Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:03

Daphara schreef:
Ik vind het wel apart dat sommigen hier zo ziek worden van de vaccinaties en zoveel mensen (familie) om zich heen hebben die ook ziek ervan zijn. Zou dat genetisch zijn?

Ik ken echt niemand die langer dan 1 dagje niet fit is geweest van de vaccinatie.

Mijn man komt uit een zeer groot gezin, allemaal geprikt en één broer een week echt flink ziek geweest van de eerste Pfizer en dan ook echt ziek met huisarts er nog bij. Van de tweede en derde niets gemerkt. Ze hebben dus dezelfde genen, alle soorten vaccins gehad en dit was de enigste prik die wat problemen gaf. En ze zijn tussen de 65 en 80.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:22

Daphara schreef:
Ik vind het wel apart dat sommigen hier zo ziek worden van de vaccinaties en zoveel mensen (familie) om zich heen hebben die ook ziek ervan zijn. Zou dat genetisch zijn?

Ik ken echt niemand die langer dan 1 dagje niet fit is geweest van de vaccinatie.

Ik ben ook behoorlijk ziek geweest van de booster, inmiddels 2 weken geleden, maar de rest van mijn familie en vrienden ook niet.

Maar inderdaad er zijn mensen die zeggen dat ze er vanalles aan hebben overgehouden en de hele familie en vriendenkring hebben ook de meest vreselijke bijwerkingen .
Bij sommigen is het nog erger, die kennen wel 5 mensen in hun omgeving die, volgens hen, zelfs overleden zijn aan de vaccinatie!

Snap daar ook niks van hoor, ken helemaal niemand die klachten heeft overgehouden en al helemaal niet zijn overleden. Soms heb ik het idee dat die mensen het enorm aandikken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:38

Emori schreef:
In het najaar weer kan ik dan inkomen, net als de griepprik.
Maar waarom in mei/juni alweer dan?

Precies dit.

In ze zomer word het waarschijnlijk toch minder.
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar er moeten gekke dingen gaan gebeuren dat ik dan een 2e booster ga halen in mei. Of er moet wel een heel duidelijk uitleg voor komen. Voor nu zeg ik dus nog nee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:18

Sabri schreef:
Ik ben al maanden ziek na de tweede Pfizer en kan haast niets meer, heb dagelijks koorts. Ik mag niet eens een booster..
Mijn vriend heeft er een hartritmestoornis aan overgehouden en mijn vader werd plotseling half doof. Gelukkig heeft niet iedereen last van een bijwerking.

Dit soort verhalen weerhouden mij er dus van om heen te gaan. De eerste 2 zijn perfect verlopen. Maar bijnde derde is het weer afwachten. Had jij na jouw eerste ook problemen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:24

DuoPenotti schreef:
Emori schreef:
In het najaar weer kan ik dan inkomen, net als de griepprik.
Maar waarom in mei/juni alweer dan?

Precies dit.

Ik ben niet tegen vaccinatie, maar er moeten gekke dingen gaan gebeuren dat ik dan een 2e booster ga halen in mei. Of er moet wel een heel duidelijk uitleg voor komen. Voor nu zeg ik dus nog nee.

De volgende ronde is met het aangepaste vaccin tegen Omikron. Die bestellingen zijn al gedaan bij de fabrikanten en vaccins hebben maar een beperkte houdbaarheid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:29

Dat kan zijn, maar eerst eens kijken wat het met de ernst van deze variant gaat doen en de ziekenhuis opnames.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:31

Nou ik knap weer helemaal op elk uur gaat het weer wat beter. Alleen nog een beetje slap en moe.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:31

Haha, je hebt gelijk hoor. Ik reageerde eerder op de vraag waarom mei / juni dan al :D
Al zou mei voor de ' nieuwe ' vaccins behoorlijk snel zijn volgens onze opperviroloog. Een maandje of 6 zouden ze toch nodig hebben om het spul te fabriceren en op de markt te brengen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:01

DuoPenotti schreef:
Dat kan zijn, maar eerst eens kijken wat het met de ernst van deze variant gaat doen en de ziekenhuis opnames.

