[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:08

Yasmine schreef:
Willl65 schreef:
Pfff maandag ben ik aan de beurt en ik moet zeggen dat ik niet uitkijk naar de pijn. Vooral daar waar de naald de zenuwen raakt waardoor je op andere plekken de pijn voelt. Iemand nog tips hoe ik mij hier het beste op kan voorbereiden? Ik ga voor sleeve. Appelsap ga ik sowieso nemen omdat artist dat heeft aangegeven .

Mijn vriend is héél kleinzerig en die haalt altijd pijnstillers met morfine bij de dokter :+ Dat was voor zijn sleeve en ribben en hij vond het wel goed helpen.

Twijfelachtige dokter...

smurffie

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:27

Die dokter zou ik nooit meer serieus nemen, de vriend zelf trouwens ook niet := het is maar een tattoo hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:48

Ik neem mijn eigen vriend/verloofde wel serieus, hoor ;) Een ribtattoo van 20 uur en een chest piece van 12 uur is ook niet niets. Ging om 3 keer 1 enkel pilletje (voor ik hem kende). Heus niet iets waar je meteen van doorslaat of high wordt. Gewoon net iets sterker dan een paracetamolletje.

Ieder z'n eigen ding. Het zou mijn eigen keuze niet zijn maar hij is volwassen genoeg om zelf te beslissen wat hij wil.

Edit: oké, ik heb het nagevraagd en het was toch geen morfine :P Gewoon een sterkere pijnstiller.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:56

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:01

Yasmine schreef:
Ieder z'n eigen ding. Het zou mijn eigen keuze niet zijn maar hij is volwassen genoeg om zelf te beslissen wat hij wil.

Wel medicijnen die opiaten bevatten zijn niet vrij te kopen. Niet voor niets. De beslissing deze medicatie te nemen ligt niet bij je vriend, hoe "volwassen" je ook meent dat hij is, maar bij de arts.
Het laten zetten van een tattoo is een flutindicatie voor het uitschrijven van dergelijke pijnstillers, en zou de arts bij klachten best eens in de problemen kunnen brengen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:13

Lees even de edit in mijn vorige post. Het ging toch niet om morfine. Discussie afgesloten, lijkt me.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:32

Yasmine schreef:
Lees even de edit in mijn vorige post. Het ging toch niet om morfine. Discussie afgesloten, lijkt me.

Wel, als het op doktersvoorschrift moet gaat het ongetwijfeld om een opiaat, zeer waarschijnlijk codeine.
Net zo laakbaar. Blijft een indicatie van niks voor pijnstillers op recept.
Maar als je het er liever niet over hebt ( je sneed het zelf aan) dan wil ik de discussie hierbij best sluiten hoor.
(Wel een stoere vent.....)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:39

Dan laten we het hierbij. Aan jouw oordeel over mijn vriend heb ik geen boodschap.

hamsterfanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:37

Mijn tip: Zorg dat je goed uitgeslapen bent :=
De tweede keer was ik veel later en beter uitgerust en dat scheelt echt een hele hoop!

En ik zou kauwgom meenemen. Ik ga -blijkbaar- heel erg klemmen met mijn kaken als ik pijn wil verbijten, en de tweede keer had ik spijt dat ik geen kauwgom bij me had -O-

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:52

Ik heb gelukkig geen pijn gehad bij alle 2 mijn tattoos, 30min pols en 3.5uur op mijn bovenarm, al was het laatste half uur wel vervelend en was het wel genoeg. Nu zijn dit over het algemeen ook niet de pijnlijkste plekken maar toch.

Stiekem kijk ik er alweer naar uit om mijn tattoo verder af te maken en in de stoel te zitten :Y) ik vind het wel rustgevend haha :=

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:48

9 december word mijn eerste tattoo ook gezet. Ze hebben er 3 uur voor gerekend
En zie idd best op tegen de pijn
Al hou ik me.maar vast aan dat ik zelfs vlak voor mijn bevalling met weeën de trap af liep op de deur te openen voor de verloskundige die me met grote ogen zat aan te kijken wat ik bij de deur deed haha

Dus best een hoge pijn grens heb denk ik..
Ook ik raak altijd in een trance als ik erges lang moet zitten pijn lijden

Bij de kaakchirurg hebben ze me zelfs even in een aparte kamer op een luie stoel gezet om weer tot zinnen te komen haha

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:02

xLaraaj schreef:
Hallo hallo.

