En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:21

Boeketje is wat plat gedrukt door de reis, maar jaaaa.

<3

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:57

Slim dat ze de naald hebben laten zitten, aanprikken nu is vast gevoelig.
Best knullig zo’n plasticje trouwens, ik pb volgende week ofzo even, fijn!
Over plasticjes, mijn broertje had ooit erg veel last van zo’n bitje van de orthodontist.
Zo’n doorzichtig bijna onzichtbaar gebitje, ding deed zo zeer, ging hij terug bleek dat de beschermlaag, net als bij een nieuwe telefoon ofzo, die ze eraf hadden moeten halen er nog op zat.
Dan doet zo’n ding best zeer schijnt.
Arme jong had weken rondgelopen met het antwoord dat hij even door moest zetten en wennen. :=
Als je het nu vraagt word hij weer boos denk ik. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:36

Tja niets menselijk is ons vreemd.

Mijn schoonzus is ooit "verhaal gaan halen", dat ze zo'n smerig display van de nieuwe telefoon had en dat ding leek wel jaren oud. Ze vond het geen stijl en waardeloze prul. Dus die man die zegt dood leuk: "u wilt dus een display dat eruit ziet als nieuw. "Ja, slimmerik", zegt mijn schoonzus. En voor haar neus trekt hij het plastic van de telefoon en het ding glimt haar tegemoet. Met een knalrode kop stortte ze zowat neer van de slappe lach in die winkel. _O- Je begrijpt dat dit verhaal op feestjes en partijen nogal eens langs komt, want we plagen elkaar graag in de familie.

Natuurlijk is het prut en niet goed te praten dit soort fouten, maar helaas waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar zowel voor Quera als voor je broer was het niet grappig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:00

Heerlijk zulke dingen.
Zo heb ik laatst lichtelijk pissig intern met mijn polsbrace bij de winkel gestaan.
De platen kwamen er na twee weken gewoon uit, ik boos want dat pokkeding was duur zat vond ik.
Bleek dat doordat het materiaal soepeler geworden was de platen achter het flapje vandaan waren gekomen, afijn ze purkten het achter het flapje terug en klaar. :+
De platen kunnen eruit zodat ze te buigen zijn naar wens bleek, ja wist ik veel ik zag alleen een dure brace waar de platen in no time uit kwamen, en vond dat niet tof. :')
Ik voelde me wel een sukkel trouwens, echt awkward voelde het.

Overigens vind ik het verhaal van de ortho van broerlief erg grappig, echt het stoom spoot zó hevig uit zijn oren dat ik het gewoon niet meer had. :o _O-
Tis nu al even geleden, maar begin er niet over want hij is weer pislink.
En eigenlijk is het natuurlijk ook echt niet om te lachen, maar zijn reactie zie ik nog voor me, vooral hoe hij vertelde dat ze voor zijn neus het plastic eraf trok.
Onbetaalbaar dat gezicht. :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 07:57

Scheelt dat ze direct in de verkoeverkamer al doorhadden dat het niet helemaal oké was. En ze dit direct overgegeven hadden aan de collega’s van de oncologie.
Elke keer als de PAC niet gebruikt wordt moet hij ingespoten worden met hepercine, dit zodat als hij niet gebruikt wordt hij niet door stolsels verstopt raakt. Nu was er een slimme vpk die in de overdracht las: klaar voor gebruik.. die heeft dus voor de zekerheid woensdag dat spul er in gespoten.. anders was hij gisteren niet te gebruiken misschien :=

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:08

Oh, dat is wel interessant dat bij jou nog heparine er in gespoten wordt! Bij mij eerst ook altijd, heparineslot noemden ze het. Maar een tijdje terug kwamen ze er mee dat er een onderzoek geweest was en dat het niet nodig bleek? Nu spoelen ze mijn pac door met twee spuiten zoutoplossing en is het klaar. In het begin vond ik dat wel eng, was bang dat er stolsels zouden komen. Maar tot nu toe gaat het goed.
En ik kom dus elke week of zelfs elke 2 weken (of nog langer tussen de behandelingen).

Hoop echt dat je er net zo veel plezier van gaat hebben als ik heb. Trouwens misschien een tip: ik heb van de huisarts zo'n verdovings-zalf met plastic pleisters, dat kan ik er 's ochtends voor de behandeling op doen en dan voel ik het aanprikken van m'n pac helemaal niet!
Inmiddels vergeet ik die zalf ook geregeld en het aanprikken doet niet echt erg pijn. Maar is zeg maar extra luxe met zalf er op :)
(aanprikken doet alleen wat meer pijn als ze in mijn litteken prikken maar dat is ook gewoon stom) Mijn litteken is al lang ''genezen'' maar mijn pac kan wat heen en weer schuiven, ze moeten 'm altijd vasthouden met aanprikken. Dan alsnog zit de naald wel altijd in 1x goed, dus blij!
Soms voel ik 'm ook wel zitten als ik op mijn buik lig of als ik mijn hoofd draai. Maar komt door hoe het slangetje bij mij zit, ik geloof dat ze die normaal in een andere ader aansluiten en het bij mij wat anders zit.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:09

Wat een mooie cadeaudoos heb je gekregen.
Sommige mensen zijn zo lief.