Ik denk dat het gevaar van omikron niet in de ziekenhuisopnames zit maar in de besmettingen en het feit dat je het na delta en twee vaccinaties ( na booster een stuk minder) het gewoon kunt krijgen.
Dat geeft zoveel ziekmeldingen dat de hele maatschappij ontwricht kan raken. Denk maar aan politie, brandweer, winkelpersoneel, onderwijs en openbaar vervoer.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:04

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat het gevaar van omikron niet in de ziekenhuisopnames zit maar in de besmettingen en het feit dat je het na delta en twee vaccinaties ( na booster een stuk minder) het gewoon kunt krijgen.
Dat geeft zoveel ziekmeldingen dat de hele maatschappij ontwricht kan raken. Denk maar aan politie, brandweer, winkelpersoneel, onderwijs en openbaar vervoer.

Tenzij we niet in quarantaine zouden hoeven, merendeel is nauwelijks ziek of maar een paar dagen en kunnen dan weer aan het werk. Maar inplaats daarvan zit je nu 7 dagen thuis.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:11

Loretta schreef:
Sabri schreef:
Ik ben al maanden ziek na de tweede Pfizer en kan haast niets meer, heb dagelijks koorts. Ik mag niet eens een booster..
Mijn vriend heeft er een hartritmestoornis aan overgehouden en mijn vader werd plotseling half doof. Gelukkig heeft niet iedereen last van een bijwerking.

Dit soort verhalen weerhouden mij er dus van om heen te gaan. De eerste 2 zijn perfect verlopen. Maar bijnde derde is het weer afwachten. Had jij na jouw eerste ook problemen?

Nee bij de eerste nauwelijks last. Vriend bij eerste 2 ook niet. Alleen met de booster ineens hartritmeproblemen en twijfelt ook of hij het nog zou nemen.

@karrij had jij maar gelijk dat het enkel 'aandikken' is. Ik vind het nogal kwetsend overkomen. Het is echt geen grapje om maandenlang ziek te zijn door een vaccinatie, en al maandenlang dagelijks koorts te hebben. Dat is wat anders dan even een paar daagjes niet zo lekker zijn! Mijn huisarts heeft mij verwezen naar het Erasmus MC. Als je geen bijwerkingen hebt prima maar ga niet lopen roepen dat het onzin is en enkel aangedikt. Dat is jouw eigen aanname.
Mijn vriend is na de vaccinatie al 2x met spoed afgevoerd en heeft nu een hartritmeprobleen, moet nu vermoedelijk een pacemaker, hoe durf je zoiets aandikken te noemen? Zo ook mijn vader die plotseling halfdoof is. Ik vind zoiets vrij heftig.
Heb je geen bijwerking fantastisch maar het kan ook verkeerd uitvallen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:18

Ik vind het heel heftig voor je Sabri, en ook wel eng, twijfel zelf wel weer meer.
Voor de populatie is enten goed, maar individueel kan het anders uitpakken.

Is er nog zicht op verbetering bij jou of je vriend ?

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:21

Pandora2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Precies dit.

De volgende ronde is met het aangepaste vaccin tegen Omikron. Die bestellingen zijn al gedaan bij de fabrikanten en vaccins hebben maar een beperkte houdbaarheid.

Ja, en?
Dat is idd een probleem en niet zo handig.... maar ga er dan idd alsnog niet ook een hele campagne en groep prikkers op los laten. Kost nog eens bakken vol met geld extra.....

Je gipst toch ook niet zonder breuk?

Bovenstaande even heel zwart/wit gesteld. Maar daar zit wel een kern van het probleem

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:28

Hier de derde zonder problemen, beetje pijnlijk gevoel op de prikplek. Verder helemaal nergens last van, net als bij de tweede.

