Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:41

Popstra schreef:
Maar HC heeft wel gelijk. Je kan er ook zelf op uit gaan en iemand opzoeken. :)
Dat is niet verboden namelijk!
Dat is zo
Maar soms KAN je dat niet. Er zijn mensen die de dagen hebben dat ze de ene poot niet voor de ander kunnen krijgen en dat het eten geven van de kat nog een toestand is. Ik zit zo niet in elkaar maar er zijn mensen die dat wel hebben.
Daar mogen we best oog voor hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:42

Sizzle wat vreselijk ;( als je zelfs daar ziek kunt worden.

Hc ook nu weer, jij het mensen om je heen. Je beseft niet hoe hard alleen zijn kan zijn. -O-

Even weer hier met de voeten op aarde. En de rot realiteit van covid weer. Hoe ver de gevolgen kunnen gaan voor de minder zelfstandige mens. De zus van mijn vaste maatje woont begeleid door omstandigheden. Zit daar goed op haar plek en is normaal redelijk gelukkig met haar toch wat beperkte wereldje dat bestaat uit wonen met zijn vieren met begeleiding en haar werk op de dagbesteding. Een of twee keer per week voor de groep koken en eens per week voor jezelf.

Voor covid deden ze de boodschappen met een begeleider. En konden en mochten ze ook gewoon een keer zoals de meesten alleen winkelen voor zichzelf. En mocht je daar ook op bezoek. En kwam ze bij haar broer en ouders. Meest eens per 6 weken pikten we haar op voor een ritje met mijn bus of de camper door de omgeving, bij mooi weer wat drinken en knabbeltjes mee voor onderweg. Of naar de "stad" voor wat spulletjes.

Maar sinds covid, binnen op bezoek mag niet meer binnen, van de zomer kon buiten nog. Dat is nu te koud gewoon. goddank is de dagbesteding nu wel doorgegaan maar de eerste golf lag dat ook stil. Maar de boodschappen mogen niet meer gedaan worden. :n Dat doet de begeleiding.
Ze mogen niet meer alleen naar de winkel, alleen bij familie op bezoek maar geen extra huishouden erbij dan. :n

Ik heb haar daardoor nu een maand of 3 zeker niet gezien of gesproken. Bellen is geen optie. Nu heeft haar broer haar vandaag zowaar mogen meenemen om wat wol te kopen en voor schoenenjacht. Eerder deden we dat met zijn drieeen. Dat mag nu dus absoluut niet.

Wordt er gebeld, een huilend hoopje ellende aan de andere kant. Ontroostbaar ook niet door haar broer. Ze mist me. Boem dat komt binnen. En vervolgens het besef hun leven bestaat nu uit werken, koken eten schoonmaken slapen. Dat is het. Elke vorm van iets anders is geschrapt uit angst voor besmetting. Mensen die het net niet zelfstandig redden zitten gewoon in een soort van huisarrest. En omdat ze zo plichtsgetrouw zijn allemaal wijkt ook niemand af van de voorschriften.

En ja haar ouders leven nog, en ja haar broer ook en ja ze heeft heel goede reden zich even erg ellendig te voelen. :(:)
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-12-20 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:43

Ja bij mijn kennissen gingen de boodschappen ook online... Eentje kwam dus echt serieus nergens. Gelukkig geen erge klachten, volledig tegen de verwachting in.

Bij eenzaamheid helpt het niet altijd als je iemand opzoekt. Eenzaamheid wordt ook versterkt doordat je geen persoonlijke dingen kan delen met mensen. Je kunt best veel mensen om je heen hebben, maar je toch niet gezien/gehoord/jezelf voelen.

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:45

Die zitten dan nu ook wel hun hersenen te breken waar ze het hebben opgelopen dan, of niet? Zo zie je maar weer...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:14

Niwla schreef:
Bloodymary schreef:
8720 besmettingen. Holy fiets.

Aantal nieuwe besmettingen 8793, percentage positieve tests blijft gelijk. ;)

Dat relativeert weer een beetje.

