Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:11

Tja, of het nu helpt of niet, we kunnen het in elk geval proberen.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:30

nynke55 schreef:

Tja we proberen het al sinds mei -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:34

Lolaliza schreef:
nynke55 schreef:

Ja en we hebben het nog niet goed genoeg geprobeerd anders zaten we nu niet met wederom beperkende maatregelen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:39

Lolaliza schreef:
nynke55 schreef:

Loop jij al sinds mei met een mondkapje? En zo ja, dan ben je 1 van de weinigen, dat helpt ook niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:43

Ze woont in België

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:47

Ah, oke. Maar Belgie doet het beter dan Nederland toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:49

nynke55 schreef:
Ah, oke. Maar Belgie doet het beter dan Nederland toch?

Nee, die gaan geloof ik gelijk slecht op. Voor Duitsland waren zij ook al langer rood. Dat is ook op basis van besmettingen.

Als we kijken naar landen met mondkapjesplicht doet Duitsland het beter. Maar dat was in maart ook zo. Ook Spanje en Frankrijk hebben ondanks de plicht veel besmettingen.

Mondkapjes gaan het redmiddel alleen zijn als we afstand blijven houden (die dingen goed gebruiken gaat ook helpen)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:20

purny schreef:
nynke55 schreef:
Hoe bedoel je, Purny?

In het begin gaf het rivm aan dat er geen mondkapjes nodig waren in de zorg. Daarna ging het puur om tekort
Het rivm geeft al tijden aan dat het mondkapjes beleid geen toegevoegde waarde heeft..

Wie kan het rivm nu nog geloven....

Zeker met het aantal oplopende besmettingen

Nou ja als iedereen alle adviezen strikt zou volgen zouden er geen oplopende besmettingen zijn denk ik hoor. Daar heeft het rivm weinig mee te maken :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:05

Een vraagje iedereen is bang en wil mondkap op. Maar een serieuze vraag ik heb op het rivm gekeken en de test resultaten bekeken.

https://www.rivm.nl/documenten/recenteviruitslagen27w

Hier gedownload..
Dragen we nu mondkapjes voor het Rhino virus of chlamydia ? Die aantallen liggen echt extreem veel hoger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:09

Ik zal je vast vertellen dat een mondkapje tegen chlamydia zeker weinig doet, hoewel... wordt wel een stuk moeilijker om een one night stand te scoren zo :')

Maar serieus. Waarom is iedereen die rekening wil houden met de maatregelen toch 'bang'? Want ik weet van mezelf dat dat voor mij niet geldt. Integendeel. Ik heb de indruk dat mensen die anti-maatregelen zijn, veel banger zijn voor vanalles en nog wat.
Aan het gemiddelde rhinovirus gaan veel minder mensen dood of zijn er langdurig door beperkt. Aan chlamydia weet ik dat zo niet, maar ik herhaal: chlamydia is een soa. Die krijg je niet als iemand anders in je gezicht hoest. Dat kan ik al zeggen zonder dat ik je link heb bekeken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:15

Nee jullie lezen of begrijpen of ik typte het verkeerd.

De cijfers liggen daar enorm veel hoger -> Rhino en chlamydia. Dus waarom dragen we dan een mondje terwijl er helemaal niet schokkend veel COVID 19 zijn?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:16

Zal ik deze discussie met jou in 1 topic houden? Dat lijkt me wat overzichtelijker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:17

Ehh voor chlamydia dragen we condooms en als kind leer je al dat je niet zomaar moet niezen en hoesten in andermans gezicht

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:18

Magrathea schreef:
Ehh voor chlamydia dragen we condooms en als kind leer je al dat je niet zomaar moet niezen en hoesten in andermans gezicht

Dat snap ik wel bedoelde meer waarom liggen die cijfers in die lijst zoveel hoger dan COVID of testen ze apart ? De 19

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:21

Als ik wat rondzoek in de buurt van de oorsprong van deze link, vind ik dit:

Citaat:
De Nederlandse Werkgroep voor Klinische Virologie is bereid om gegevens uit de virologische weekstaten beschikbaar te stellen voor onderzoek.

