Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:43

Thuis afstand houden van je familie lijkt me helemaal moeilijk, zo niet bijna onmogelijk?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:46

precies, maar eens overleggen op het werk of er niet ergens een blokhutje oid bij iemand is die we daarvoor kunnen inzetten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:49

Hier binnen 24 uur uitslag, positief helaas en manlief moest er 4 dagen op wachten. Hebben de corona testwebsite continu in de gaten gehouden, maar geeft nog steeds aan geen uitslag bekend. Dochter is donderdag getest en gisteren na 48 uur zelf gebeld en later terug gebeld en helaas ook positief.
Ik had zelf een beetje een zere keel en hoofdpijn. Manlief heeft 3 dagen liggen ijlen met koorts. Inmiddels zelf al 2x door huisarts nagekeken omdat ik enorme druk op de borst heb. Gelukkig is zuurstof oké en longen klinken goed. Behoor tot de risicofactor dus beleef het wel een beetje anders. Manlief zei paar dagen geleden als dit het is.....echter gisteren werd hij weer heftig ziek.
Dochter alleen verminderde eetlust en klein beetje zere keel.

Mijn keel was over, maar begint nu weer.....

Het is echt een rare ziekte.

Op de VSO waren besmettingen, waarschijnlijk ook onze bron, maar zeg het maar.....je kunt het van iemand krijgen die zelf geen klachten heeft.

Contactonderzoek was bij ons Excel formulier invullen en terug mailen ivm explosie van positieve gevallen..

Manlief en ik zijn in Ommen getest, dochter in Goor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:50

informatiebrief huisgenoot besmette patiënt schreef:
Slaap apart van elkaar, als het kan in een andere kamer.
Probeer zo weinig mogelijk in dezelfde kamer van uw zieke huisgenoot te zijn.
U heeft zo weinig mogelijk contact met de zieke persoon en blijft zo veel mogelijk op 1,5 meter afstand. Dus niet knuffelen, niet zoenen en geen seks.
Gebruik niet het bestek, borden, bekers en glazen van de zieke persoon.
Gebruik niet de tandenborstel van de zieke persoon.
Als er meerdere badkamers en toiletten in het huis zijn, gebruik dan een ander toilet en een andere badkamer dan de zieke persoon.
Maak het toilet en de badkamer elke dag schoon. Zorg als het kan elke dag voor frisse lucht in de ruimtes door 30 minuten het raam open te zetten. Denk bij het schoonmaken ook aan de kraan, lichtknopjes en deurklink. Was daarna uw handen met water en zeep.
Als u wel direct contact heeft gehad (= meer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand) met uw zieke huisgenoot, dan start de quarantaine van 10 dagen opnieuw.

Niet de tandenborstel van mijn man gebruiken lijkt me nog wel te doen. Maar de rest...? :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:50

Op welke site konden jullie zien of de uitslag al bekend was?

Edit: jeetje kaatje, heel veel sterkte en beterschap voor jullie!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:52

wij worden op het werk in het regionale ziekenhuis getest, dan kunnen we inloggen in het ziekenhuis systeem.
Als je bij de GGD getest bent kan je op www.coronatest.nl kijken

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:55

Dankje :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:55

Sterkte Kaatje en familie!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:00

Sterkte Kaatje, heftige tijd!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:20

Ja ik houd coronatest.nl de hele dag in de gaten.. Maar niks. Heb echt veel begrip voor de drukte en sores eromheen, maar dit gaat straks ten koste van de zorg rondom mij en mijn kindje en dat vind ik erg frustrerend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:23

__danielle__ schreef:
Ja ik houd coronatest.nl de hele dag in de gaten.. Maar niks. Heb echt veel begrip voor de drukte en sores eromheen, maar dit gaat straks ten koste van de zorg rondom mij en mijn kindje en dat vind ik erg frustrerend

Dat is ook frustrerend. Zeker met een bevalling in het vooruitzicht. :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:33

Ik logde steeds in op corona test. Zag het al voor ik de mail had gezien.negatief dat Gelukkig wel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:45

