[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:23

Robijntjah schreef:
Ja, maar ik weet wel dat het nu al beroerdere littekens zijn dan vorige keer, en ik krijg ook niet voor niets silliconen pleisters voorgeschreven Knipoog

Ik heb ook siliconenpleisters gekregen terwijl mijn littekens van zichzelf al heel mooi waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:21

Mijn arts praatte er al over alsof het echt zeer exclusief was en zei er ook bij: dit doen we echt niet snel!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 02:19

over die littekens; ik ben met mijn littekens behandeld met een laser-apparaat. en duidelijk, zeer duidelijk verbetering opgetreden. dit was wel bij een arts in belgie.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:53

Ik zet ook maar even mijn verhaal neer: ongeveer 10 jaar geleden borstverkleining gehad in ziekenhuis in Den Haag op medisch verzoek. Ik had ongeveer 80G, 2 nachten ziekenhuis, drains eruit (AUWWWW) en naar huis, na 2 dagen open wonden, ongeveer 1.5 maand 2x per week naar het ziekenhuis om wonden dicht te laten branden. Kan je vertellen dat dit geen pretje is zonder verdoving. Resultaat: hele brede littekens onderkant borsten, tepels die veel en veel te hoog zaten, bikini? Geen gezicht, tepels keken er altijd bovenuit, deuken aan de zijkanten en een enorm verschil qua grootte.

Ondanks dat ze niet mooi waren en zoveel pijn had geleden, was ik alsnog blij, want de pijn in mijn nek en rug.. pffff... wat een verademing. Maar ja, het was nog niet alles.

Een jaar of 6 geleden hersteloperatie ondergaan bij andere chirurg, ben nu van 75c naar 75b gegaan, litteken weggehaald en opnieuw gehecht, tepels zijn visueel verplaatst en deuken zijn stuk minder. Ja nu ben ik echt tevreden, littkens zijn er nog steeds maar gelukkig een stuk minder dan na eerste keer, tepels zitten een stuk lager, dus ook dat is super!!

Ondanks ALLE PIJN die ik heb gehad na de operatie van de eerste keer: NOOIT spijt gehad dat ik het ooit heb laten doen!!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:57

Hoe gaat het inmiddels met iedereen?
@ Petulan: gaat het herstel een beetje voorspoedig?
@ Robijntjah: hoe gaat het met je littekens?
@ maykie: mijn moeder heeft het ook laten doen zo'n 23 jaar geleden. Zij had ook veel ontstekingen, blaren van de pleisters, 1 week lang drains en mocht haar bed niet uit totdat die eruit waren. Ze heeft best grote littekens maar is er nog superblij mee... dat is toch wel heel fijn na toch wel wat ellende ermee. Ben blij dat het bij jou toch nog een beetje naar wens is uitgepakt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:18

Met m'n borsten gaat het heel erg goed Lachen Ben nu 2 weken verder, alles zit helemaal dicht en tis ook niet echt rood ofzo! Ben druk aan het smeren met Calendulanzalf Knipoog Zelf heb ik beginnende griep te pakken, niet echt bevorderend voor mn herstel.. Maar ik zit toch nog thuis van school, dus kon dit er nog wel bij hebben.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:27

Mooi dat het zo goed gaat Ja

Griep is niet hip, ik ben er al weer bijna een week zoet mee Clown

Mwah het gaat... Heb een dikke brandwond van de silliconen pleisters, dus die maar even afgelaten!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:16

Hier ook een griepje.. en dat is idd niet hip! Maar fijn dat het goed gaat Lachen hopelijk blijft het zo gaan!
Robijntjah... brandwonden zijn ook niet hip Boos! Je hebt wel enorme pech zeg

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:03

Even een trapje in de goede richting.. ik ben namelijk benieuwd hoe het allemaal me jullie gaat!
Het is hier een beetje stil komen te liggen.. Hoe verloopt het herstel bij iedereen of de aanloop na de operatie?

Ik ben afgelopen week geweest voor mijn eindcontrole en alles zag er goed uit Lachen super dus!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:06

Ik heb ook al weer een tijdje terug mijn eindcontrole gehad, alles goed.
Ik ben nog steeds superblij dat ik deze stap heb gezet; ik zit zoveel beter in mijn vel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:30

Ik heb eind maart een afspraak, en dan ga ik vragen naar de injecties!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:41

Bij mij gaat het ook prima Lachen Ben nu 5 weken verder en alles is mooi dicht en ook de hechtingen houden zich nog rustig. Op mn 3landenpunten is het wel wat onrustig met wat roodheid, maar dat waren volgens PC gewoon de hechtingen die er mssn uit wilden.. Achja, gewoon weer denken aan dat ene woord he! GEDULD Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:57

