Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:18

Herkenbaar. Ik heb mijn haar jaren zelf geknipt. Pony’s, recht, laagjes := als ik dat tegen een gewone kapper zei was het kot te klein. Mijn krullenkapper zei: dat doen alle curlies!
:D

Jij hebt wel echt fijne coily krullen. Denk met de absoluut correcte styling dat het heel tof wordt!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 05:11

Haha ik vind het al heel tof, sorry :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:07

Oei sorry zo bedoelde ik het niet haha :D

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:48

Ik kom ook eens kijken in dit topic. Gisteren naar een krullen kapper geweest. Aar hebben flaxseed gel gebruikt. Mijn haar zag er echt mooi uit. Ik heb de gel nog niet gekocht. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze gel?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:51

Ik kom eens kijken in dit topic. Mijn haar krult van nature, en ik ben me recent eens gaan verdiepen in hoe beter voor mijn krullenbol te zorgen. Ik heb altijd een haat/liefde verhouding met mijn haar gehad, vond de krullen op zich best mooi, maar het pluist zo snel en dan ziet het er zo armoedig uit. Plus dat mijn haar aan de bovenkant 'plat op de pet' zit en onderin juist heel erg krult. Hoe langer mijn haar, hoe meer krul, maar echt mooi ziet het er dan niet uit.

Dus nu ben ik me een beetje aan het verdiepen in Curly Girl producten en de manier van stylen. Wat producten aangeschaft, fohn met diffuser gekocht en een afspraak bij een krullenkapper gemaakt.

Zijn er mensen die echt het hele programma volgen, dus ook zo'n pre-wash doen en is die final-wash echt nodig? Mijn hoofdhuid is vrij gevoelig en ik ben een beetje angstig voor het gebruik van een wat agressievere shampoo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:42

Ik ben niet zo bezig met 100% CG producten al let ik er wel een beetje op. Ik was mijn haar ook vaker dan zou ‘mogen’, met 5 keer hardlopen is het anders echt geen doen. En gewoon spoelen of met conditioner alleen werkt bij mij niet.

Als je vaak producten met silicone gebruikt hebt, zou ik wel eens een final wash doen. Ik doe dat om de zoveel tijd. Gewoon met een shampoo zonder silicone maar met de zachtere reiniger, de naam ontglipt me.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:22

Hier net als Poes. Ik was het ook vaker dan volgens CG zou moeten, en dan ook altijd met shampoo. Te veel en te vaak conditioner doet mijn haar niet goed. Ik was zelfs een paar weken geleden mijn conditioner vergeten mee te nemen (was een weekeinde bij mijn moeder). Heb zelfs al een conditioner zonder proteïne, en mijn haar heeft nog nooit zo gekruld als dat weekeinde :+ Mijn haar krijgt dus heel snel een overdosis aan verzorging met conditioners blijkbaar. Ik doe nu heel vaak alleen maar een beetje in de uiteindes.

Verder was ik het ook ongeveer 1x per maand met een final wash. Ik gebruik de daily mild van het kruidvat. Die is best wel zacht. Maar nee ook ik ben niet 100% CG gegaan. Mede omdat mijn haar dus wat anders wil. Ik gebruik zelfs nog haarlak _-:( maar dan wel 1 van Nivea waar geen alcohol in zit.

Kijk gewoon naar een milde shampoo die geen siliconen heeft, zoals die Daily mild van het kruidvat. Die is ook niet zo duur. Maar ja ik zou wel een final wash doen. Je hoofdhuid moet wel schoon van alle rotzooi worden die in alle normale shampoo's zitten.
En daarna is het zoeken :D :+ wat voor de ene super werkt doet mss niks voor een ander.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:54

Maar dat is ook het mooie van de CG methode. Het is voor iedereen anders; ik spoel enkel uit met water en was het sporadisch met shampoo/cowash/conditoner en daar doet het mijn haar het perfect op, terwijl bij Poes en Rina wat vaker wassen juist gewenst resultaat geeft voor hun krullen.
In mijn belevenis is CG gewoon een methode van trial en error en net zo lang proberen tot je iets vindt wat werkt. Ik ben inmiddels een jaar of 5 ‘intensief’ bezig met de juiste verzorging vinden en nog steeds zoekende :D Hoeveel producten hier al de revue zijn gepasseerd is denk ik ontelbaar :$ := , maar ik weet nu wel wat echt go’s en no go’s zijn voor mij. Vraag je kapper ook zeker om advies JoT! Die kan obv je haartype je vast een routine aanraden en vanuit daar kan je kijken wat je fijn vindt :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:59

Hmmmm, toch maar eens gaan shoppen dus voor een shampoo erbij. Zonder conditioner is overigens echt geen optie bij mij, dan heb ik een bos touw op mijn hoofd :=

De krullenkapper die enigszins te betalen was, in de buurt zit en goede recensies kreeg, heeft pas eind van de maand tijd. Nog even geduld dus.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:25