Ik en mijn partner hebben gewoon thuis afstand kunnen houden. Hij is niet ziek geworden. Onmiddellijk na de test bij thuiskomt heb ik het toilet gereinigd en hem uit bed gestuurd ( ik ben in mijn nachtdienst getest). s Middags het beddengoed gewassen en hem het logeerbed laten opmaken. Ik gebruikte het toilet in de badkamer. Klep dicht bij doorspoelen, goed ventileren en glorixdoekjes om de oppervlaktes mee af te nemen. Uiteraard goed handen wassen. Ik ging pas in de douche als hij niet meer boven hoefde te zijn. Daarna weer goed ventileren. Handdoeken hielden we op onze slaapkamers. Onze bank is breed dus beide een eigen plek. Eten schuin tegenover elkaar. Elke dag nam ik alle oppervlaktes af en deed ik de badkamer en toiletten schoonmaken. Het was mooi weer dus ook veel buiten kunnen zitten. Alleen de katten niet knuffelen was lastig. Die aaide ik wel maar ik waste wel elk uur zo’n beetje mijn handen. Verder had ik geen koorts en geen hoesten waardoor het overdragen door de lucht minimaal is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:24

Dank jullie wel. Toen ik de uitslag kreeg bleven manlief en dochter wel op afstand. Ik sliep in bed en man op de bank, wou hij zelf. Geen kussen en iedere x goed de handen wassen. Elke daag goed luchten. Voordeur en achterdeur tegen elkaar open en boven alles open zodat er genoeg frisse lucht doorheen kan.

Wc regelmatig schoonmaken en stofzuigen. We hebben ieders onze eigen kleur handdoek en papieren bekers om te drinken na het tandenpoetsen. Die hadden we nog over van een feestje.
Verder goed opletten en zo min mogelijk contact.....het is wel raar. Omdat manlief weer zieker was extra laat naar bed gegaan en eerst hem getemperatuurd om te kijken of hij geen koorts had. Toen er maar naast gaan liggen. Zitten nu ruim in quarantaine maar omdat dochter positief getest is sowieso tot dinsdag nog binnen blijven. En dan pas naar buiten mits we 24 uur klachtenvrij zijn.......

Gelukkig bezorgdienst van de apotheek en de supermarkt en een super lieve buurvrouw die ook al boodschappen voor ons mee heeft genomen....

Mis mijn paarden wel enorm. Mijn mams staat er echt helemaal alleen voor en dat breekt mijn hart nu wel hoor. Je mag er gewoon niet heen en dat is lastig.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:24

Bah wat is het toch een nare test := :') Sorry voor de mensen die nog moeten. Gelukkig vinden ook heel veel mensen hem meevallen maar ik had het idee dat hij met de neusswab op dezelfde plek zat als de keelswab, zo diep :=

Op de terugweg ging ik bijna van m'n stokkie, precies toen ik met veel snelheid (bergafwaarts) onder de spoortunnel door ging. Zag alleen nog maar gekleurde vlekken.

Edit: sorry, heleboel typo's
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 11-10-20 12:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:27

_Karlijn schreef:
Bah wat is het toch een nare test := :') Sorry voor de mensen die nog moeten. Gelukkig vinden ook heel veel mensen hem meevallen maar ik had het idee dat hij met de neusswab op dezelfde plek dat als de keelswab, zo diep :=

Op de terugweg ging ik bijna van m'n stokkie, precies toen ik met veel snelheid (bergafwaarts) onder de spoortunnelspoortunnel door moest. Zag alleen nog maar gekleurde vlekken.

