Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:53

Marije_1997 schreef:
Cer schreef:
Marije zegt iets anders en in deze sluit ik me aan bij Bigone .. niet willen is heel naar..

Ik heb geen angst voor de dood, maar ik wil de eerstkomende 40jaar nog niet als ik enigszins fit aan t einde kan geraken… :j ik vind t echt veel te leuk nog :)

Ik ben 24, dood is dood. Heb genoegmeegemaakt waardoor ik niet bang ben voor de dood. Mij zul je niet horen als ik dood op de grond lig.

Het zou wel heel bijzonder zijn als je wel wat zou laten horen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:53

imaudy schreef:
Needje schreef:
Weeeer die lamme opmerking over het wel geholpen willen worden in het ziekenhuis. :roll:
Iedereen heeft hier recht op zorg!

Dat vind ik ook!
Ik ga niet eens op die lamme opmerkingen reageren :+

Iedereen heeft recht op zorg. Klopt. Maar niet iedereen kan momenteel de zorg krijgen die nodig is.
Zo kan het gebeuren dat je klaarligt voor je harttransplantatie na jaren wachten op een match, het hart de prullenbak in kan omdat er 3 covidpatienten binnengereden worden die a la minute aan de beademing moeten op jouw gereserveerde IC-bed.
Toch balen dan.

Ook kan het zijn dat je dotterbehandeling of openhartOK wordt uitgesteld omdat er levensbedreigender zaken zijn.

En dat komt dus omdat covid zo de zorg overbelast. En omdat we onderhand al code grijs/zwart hebben.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:59

verootjoo schreef:
imaudy schreef:

Dat vind ik ook!

Iedereen heeft recht op zorg. Klopt. Maar niet iedereen kan momenteel de zorg krijgen die nodig is.
Zo kan het gebeuren dat je klaarligt voor je harttransplantatie na jaren wachten op een match, het hart de prullenbak in kan omdat er 3 covidpatienten binnengereden worden die a la minute aan de beademing moeten op jouw gereserveerde IC-bed.
Toch balen dan.

Ook kan het zijn dat je dotterbehandeling of openhartOK wordt uitgesteld omdat er levensbedreigender zaken zijn.

En dat komt dus omdat covid zo de zorg overbelast. En omdat we onderhand al code grijs/zwart hebben.

Het is geen code zwart en als alle mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd) niet zo lopen te jammeren over dat ze zich aan moeten passen aan maatregelen (het gewoon doen) dan komt er ook geen code zwart.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:59

verootjoo schreef:
imaudy schreef:

Dat vind ik ook!

Toch balen dan.

Dit is niet helemaal waar..

Er wordt onderscheid gemaakt tussen U1-U5, waarbij de U staat voor urgentie.
Alleen de uit mijn hoofd 4/5 zorg mag worden afgeschaald, dus alle U1,2,3 gaat wel door (op dit moment dan). Dat betekend dat bijvoorbeeld de nieuwe knie van je opa niet doorgaat, maar het nieuwe hart van je oma wel..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:00

imaudy schreef:
Het is geen code zwart en als alle mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd) niet zo lopen te jammeren over dat ze zich aan moeten passen aan maatregelen (het gewoon doen) dan komt er ook geen code zwart.

Hier ben ik het volledig mee eens!
Werk zelf in de zorg, en dat mensen zich niet laten vaccineren moeten ze helemaal zelf weten, maar ik baal zo ontzetten dat mensen zich totaal niet aan de maatregelen houden. Zelf probeer ik zo goed mogelijk alles op te volgen, maar soms pakt het familietechnisch net altijd even anders uit.
Grote gezinnen, dus zijn al snel met teveel, maar proberen wel de afstand te bewaren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:06

Barbabientje schreef:
verootjoo schreef:

Toch balen dan.

Alleen de uit mijn hoofd 4/5 zorg mag worden afgeschaald, dus alle U1,2,3 gaat wel door (op dit moment dan). Dat betekend dat bijvoorbeeld de nieuwe knie van je opa niet doorgaat, maar het nieuwe hart van je oma wel..

