Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:24

Nike of decathlon heeft fijne korte leggings. Fusion ook. Neem er met zakken op de bovenbenen.
Sport bh: decathlon (die met de rits), Nike, shock absorber, fusion vind ik allemaal prettig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:27

Fusion (het is zonder h Dilan :P ) is echt top als korte tight.
Wat knap dat je 35 kilo bent afgevallen en wat een leuk doel om dat met je honden te doen!

Sport bh kan ik je niet bij helpen, ik heb vrij weinig en heb gewoon goedkope topjes van de primark aan. Bevallen me goed.

Deze route ga ik lopen Kylan. Denk dat ik veel paden wel ken hoor. Maar ik hoop ook op nieuwe stukken.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:31

Woon je in Belgisch heuvellandschap Kim?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:33

poes schreef:
Woon je in Belgisch heuvellandschap Kim?

Echt nét niet, het Drielandenpunt is mijn achtertuin. De Drielandenpunt kennen de meeste mensen wel. :D

Bedankt voor de tips! Fusion kende ik nog niet, net zoals Shockabsorber, die ga ik eens even bekijken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:37

A ik dacht aan Heuvelland in west Vlaanderen!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:38

Leuke route zo te zien SV, de Sysselt en het stukje achter kasteel Hoekelum vind ik altijd leuk.

Qua sportbh ben ik fan van shockabsorber. Korte leggings draag ik vrijwel niet als koukleum dus daar geen tips :7

Mooie honden Kim, dog survival lijkt mij ook super leuk! Leuk doel om naar toe te werken. Onze ongeleid-projectiel-hond is daar helaas (nog) niet geschikt voor.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 21:47

Supervixen schreef:
Fusion (het is zonder h Dilan :P ) is echt top als korte tight.
Wat knap dat je 35 kilo bent afgevallen en wat een leuk doel om dat met je honden te doen!

Sport bh kan ik je niet bij helpen, ik heb vrij weinig en heb gewoon goedkope topjes van de primark aan. Bevallen me goed.

Deze route ga ik lopen Kylan. Denk dat ik veel paden wel ken hoor. Maar ik hoop ook op nieuwe stukken.

[ [url=m/mhDqrq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben duidelijk niet helemaal wakker meer :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:11

Nou we kwamen er achter dat we deze route al een keer hadden gelopen :') .
Maar was een leuke route, dus helemaal prima. Je moest heel erg opletten door alle takken, bomen en modder op de paden.
Onderweg kwamen we een minder valide man tegen die van zijn fiets viel, die hebben we even geholpen.
En een loslopende witte herder die als een malle op me af liep en begon te springen. Als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Zijn baasje maar roepen, maar hij luisterde niet. Ik stond te vloeken en mijn vriend riep tegen de eigenaar dat hij zijn hond moest komen halen. Wat een gedoe. Ik was echt kwaad. Beest luisterde voor geen meter.

Even een boomstammetje aan de kant gooien :+

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:23

Leuke foto's :) lekkere halve marathon ook weer in de benen! Netjes.

Ik ga morgen alsnog m'n interval doen. Stiekem heb ik er al een beetje zij in, maar vandaar hou ik het alleen even bij wandelen :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:43

Whoop whoop even een ego-post: ik heb voor het eerst een halve marathon afstand gelopen!! Het plan was langs de Rijn naar het oosten lopen met de wind in de rug tot Heelsum en dan naar boven door het bos terug naar huis. De exacte route had ik niet gepland zodat ik lekker mijn neus achterna kon in het bos. En bleek toen ik bijna weer in ons stadje kwam dat ik al op 19km zat! Dus met een heerlijk gevoel door gelopen tot de 21,1 *\%/*
Het was wel een rommel in het bos, veel losse takken en bomen over het pad. Ik moest denken aan hoe leuk onze Kylan (mijn oude pony) dit gevonden zou hebben, met hem deed ik eventing en hij had over die bomen gevlogen!

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:45

Hier ook gelopen maar niet zo fijn bos was echt afgesloten door natuurgeweld dus kon je omkeren of allerlei bochten wringen

Dus hele langzame loop 8km in 66 min Strava is lief en zegt in 58 min :D
Ik had mijn verkeerde voet behandeld met zalf tegen de blaar :+ ander sokken aan en is wel wrijving maar heeft niet doorgezet tot blaren

Al vind ik mijn Brooks ook niet fijn mijn enkels lijken gevoeliger.
De winkel heeft gezegd dat ik andere trailschoenen mag proberen op de weg en dan inruilen…. Super lief
Tevens willen ze de NB bestellen maar die komt pas eind april

Afbeelding
Omkeren

Afbeelding
Doorheen wurmen

Afbeelding
Omkeren of zwemmen

Afbeelding
Asfalt was te doen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:58

Supervixem
Waaw, wat loop jij een afstanden! Foto's zien er ook heerlijk uit. Mooie plek ook!
Vervelend van de hond, dat remt je toch wel aardig af.