Ook beide families geen problemen, zowel moderna, AZ als Pfizer weinig bijwerkingen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:28

Sabri schreef:
Nee bij de eerste nauwelijks last. Vriend bij eerste 2 ook niet. Alleen met de booster ineens hartritmeproblemen en twijfelt ook of hij het nog zou nemen.

@karrij had jij maar gelijk dat het enkel 'aandikken' is. Ik vind het nogal kwetsend overkomen. Het is echt geen grapje om maandenlang ziek te zijn door een vaccinatie, en al maandenlang dagelijks koorts te hebben. Dat is wat anders dan even een paar daagjes niet zo lekker zijn! Mijn huisarts heeft mij verwezen naar het Erasmus MC. Als je geen bijwerkingen hebt prima maar ga niet lopen roepen dat het onzin is en enkel aangedikt. Dat is jouw eigen aanname.
Mijn vriend is na de vaccinatie al 2x met spoed afgevoerd en heeft nu een hartritmeprobleen, moet nu vermoedelijk een pacemaker, hoe durf je zoiets aandikken te noemen? Zo ook mijn vader die plotseling halfdoof is. Ik vind zoiets vrij heftig.
Heb je geen bijwerking fantastisch maar het kan ook verkeerd uitvallen.

Ik moet nu zeggen dat ik niet meer zonodig een derde hoef. De eerste 2 gingen perfect maar ik zeg maar zo; "Rendementen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst." Dan mag die uitspraak wel ovrr heel iets anders gaan, maar dit heeft zeker betrekking op iets onzekers als een derde prik.

Op dit moment ben ik zelfs banger voor het vaccin dan voor Omikron.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:30

parnassia schreef:
Ja, en?
Dat is idd een probleem en niet zo handig.... maar ga er dan idd alsnog niet ook een hele campagne en groep prikkers op los laten. Kost nog eens bakken vol met geld extra.....

Je gipst toch ook niet zonder breuk?

Bovenstaande even heel zwart/wit gesteld. Maar daar zit wel een kern van het probleem

Ik ben het echt helemaal met je eens hoor. :j
Maar die bakken met geld dat het kost, zal de pharmabedrijven niet zo interesseren. Besteld is besteld en zal geleverd en betaald worden. :Y)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:36

sterregoud schreef:
Ik vind het heel heftig voor je Sabri, en ook wel eng, twijfel zelf wel weer meer.

Ik zit nu aan plaquenil en antibiotica in de hoop dat het wat doet tegen de koorts. Begin februari kan ik naar een immunoloog en deze kan evt een verklaring schrijven voor de GGD. Mijn vriend mag morgen naar de cardioloog. Hij hoopt dat het minder wordt maar twijfelt nu ook of hij nog wel weer een booster zal nemen. Eerste 2 prikken had hij enkel wat pijn in zijn arm maar met de booster ineens wel bijwerkingen.

Verder heb ik ook gelezen dat 2x gevaccineerd en omicron krijgen de meeste afweercellen geeft(in die zin dus het beste voor de groepsimmuniteit). Dus daar hou ik mij nu maar aan vast. Mijn moeder heeft 3x Pfizer gehad en nergens last van, ook geen pijn in haar arm, dus denk niet dat het iets genetisch is maar gewoon pech. Vrouwen hebben wel veel meer kans op bijwerkingen, dat geldt bij alle vaccins.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:40

Ik twijfel ook over de maand waarin ik de booster zal halen.
Oktober corona gehad, dus ik zou ik Februari (eind januari) mogen. Ik begrijp alleen dat de werking met een week of 10 flink afneemt.... en ik moet eind april/begin mei naar Frankrijk en in augustus weer. Dus ik twijfel of ik in februari zal gaan, met het risico dat ik in mei of juni weer moet, of dat ik begin april ga voor de booster.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:59

Zo en weer klaar. Stik zenuwachtig, maar verder gaat het steeds beter met de naaldenangst. Ik heb voor de derde keer Pfizer gehad. In Breda heb je dus 2 aangegeven rijen bij binnenkomst. 44- Pfizer en 44+ Moderna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:01

