Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 13:15

Even snel, moet zo weg en moet me nog wassen etc. Maar de verpleegkundige heeft overlegd met de Uroloog en het onderzoek gaat door.

13:30 dus. Brr :')

idylle

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:16

Succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:17

Ik duim voor je!
Krijg je straks een certificaat als officieel zeikwijf!
Echt ik hoop het zo.
Gaan ze aan de hand van dit onderzoek ook eventueel een volgend programma op de stimulator aanzetten?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:20

You go girl!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:24

Niet het leukste onderzoek, maar even doorzetten meid, je kan het!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:36

Heel veel succes!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:59

en hoe is het gegaan/]?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 17:08

;( Nog 2 weken proberen en als het dan niet beter gaat, is het klaar..

Onderzoek ging ook niet goed. Moest eerst gewoon plassen, dat lukte niet. Daarna m'n blaas gevuld tot 700, toen kreeg ik pijn door de druk en heb ik geprobeerd te plassen. Maar het lukte gewoon niet ;(

Pff, snap er niks van.. Wat ik ook deed, het lukte gewoon echt niet.

12 December ga ik nogmaals zelf katheteriseren oefenen met een verpleegkundige erbij..

Ook de Uroloog nog gesproken over het onderzoek.

Het kan nog. Positief blijven :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:12

Zo'n onderzoek is ook een spannende situatie. Als plassen sowieso al moeilijk is, lukt het dan helemaal niet.
Ik snap ook niet dat de uroloog geen fysiotherapie o.i.d. kan voorschrijven via de verzekering.
Hier wordt niemand beter van.
TS, je bent een topper hoor.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:15

Jammer dat het onderzoek niet ging zoals je had gehoopt.

Maar het kan zeker nog. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom het zelf plassen vanmiddag niet ging. Een ervan kan een combinatie van fysiek en mentaal zijn: als jij móet plassen op commando maar dat al een jaar niet meer kan/kon zonder pijn en/of angst, is het niet raar dat dat niet lukt. Je lijf/je brein zegt dat het daar niet meer zo in gelooft. Dat heeft tijd en oefening nodig. En daarnaast vertrouwen. Heb je iemand met wie je dat kunt bespreken en waarmee je misschien oefeningen kunt doen die niet zozeer gericht zijn op het weer kunnen plassen maar meer op verbinding maken tussen hoofd, (hart) en lijf? Bijvoorbeeld een haptonoom?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:16

Kan het niet een mentaal ding zijn dat het niet lukte? Ik kan ook niet op commando plassen hoor.
Wat bedoelen ze met: dan is het klaar?
Kunnen ze geen ander programma proberen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:21

Cayenne schreef:
Kan het niet een mentaal ding zijn dat het niet lukte? Ik kan ook niet op commando plassen hoor.
Wat bedoelen ze met: dan is het klaar?
Kunnen ze geen ander programma proberen?

Dat vraag ik me ook af inderdaad. Ik kan ook absoluut niet plassen als ik weet dat iemand op me wacht of voor de deur staat bijvoorbeeld, ook al moet ik nog zo nodig.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:31

Ja wat hierboven gezegd wordt: op commando plassen wie kan dat wél goed? En dan nog in jouw situatie dat er een stuk angst bij komt kijken ook (niet meer dan normaal), ik zou het raar vinden als het ineens wél goed gaat. Zo'n ding zet je hoofd niet ineens ook uit toch?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:56

Ik kan in een ziekenhuis ook absoluut niet plassen op commando.
Heb het na een kleine operatie gehad dat ik voor ik naar huis ging geplast moest hebben, nou mooi niet dus. Ik ben toen op eigen risico toch naar huis gegaan en eenmaal thuis naar de wc de deur op slot en heerlijk zitten plassen.
Ik snap ook werkelijk niet waarom ze bij jou die druk er achter hebben gezet terwijl het al zo'n probleem is voor je.......
Hoe stamp je iemand de grond in zeg..... 8)7

Geef het tijd ts en laat in elk geval die druk los.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:00

Ze zullen het er vast niet meer uithalen. Jij kunt dan nog altijd zeggen: ik wil het houden.
Op commanda plassen kan ik ook niet. Dus zo raar lijkt het mij niet dat het niet lukt. En als je al zo lang niet kunt plassen, dan lijkt het me geheel logisch dat het niet lukt als het moet.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:11

Ik ga met mijn voorgangers mee.
Vind het zelfs eigenlijk wel een vreemde manier van testen.

Genoeg mensen waaronder ikzelf die echt niet zomaar plassen als er druk op staat of er iemand bij is.

