GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:01

Sinds ik mounjaro gebruik heb ik geen dikke voeten meer, niet omdat ik afval maar vocht vasthield. Vaak aan het einde van de dag waren m'n voeten dikker dan normaal en voelde ik dat als ik m'n klompen aan deed om de rommel weg te gooien. Nu niet meer

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:49

Nine: dit herken ik niet, maar gelukkig merk ik sowieso weinig gekke dingen tijdens mijn menstruatie (geen moodswings, extra eetbuien etc).

Fjordjes: wat fijn!

Vandaag is het einde van mijn eerste week! Morgen 2e prik. Stand tot nu toe: -1 kilo *\o/* (gemiddelde van de hele week)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:35

Goed bezig hedi!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 23:03

Ik geniet nog wel van mijn wijntje hoor, maar met mate :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 00:20

Ik heb het de laatste 2 dagen weer moeilijk, ook weer teveel gegeten en gesnaaid. Ik had m'n prikdag ook verzet, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Morgenochtend prik ik weer. Ik doe nog 1x 3,75 mg en dan naar de 5 mg.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:17

ik heb het voor het eerst in al die maanden ook moeilijk met mijn micro dosis. Heb enorm behoefte aan eten. Geen honger, maar enorm veel trek. Dit had ik nog niet eerder. Ben er voorlopig nog kunnen afblijven, maar jeetje, dat was ik niet meer gewend, dat gevoel. Misschien moet ik de komende week eens terug 2.5 mg Mounjaro spuiten ipv 1.25 mg. Ik weet het nog niet goed, ik moet er ooit af.. ga vandaag nog eens afwachten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:21

Hoe spuit je minder? Die doseringen zijn afgemeten, of draai je dan maar half op?

Online zie je spuiten met ingebouwde naald en je ziet er zonder. Waar komt dat verschil vandaan?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:00

Zonnetje81 schreef:
Hoe spuit je minder? Die doseringen zijn afgemeten, of draai je dan maar half op?

Online zie je spuiten met ingebouwde naald en je ziet er zonder. Waar komt dat verschil vandaan?

ja klopt, ik gebruik een 5mg pen en ik draai maar 15 klikjes als ik 1.25mg wil, of 30 klikjes als ik 2.50 mg wil.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:01

De spuiten die oa in Amerika op de markt zijn bevatten maar 1 dosis, dit zijn de spuiten met de voetjes aan de onderkant. De Europese spuiten hebben 4 dosissen welke je moet opdraaien. Bij de Europese spuiten kun je klikjes tellen, de Amerikaanse staan op lock of unlock en that's it.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:13

Hier besloten om na twee weken te stoppen met Ozempic. Sinds afgelopen donderdag echt enorme pijn in mijn buik en heel erg opgeblazen. 4kg eraf omdat ik niks kon eten vanwege de pijn. Vandaag zou weer prikdag zijn, maar durf het even niet aan -O-

Het gaat gelukkig nu veel beter en de pijn is ook weg. Maar geen zin om dit nog een keer mee te moeten maken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:17

Ik was weer aan het afvallen maar heb onverstandig gedaan. Dus dat is weer gestopt. Vanaf vandaag weer met goede moed verder. Het is een marathon, geen sprint (de wijze woorden van mijn zoon).
Gisteren een pakje van 13 kilo 2 hoog moeten tillen. Jeetje! Zwaar! Dat sleepte ik vroeger mee! Toch wel trots op mezelf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:00

mnka schreef:
Hier besloten om na twee weken te stoppen met Ozempic. Sinds afgelopen donderdag echt enorme pijn in mijn buik en heel erg opgeblazen. 4kg eraf omdat ik niks kon eten vanwege de pijn. Vandaag zou weer prikdag zijn, maar durf het even niet aan -O-

Het gaat gelukkig nu veel beter en de pijn is ook weg. Maar geen zin om dit nog een keer mee te moeten maken

Wat naar. Ben je bij de huisarts geweest?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:37

mnka schreef:

Kun je met een lagere dosis beginnen misschien?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:38

Dat is echt rot Mnka. Ik hoop dat je er snel van af bent.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:00

Heftig mnka... Ik denk dat het inderdaad verstandig is om dit met de huisarts te overleggen.