Ik lees al een tijdje stiekem mee.
Nu ga ik zaterdag naar de brussels tattoo convention en ik zou dit ontwerp ongeveer willen laten zetten :

Ik vind hem echt hartstikke mooi, maar volgens mij klopt er iets niet helemaal. Bij de bovenste driehoek zie je perspectief, maar bij die onderste niet. Misschien is dat de bedoeling, maar het viel me op dus ik denk ik zeg het maar. :o

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:23

Dank jullie wel voor de tips. Mijn rug tattoo was 12 uur ( niet in een keer hoor) en die heb ik zonder hulp laten zetten. Omdat ik toch wel veel pijn heb ervaren richting billen en richting achterkant armen hoop ik dat het nu mee mag vallen.
Kleppen met artist zal moeilijk gaan omdat er een heel ritueel wordt uitgevoerd om de tattoo kracht te geven .
Ik ga jullie tips in gedachten houden !
Paracetamol is wellicht iets Im over na te denken. Deze sessie wordt 4 uur.
Zal met name het lijn werk zijn denk ik.
Sterke middelen durf ik niet want ik reageer daar heftig op in combi met mijn medicatie.
Ik ben net door artist gebeld , het wordt nu echt....
Mijn tattoos zullen een groot verhaal vertellen die van mij en het is fijn dat ik al weet hoe mijn artist werkt want ik laat het door een en dezelfde artist doen. Ik moet om 12 uur onder de naald. Laat jullie wel weten hoe ik het ervaren heb.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:37

Wat bijzonder, kun je het ritueel uitleggen? Ik ben wel benieuwd :j

Ik zorg dat ik goed geslapen heb, verder neem ik voldoende te eten mee (suikers). En een goede, liefst gezonde, bodem heb gelegd :D.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:31

Toen ik mijn tattoo liet zetten had ik maar een paar uur geslapen en een kater. Oeps. :') Maar heb het eigenlijk alsnog prima overleefd.

Zit nu na te denken over de volgende, op mijn andere been. Zit te denken aan een wilde hond (of misschien toch heel standaard een wolf). Maar moet eerst een goede artist in Sydney vinden die in de stijl die ik wil tattooeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:50

Spirit schreef:
Toen ik mijn tattoo liet zetten had ik maar een paar uur geslapen en een kater. Oeps. :') Maar heb het eigenlijk alsnog prima overleefd.

Zit nu na te denken over de volgende, op mijn andere been. Zit te denken aan een wilde hond (of misschien toch heel standaard een wolf). Maar moet eerst een goede artist in Sydney vinden die in de stijl die ik wil tattooeert.

Coen Mitchell zit in Brisbane! Is wel een vluchtje waard.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:14

Ja, een vriendin van me heeft geprobeerd een afspraak met hem te regelen tijdens zijn tijd in Australië, maar dat schijnt bijzonder lastig te zijn. Het is haar iig niet gelukt.

Daarnaast zou ik best wel een tattoo van Coen willen, maar niet op mijn been, daar wil ik een tattoo met vergelijkbare stijl als die op mijn andere been. :D Ik weet alleen niet hoe je die stijl noemt, dus maar even een foto. Iemand een idee?

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:50

*komt weer eens onder meeleessteen vandaan*
GAAAAAAAAAAAF!
Eh hoe noem je deze stijl.... Geometrische Schets- stijl? :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:18

Liek_ schreef:
Spirit schreef:

Coen Mitchell zit in Brisbane! Is wel een vluchtje waard.

Coen Mitchell staat hier ook echt nog op mijn lijstje om ooit door getattooërd te worden <3 zijn realistische dieren zijn echt wauw.

Maar helaas zit hij nooit echt op een vaste plek. Volgens mij is ie based in Auckland maar ik volg hem op insta/fb en zie altijd dat hij aan het rondreizen is. Hij was laatst zelfs in Amsterdam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:48

__Sannne schreef:
Coen Mitchell staat hier ook echt nog op mijn lijstje om ooit door getattooërd te worden <3 zijn realistische dieren zijn echt wauw.

Maar helaas zit hij nooit echt op een vaste plek. Volgens mij is ie based in Auckland maar ik volg hem op insta/fb en zie altijd dat hij aan het rondreizen is. Hij was laatst zelfs in Amsterdam!
Klopt, ik was ook uitgekozen maar helaas had hij alleen nog doordeweekse dagen over en ik moest werken.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:44

Goedemorgen..

Afgelopen woensdag ging de tattoo ter nagedachtenis aan m'n man dan toch door.. Het zou 3 weken geleden al gebeuren, maar toen had de tattooeerder een crematie.. De ironie ontging me niet helemaal..

Afbeelding
Nadat de lijnen waren gezet.

Afbeelding
En helemaal klaar..

Heb in totaal 3,5 uur gezeten en het was niet echt prettig te noemen op het end..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:58

Oh die is heel strak geworden ! Super mooi eerbetoon :j

Spirit wat een gave stijl !

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:13

Ik vind hem prachtig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:18

Strak gezet hoor, prachtig eerbetoon zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:42

Wauw erg mooi geworden zeg!