Wilt u gebruik maken van deze gegevens?

Dient u dan een verzoek in via het contactformulier van het NVMM Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie -secretariaat.

Lijkt me dat we met alleen een staatje zonder context maar weinig kunnen dus, en de rest van de gegevens moet je apart aanvragen. Met andere woorden: sorry, maar dit gaat nergens over. Je kunt hier niets uit afleiden want je mist 90% van de informatie die je nodig hebt om de tabel te kunnen begrijpen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:22

Rhino gaat niemand aan dood en is vrij onschuldig.

Chlamydia is vooral onder een specifieke groep erg hoog maar zijn vrij makkelijk maatregelen tegen te treffen. Je krijgt het niet door te lang met iemand in 1 ruimte te zitten of door te dicht op iemand te staan in de supermarkt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:25

Magrathea schreef:
Rhino gaat niemand aan dood en is vrij onschuldig.

Chlamydia is vooral onder een specifieke groep erg hoog maar zijn vrij makkelijk maatregelen tegen te treffen. Je krijgt het niet door te lang met iemand in 1 ruimte te zitten of door te dicht op iemand te staan in de supermarkt.

Dat snap ik natuurlijk maar dan snap ik de tabel niet.

Want iemand had het over gegevens aanvragen ?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:25

Ik ben niet bang, ik ga gewoon mee in wat wordt gevraagd. Dan ben ik geen schaap, maar ik heb gewoon geen behoefte om me hier druk om te maken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:26

Maar dan neem je het maar gewoon aan zonder verder te kijken ?

Nouja eerst was iedereen egoïstisch en nu doen we een mondkapje op voor de ander? Iedereen doet het dan toch uit eigen belang.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:26

bigone schreef:
In landen met verplichte mondkapjes zie je dus ook vaak dat ze denken dat dat genoeg is en kruipen ze met mondkap toch stijf naast elkaar . En vooral zuidelijke landen is het familiegevoel nog veel belangrijker, binnen de muren ook daar de meeste besmettingen .

Dat zie je hier ook gebeuren. Ik zag echt mensen ineens weer gewoon 'normaal' achter elkaar in de rij staan maar wel mondkapje op. Dan denk je houd je gewoon aan die afstand, maar nee, met mondkapje kruipen we weer gewoon bovenop elkaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:27

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:28

Janinevv schreef:

Nouja eerst was iedereen egoïstisch en nu doen we een mondkapje op voor de ander? Iedereen doet het dan toch uit eigen belang.

Waarom zou ik verder kijken? Ik heb daar geen behoefte aan, en ik neem de informatie die ik van de regering hoor serieus. Omdat die mensen daar niet zitten om ons te treiteren of ons te pesten met mondkapjes, afstand en sluiting van bedrijven.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:34

Earth schreef:
Janinevv schreef:

Waarom zou ik verder kijken? Ik heb daar geen behoefte aan, en ik neem de informatie die ik van de regering hoor serieus. Omdat die mensen daar niet zitten om ons te treiteren of ons te pesten met mondkapjes, afstand en sluiting van bedrijven.

Jaa maar ik heb ook geen behoefte aan een mondkap omdat de overheid dat adviseert. Het is ook bewezen dat het weinig effect heeft. dan kun je ook denken waarom willen ze het dan zo graag ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:35

Janinevv schreef:
Jaa maar ik heb ook geen behoefte aan een mondkap omdat de overheid dat adviseert. Het is ook bewezen dat het weinig effect heeft. dan kun je ook denken waarom willen ze het dan zo graag ?

Ja, maar daar ben ik wel benieuwd naar... Waarom zou de regering dat zo graag willen?
Wat is het hogere doel .. enlighten me :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:35

Maar het is niet bewezen. Er zijn zowel voor- als tegenonderzoeken.