Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
m9ara schreef:@IMAY1990, Ja en hardlopen vind ik echt afschuwelijkDe racefiets is een stuk leuker! Hoe merk jij dat het opbouwen bij jou verloopt? Kan je snel opbouwen qua afstand/snelheid of valt dat tegen? Ik loop op dit moment vooral tegen het conditionele stuk/ademhaling aan. Mijn benen trekken het makkelijk, maar ik heb gewoon 0 conditie
Maanlicht schreef:@IMAY: Wow, dat is best veel. Hoe heb je dat berekend? Ik zou me niet te veel vastpinnen op de verbrandde calorieën die sporthorloges etc aangeven, want dat is zelden echt accuraat. Qua beweging etc zijn ze wel handig, maar voor de rest niet heel erg.
IMAY1990 schreef:Maanlicht schreef:@IMAY: Wow, dat is best veel. Hoe heb je dat berekend? Ik zou me niet te veel vastpinnen op de verbrandde calorieën die sporthorloges etc aangeven, want dat is zelden echt accuraat. Qua beweging etc zijn ze wel handig, maar voor de rest niet heel erg.
MyFitnessPal schat voor 150 minuten fietsen op een snelheid tussen de 19 en 23 km per uur 1720 callorieën, mijn horloge geeft iets meer dan 1100 aan. Ik heb gedurende zo'n rit een gemiddelde hartslag die van ergens tussen de 145 en 155.
Maanlicht schreef:IMAY1990 schreef:MyFitnessPal schat voor 150 minuten fietsen op een snelheid tussen de 19 en 23 km per uur 1720 callorieën, mijn horloge geeft iets meer dan 1100 aan. Ik heb gedurende zo'n rit een gemiddelde hartslag die van ergens tussen de 145 en 155.
Dat snap ik, maar alsnog weet je nooit precies zeker hoeveel je verbrandt. Dus vandaar dat ik me er niet op zou vastpinnen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat ik verbrand met CrossFit, maakt me ook niet uit, ik kijk wel hoe mijn lichaam reageert en aan de hand daarvan pas ik mijn inname naar boven of naar beneden toe aan.