Laat je hier echt niet door van de wijs brengen, want dan komt er alleen maar meer druk.
Terwijl je juist meer ontspanning nodig hebt.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:35

Vorige keer was er toch iets gezegd dat er een ander programma/stand kon ingesteld worden ofzoiets?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:08

Ik zou toch ook zonder vergoeding een bekkenbodem-fysio benaderen. Deze dames (vaak vrouwen) zijn zo begaan met dit soort problemen! Ze zien van alles van pijn bij seks tot incontinentie etc. Ik denk echt dat je dat gaat helpen het optimale uit de neurostim te halen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:57

Hannanas schreef:
Ik zou toch ook zonder vergoeding een bekkenbodem-fysio benaderen. Deze dames (vaak vrouwen) zijn zo begaan met dit soort problemen! Ze zien van alles van pijn bij seks tot incontinentie etc. Ik denk echt dat je dat gaat helpen het optimale uit de neurostim te halen.

Dat denk ik okk.
Maar op commando plassen is echt horror.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 23:21

Farjen schreef:
Ondanks het misschien niet voldoende is volgens de normen, lijkt het wel geweldig om terug eens "normaal" te kunnen plassen? Zeker psychisch zal dit al heel wat zijn :)
Ik duim dat het elke dag beter en beter wordt!!

Dat is zeker zo! Het is zo bijzonder om alles al geprobeerd te hebben en nooit effect te hebben, maar nu dan opeens wel. Heel apart :))

Astorga schreef:
Ik vind het eigenkijk al best een mooi resultaat als je de helft zelf uitplast. Maar goed, ik ben geen uroloog.

Hoe is het verder met je herstel? En nu eindelijk eens geen tekenen van infectie?

Is voor 2020 een verzekeringspakket nemen met veel fysio geen optie?

Het gaat beter, voel me iig wel redelijk goed. Wel nogsteeds/weer uwi, maar verder geen koorts oid. Voor de operatie dacht ik wel even dat het niet door zou gaan, omdat m'n temperatuur opeens 2 dagen tussen de 38.5 en 39.4 zat, maar gelukkig was het op tijd weer over :=

Ja, voor 2020 ben ik aan het kijken voor fysio :j

germie schreef:
Ze zullen het er vast niet meer uithalen. Jij kunt dan nog altijd zeggen: ik wil het houden.
Op commanda plassen kan ik ook niet. Dus zo raar lijkt het mij niet dat het niet lukt. En als je al zo lang niet kunt plassen, dan lijkt het me geheel logisch dat het niet lukt als het moet.

Jawel, ze gaan het er dan weer uit halen.. Dat moet ook wel. Op dit moment zit er aan de Lead die door m'n heiligbeen zit, een extra draad die hoger op mijn rug naar buiten komt. De kans op infectie word steeds groter, daarom worden de pleisters die er na de operatie op gegaan zijn er ook pas af gehaald als ze de draad gaan afknippen en een volgende operatie gaan plannen. En dan word alles er weer uit gehaald, of ze halen alleen die draad die uit mijn rug komt er uit en die word dan vervangen door een batterij. Gewoon zo laten is dus geen optie...

Tijdens het onderzoek doen ze 1 katheter in je blaas, 1 rectaal/vaginaal, beide om druk te meten. En dan plakkers op je bekkenbodemspieren om te kunnen meten of je die kunt ontspannen. Dit keer hebben ze nog een extra onderzoek gedaan, die hebben ze vorig jaar niet gedaan. Met een apparaat waar de katheter die in je blaas zit aan vast zit en die trekt dan heel langzaam de katheter naar buiten, zodat ze de druk in de plasbuis kunnen meten.
En daardoor weten ze dus ook dat het niet ligt aan dat ik niet genoeg ontspan... Fysiotherapie gaat niet helpen... De spier die bij mij niet ontspant is er een die je niet bewust kunt aanspannen en ontspannen, maar dat vanzelf doet als je blaas vol is en je blaas een seintje krijgt vanuit je hersenen. Zoiets.

Ik weet het ook niet zo goed allemaal... De bekkenfysio in het ziekenhuis, waar ik eerder heen ging, zei ook dat ze me hier niet mee kan helpen. En de Uroloog zegt ook dat fysiotherapie hierbij niet helpt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:34

Zoek eens een Cranio sacraal therapeut..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:36

Hoe ging het vandaag met het plassen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:32

J1995 schreef:
Farjen schreef:
Ondanks het misschien niet voldoende is volgens de normen, lijkt het wel geweldig om terug eens "normaal" te kunnen plassen? Zeker psychisch zal dit al heel wat zijn :)
Ik duim dat het elke dag beter en beter wordt!!

Dat is zeker zo! Het is zo bijzonder om alles al geprobeerd te hebben en nooit effect te hebben, maar nu dan opeens wel. Heel apart :))

Astorga schreef:
Ik vind het eigenkijk al best een mooi resultaat als je de helft zelf uitplast. Maar goed, ik ben geen uroloog.

Hoe is het verder met je herstel? En nu eindelijk eens geen tekenen van infectie?

Is voor 2020 een verzekeringspakket nemen met veel fysio geen optie?