Voor mij relativeert dat niet echt. Aangezien we nu meer zijn gaan testen zou het percentage moeten dalen. Dat dat niet gebeurt betekent dat we weer echt in een stijgende lijn de verkeerde kant op zitten. Op de risicokaart zitten we inmiddels weer op 'zeer ernstig'.
Sinds maandag zijn een aantal GGD's (32% van de GGD's om precies te zijn) weer aan het afschalen qua BCO, omdat ze de aantallen niet aankunnen.
In bijna alle gemeentes stijgen de besmettingen, dus het is niet zoals aan het begin van golf 2 dat er enkele risicogebieden zijn. Overal is het gewoon weer pet.

karuna schreef:
[...]
Wordt er gebeld, een huilend hoopje ellende aan de andere kant. Ontroostbaar ook niet door haar broer. Ze mist me. Boem dat komt binnen. En vervolgens het besef hun leven bestaat nu uit werken, koken eten schoonmaken slapen. Dat is het. Elke vorm van iets anders is geschrapt uit angst voor besmetting. Mensen die het net niet zelfstandig redden zitten gewoon in een soort van huisarrest. En omdat ze zo plichtsgetrouw zijn allemaal wijkt ook niemand af van de voorschriften.

En ja haar ouders leven nog, en ja haar broer ook en ja ze heeft heel goede reden zich even erg ellendig te voelen. :(:)

Is het geen optie om een schema te maken voor haar met de mensen om haar heen. Je hoeft natuurlijk niet gelijk een hele middag op pad, samen een blokje om kan net zo waardevol zijn en mag toch gewoon vanuit haar woonvoorziening?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:16

Wat akelig Karuna, dat vreet natuurlijk ook aan jou.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:26

Sizzle schreef:
Ik hoor net dat de moeder van een stalgenoot in het ziekenhuis besmet geraakt is (ze kwam voor een ander niet levensbedreigend probleem) en het waarschijnlijk niet gaat halen.

Hier bij de achterbuur ook. Moeder van 92jaar breekt haar enkel, weekje ziekenhuis en 5 dagen na thuiskomst corona.
Iedereen in het gezin ondertussen ook positief getest, maar geen klachten.
De moeder is wel erg ziek geweest, maar is aan de beterhand ondertussen.

Hopelijk keert het tij toch nog voor de moeder van je stalgenoot.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:34

Astorga schreef:
Niwla schreef:
Aantal nieuwe besmettingen 8793, percentage positieve tests blijft gelijk. ;)

Dat relativeert weer een beetje.

Voor mij relativeert dat niet echt. Aangezien we nu meer zijn gaan testen zou het percentage moeten dalen. Dat dat niet gebeurt betekent dat we weer echt in een stijgende lijn de verkeerde kant op zitten. Op de risicokaart zitten we inmiddels weer op 'zeer ernstig'.
Sinds maandag zijn een aantal GGD's (32% van de GGD's om precies te zijn) weer aan het afschalen qua BCO, omdat ze de aantallen niet aankunnen.
In bijna alle gemeentes stijgen de besmettingen, dus het is niet zoals aan het begin van golf 2 dat er enkele risicogebieden zijn. Overal is het gewoon weer pet.

En dan had ik nog niet eens vermeld dat de manier waarop wij Nederlanders omgaan met de coronamaatregelen ook echt belabberd is: https://twitter.com/YorickB/status/1337082652944379907

Hopelijk volgende week positievere berichten...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:41

Ik kan vaak echt niet tegen continu geklaag, maar ik heb nu echt wel metje te doen MvdEnde. Kop op, wie weet valt het mee bij je moeder! Maar zolang alleen zitten is echt niet fijn.