Vandaag 2e prik gezet, ik vond het super spannend om zelf te doen :') 1e werd gezet door de praktijk ondersteuner haha.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:12

Ik had daarstraks weer erge honger, iets wat ik al een tijdje niet had gevoeld. Moet morgen wel weer prikken dus ik hoop dat het daar om is. Want ik wil het liefst zo lang mogelijk op deze dosis blijven zitten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:47

Ik ben nu 3 maanden aan de Ozempic en 8,5 kilo kwijt dus dat is mooi, en nog steeds moet ik nog even slikken als ik die naald mijn buik in jaag := ik haat naalden en ik voel hem echt niet, maar het is toch nog steeds even slik en hoppaaaaa. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:53

Mer1980 schreef:
Ik ben nu 3 maanden aan de Ozempic en 8,5 kilo kwijt dus dat is mooi, en nog steeds moet ik nog even slikken als ik die naald mijn buik in jaag := ik haat naalden en ik voel hem echt niet, maar het is toch nog steeds even slik en hoppaaaaa. :D

Wauw! Topresultaat al.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:04

Wat vervelend, Mnka, wijs dat je gestopt bent. Ben benieuwd wat je dokter hierover zegt.

Verder lees ik mooi dingen hier. Minder vocht vasthouden, mooi gestaag de kilo's eraf. Wat fijn!

Vanmorgen weer overleg met coach gehad. Ik loop er tegenaan dat ik wel trek hebt op de 5mg Mounjaro, maar dat de maaglediging traag verloopt. Bij mij dus meer effect op de maag dan op het hoofd. Lastig. Ze gaf aan dat Ozempic dan wellicht iets beter bij mij zou hebben gepast, omdat dit middel minder op de maag werkt. Nou ja. Verder niet over gesproken. Ik vond het een interessant weetje, dus ik deel hem even hier.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:14

da's interessant Dees. Maar hoe weet je dat de maaglediging traag verloopt?

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:31

Ja ben bij de huisarts geweest. Die zegt ook stoppen, ik zat op 0.25 en schijnbaar ben ik er best gevoelig voor. Die dacht aan een maagontsteking, schijnbaar is dit een veel voorkomende bijwerking. Heb omeprazole meegekregen, gelukkig gaat het al een stuk beter.

Wil jullie natuurlijk niet bang maken, maar wees voorzichtig als je veel trek hebt :o . Ik had ook last van foodnoise en toen iets vettigs gegeten. Wat mijn maag heel erg heeft geïrriteerd, met de vertraagde leging die je krijgt.

Mer1980 wauw wat netjes!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:57

Ik merk ook door de omslag van het weer dat ik me echt tot drinken moet zetten. Gewichtsafname is nu ook wat rustiger. -8 kg nu.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:37

nine1987 schreef:
:')

Eerste keer ongesteld nu ik ozempic neem en qua eten merk ik nu, ondanks dat ik zaterdag heb gespoten wel dat m'n hongergevoel + cravings nu meer zijn..

Is dat gevoel bij meerdere mensen bekend?

Ja! Vergelijkbaar met wat ik schreef als de honger bij een migraineaanval.
Ik heb deze week ook gewoon weer honger, veel meer als in week 2 en 3. Gelukkig mag ik morgen ophogen naar 0.5.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:54

Kinke schreef:
da's interessant Dees. Maar hoe weet je dat de maaglediging traag verloopt?

Dat voel je wel.
Voor mij geldt dat ik goed 4 uren na een gewone maaltijd nog altijd het gevoel heb propvol te zitten. Als ik laat gelunchd heb, heb ik rond 18 uur de buik nog aardig vol. Dat is in praktijk best lastig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:23

Dat heb ik ook hoor Dees. En best verrot af en toe, want ik ontbijt eigenlijk nooit vroeg.