Sabri schreef:
sterregoud schreef:

Ik zit nu aan plaquenil en antibiotica in de hoop dat het wat doet tegen de koorts. Begin februari kan ik naar een immunoloog en deze kan evt een verklaring schrijven voor de GGD. Mijn vriend mag morgen naar de cardioloog. Hij hoopt dat het minder wordt maar twijfelt nu ook of hij nog wel weer een booster zal nemen. Eerste 2 prikken had hij enkel wat pijn in zijn arm maar met de booster ineens wel bijwerkingen.

Verder heb ik ook gelezen dat 2x gevaccineerd en omicron krijgen de meeste afweercellen geeft(in die zin dus het beste voor de groepsimmuniteit). Dus daar hou ik mij nu maar aan vast. Mijn moeder heeft 3x Pfizer gehad en nergens last van, ook geen pijn in haar arm, dus denk niet dat het iets genetisch is maar gewoon pech. Vrouwen hebben wel veel meer kans op bijwerkingen, dat geldt bij alle vaccins.

Maar jij hebt/had toch al de ziekte van Lyme? Dat meen ik eerder gelezen te hebben. Net als auto immuunziekten, reuma etc kan dat opvlammen na een vaccinatie helaas....

Mijn neef heeft dat met zijn auto immuunziekte is ook opgevlamt sindsdien heel veel koorts weer. Maar dat is hem een aantal jaren geleden na de griepprik ook al gebeurd.

Dat komt niet zozeer door het vaccin maar door je echte immuunsysteem die al ''niet goed'' is en dan overdreven weer reageert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:46

Sabri , heel heftig maar ik zou er wel bij vermelden dat jij helaas ook chronisch Lyme hebt. Dus hoe je het ook went of keert, of vaccineren of ziekte doormaken . In beide gevallen had Lyme weer de kans gekregen om op te vlammen want je lichaam moest met wat anders afrekenen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:53

bigone schreef:
Sabri , heel heftig maar ik zou er wel bij vermelden dat jij helaas ook chronisch Lyme hebt. Dus hoe je het ook went of keert, of vaccineren of ziekte doormaken . In beide gevallen had Lyme weer de kans gekregen om op te vlammen want je lichaam moest met wat anders afrekenen.

Wat zouden dan nog meer redenen kunnen zijn dat het vaccin verkeerd valt.
Het is wat mij betreft toch een afweging uit meerdere factoren. Omikron is minder ziekmakend terwijl het vaccin zelf heel slecht tegen Omikron beschermt en de tijd waarin je beschermt bent veel korter is. Daarbij zijn vaccins geen snoepjes en kan die altijd verkeerd vallen. De enige afweging om hem dan nog wel te nemen is de QR code.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:15

Ik heb net de booster gehad, top geregeld. In twee minuten van de deur tot de prik en dan na 15 minuten weer buiten.
Voel er nog niks van :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:16

Dat mag jij zo vinden Loretta maar je bewering dat het vaccin heel slecht werkt gaat gewoon niet op. Met twee vaccinaties ben je inderdaad slecht beschermd tegen het oplopen van Omikron, echter nog vrij goed tegen opname of erger. Met een boosters krik je je afweer tegen het oplopen van de ziekte weer naar 75 tot 80 % terwijl je T cellen ook weer geactiveerd worden.
En ja, die bescherming tegen het oplopen loopt ook weer terug na een aantal weken, echter je T cellen oftewel de geheugencellen in je afweersysteem worden door een booster verdubbeld. Zal even kijken of ik de uitleg daarvan nog terug kan vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:45

Vandaag geboosterd en echt weer enorm pijn aan mijn arm, eerder had ik het meer dan 3 weken. Nu hebben wel meer mensen last van hun arm maar voor zover ik hoor niet zo extreem of zo lang, hoop echt dat het deze keer niet zo lang duurt.