Wij hebben na 9 weken in eigen gemeente nu soepelere regels en ja, ik ben vandaag naar de kapper en de nagel salon geweest. Alles erg netjes volgens de regels. En een hapje gegeten, want ook de restaunts mogen weer open. Het gaat hier echt stukken beter nu, maar ik hou mijn hart vast voor na de kerst ... In elk geval ben ik heel blij met mijn korte koppie!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:41

Astorga ze mogen buiten hun werk liefst niemand zien buiten familie. Blokje om wandelen gaat van mij uit lastig worden ook trouwens. Ik ben fysiek niet de fitste en zij wandelde juist extreem veel. En als ik alleen zou komen klopt het voor haar ook niet in haar hoofd :n . Haar wereldje is buiten de woongroep en werk beperkt tot twee flink bejaarde ouders en haar broer. Veel groter wil ze zelf ook niet en kan ze ook niet aan.

Juist het boodschappen doen en de wandeling erheen was echt een feestje voor haar. En dat is weg -O-

Te veel wisseling in het vaste ritme kan verkeerd vallen :(:) Het is al heel wat dat ze mij accepteert. Daarom raakt het me extra hard om dat haar zo te horen zeggen voor het eerst. Broer schoot er ook flink van vol. Slik. Ach ja samen beeldbellend snotteren heeft ook wel wat. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:46

Leuk Monique!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:04

Hoewel ik het vaak niet met jou eens ben mvdende vind ik dit wel echt k*t voor je... Ik weet hoe het is als je lang een soort van geïsoleerd woont, jezelf er zo op verheugd hebt en het niet door kan gaan.
Sterkte en hopelijk valt het allemaal mee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:17

pien_2010 schreef:
Leuk Monique!!!

Zeker. Genieten en na-genieten. Heerlijk.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:21

Sterkte Mvdende ook ik weet hoe het is om alleen te zitten.
En kan me indenken dat als je ergens naar uit kijkt en het dan niet door gaat dat het echt rot is.

Ondanks dat je ouders niet van het beeldbellen zijn.
Dit is een unieke gebeurtenis misschien vinden ze het voor 1 keer wel okay.
Ik ga er vanuit dat de boodschappen al binnen waren? maar anders zorgen dat iedereen hetzelfde toetje heeft zodat het toch nog een beetje samen is en dan tijdens het toetje eten beeldbellen?
Je moet wel proberen zo creatief mogelijk te zijn nu.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:23

Sizzle wat naar.... Sterkte...

Mvdeende dat is echt super balen!! Zou ook de mineur er in hebben :(:)

Ik ben ook zo bang verkouden te worden voor zaterdag. Dan ga ik na lange tijd bij 2 vrienden langs. Zou echt enorm verdrietig zijn als het moet worden afgezegd

Eenzaamheid een keuze, gaat niet altijd op. Lekker makkelijk gezegd als je een partner of een super netwerk om je heen hebt. Niet iedereen is sociaal even handig (steekt hand op) en ondanks dat het dus aan mijzelf is, voel ik me ook soms verdomde alleen. Het mensenbrein is soms vreemd en niet te volgen...
Daarbij, ik zie elke dag vriendinnen op stal. Maar toch voel ik me momenten eenzaam. Want elkaar spreken is toch anders dan lange avonden binnen bijkletsen, tegen elkaar aan zitten of een knuffel geven. Dat heb ik sinds maart niet kunnen doen.

Ik ben geen enorme knuffelaar maar mis het wel. Een paar weken terug zag ik een vriendin van me. Zonder nadenken heb ik haar een enorme knuffel gegeven. En het was zo fijn en zo nodig. En merkte ik goed hoe onwijs nodig ik dat had <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:29

Lief en begrijpelijk Tancreda!!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:32

Net met mn ouders gebeld. Blijkt dat mam maandag voor het laatst contact heeft gehad met de collega. Dus als er zaterdag ochtend geen klachten zijn, komen ze deze kant op.

Wel zonder oma, daar nemen we geen risico mee.

Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen! Ontzettend jammer voor oma, dat wel! Die heeft ons natuurlijk nog maar erg weinig gezien dit jaar en die zit verder ook alleen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:33

mvdende schreef:
Ik ben even boos en verdrietig...

