Wauw ennie! Wat een bikkel ben je zeg! Knap hoor! Petje af! Hoop dat het allemaal is meegevallen, hoelang moet je int ziekenhuis blijven? Of ben je al lekker thuis? Thuis herstel je vaak sneller! Ik vind et knap dat je doorgezet heb, ben benieuwd hoe et met myn operatie zou gaan.. Denk dat 'k flink in paniek zou raken haha, maar we zien wel! Gelukkig niet meer zoveel pijn, lijkt me echt rot.. Ik zat nog aan je te denken vd week, dat je deze week geopereerd zou worden dus heb nu net gelijk hierop gekeken! Hoop dat je gauw herstelt! En we horen van je! Beterschap!!
Dr kaakchirurg is net geweest en misschien mag ik morgen naar huis maar kan ook zaterdag worden zei die.. hij vond Mn wangen wel erg dik en dacht dat het nog had nagebloed.. zit nu aan de vla. Heb weinig pijn al krijg ik de vla niet zo goed naar binnen.. heb ook hechtingen in Mn wang daar is ie met de schroevendraaier doorheen gegaan..
Hoop dat je snel naar huis mag, Enniee! Welk ziekenhuis lig je? Pijn bij het slikken is normaal, bij mij was mijn keel helemaal paars. Zodra je pijn hebt, gewoon lekker paracetamol nemen.
Heb net 2 paracetamol op en gespoeld met zoutwater en spul om tandenpoetsen te vervangen.. ook nog een icepack gekregen.. ik lig in Sneek in het ziekenhuis
Sterkte hoor Enniee! Heb je al in een spiegel gekeken? Fijn trouwens van die schroevendraaier. Is hij uitgeschoten dan ofzo?
Vanmorgen ben ik bij de ortho geweest, heb allemaal veertjes en dingetjes op mijn beugel gekregen, om mijn wortels weer netjes boven mijn tanden te zetten. Dat is om alles netjes op de plek te laten staan en niet weer te laten verplaatsen als mijn beugel er straks uit mag. Wel een dubbele domper: mijn operatie zou in januari/februari zijn, maar dat wordt pas maart/ april. Echt balen! En vanmiddag moet ik naar de tandarts, heb al een paar dagen een hele zere kaak, en nu blijk ik een ontstoken zenuw te hebben in een kies. Dus die zenuw gaat er vanmiddag uit Echt een top dag dus.
Balen dat je operatie uitgesteld wordt.. en beterschap met je kies!
CassieUltra
Geplaatst: 09-11-12 02:00
Gelukkig gaat het goed Enniee!
ook even update van mij. Ik ben vanmiddag bij de orthodontist geweest, ze wouden me achterste kiezen ook beplakken met slotjes. Eerste instantie alles geplakt en gedaan, dikker draadje erin en aandraaien. vervolgens liet links boven los, aangezien daar een grote witte vulling zit en het niet aan elkaar hecht. Aangezien ik last van me angststoornis had heb ik dat ook aangegeven dat ik me niet zo fijn voel vandaag. ze heeft het slotje afgeknipt, en dit word over 2 weken opnieuw geplakt. ook heeft ze een ketting-elastiek bij me voor tanden geplaatst, voor het spleetje tussen mijn voortanden. hier ben ik echt super blij mee want ik vond het een vreselijk gezicht! De vorige keer met het aandraaien van me nieuwe draad viel alles mee, heb geen pijn gehad helemaal niks, alleen dat het strak stond en hoopte dat dat weer hetzelfde zou zijn. Niet dus!! Ik heb zoooo'n pijn aan me kiezen, dat is echt niet te geloven, kan niet eens een mars of een boterham eten, of ik zak al door de grond heen :'( Auw dus!! Ik heb hier allemaal het omgekeerde naja, er was nog 1 persoon die dit ook had, maar verder geloof ik niemand met een onderbeet.
Zal even foto meesturen hoe het nu staat vanaf de zijkant, vind het verschrikkelijk maar schaam me er zeker niet voor om het te showen!
Nou CassieUltra, dat is een heel bouwwerk!! Het is voor een goed doel en ik neem aan dat die pijn niet al te lang zal duren? Hoop ik!!
Manieki wat vervelend dat de operatie is uitgesteld!!! Weet je ook waarvoor want als het een goede reden heeft is het nog te begrijpen! Ik hoop dat het meegevallen is met je zere kaak!