Het gaat beter, voel me iig wel redelijk goed. Wel nogsteeds/weer uwi, maar verder geen koorts oid. Voor de operatie dacht ik wel even dat het niet door zou gaan, omdat m'n temperatuur opeens 2 dagen tussen de 38.5 en 39.4 zat, maar gelukkig was het op tijd weer over :=

Ja, voor 2020 ben ik aan het kijken voor fysio :j

germie schreef:

Jawel, ze gaan het er dan weer uit halen.. Dat moet ook wel. Op dit moment zit er aan de Lead die door m'n heiligbeen zit, een extra draad die hoger op mijn rug naar buiten komt. De kans op infectie word steeds groter, daarom worden de pleisters die er na de operatie op gegaan zijn er ook pas af gehaald als ze de draad gaan afknippen en een volgende operatie gaan plannen. En dan word alles er weer uit gehaald, of ze halen alleen die draad die uit mijn rug komt er uit en die word dan vervangen door een batterij. Gewoon zo laten is dus geen optie...

Tijdens het onderzoek doen ze 1 katheter in je blaas, 1 rectaal/vaginaal, beide om druk te meten. En dan plakkers op je bekkenbodemspieren om te kunnen meten of je die kunt ontspannen. Dit keer hebben ze nog een extra onderzoek gedaan, die hebben ze vorig jaar niet gedaan. Met een apparaat waar de katheter die in je blaas zit aan vast zit en die trekt dan heel langzaam de katheter naar buiten, zodat ze de druk in de plasbuis kunnen meten.
En daardoor weten ze dus ook dat het niet ligt aan dat ik niet genoeg ontspan... Fysiotherapie gaat niet helpen... De spier die bij mij niet ontspant is er een die je niet bewust kunt aanspannen en ontspannen, maar dat vanzelf doet als je blaas vol is en je blaas een seintje krijgt vanuit je hersenen. Zoiets.

Ik weet het ook niet zo goed allemaal... De bekkenfysio in het ziekenhuis, waar ik eerder heen ging, zei ook dat ze me hier niet mee kan helpen. En de Uroloog zegt ook dat fysiotherapie hierbij niet helpt..

;( ;( Duidelijk verhaal. Ik duim nog steeds voor je. Kunnen we kwa programma nog wat veranderen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:38

Humpiedumpie schreef:
Zoek eens een Cranio sacraal therapeut..

Dit vind ik een goede! Het zal vast niet vergoed worden, dus hopelijk kan je dat geld missen, maar ik denk dat een Cranio Sacraal Therapeut WEL het nodige voor je kan betekenen. Het zou zo zonde zijn als dit niet kan doorzetten omdat ze vinden dat het niet voldoende werkt. Het werkt nu wel voor een heel deel, stom eigenlijk dat dat voor het ziekenhuis niet voldoende zou kunnen zijn om hem je te laten houden. Ik duim voor je dat het toch zo goed gaat komen hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:54

Je bent nog altijd eigen baas, dus als jij dat ding wilt houden, ook al werkt het niet geheel zoals men zou wensen, dan lijkt me dat totaal geen probleem, dan zetten ze er maar een batterij in. Soms moet je even hard zijn hoor. Ik heb hier met mijn vader ervaring mee (ging niet over een operatie, maar niet willen geloven wat er gebeurd was en ik was toch echt de eerste direct getuige en eerstehulp verlener).
het scheelt je al 1 keer katheteriseren per dag, dat is ook 1 keer minder kans op een blaasontsteking. Je bent van 100ml al naar 300 ml gegaan. Dat is al 3 keer zo veel. Zien ze dat dan niet?
Geven ze heel duidelijk aan wat ze dan wel willen zien? zo nee, dan kunnen ze jou niets kwalijk nemen. Moet het 365ml worden? Prima, dan gaat het je lukken, maar zonder een exacte waarde zijn ze niet duidelijk en kun je dus ook niets he. Zo moet je het ook gaan brengen. Dat zou ik dus ook zeggen.

Persoonlijk geloof ik niet in cranio sacraal, want ik ben namelijk ook een cranio sacraal therapeut en ook tevens chiropractor en osteopaat. Het zijn namelijk vrije beroepen. Een chiropractor kan in sommige gevallen wel helpen voor rugpijn, maar cranio sacraal en osteopathie zijn gewoon te soft om iets te doen is mijn ervaring. Je kunt het 1 keer proberen, geen verschil, dan niet meer gaan. Het zijn van die dingen die je probeert en als er niet direct resultaat is kun je het weer aan de kant zetten. In jouw geval zou ik inderdaad 1 afspraak maken en dan wil je ook direct resultaat zien. Zoek dan wel eentje met goede referenties (en referenties waarbij mensen zeggen dat het na 1 keer al helpt).
Ik zou in fysotherapie eerder geloven. Het rare is ook dat die vaak goedkoper zijn per uur dan die therapeuten. Maar goed, 1 sessie zal een 75 euro kosten gok ik zo. Als het werkt, dan is het mooi, anders heb je 'slechts' 75 euro weggegooid. Ik zou het dus niet meerdere keren proberen.