Konden we vorig weekend de sinterklaasviering afzeggen omdat ik een banketstaaf keelpijn had (die negatief was én niet heeft doorgezet, niets aan de hand dus achteraf)

Nu heeft familie van mn moeders collega positief getest en de collega zelf óók klachten.

Kortom, sinterklaas gaat wéér niet door en ik zit komende weekend al 3 weken compleet alleen en dat gaan dus minimaal 4 weken en misschien wel langer worden.

Tja niks aan te doen
Is voor iedereen een lastige tijd ik ben ook alleen
Beste van maken maar
Laatst bijgewerkt door tokedri op 10-12-20 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:35

Tancreda4 schreef:
Sizzle wat naar.... Sterkte...

Mvdeende dat is echt super balen!! Zou ook de mineur er in hebben :(:)

Ik ben ook zo bang verkouden te worden voor zaterdag. Dan ga ik na lange tijd bij 2 vrienden langs. Zou echt enorm verdrietig zijn als het moet worden afgezegd

Eenzaamheid een keuze, gaat niet altijd op. Lekker makkelijk gezegd als je een partner of een super netwerk om je heen hebt. Niet iedereen is sociaal even handig (steekt hand op) en ondanks dat het dus aan mijzelf is, voel ik me ook soms verdomde alleen. Het mensenbrein is soms vreemd en niet te volgen...
Daarbij, ik zie elke dag vriendinnen op stal. Maar toch voel ik me momenten eenzaam. Want elkaar spreken is toch anders dan lange avonden binnen bijkletsen, tegen elkaar aan zitten of een knuffel geven. Dat heb ik sinds maart niet kunnen doen.

Ik ben geen enorme knuffelaar maar mis het wel. Een paar weken terug zag ik een vriendin van me. Zonder nadenken heb ik haar een enorme knuffel gegeven. En het was zo fijn en zo nodig. En merkte ik goed hoe onwijs nodig ik dat had <3

Ik heb mijn moeder laatst een knuffel gegeven. En dat voelde heerlijk na zo'n lange tijd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:42

purny schreef:
Ik heb mijn moeder laatst een knuffel gegeven. En dat voelde heerlijk na zo'n lange tijd

<3 <3 <3

Ik heb er echt heel lang op kunnen teren. Had er super veel positieve energie van gekregen dat nog een tijd lang door ebte <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:44

mvdende schreef:
Net met mn ouders gebeld. Blijkt dat mam maandag voor het laatst contact heeft gehad met de collega. Dus als er zaterdag ochtend geen klachten zijn, komen ze deze kant op.

Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen! Ontzettend jammer voor oma, dat wel! Die heeft ons natuurlijk nog maar erg weinig gezien dit jaar en die zit verder ook alleen.

Dat zou fijn zijn :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:47

tokedri schreef:
mvdende schreef:
Ik ben even boos en verdrietig...

Konden we vorig weekend de sinterklaasviering afzeggen omdat ik een banketstaaf keelpijn had (die negatief was én niet heeft doorgezet, niets aan de hand dus achteraf)

Nu heeft familie van mn moeders collega positief getest en de collega zelf óók klachten.

Kortom, sinterklaas gaat wéér niet door en ik zit komende weekend al 3 weken compleet alleen en dat gaan dus minimaal 4 weken en misschien wel langer worden.

Tja niks aan te doen
Is voor iedereen een lastige tijd ik ben ook alleen
Beste van maken maar

Wat fijn dat het jou wel lukt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:08

mvdende schreef:

Dat is goed nieuws! Zou fijn zijn Al's het mogelijk is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:12

Maar is dat niet alsnog erg vroeg? Dan kan het alsnog 'fout' gaan en wel besmet zijn, maar nog geen symptomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:15

MyWishMax schreef:
Maar is dat niet alsnog erg vroeg? Dan kan het alsnog 'fout' gaan en wel besmet zijn, maar nog geen symptomen.

GGD rekent 5 dagen