Musli
Succes morgen!
Hopelijk heb je iets beter weer als vandaag xD

Kylan
Knap hoor! Heerlijk als de tijd en dan natuurlijk ook de kms zo snel gaan.

Tita
De tijd die je noemt zegt me niks. Of dat nu snel of niet snel is maar je bent maar toch weer geweest vandaag.

----------------------------

Wij zijn ook weer geweest. Hier ook niet super lekker gelopen. Veel wind. Het bos was ook 1 drama met allemaal takken en noem maar op. Maar ik houd me maar voor dat ik toch maar weer ben gegaan. 3e keer al deze week. Morgen nog 1 keer les 1 en dan beginnen met les 2.

Afbeelding

Afbeelding
Jinn en Jaxx hebben nergens last van, na zo'n rondje :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:03

Dapper dat jullie het bos in durven! Mooie foto’s!

Toppie Kylan!

Ik hoop morgen iets van 8 km te lopen, verder mag ik niet van de fysio voorlopig.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:08

Vandaag soort van geweest, met mams maar zij ging niet zo best vandaag dus het is meer een wandeling geworden. Wel lekker uitgewaaid.

De lucht voelde nog wel heel maf vind ik, de luchtdruk is nog steeds anders dan normaal denk ik ofzo

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:32

Wauw Supervixen, zoveel meegemaakt onderweg en dan nog zo'n tijd! Heerlijke foto's weer. Vind het ook altijd super vervelend als honden achter je aan komen of tegen je op springen, hou ze dan alsjeblieft aan de lijn... Vorige week had ik een 'foei Pumba' aan m'n broek hangen, word ik ook altijd pissig van.

Wat knap Kylan, gefeliciteerd met je afstand!

Super service van die winkel Tita, en wat een ravage in het bos... Zal wel even duren voordat alles weer goed begaanbaar is.

JesdaJinn ook lekker bezig! Hoe bevalt het na de eerste week? Zo leuk als je samen met (je gehoorzame hond ;-) ) kunt lopen.

Ik had gisterochtend eindelijk les 28 gelopen wat dus in plaats van kortere intervallen voor het eerst 28 minuten aan één stuk was. Ging heerlijk want werd gehaast door een kletsend stel wat mijn tempo liep. Heb het helaas een uur later moeten bekopen met een migraine aanval |( en dat krijg ik als het dus te intensief is geweest. Voorlopig een stapje terug weer en extra rusdag, ben er nu nog daas van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:36

Kylan super gedaan! Lekker genieten van je prestatie nu.

Tita zo zag het er hier ook uit in het bos. Flink oppassen waar je liep.

Herlderder ik heb ook wel eens migraine gehad bij te intensief lopen. Zo vervelend! Ik krijg dan oogmigraine en zie weinig meer. Gelukkig al lang geen last meer van gehad.

JesdaJinn ik hou van lange afstanden lopen.
Woensdag hoop ik zo'n 25km te trailen en zondag met Duke 31km op de Utrechtse heuvelrug.
Op 5 maart loop ik 50km bij Leersum. Als het tenminste niet heel slecht weer is met veel regen, want dan heb ik er niet zo'n trek in om 50km alleen te trailen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:59

Supervixen schreef:
JesdaJinn ik hou van lange afstanden lopen.
Woensdag hoop ik zo'n 25km te trailen en zondag met Duke 31km op de Utrechtse heuvelrug.
Op 5 maart loop ik 50km bij Leersum. Als het tenminste niet heel slecht weer is met veel regen, want dan heb ik er niet zo'n trek in om 50km alleen te trailen.

Dat is echt super veel!
Jij bent natuurlijk ook ooit eens bij 0 begonnen dus ik heb nog hoop.

Ook mag ik wel een paar kilo's kwijt en hoop dat het hierdoor ook gebeurd. Verwacht geen wonderen maar een paar moet lukken.

Helderder schreef:
JesdaJinn ook lekker bezig! Hoe bevalt het na de eerste week? Zo leuk als je samen met (je gehoorzame hond ;-) ) kunt lopen.