En toch is dit gebeurd. Helaas. Op het moment suprême kwamen er drie levensbedreigende spoed die per direct op de beademing aan de IC moeten en die met de harttransplantatie ging niet a la minute overlijden.

Imaudy; ik kan alleen voor Utrecht spreken, hier is het wel degelijk code grijs/zwart. Er worden ernstige dingen afgezegd vanwege levensbedreigende spoed tgv covid. Dat is officieel nog geen zwart omdat er ms in Groningen nog bedden zijn. Maar op het moment dat mensen niet helemaal naar Groningen vervoerd kunnen worden heb je daar bar weinig aan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:29

verootjoo schreef:
Barbabientje schreef:

En toch is dit gebeurd. Helaas. Op het moment suprême kwamen er drie levensbedreigende spoed die per direct op de beademing aan de IC moeten en die met de harttransplantatie ging niet a la minute overlijden.

Imaudy; ik kan alleen voor Utrecht spreken, hier is het wel degelijk code grijs/zwart. Er worden ernstige dingen afgezegd vanwege levensbedreigende spoed tgv covid. Dat is officieel nog geen zwart omdat er ms in Groningen nog bedden zijn. Maar op het moment dat mensen niet helemaal naar Groningen vervoerd kunnen worden heb je daar bar weinig aan.

Dan is dat zo. Ik ben niet verantwoordlijk voor alle mensen die de corona regels aan hun laars lappen.

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 01:55

Nathalie18x schreef:
Wij als GGD medewerkers hebben van Hugo de opdracht gekregen om allemaal de lijn bezet te houden zodat het lijkt alsof iedereen wil maar stiekem wil niemand de booster :+

We boosteren inderdaad gewoon met dezelfde vaccins en die worden gegeven op basis van voorraad. Moderna is een halve dosis dus mensen zouden juist minder bijwerkingen kunnen verwachten in plaats van meer. Maar Marije is er toch tegen dus zij hoeft zich niet druk te maken om mensen die er volgens haar wel heel ziek van worden.

En daar werk je dan als ggd aan mee? Vind dit nogal een vreemd verhaal.
Ik ken wel degelijk een hele hoop mensen die wel een booster willen. Waaronder ikzelf. Ik mag alleen helaas nog niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 02:53

Ik denk zomaar dat ze dit sarcastisch bedoelde :D ;)

Nathalie18x

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 07:11

Oh ja sorry,als het niet duidelijk was. Het was inderdaad sarcastisch :')

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 08:34

Oh wat voel ik me dom nu :evaw: :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:19

Nathalie18x schreef:
Wij als GGD medewerkers hebben van Hugo de opdracht gekregen om allemaal de lijn bezet te houden zodat het lijkt alsof iedereen wil maar stiekem wil niemand de booster :+

We boosteren inderdaad gewoon met dezelfde vaccins en die worden gegeven op basis van voorraad. Moderna is een halve dosis dus mensen zouden juist minder bijwerkingen kunnen verwachten in plaats van meer. Maar Marije is er toch tegen dus zij hoeft zich niet druk te maken om mensen die er volgens haar wel heel ziek van worden.

Ik heb de vorige periode gevaccineerd bij de GGD. De booster is ook weer voorzien van een chip? En zit er dan een halve chip in bij de halve dosering? Of was per persoon 1 chip voldoende? :x :+

MissJG :') het was wel grappig

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:32

MISTRAL94 schreef:
Nathalie18x schreef:

Ik heb de vorige periode gevaccineerd bij de GGD. De booster is ook weer voorzien van een chip? En zit er dan een halve chip in bij de halve dosering? Of was per persoon 1 chip voldoende? :x :+

Ik geloof dat er nu een extra chip in zit. Met die twee van de eerste vaccinaties konden niet alle data goed verzameld worden

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:44

Ik trap er niet weer in hoor dames :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:05

Mag hopen dat ze die 5G ook verbeterd hebben bij die boosters. Vind het ontvangst schandalig ruk.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:24

Needje schreef:
Mag hopen dat ze die 5G ook verbeterd hebben bij die boosters. Vind het ontvangst schandalig ruk.

