Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swanzie

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:46

Ja, maar lenaa tje, wat is dan nog het verschil? Klachten door corona of klachten door lyme??.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:22

Swanzie schreef:
Oei.,, dat maakt de keuze wel heel erg lastig -O- -O-

Hoe lang hebben die andere mensen last van de opleving van lyme? Is dat alleen gedurende de periode dat het vaccin in je lichaam zit of ook lamger?

Sommigen een paar weken, sommigen al maanden. En bij sommigen gaat het gewoon goed

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:23

lenaa_tje schreef:
Gezien je werk zou ik niet twijfelen maar goed ik heb makkelijk praten en geen extra klachten gekregen.
Ik zou dus wel een backup plan voor thuis bedenken omdat, dat ook voor rust bij jezelf zorgt.

Ik heb nog een 4 pups lopen ook die nog naar hun nieuwe baasjes gaan deze week :D :')

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:17

Wat lastig, tokedri, voelt een beetje aan als russisch roulette

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:33

tokedri schreef:
Ik mag morgen vaccineren
Ik heb lyme en een aantal maal gehoord dat de lyme erger werd en mensen heel ziek werden.( corona is erg en ik ben er doodsbang voor dus ik snap dat vaccineren slim is) Ik woon alleen, heb veel dieren en ben doodsbang dat t verkeerd uitpakt. Ik heb het al 3 x verzet uit angst. Hoe dom ws ook.
Klinkt vast belachelijk maar ik hoop dat ik morgen ga

Je hebt het chronisch? Ik ben 2 weken geleden voor de 2e keer gevaccineerd terwijl ik op dat moment 4 dagen aan de antibiotica zat ivm Lyme, ik heb verder geen klachten gehad van de vaccinatie en de Lyme is na afmaken van de kuur ogenschijnlijk verdwenen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:54

martichr schreef:
tokedri schreef:
Ik mag morgen vaccineren
Ik heb lyme en een aantal maal gehoord dat de lyme erger werd en mensen heel ziek werden.( corona is erg en ik ben er doodsbang voor dus ik snap dat vaccineren slim is) Ik woon alleen, heb veel dieren en ben doodsbang dat t verkeerd uitpakt. Ik heb het al 3 x verzet uit angst. Hoe dom ws ook.

Je hebt het chronisch? Ik ben 2 weken geleden voor de 2e keer gevaccineerd terwijl ik op dat moment 4 dagen aan de antibiotica zat ivm Lyme, ik heb verder geen klachten gehad van de vaccinatie en de Lyme is na afmaken van de kuur ogenschijnlijk verdwenen..

Je mag toch helemaal niet gevaccineerd worden als je aan de antibiotica zit?

Hier mocht ik ingeval niet gevaccineerd worden. (Maar is al wel weer langere periode geleden, ze kunnen best weer dingen verandert hebben)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:10

Volgens mijn huisarts was het geen probleem

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:16

Ik slik altijd antibiotica en prednison maar mocht in april.en juli gewoon laten.prikken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:19

Als je het altijd gebruikt kan het ook niet anders. Dan is er geen keuze.
Maar bij een kuur dacht ik ook dat het beter was van niet

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:22

martichr schreef:
tokedri schreef:
Ik mag morgen vaccineren

Ja al jaren, de neurologische vorm

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:42

Tokedri, lastige keuze hoor. Begrijp je twijfel heel goed.

Hier gisteren Pfizer nr twee gehad. Again alleen last van mijn arm maar er gewoon op kunnen liggen en verder niets aan de hand.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:05

Tokedri ik zit in hetzelfde schuitje en nu na 2,5 week gaat het al beter. Voor mij voelde het ook Russisch roulette maar voelt Corona of eventuele grotere kans op lange termijn klachten na Corona nog veel gevaarlijker. Ik zit al levenslang aan de klotezooi..als ik daar een long-covid overheen krijg mag ik wel als kasplant door het leven gaan. Dus voor mij was de keuze om me uiteindelijk wel te laten inenten. Heb alleen nog de eerste prik gehad.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:10

Moeilijke is wel dat er nog geen onderzoek is gedaan naar de wisselwerking van vaccins met andere medicatie...daar zijn dus nog helemaal geen gegevens over beschikbaar waardoor artsen alleen kunnen adviseren vanuit eigen ervaring...

Misschien fijn als daar ook wat vaart achter gezet gaat worden...dan kan ook een meer weloverwogen risico inschatting gemaakt worden...