Ik vond het super leuk! Kan ook genieten van alles wat hier gepost wordt en dan denk ik, ooit loop ik dat ook.
Jinn en Jaxx zijn idd gehoorzaam. Luisteren goed dus die kan je er super goed bij hebben.
Met Jinn doe ik hoopers dus de conditie is voor hem ook goed en zeker met zijn 8 jaar is bewegen sws goed.
Jaxx is net begonnen met behendigheid en dat is ook de reden dat ik ben gaan hardlopen. Ik hoef hem natuurlijk niet bij te houden maar beetje is wel handig + ik wil straks met beide gaan canicrossen en dan ook langere afstanden lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:09

Wat hebben jullie lekker gelopen. Ik heb 11 km door het bos gewandeld en dus dezelfde foto's als jullie, maar dan zonder sportprestatie :')

Even een vraag; welk sporthorloge/ smartwatch hebben jullie?
Ik heb nu de Garmin vivoactive 3, maar wil eigenlijk wel een nieuwe. Ik vind smartwatchfuncties niet zo boeiend, ik heb nu alles aan meldingen uitstaan. Ik wil wel alles kunnen mete, dus hartslag, sporten etc en vind gps erg belangrijk.
Ik heb een smalle pols en iets als zo'n langwerpige fitbit past mij dus niet (bovendien vind ik dat niet mooi). Aanraders?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:16

Balen dat je je lekkere loopje moest bekopen met migraine, Helderer.

Ik heb een Garmin Vívoactive 4s, voldoet prima.
Je kan er alleen niet mee navigeren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:45

Goof schreef:
Wat hebben jullie lekker gelopen. Ik heb 11 km door het bos gewandeld en dus dezelfde foto's als jullie, maar dan zonder sportprestatie :')

Even een vraag; welk sporthorloge/ smartwatch hebben jullie?
Ik heb nu de Garmin vivoactive 3, maar wil eigenlijk wel een nieuwe. Ik vind smartwatchfuncties niet zo boeiend, ik heb nu alles aan meldingen uitstaan. Ik wil wel alles kunnen mete, dus hartslag, sporten etc en vind gps erg belangrijk.
Ik heb een smalle pols en iets als zo'n langwerpige fitbit past mij dus niet (bovendien vind ik dat niet mooi). Aanraders?

Ik heb de garmin forerunner 645 music. Werkt heel fijn.
Tot nu toe heel tevreden mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:00

Ik tel af naar maart, kan ik nieuwe schoenen halen en hopelijk hervatten 8-)

Ik heb een Garmin Forerunner 735XT, heel tevreden van. Ook met mijn smalle polsen.

Afbeelding
Die ziet er zo uit. De activiteit die erop staat was afgelopen najaar in Nepal. 99% van de stappen waren traptreden :') ideaal om knikkende knietjes te krijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:13

Wat een afstanden hier! Wauw zeg! Bewonderingswaardig! _O_

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:18

SV lekker gelopen! Wel vervelend zo'n slecht opgevoede hond, ik heb daar ook een hekel aan. Opvoeden die beesten en anders vasthouden... Jij zat iets noordelijker dan ik vandaag maar het beeld is uiteraard vergelijkbaar qua schade.

Tita bij jou was het duidelijk ook erg opletten en vaak van plan veranderen met die bomen op de route. Wel weer goed gelopen en gelukkig heb je geen blaren gekregen dit keer. Fijn dat je je schoenen kan testen en eventueel ruilen, nette service van je sportzaak!

JesdaJinn goed bezig! Volgens mij ga je les 2 ook makkelijk kunnen lopen. Als je nog even je instellingen van je app omzet naar kilometer in plaats van mijl, dan is je snelheid en afstand wat duidelijker ;)

Helderder helaas herkenbaar, migraine na een te zware training. Even rustig aan, wat extra rust en dan met goede moed weer verder!

Goof, ik heb een Garmin Venu 2S. Die S is voor small, het scherm is dus wat kleiner, waardoor het ook om mijn smalle pols goed zit. Verder doet ie alles: GPS, hartslag, ademhaling, stappen en trappen bijhouden en kan ook navigeren.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:24

Tha ks voor de tip, Kylan!
Ga het direct veranderen!

Edit:
Waar moet ik dat veranderen? Ik zie alleen hier dingen die ik kan aanpassen maar er staat geen mijl/km bij?

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:55

JesdaJinn schreef:
Tha ks voor de tip, Kylan!
Ga het direct veranderen!

Edit:
Waar moet ik dat veranderen? Ik zie alleen hier dingen die ik kan aanpassen maar er staat geen mijl/km bij?

[ [url=m/EFDEVU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Imperiaal is volgens mij de instelking die aangepast moet worden. Dat is mijlen. En eventueel Fahrenheit naar Celsius maar dat is voor je snelheid en afstanden minder belangrijk natuurlijk