De twee goedgekeurde lieten toch al wel goede resultaten zien op iig de Britse mutatie?

Oxford werkt aan ombouwen vaccin tegen nieuwe varianten - https://nos.nl/l/2365321#UPDATE-container-50482197
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Ik baal eigenlijk wel dat de tweede vaccinatie van Pfeizer wordt uitgesteld , zit mij niet zo lekker om eerlijk te zijn.
Weet iemand toevallig of ze dat ook gaan doen als je al een tweede afspraak hebt vaststaan? Ik heb nog geen bericht gehad op mijn mail of via sms dat ik een andere datum heb voor de tweede vaccinatie.
Bagheera_206 schreef:Geven ze hier nou aan dat het nog niet goed gekeurde vaccin van Astra-Zeneca niet werkzaam is op de mutaties?
De twee goedgekeurde lieten toch al wel goede resultaten zien op iig de Britse mutatie?
Oxford werkt aan ombouwen vaccin tegen nieuwe varianten - https://nos.nl/l/2365321#UPDATE-container-50482197
SusanH schreef:Bagheera_206 schreef:Geven ze hier nou aan dat het nog niet goed gekeurde vaccin van Astra-Zeneca niet werkzaam is op de mutaties?
Ik vraag me vooral af hoe lang dat ombouwen duurt. En wanneer het vaccin dan ook echt gebruikt kan worden. Als dit vaccin later komt, dan loopt het vaccineren flink vertraging op.
SusanH schreef:Bagheera_206 schreef:Geven ze hier nou aan dat het nog niet goed gekeurde vaccin van Astra-Zeneca niet werkzaam is op de mutaties?
Ik vraag me vooral af hoe lang dat ombouwen duurt. En wanneer het vaccin dan ook echt gebruikt kan worden. Als dit vaccin later komt, dan loopt het vaccineren flink vertraging op.
Zebrastreep schreef:Ik baal eigenlijk wel dat de tweede vaccinatie van Pfeizer wordt uitgesteld , zit mij niet zo lekker om eerlijk te zijn.
Weet iemand toevallig of ze dat ook gaan doen als je al een tweede afspraak hebt vaststaan? Ik heb nog geen bericht gehad op mijn mail of via sms dat ik een andere datum heb voor de tweede vaccinatie.
purny schreef:Zebrastreep schreef:Ik baal eigenlijk wel dat de tweede vaccinatie van Pfeizer wordt uitgesteld , zit mij niet zo lekker om eerlijk te zijn.
Volgens mij gaat dat alleen bij nieuwe afspraken in. En het kabinet weet volgens mij ook niet meer wat ze kunnen doen om de derde golf tegen te gaan
Magrathea schreef:Ik ben wel echt benieuwd wanneer we effect kunnen gaan zien van vaccinaties. Lijkt me ook een enorme opluchting voor bijv verpleeghuizen / woongroepen, als er een keer één iemand een beetje ziek wordt maar er verder eigenlijk niemand ergens last van heeft.
@Bagheera, nee valt heel erg mee, als het een variant is op een bestaand reeds goedgekeurd vaccin hoef je niet de hele molen weer door. (Zolang je kan aantonen dat er alleen een stukje mRNA is veranderd ofzo)
Magrathea schreef:Ik ben wel echt benieuwd wanneer we effect kunnen gaan zien van vaccinaties. Lijkt me ook een enorme opluchting voor bijv verpleeghuizen / woongroepen, als er een keer één iemand een beetje ziek wordt maar er verder eigenlijk niemand ergens last van heeft.
@Bagheera, nee valt heel erg mee, als het een variant is op een bestaand reeds goedgekeurd vaccin hoef je niet de hele molen weer door. (Zolang je kan aantonen dat er alleen een stukje mRNA is veranderd ofzo)
bigone schreef:Griepprik word ook elk jaar aangepast aan de te verwachten soorten toch ?
besita schreef:Er is brand uitgebroken bij de grootste vaccinproducent lees ik net maar nog niets meer info
Benieuwd wie de grootste is
besita schreef:Er is brand uitgebroken bij de grootste vaccinproducent lees ik net maar nog niets meer info
kiki1976 schreef:besita schreef:Er is brand uitgebroken bij de grootste vaccinproducent lees ik net maar nog niets meer info
In India
https://www.hln.be/buitenland/brand-uit ... oogle.com/
Citaat:Het uitstellen van de tweede coronavaccinatie is een risico, maar brengt de vaccinatiestrategie niet in gevaar, zegt André Rouvoet, voorzitter van de GGD-GHOR. in het NPO Radio 1-programma 1 op 1. "In deze situatie moet je risico's nemen, en dit risico kunnen we ons permitteren. We kunnen twee of drie leveringen missen om de tweede prik alsnog op tijd te zetten."
Bagheera_206 schreef:Magrathea schreef:Ik ben wel echt benieuwd wanneer we effect kunnen gaan zien van vaccinaties. Lijkt me ook een enorme opluchting voor bijv verpleeghuizen / woongroepen, als er een keer één iemand een beetje ziek wordt maar er verder eigenlijk niemand ergens last van heeft.
Dat zou echt beter zijn! Alleen is die van A-Z geen mRNA vaccin zoals die van Pfizer/Moderna/CureVac.Hopelijk hoeven ze idd niet weer die hele molen door van Fase I/II/III studies etc.