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:12

Doordat dit soort dingen nog niet onderzocht zijn werk je ook achterdocht in de hand...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:00

Gisteren tweede Pfizer. Ik voel me prima. Alleen beetje last van de bovenarm maar dat had ik bij de eerste nog wat meer.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:34

Pijn in bovenarm is echt niet erg. Daar valt gerust mee door te werken
Bij mij is er inderdaad de lyme opgevlamd, waardoor ik dus bijna 3 weken haast weer hele dagen bedgebonden en koortsig ben geweest. De klachten waar ik zo blij mee was dat ze weg waren, zijn dus weer opgevlamd na de tweede Pfizerprik.
Inmiddels nu bijna een maand verder kan ik nog steeds niet veel maar gaat toch heel iets beter per dag. Ik heb ook een verwijzing voor internist en lymecentra hierdoor, maar vrees dat er gewoon geen data beschikbaar zijn. Er is natuurlijk geen onderzoek geweest naar wat dit soort vaccin doet in combinatie met andere ziektes die ook je immuunsysteem aantasten. Mijn huisarts dacht dat het wel kon dat de lyme erdoor weer erger was, want beide grijpen je immuunsysteem aan. Hoop dat het dan max 6 weken gaat duren. En nee, ik ga niet een derde halen want meer dan een maand zo ziek is vreselijk!
Ik moet erbij zeggen dat ik ook niet goed tegen de vaccins voor verre reizen kon en ook nooit daardoor een tweede heb durven halen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:36

Swanzie schreef:
Moeilijke is wel dat er nog geen onderzoek is gedaan naar de wisselwerking van vaccins met andere medicatie...daar zijn dus nog helemaal geen gegevens over beschikbaar waardoor artsen alleen kunnen adviseren vanuit eigen ervaring...

Misschien fijn als daar ook wat vaart achter gezet gaat worden...dan kan ook een meer weloverwogen risico inschatting gemaakt worden...

Maar na aanleiding van de manier waarop het vaccin werkt, welke reacties het in je lichaam teweeg brengt, kunnen ze dat wel goed voorspellen. Dat jij (in het algemeen, de niet op dit gebied medisch geschoolde Nederlander) het niet weet, wil niet zeggen dat het niet bekend is.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:45

Afbeelding
Ik heb dan wel geen Jansen of Astra gehad maar dit komt toch wel heel dicht in de buurt met hoe ik me voel.. ga het woensdag maar voorleggen aan de huisarts denk ik.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:35

Hannanas schreef:
Tokedri ik zit in hetzelfde schuitje en nu na 2,5 week gaat het al beter. Voor mij voelde het ook Russisch roulette maar voelt Corona of eventuele grotere kans op lange termijn klachten na Corona nog veel gevaarlijker. Ik zit al levenslang aan de klotezooi..als ik daar een long-covid overheen krijg mag ik wel als kasplant door het leven gaan. Dus voor mij was de keuze om me uiteindelijk wel te laten inenten. Heb alleen nog de eerste prik gehad.

Goed van jou en ik hoop t zelfde te doen! Ik twijfel nog steeds
Bedoel je dat je al 2,5 week last hebt?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:21

Ja klopt Tokedri.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:54

Hannanas schreef:
Ja klopt Tokedri.

O zo balen! Wat zijn je klachten?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:24

Ik heb woensdag mijn 2e Pfizer gehad.
Ik heb er wel klachten van, soms verhoging/koorts, keelpijn, misselijk, moe en bij vlagen echt beroerd.
Nu moet er hier morgen iemand langskomen die zich niet heeft laten enten.

Ben ik besmettelijk en vorm ik een risico naar haar toe?

En zo ja, dan ben ik dus eigelijk de dupe van het feit zij beslist niet te enten want dan kan niet komen...

Klopt dit?
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 25-07-21 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:25

Jasmijn schreef:
Ik heb er wel klachten van, soms verhoging/koorts, keelpijn, misselijk, moe en bij vlagen echt beroerd.

En zo ja, dan ben ik dus eigelijk de dupe van het feit zij beslist niet te enten....

Klopt dit?

Nee je hebt geen Corona door een vaccinatie en bent dus ook niet besmettelijk

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:29

lenaa_tje schreef:
Jasmijn schreef:

En zo ja, dan ben ik dus eigelijk de dupe van het feit zij beslist niet te enten....

Klopt dit?

Nee je hebt geen Corona door een vaccinatie en bent dus ook niet besmettelijk

Super, dank je wel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:36

Ik zit nu mijn 15 minuten te wachten na de 2e Pfizer. Deze prik voelde ik minder dan de eerste. Ben benieuwd komende week!