Volgens mij is daar die tweede chip voor.
Voelde hem wel een beetje met vaccineren

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:35

truus1957 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik geloof dat er nu een extra chip in zit. Met die twee van de eerste vaccinaties konden niet alle data goed verzameld worden

Dan ga ik voor een 2e booster. Dan heb je weer een even aantal :+

MissJG schreef:
Ik trap er niet weer in hoor dames :D

:D
Needje schreef:

Misschien moeten we dan iemand daarvoor aanklagen. Neem je het vaccin, is je ontvangst nog ruk. Ik bedoel, dan krijg je niet, wat ze zeggen dat je krijgt..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:50

purny schreef:
De booster is nodig omdat je anders je qr code verloopt en je niet meer op reis zou kunnen

Dat mensen dat daarom doen vind ik dus ook egoïstisch en zou je dus niet van niet gevaccineerden dat kunnen verwachten.

Uiteindelijk is de keuze gebaseerd voor /op jezelf. En je kiest toch voor jezelf. Zo is het en zo zal het altijd zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 04:19

Nee hoor, ik doe het niet voor mezelf. Ik heb COVID gehad en ben er niet dood aan gegaan :+

Mijn opa wel. Mijn oom had kanker. Die kon niet behandeld worden omdat de ziekenhuizen vol coronapatiënten lagen. Ik heb nooit afscheid kunnen nemen.

En ik wil dat niemand ooit met die ellende te maken heeft in de toekomst.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 07:52

Janinevv schreef:
purny schreef:
De booster is nodig omdat je anders je qr code verloopt en je niet meer op reis zou kunnen

Dat mensen dat daarom doen vind ik dus ook egoïstisch en zou je dus niet van niet gevaccineerden dat kunnen verwachten.

Uiteindelijk is de keuze gebaseerd voor /op jezelf. En je kiest toch voor jezelf. Zo is het en zo zal het altijd zijn.

Het maakt mij echt geen ene moer uit wat de motivatie is om zich te laten vaccineren en/of boosteren, als ze het maar doen!!!!

Wat heftig Avalanche, kan me voorstellen dat dat er wel in hakt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:48

Ik booster ook niet voor mezelf maar in het algemeen belang. Avalanche, wat heftig. Nou, daarom booster ik dus. Om zulke schrijnende verhalen te hopen voorkomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:00

Ja please, laten we bij de booster niet wéér opnieuw beginnen met het 'ik wil dit liever niet'-verhaal... Het is het een of het ander. Je kunt niet én geen lockdown én zorg krijgen én niet boosteren. Waar hoopt men dan op?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:05

Op een wonder :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:08

Janinevv schreef:
purny schreef:

Maakt niks uit wat de beweegredenen van mensen zijn om te vaccineren. Het is gewoon heel erg belangrijk om te doen. Óók in het belang van de samenleving.

Overigens vaccineer ik ook niet per se voor mezelf. Ben niet bang voor Corona. Heb een jaar op de cohort gewerkt zonder vaccin en niet ziek geworden dus met vaccin kan ik het ook wel aan, denk ik.
Maar toch, blijkbaar denkt iedereen dat hij er niet erg ziek van wordt maar de praktijk is toch dat er teveel mensen ernstig ziek worden die het allemaal niet verwacht hadden en daardoor ligt het zkh zo vol en kunnen er hele belangrijke operaties en behandelingen niet doorgaan en worden er mensen sneller ontslagen dan anders.
En dus is het vaccin belangrijk voor iedereen belang dat iedereen vaccineert, juist omdat je geen idee hebt hoe ziek je gaat worden als je het krijgt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:40

Sheran schreef:
Ja please, laten we bij de booster niet wéér opnieuw beginnen met het 'ik wil dit liever niet'-verhaal... Het is het een of het ander. Je kunt niet én geen lockdown én zorg krijgen én niet boosteren. Waar hoopt men dan op?

Ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem :+ of het is nog steeds maar een griepje of Corona bestaat niet.