Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:15

Ik heb lang getwijfeld, binnen of buiten mijn training doen . ( eigenlijk 2 uur en 45 min )
Toch maar binnen gestart , maar man man wat kwam er een zweet uit . Kreeg ook nog eens opvliegers tussendoor .
Besloten het laatste blokje buiten te doen , dus effe snel douchen en omkleden . Mijn achterband was al wat zacht , dus opgepompt.
Maar ergens liep die toch onderweg langzaam leeg.
Toch maar ingekort en terug naar huis .
Niet erg vond er buiten toch niets aan , te koud _O-
Het was qua fietsen niet mijn dag , so be it .
Daarvoor ging het half uurtje hardlopen erna wel lekker . :j

In Zandvoort niet geweest , is me te ver rijden .

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Kosseh balen van de wind, maar goed, wordt je wel sterk van!

Wij waren een weekend met de schoonfamilie naar Harderwijk. Om daar samen ook nog wat aan te hebben, besloten vrijdag de heenweg te fietsen vanuit Ugchelen (bij Apeldoorn), rondje Kroondomein, mooi maar niet super speciaal vonden wij.
Zaterdag waren familie verplichtingen, achteraf hadden we beter kunnen gaan fietsen maar goed. Zondag na het ontbijt en de F1 lekker op de fiets gestapt voor een rondje vanaf Harderwijk. Super mooie route, heel gevarieerd qua omgeving, ondergrond enz. Wel meer wind dan gedacht, maar dat mocht de pret niet drukken.
Bij terugkomst de boel ingepakt, borrel uurtje gehouden en naar huis gereden.

Dus ondanks een 'verplicht' weekend weg, lekker 2x dik 50 km gereden en genoten op de fiets.

Time, heb je tubeless? Vind het knap dat je een training om kan gooien van binnen naar buiten of andersom. Ik zou na het binnen fietsen denken, stik er in, douchen en klaar haha.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Wij zitten midden in een verhuizing, dus was al blij dat ik even tussendoor een uurtje op pad kon met de fiets. Mijn voeten deden gewoon pijn van twee dagen lopen en sjouwen. Zaterdag kreeg ik een badge van 20.000 stappen, terwijl ik geen wandeling of iets dergelijks had gedaan. Gisteren 63 trappen gelopen, dus genoeg beweging gehad. 1 april komen de verhuizers voor de grote spullen. De kledingkast moet nog even gevuld worden en de werkkamer moet nog afgerond worden. Maar goed, we eten tijdelijk nog aan het bureau omdat de eettafel bij de zware spullen zit.

Hopelijk komende weken tijd om wat langere ritten te gaan maken. Ik zag op Strava weer flinke kilometers langs komen van jullie.

Eerst moeten de fietsen ook nog even allemaal langs de fietsenmaker. Ze zijn allemaal toe aan een grote beurt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:51

‘Wind is een gratis trainingspartner’ zei een oude trainer altijd tegen me (wanneer ik liep te zaniken over de wind). Jaren later gebruik ik wind inderdaad om intervallen makkelijker te maken. Ik draai dan hier de dijk op, werk mijn intervallen tegen de wind af en mag dan als beloning voor het windje naar huis peddelen. Het werkt wel lekker zo’n gratis weerstand.

Ik bem weer langzaam begonnen met het opbouwen van de training. Mijn beide fietsen zijn gefit, maar ik ben nog niet helemaal gelukkig met de gravel. Ik probeer het eens even uit, maar ik vermoed dat we dit nog wat moeten aanpassen. Ik heb gewoon een vrij onhandig lijf voor een fiets; hele lange stelten en een kort bovenlijfje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Had je Eucalypta nog niet gefit dan Maaike? Want je hebt er toch best wat kilometers al op gemaakt.
Lastig als het niet lekker zit he.

