervaring mee, maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo. Ik probeer alleen te zeggen dat je het echt beter zonder kunt doen, als dat je lukt. Ik slik zelf ook vitaminen en visolie ed. Veel succes meid!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:23

Hier ook alles wel goed, de eerste visite voor mn verjaardag is geweest, vanavond ook nog een paar en dan hebben we dat ook weer gehad. Even ter ontspanning achter de computer. Kom hier later op de avond misschien ook nog wel even kijken. Fijne avond.

Fijn dat het goed met je gaat Janne. Als het je lukt zonder AD dan zou ik dan ook doen, je hebt het nu liggen en misschien geeft dat je ook wel een stukje geruststelling. Hou dat gevoel vast en ga zo door!!!

PW ben jij nog naar die verjaardag gegaan? Dat zijn niet altijd de leukste en makkelijkste dingen maar soms kan het ook enorm meevallen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:40

CIV gefeliciteerd!!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:48

Wanneer kun je zeggen dat je overspannen bent of een burn-out hebt??

Mijn mams zit niet goed in haar vel, HA heeft bevestigd dat ze overspannen is en ze gaat nu naar een psych.
Ze zit nu iig een week thuis, maakt zich druk om alles wat mij betreft om zo haar eigen 'problemen' maar niet te hoeven overzien.. En mijn zusje is sinds kort uit huis dus alles wat ze af moet reageren krijg ik op mijn dak..
Ik ben niet overspannen, maar de druk hier thuis en ook van andere punten in mijn leven maakt wel dat ik vreselijk niet lekker in mijn vel zit :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:55

Janne wat goed dat je de ad nog niet nodig hebt :j hopelijk blijft het zo!!

CIV gefeliciteerd, ben je vandaag ook echt jarig?

Ik ben nog wel naar de verjaardag geweest. Het is me niet bepaald meegevallen. Ik voelde me totaal niet op m'n gemak.
Had er ook nog een discussie over met mijn vriend. Hij vond dat ik eigenlijk af had moeten bellen, omdat ik het nu puur weer voor een ander gedaan heb. Tja, ergens heeft hij ook gelijk. Ik durfde gewoon niet af te bellen, bang voor de reactie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:58

@ Patriciavt:
Vreselijk niet lekker in je vel zitten is niet meteen overspannen of een burnout. Aan wat jij schrijft kunnen wij verder niet echt opmaken of jij overspannen bent. Ik kan me wel voorstellen dat je thuis extra druk ervaart nu je moeder overspannen is. Ik ben ook niet bepaald de makkelijkste met m'n burnout / depressie. Dat is voor mijn vriend soms ook wel extra zwaar. Maar daardoor is hij niet overspannen.

(Niet vervelend bedoeld hoor)