Ik was mijn haar ook zeker om de dag.
Ik ga om de dag sporten en elke dag naar mijn paarden.
Heel soms was ik 2 dagen niet maar dat is dan meer luiheid.
Een hele week niet wassen zoals ik soms wel eens in yt filmpjes zie en dan alleen refreshen, nee dan loop ik erbij als een zwerver met vies vet haar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:38

koop anders wat proefjes, bijvoorbeeld bij cgproberen.nl
Ik reageer ook op bepaalde producten, meestal bij flink geparfumeerd. Ik vind Ecoslay erg prettig voor conditioners en op Treluxe reageer ik ook goed (gentle cleasing rinse) en As I Am coconut cowash en de producten van Jessicurl gaan ook prima.
Bos touw kan te maken hebben met de hoeveelheid moisture of proteïne. Dat kan nogal een zoektocht zijn :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:47

ClaudiaHS schreef:
Ik was mijn haar ook zeker om de dag.
Ik ga om de dag sporten en elke dag naar mijn paarden.
Heel soms was ik 2 dagen niet maar dat is dan meer luiheid.
Een hele week niet wassen zoals ik soms wel eens in yt filmpjes zie en dan alleen refreshen, nee dan loop ik erbij als een zwerver met vies vet haar.

Moet je ook op opbouwen hoor. Van om de dag naar 2 keer in de week en van 2 keer in dr week naar 1 keer in de week. Dan heb je minder issues met de vetheid van je haar. Je haar wordt juist snel vet omdat je het zo vaak wast. Dus hoe minder vaak je wast, hoe minder vet het uiteindelijk zal zijn. Maar daarvoor zou je dan idd eerst door een periode met vetheid heen moeten.

Ik was ze om de 2 weken met de week ertussen een refresh met conditioner etc. Tussendoor spoel ik mijn haar wel vaak uit. Al helemaal met dit warme weer :=
Maar dan gebruik ik ook alleen water en niks anders.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:05

Even een blije post, ik heb een afspraak bij een krullenkapper geboekt voor mezelf inclusief advisering over producten en styling, helemaal zin! *\o/*
Wel nog even wachten tot 9 augustus :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:24

Ik heb het lang genoeg geprobeerd om te weten dat bij 5 keer per week sporten het geen kwestie van opbouwen is. Zonder sporten was ik het om de 5 á 7 dagen. Met sporten wat vaker. Het is niet anders.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:16

Misschien is het al eerder gevraagt
Final wash, gewoon om zo nu en dan te doen, wat gebruiken jullie ?
Ik had gehoord dat de zwitsal shampoo niet zo geschikt is...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:31

Ik pak gewoon random shampoos zonder silicone met SLES.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:55

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:27

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:09

Ik kom me op aanraden van poes en Kinke hier melden...

Inmiddels ontdekt dat mijn haar kan krullen/waves krijg... Zie mijn ontdekking na schrunchen zonder product:
Afbeelding

Leuk dus, een mega CG leek, want ik dacht altijd dat ik gewoon pluizig, sluik haar had.
Heb alles hier al doorgelezen. Enorm veel tips uit gehaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:21

Ik wil ook wel even het resultaat showen na overstappen van gewoon naar cg:

Afbeelding

Denk dat er alsnog veel winst te behalen is met de tijd en uitproberen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:39

Wat een kop haar Robijntjah! Mooi hoor.

AlwaysH: ik denk zeker weten krullen en geen waves obv die ene lok!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:59

Ik heb echt geen idee poes! Zou het beiden erg mooi vinden. _O- :=
We gaan het ontdekken!

Mooi Robijntjah! <3

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:17

Wauw Robijntjah, zo lang en dan nog zoveel krul. Mooi hoor!

Bij het Kruidvat in Den Haag hebben ze aardig wat krullen-spullen, echt best veel keuze. Bij de Trekpleister in mijn winkelcentrum hebben ze nu ook heel voorzichtig wat CG-spullen in het assortiment opgenomen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:29

tip van flip, ga niet zomaar shoppen bij de Kruidvat etc. Verdiep je eerst in wat je haar nodig heeft. Op FB zijn een aantal CG groepen te vinden. En als je dan producten wilt aanschaffen dan is het verstandig om eerst proefjes te kopen, hiervoor zijn ook een paar websites te vinden

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:22

We hebben weer een krullenbol gevonden!

Mijn beste vriendin zei dat haar haar vaker pluizig is en nu ze kapper shampoo heeft ineens heel wat meer krul in kwam. Dus we hebben ner haar haar gewassen en al met mijn spul, en ze gewoon keimooi krullen _O-
We gaan denk ik binnenkort eens voor haar haar shoppen en dan kan ze zelf eens kijken wat het beste voor haar haar werkt.

Zij heeft dik haar maar best weinig haar. Ze heeft ook hele open zwavelbruggen. Dus ik denk dat voor haar wat lichtere producten goed werken. Hoe veel krul ze precies heeft moeten we nog zoeken. We zitten nu een beetje tussen wavy en curly in denk ik. Ik gok een beetje dat ze ongeveer net zoveel krul eruit kan halen als dat ik nu heb. Hoewel haar haar wel een stuk langer is, dus dan zal het er wat minder snel uit komen.

Ik zal straks als we haar foto hebben gemaakt vragen of ik het hier kan delen. Dan kunnen jullie het ook zien.

Iemand die tips heeft voor haar haar? Ze heeft iets anders haar dan mij. Ik gok dat ze wat lichtere producten nodig gaat hebben dan ik, gezien ze minder haar heeft. Maar verder zou ik het nog niet kunnen zeggen