Ik moet ook wel ff weer finetunen. Heb een slapende linker hand na een tijdje (en rechts niet) en wat last van de bovenbenen, wat ik niet heb op de mtb. Nu is die houding natuurlijk veel minder statisch dan de gravel, maar ik verwacht dat ik met een ander zadel nog best wat verbetering kan bereiken, misschien ook wel qua bovenbenen.
Eigenlijk moet ik het zadel van de mtb is overzetten en proberen, maar ik gebruik beide fietsen elke week, dus vind dat zo'n gedoe O:)

Sakura, hopelijk straks weer lekker op de fiets. Het gaat voorzichtig aan ook weer beter weer worden volgens de voorspellingen!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:14

Eucalypta is nu ook gefit, maar ik zit nog niet lekker. Die plek op mijn zitbeenbotje is een onderhuidse ontsteking, daar doe ik niet zoveel aan. Het blijft voor nu een beetje zoeken.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Ik was jullie even kwijt, maar op Strava gezien dat jullie lekker gefietst hadden, ik heb ook echt weer zin in Veluwe als ik jouw weekend ritten zie Marlies!
En Time toch te vroeg naar buiten, wij hebben ons er ook in vergist.
Ijsje op terras was toch erg koud na pittige tegenwind training!

Maaike goed omgedacht met de tegenwind. Sinds ik een Powermeter heb vind ik tegenwind ook minder erg, je ziet dat je toch hard aan het werk bent ondanks de langzamere snelheid :)

Sakura succes met de verhuizing, hoop ook/nog mooi fietsgebied vanuit jullie nieuwe plekje!

Verder ook weer wat langere ritten gedaan, de komende weken komt er ivm vakantie weinig van, vind ik wel moeilijk om los te laten merk ik.
Daarna beginnen de Langszij trainingen weer dus dat is ook wel leuk.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

MarliesV schreef:
Time, heb je tubeless? Vind het knap dat je een training om kan gooien van binnen naar buiten of andersom. Ik zou na het binnen fietsen denken, stik er in, douchen en klaar haha.

Ja , heb beide fietsen tubeless :j
Het scheelt dat 1 fiets altijd op de Tacx staat , dus kan zo van fiets wisselen .
Ik heb in knap drie weken mijn eerste wedstrijd, dus wilde wel mijn training doen .

Succes met de verhuizing Sakura :j

Finetunen is heel belangrijk , woensdag komt er bij mijn racefiets een korter stuurpen op .

@Thami , een ijsje op het terras :brr:
Ik ben zo klaar met dit weer , gelukkig binnenkort een paar dagen op Gran Canaria zon tanken . 8-) <3

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Vandaag alle dozen leeg, dus de verhuizers komen woensdag met de grote onhandige spullen en dan kunnen we de dozen weer mee terug geven. Fijne stok achter de deur die ‘lease dozen’, als je die binnen een maand na de verhuizing terug geeft, zijn ze gratis. Keihard gewerkt wel, maar as woensdag is het echt zo goed als af. Dan alleen nog een week of twee wachten op een enorme bank.

We hoeven nu niet meer door dorpen te fietsen als we op pad willen, dat is heerlijk! We zijn maar drie km verderop komen wonen, maar in het buitengebied.

Vervelend als de fiets net niet lekker past. Op mijn racefiets heb ik ook nog een kortere stuurpen nodig. Zit nog te dubben of ik die tubeless wil gaan houden. Ik denk dat ik het toch maar ga doen. Alhoewel ik een band plakken niet erg vind en dat me het ook wel makkelijk af gaat.

Ik gaf ooit aan dat mijn linkerpink wel eens sliep na twee uur fietsen, toen kreeg ik te horen van de fitter dat zoiets echt heel erg meeviel en dat ik daar geluk mee had. Hebben jullie daar last van? Eigenlijk moet ik me even laten checken, ergens ben ik scheef, maar wilde er even mee wachten tot na de verhuizing.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:43

Time, even je ventielen dan nakijken, vaak zit daar het probleem als je lucht verliest. Of je sealant is oud en op.

Sakura, hard werken wordt beloond, succes met de laatste loodjes.

Ik ben ook scheef, zolang dat allemaal een beetje binnen de perken blijft, laat ik daar niet al te vaak wat aan doen. Want zonder pijn/blessures, is het maar zo en fiets ik er wel om door.