Chanicha, de ortho is gewoon nog niet klaar, daarom duurt het wat langer. Heel logisch natuurlijk, maar gewoon even een domper omdat ik er zo naar uit keek. We willen ook gewoon graag verder.
Die behandeling is me onwijs meegevallen, ik heb er echt helemaal niets van gevoeld! Wat een opluchting, en de pijn is nu gewoon weg. Alleen een beetje beurs, maar dat kan ik wel hebben.
Ennie, hoe is het met je? Weet je al of je naar huis mag vandaag?
Ik mag morgen naar huis. Voel me niet zo goed drinken gaat erg lastig.. met de pijn valt te leven. Maar de zwelling is heel erg en die doet ook t meeste pijn
nani87
Geplaatst: 09-11-12 13:13
@ Enniee, fijn dat alles goed is gegaan!! En gelukkig heb je niet heel veel pijn.. Ik kan me voorstellen dat je heel veel last hebt van de zwelling, die zal nu wel ongeveer op zijn ergst zijn.. Je moet maar zo denken: je hebt het ergste inmiddels achter de rug! Ik hoop dat het herstel vanaf nu heel snel zal verlopen.. Ikzelf wordt steeds zenuwachtiger voor 4 december, dan ben ik aan de beurt...
@ Manieki, wat jammer dat het nog niet klaar is voor de operatie.. Vooral omdat je je er zo op had ingesteld dat het al eerder plaats zou vinden!
@ Chanicha, ik moet aanstaande maandag 12 november weer naar de kaakchirurg en anesthesist en verpleegster voor de pre operatieve screening. Ik ben zeer benieuwd..!
Ben nu op mijn werk dus reageer even niet heel uitgebreid
chanicha
Geplaatst: 09-11-12 13:24
Lekker dat je naar huis mag!! Ik zou een héleboel waterijsjes in huis halen, denk dat dat nog het lekkerst is nu!!
nani87, ik hoop dat het allemaal meevalt, laat je goed informeren envraag of een maagsonde een optie is tegen de misselijkheid, heeft mij erg geholpen ivm bloed dat in mijn maag was gelopen!
Hahahah ja dat gaat snel hoor!! Nu aan de slag met de staafmixer he!!
Poeltje
Geplaatst: 10-11-12 12:42
Nu lekker ontdekken wat je kan eten. Toen ik thuis kwam heb ik vooral smeerkaas op brood gegeten (was meer hap slik weg.. maargoed ) en dan de korstjes ertussen weg gehaald. Verder veel soep en breakers.
mn moeder gaat nu van die koekjes halen die zacht worden in thee.. hoop dat dat lukt.. heb nu al allenmaal drankjes in huis.. is geregeld door het ziekenhuis.. nutricia allemaal smaken..
Kan ik niet over oordelen eniee want mijn kaken zaten met ijzerwerk op elkaar, vandaar dat ik over de staafmixer begon want daar heb ik heel veel plezier van gehad!
Wij hebben inderdaad de staafmixer al in huis Heb dus eerst voor 2 weken van die 'energiedrankjes' meegekregen en moet bijbestellen voor 2 maanden, dat heeft de diëtiste gezegd in het ziekenhuis. Maar heb mijn eerste stuk brood met pindakaas al op dus snap niet zo goed waarom ik dan op die drankjes moet leven.. Dat moet ik dus dinsdag maar even aan de kaakchirurg vragen of dat echt moet..
Waarom werd het bij jou helemaal vastgezet? heb je vast wel eens verteld amar kan het me niet meer herinneren..
Poeltje
Geplaatst: 10-11-12 15:23
enniee schreef:
misschien een domme vraag maar konden jullie vrijwel gelijk je kiezen weer op elkaar doen?
Even denken, volgens mij kon ik het niet, daarom hadden ze elastiekjes geplaatst.
Die energiedrankjes heb ik niet meer gedronken nadat ik uit het ziekenhuis was. Wat een ranzig spul was dat. Daar werd ik zo misselijk van..
Ja ik word dus ook zo misselijk van die geur alleen al.. Vind die drankjes nog redelijk te doen kwa smaak maar mijn maag protesteert en ga dr van boeren enzo.. We hebben nu dus wel bergen van die drankjes in huis..
Ik heb nu die zwelling nog dus misschien komt het daar wel door dat ik mn kiezen niet op elkaar kan zetten..
Ik zou die drankjes lekker laten voor wat het is. Zolang jij gewoon brood eet en andere dingetjes, komt het wel goed hoor. Die kilo's heb je er zo weer aan