Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
informatiebrief huisgenoot besmette patiënt schreef:Slaap apart van elkaar, als het kan in een andere kamer.
Probeer zo weinig mogelijk in dezelfde kamer van uw zieke huisgenoot te zijn.
U heeft zo weinig mogelijk contact met de zieke persoon en blijft zo veel mogelijk op 1,5 meter afstand. Dus niet knuffelen, niet zoenen en geen seks.
Gebruik niet het bestek, borden, bekers en glazen van de zieke persoon.
Gebruik niet de tandenborstel van de zieke persoon.
Als er meerdere badkamers en toiletten in het huis zijn, gebruik dan een ander toilet en een andere badkamer dan de zieke persoon.
Maak het toilet en de badkamer elke dag schoon. Zorg als het kan elke dag voor frisse lucht in de ruimtes door 30 minuten het raam open te zetten. Denk bij het schoonmaken ook aan de kraan, lichtknopjes en deurklink. Was daarna uw handen met water en zeep.
Als u wel direct contact heeft gehad (= meer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand) met uw zieke huisgenoot, dan start de quarantaine van 10 dagen opnieuw.
__danielle__ schreef:Ja ik houd coronatest.nl de hele dag in de gaten.. Maar niks. Heb echt veel begrip voor de drukte en sores eromheen, maar dit gaat straks ten koste van de zorg rondom mij en mijn kindje en dat vind ik erg frustrerend
_Karlijn schreef:Bah wat is het toch een nare test![]()
Sorry voor de mensen die nog moeten. Gelukkig vinden ook heel veel mensen hem meevallen maar ik had het idee dat hij met de neusswab op dezelfde plek dat als de keelswab, zo diep
![]()
Op de terugweg ging ik bijna van m'n stokkie, precies toen ik met veel snelheid (bergafwaarts) onder de spoortunnelspoortunnel door moest. Zag alleen nog maar gekleurde vlekken.
Zebrastreep schreef:_Karlijn schreef:Bah wat is het toch een nare test![]()
Sorry voor de mensen die nog moeten. Gelukkig vinden ook heel veel mensen hem meevallen maar ik had het idee dat hij met de neusswab op dezelfde plek dat als de keelswab, zo diep
![]()
Op de terugweg ging ik bijna van m'n stokkie, precies toen ik met veel snelheid (bergafwaarts) onder de spoortunnelspoortunnel door moest. Zag alleen nog maar gekleurde vlekken.
Vervelend dat je de test zo naar vond! Ik ben zelf ook echt een watje wat dat betreft ik was zo zenuwachtig voor de test. Als ik bijvoorbeeld een prik moet halen val ik altijd bijna flauw ( vlekken zien , duizelig ect.) Ik las ook de meeste verschrikkelijke verhalen. Zodra het klaar was voel ik mij direct weer goed. Sterker nog door alle zenuwen kreeg ik daarna een verschrikkelijke lachbui. Het was maar goed dat i alleen in de auto zat. Daarna namen ook al mijn klachten eigenlijk wel weer af... Dit was nog in de periode dat ze nog verder je neus ingingen.