Vervelend dat je de test zo naar vond! Ik ben zelf ook echt een watje wat dat betreft ik was zo zenuwachtig voor de test. Als ik bijvoorbeeld een prik moet halen val ik altijd bijna flauw ( vlekken zien , duizelig ect.) Ik las ook de meeste verschrikkelijke verhalen. Zodra het klaar was voel ik mij direct weer goed. Sterker nog door alle zenuwen kreeg ik daarna een verschrikkelijke lachbui. Het was maar goed dat i alleen in de auto zat :'). Daarna namen ook al mijn klachten eigenlijk wel weer af... Dit was nog in de periode dat ze nog verder je neus ingingen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:32

Zebrastreep schreef:
_Karlijn schreef:
Bah wat is het toch een nare test := :') Sorry voor de mensen die nog moeten. Gelukkig vinden ook heel veel mensen hem meevallen maar ik had het idee dat hij met de neusswab op dezelfde plek dat als de keelswab, zo diep :=

Op de terugweg ging ik bijna van m'n stokkie, precies toen ik met veel snelheid (bergafwaarts) onder de spoortunnelspoortunnel door moest. Zag alleen nog maar gekleurde vlekken.

Vervelend dat je de test zo naar vond! Ik ben zelf ook echt een watje wat dat betreft ik was zo zenuwachtig voor de test. Als ik bijvoorbeeld een prik moet halen val ik altijd bijna flauw ( vlekken zien , duizelig ect.) Ik las ook de meeste verschrikkelijke verhalen. Zodra het klaar was voel ik mij direct weer goed. Sterker nog door alle zenuwen kreeg ik daarna een verschrikkelijke lachbui. Het was maar goed dat i alleen in de auto zat :'). Daarna namen ook al mijn klachten eigenlijk wel weer af... Dit was nog in de periode dat ze nog verder je neus ingingen.

Ja ik ben in die periode ook 2x getest, maar dat was vergelijkbaar met hoe diep deze swabde ( :') )

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:03

Ik heb trouwens niet dat mijn geur en/of smaak verminderd zijn, maar (mijn smaak iig) wel veranderd? Geen idee of dat ook een symptoom zou kunnen zijn. Ik heb geen verstopte neus btw, dus dat is niet de oorzaak ervan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:36

Geur en smaak hebben we alledrie last van dat dat zwaar verminderd is....nu al een week zo. Erg vervelend hoor.

Test heb ik april ook gehad bij een arts, dat was echt hel.... Vingerprik zeer pijnlijk met een of ander ijzeren pin waar ik een week last van heb gehad. Achter in de keel wel 30 seconden geen en weer en toen de neus, ook zeker 30 seconden totdat ik een bloedneus kreeg :x
Was er helemaal naar van en zat ook enorm tegen deze keer op, afneemster zei ook dat ze dat van meer had gehoord dat het eerst met een slachtbank was. :')

Nu met 2 aparte hele dunne swabs wordt er wat slijm afgenomen. Nog steeds vervelend, maar goed te doen hoor! Zelfs onze dochter heeft het doorstaan.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:47

Ik wacht ook op de uitslag..
Ik ben vrijdagochtend geweest voor een Corona test!

Belde woensdag en kon pas vrijdag terecht,
op goed half uur rijden van huis..
Verder zat alles vol!

Inmiddels alweer langzaamaan aan het opknappen,
nog wel erg moe en kuchen soms,
maar ben weer op de been!
Lag echt dagen op bed met onwijs zere spieren,
mega hoofdpijn en enorm koud..
Ik heb bijna alleen maar geslapen..
Laatst bijgewerkt door Whoops1 op 11-10-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:54

Fijn dat je wat aan de beterende hand bent.

Bizar die wachttijden he, ik belde donderdagochtend, kon zondag terecht.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:55

Ik heb vanochtend online gekeken en kan vanmiddag al terecht, nu maar hopen dat de uitslag er ook zo vlot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:43

Ik mag dinsdagochtend, dit keer iig wel opties en ook bij de teststraat in de buurt. Kijk er al naar uit :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:57

Ik heb helemaal geen mail of telefoon gehad na de test. Heb de uitslag opgezocht op de site.
Ik neem aan dat ze in het geval van een positieve uitslag wel contact op hadden genomen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:00

Ze zeiden tegen mij aan de telefoon dat bij een negatieve uitslag zij zelf belden, en bij een positieve uitslag door de GGD, omdat ze meteen beginnen met bron- en contactonderzoek.