Geduld is inderdaad HET toverwoord. Ik heb de roodheid ook gehad op het drielandenpunt door hechtingen die er langzaam uitkwamen. Toen die eruit waren trok het ook helemaal mooi weg:) Maar nog maar één weekje in een sportbh en op de rug slapen Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:51

Jaaa dat zowiezo! Op mn rug slapen, grrrr!! Sportbh houd ik denk ik nog wel even aan omdat mn littekens aan de zijkant nog heel gevoelg zijn.. t voelt wel veilig zeg maar Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:40

Petulan schreef:
Sportbh houd ik denk ik nog wel even aan omdat mn littekens aan de zijkant nog heel gevoelg zijn.. t voelt wel veilig zeg maar Lachen

Dat had ik ook haha! Sportbh voelt idd heel veilig. Op een gegeven moment zei mn moeder dat ik echt een normale bh moest gaan dragen. Was wel wennen, maar anders had ik nu nog met een sporter gelopen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:11

Klopt heb ik ook gehad.. Ik heb dus nog wel een tijdje daarna 's nachts met sportbh geslapen en overdag een normale bh zonder beugels en aan de zijkanten een dubbel gaasje. Dit heb ik ook gedaan toen ik weer een bh met beugel ging dragen. Gaf ook een veiliger gevoel met aanstoten enz. Af en toe draag ik nog 's nachts een sportbh als mijn littekens wat gevoelig zijn gewoon even ter ontlasting van de littekens Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:55

Hoe is het hier met iedereen? Ik moet over 2 weekjes op controle, ben dan 3 maanden verder! Mn littekens doen het goed, die onder mn tepel is al bijna niet meer zichtbaar en de 'onderkanten' zijn ook gewoon rustig Lachen De roodheid trekt steeds verder weg, en het wordt allemaal steeds zachter!

Ik vraag me echt af waarom ik dit niet veel eerder heb laten doen.. Huilen van het lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:26

Ik ook!!! IK ben er ook nog steeds zooo blij mee. Ik heb nergens meer last van en de littekens zijn ook al bijna niet meer te zien. Alleen als je het weet dan zie je het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:47

Ik laatst op controle geweest, weer pleisters gekregen en over 3 maanden weer een afspraak!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:29

Ik zal hier ook weer eens even updaten... ook al negeer ik dan de 2 weken waarschuwing Ach gut
Hier gaat alles helemaal toppie Lachen
Ik moet wel lachen over opmerkingen van sommige mensen als ik ze over de operatie vertel dan zeggen ze: Ze zijn toch nog niet klein??! Blond Dan kan ik ze uitleggen dat ik van een behoorlijke cupmaat kom en dat de bedoeling van de operatie niet is om ze cup a te maken.. dan kan ik later weer voor een vergroting Dromen
Ik heb alleen op mijn linker littekens een soort doorloop van mijn tepel (klinkt vreemd).. dezelfde kleur rondom de littekens om maar zo te zeggen. Kijk het nog even aan anders bel ik even de kliniek. Verder loop ik nu rond te paraderen in mijn bikini die ik voor het eerst ga showen aankomende zondag haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:33

Haha! Ik ben gister op controle geweest bij de tietendokter!

Hij was tevreden over alles, alleen vond hij de littekens nog wat aan de rode kant. Dus: smeren, smeren, smeren, en liever nogsteeds geen beugelbh's dragen maar topjes .. Scheve mond Daar moet k nog even over nadenken, want helemaal met die weer is een sportbh echt verschrikkelijk!

Ik kan ook niet wachten dat bikinitime 8) Ik heb gewoon een driehoekjesbikini gekocht Go jij! Go jij! Dat had ik vorig jaar niet durven dromen!!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:30

woehoe!! klinkt helemaals super Lachen Kijk anders is voor triangel topjes die wel beetje ondersteunen of een kleinere sportbh.. scheelt enorm. Dat heb ik toen ook gedaan want durfde nog niet helemaal over op beugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 04:37

Dat klinkt als een keloïd litteken Lovely! Zou even vragen naar de silliconen pleisters, die dingen doen echt wonderen!

Hier eindelijk verschil, begint nu echt litteken te worden, en niet meer rode strepen Clown
Ook geen pijn meer Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 04:38

Weet iemand hier trouwens of het juist goed of slecht is voor je littekens om topless te gaan zonnen???
Wel in mijn eigen tuin offcourse, maar wil dat ze minder opvallen Bloos

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:39

Ik kreeg het advies van de chirurg om te uit de zon te houden! Ik hou me er dus braaf aan haha!
Van de week ga ik even de kliniek bellen voor mijn littekens.. kijken voor een afspraak of dat ze het zo al weten.