Ben je erg moe vandaag of is het te doen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:13

Safiera schreef:
Oh, dat is wel interessant dat bij jou nog heparine er in gespoten wordt! Bij mij eerst ook altijd, heparineslot noemden ze het. Maar een tijdje terug kwamen ze er mee dat er een onderzoek geweest was en dat het niet nodig bleek? Nu spoelen ze mijn pac door met twee spuiten zoutoplossing en is het klaar. In het begin vond ik dat wel eng, was bang dat er stolsels zouden komen. Maar tot nu toe gaat het goed.
En ik kom dus elke week of zelfs elke 2 weken (of nog langer tussen de behandelingen).

Hoop echt dat je er net zo veel plezier van gaat hebben als ik heb. Trouwens misschien een tip: ik heb van de huisarts zo'n verdovings-zalf met plastic pleisters, dat kan ik er 's ochtends voor de behandeling op doen en dan voel ik het aanprikken van m'n pac helemaal niet!
Inmiddels vergeet ik die zalf ook geregeld en het aanprikken doet niet echt erg pijn. Maar is zeg maar extra luxe met zalf er op :)
(aanprikken doet alleen wat meer pijn als ze in mijn litteken prikken maar dat is ook gewoon stom) Mijn litteken is al lang ''genezen'' maar mijn pac kan wat heen en weer schuiven, ze moeten 'm altijd vasthouden met aanprikken. Dan alsnog zit de naald wel altijd in 1x goed, dus blij!
Soms voel ik 'm ook wel zitten als ik op mijn buik lig of als ik mijn hoofd draai. Maar komt door hoe het slangetje bij mij zit, ik geloof dat ze die normaal in een andere ader aansluiten en het bij mij wat anders zit.

Ja dat slot heb ik er nu opzitten...
Emla zalf heb ik vorige week al geregeld :j

Ik kan op 1 zijkant slapen nu. De andere kant is nog gevoelig. Dus dat komt later wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:14

luuntje schreef:
Wat een mooie cadeaudoos heb je gekregen.
Sommige mensen zijn zo lief.

Ben je erg moe vandaag of is het te doen?

Ik heb redelijk geslapen vannacht. Lig wel op de bank. De oudste is naar de psz en de jongste slaapt nu.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:17

quera schreef:
Ja dat slot heb ik er nu opzitten...
Emla zalf heb ik vorige week al geregeld :j

Oh mooi :)

Nouja, dan doen ze dus mooi verschillend met of zonder slot op verschillende plekken. Is niet erg, wel interessant.

Beterschap met de wond nog, dat het hopelijk snel minder gevoelig is :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:08

Safiera schreef:

Ik zat hier ook over te lezen voor een cliënt van me. Het kan met nacl net zo goed als met heparine. Maar veranderingen in de zorg gaan langzaam. Plus dat het maar een lage dosering heparine is. ( 500 eh per ml) dus ik snap dat veel instellingen het zekere voor het onzekere nemen .

@quera. Fijn dat het vlot verlopen is. Het zal zo veel schelen als je niet meer geprikt hoeft te worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:04

Hopelijk vandaag wat minder moe.
Het is prachtig weer, zou fijn zijn als je lekker naar buiten kan.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:37

|( ñxbbijv.C.jn.m.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:45

Abeltje1990 schreef:
|( ñxbbijv.C.jn.m.

Hhahahaha wat is dit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:35

Euh, Abeltje? :=

MB, wat een onwijs lief cadeau <3 Het gedicht is ook erg mooi.
Zelf bedacht?

TS, hopelijk voel je je vandaag wat fitter!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:36

Denk dat de telefoon van Abeltje creatief geweest is. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:38

Cayenne schreef:
Euh, Abeltje? :=

MB, wat een onwijs lief cadeau <3 Het gedicht is ook erg mooi.
Zelf bedacht?

TS, hopelijk voel je je vandaag wat fitter!

Neeltje Maria Min. Zo'n lief gedichtje <3

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 09:56

Druk weekend gehad.
Op zaterdag met de oudste naar het winkelcentrum geweest. Kwamen we de moeder van mijn tante tegen. ( officieel niet mijn oma maar zo noemen we haar wel). Bleek dat ze van de roltrap afgevallen was met haar vriendin :oo oma is boven de 80. Dus ik mijn tante verteld wat er gebeurd was.. oma kwaad dat ik Mn tante gebeld had...
ze zijn naar de hap gereden. Wonden schoongemaakt maar kon niet gehecht worden. Omdat er zo enorm veel vuil in zat. Oma bont en blauw.
In de middag naar mijn schoonouders geweest en in de avond van de sportvereniging een quiz-avond incl eten.

Zondag in de tuin bezig geweest en het einde van de middag naar mijn ouders voor een bbq.

Vanmorgen paasontbijt gehad en eieren gezocht met de oudste. Nu even op de bank.
Ml gaat straks met de kinderen naar de speeltuin.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:30

Oooh arme oma!

Verder een mooi weekend, fijn! Nu lekker uitrusten :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:16

Klinkt als een pech oma en als een heel leuk weekend voor jou met toch wel wat energie. Fijn!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 21:09

Plan veranderd :+ werdt een dagje varen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:13

Wat leuk. Hebben jullie genoten? :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:46

*\o/* <3 {:} geweldige foto's van volgens mij een geweldige dag. Je ziet er fantastisch uit! <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:56

Echt zo! <3

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:02

Ziet eruit en klinkt als een fijn weekend!!