Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:03

Calanthe, ik zou ook bij beide een proefles volgen en dan bekijken wat het beste bevalt. Hebben ze alle apparaten wat je wilt gebruiken? Wat voor types komen er vooral en wanneer? Prijs?

Vandaag beetje m'n benen meegetraind (deadlifts <3 ). Daarna besloten met m'n vriend een stukje te gaan fietsen (voor het eerst in eum.. 5 jaar?). Ik ben het niet meer gewend :') En ondanks dat m'n vriend een luie donder is die echt nooit sport, fietste hij me zo voorbij bij alle heuvels :oo Pfffff

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:25

sunnybellami schreef:
ik ga volgende week mijn eerste groepsles volgen! Crossfit, ben benieuwd :D
Heb volgende week tentamens en werd vandaag al gek dus volgende week wil ik echt wat gaan sporten.

Crossfit, dat lijkt mij ook wel leuk, maar dan wil ik echt al meer conditie en kracht hebben :):)

sunnybellami schreef:
Ah ja ik ben enorm blij dat ik nu een studenten sportkaart heb. Kan bij onwijsveel sportscholen en zwembaden in arnhem terecht voor 16 euro per maand. Dus ik ben happy :D

Zelfs een sportschool bij mij in de straat, dus echt super fijn.

Jeetje dat is echt lekker goedkoop

M_nouska schreef:
Leuk! Donderdag heb ik mijn intake-gesprek, meten ze mijn bmi, gewicht, vetpercentage en gaan we samen een schema maken en een rondleiding geven door de sportschool. Heb er veel zin in en ben super gemotiveerd. Lees hier gezellig mee.

En hoe is het gegaan?

EllaBellaah schreef:
Straks om half 10 heb ik mijn introductie les. Dan worden we met een groepje van maximaal 10 wegwijs gemaakt in de sportschool en worden alles apparaten uitgelegd. Dit gaat in groepjes omdat ze gisteren pas open zijn gegaan en er veel aanmeldingen zijn. Als ze dit dan allemaal individueel moeten doen duurt het veel te lang voordat je aan de beurt bent.
De 22e heb ik mijn individuele gesprek waarbij mijn doelstellingen worden besproken en een schema opgesteld.
Ik ben erg benieuwd straks!

Hoe was het? En heb je al een beetje in je hoofd aan wat voor doelen je wilt werken?

LadyMadonna schreef:
Maand abo afgesloten, vrijdag proefles fitness, volgende week proefles Spinning.
Ik schrik wel ontzettend van de prijzen...

Gelijk wat gepland dus, goed bezig +:)+

Lekker Leverage, dat je zo goedkoop via je werk kunt sporten.

Lieszje schreef:
Coach zei van wel, dus hoop het wel Leverage :=
Naast afvallen en een mooier lichaam krijgen is sporten nu ook echt een uitlaatklep.
Zit nogal in de knoop met mezelf en door sporten voel ik me wel beter.
Maar merkte tijdens het sporten wel dat ik er toch mee zat..

@Calanthe
Kun je niet beide sportscholen een keer uitproberen?
Ik sport alleen, in het verleden met mijn zus gegaan maar die leidde alleen maar af :o

Waar sporten wel allemaal niet goed voor is. Tot nu sport ik voornamelijk alleen, met mijn zus (maar eigenlijk zijn we dan alleen tegelijkertijd op de sportschool) en ik spinning met mijn vader.
@Calanthe, ik zou ook beide bezoeken in ieder geval en wanneer het mogelijk is proeflessen/tijden.

@Rebel_Jits, leuk is dat zo'n vriend waar het allemaal aan lijkt te waaien. Bij mij hetzelfde hoor, maar ik mijn vriend nog nooit in zijn tempo bij kunnen houden 8)7

Straks zelf ook weer ff die kant op, kracht en cardio heb ik in de planning staan.

EllaBellaah

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:10

@nanda1980: alle apparaten zijn ons uitgelegd en voor gedaan als het nodig was. Daarna heb ik een uur zelf gesport waarvan 10 minuten warming up en cooling down op de cardio apparaten. Tussendoor heb ik wat kracht apparaten uitgeprobeerd, het is nogal zoeken naar welk gewicht ik moet hebben en hoeveel herhalingen. Tussendoor ook nog even geroeid. Ik wil ook graag het krachthonk in om met de losse gewichten te trainen maar wat ik dan moet doen weet ik nog niet precies...
Mijn doel is vooral strakker in mijn vel zitten, sterkere spieren en wat meer conditie, afvallen is eigenlijk niet echt nodig.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:44

Nanda1980: Wat super leuk dat je reageert op alle berichtjes! Dikke duim omhoog. Hoe is het gegaan?

Ik heb mijn intake gesprek morgen pas :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:58

Calanthe schreef:
Hoihoi, zou ik mij ook mogen melden?
Zit erover na te denken om te stoppen met paardrijden en naar de sportschool te gaan. (Wat waarschijnlijk wel in eind februari/begin maart gaat gebeuren) Misschien een beetje vroeg om mij te melden maar had een paar vragen. :P
Waar ik woon zijn twee sportscholen, zit enorm te twijfelen welke nou beter is. Qua afstand maakt het niet uit want ze zitten eigenlijk in dezelfde straat... :+ Is het dan niet gewoon handig om bij beide sportscholen te kijken hoe het daar gaat en dan te kiezen? (want als ik zo kijk op beide sites... verschillen ze niet veel van elkaar) Voordeel is dat ik bij een sportschool wel een aantal mensen ken die daar naartoe gaan. (Al zijn het wel allemaal jongens dus ik weet ergens niet of het een heel goed voordeel is hun kennende :+)
En sporten jullie met iemand of juist alleen? Een vriendin van mij wil ook graag naar de sportschool (niet dezelfde waarschijnlijk) maar mij lijkt het juist ergens vervelend om samen met iemand te sporten.

Ik zou dan bij beide gaan kijken waar je het beste gevoel bij hebt :) Als ze toch in dezelfde straat zitten. Zet de voor- en nadelen van elkaar eens op een rijtje. Dan is de keus snel gemaakt denk ik.

Ik sport altijd alleen, ik heb een hekel aan samen sporten. Ben niet zo van al dat gebuurt tussendoor en op elkaar wachten enzo :+

Rebel_Jits schreef:
Vandaag beetje m'n benen meegetraind (deadlifts <3 ). Daarna besloten met m'n vriend een stukje te gaan fietsen (voor het eerst in eum.. 5 jaar?). Ik ben het niet meer gewend :') En ondanks dat m'n vriend een luie donder is die echt nooit sport, fietste hij me zo voorbij bij alle heuvels :oo Pfffff

Waar ik eerst woonde fietste ik 20 - 30 km per dag, sinds ik in Limburg woon 0 :') Die heuvels hier doen me echt de das om.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:17

EllaBellaah zo te horen heb je een goed begin gemaakt. Heb je ook een schema gekregen of ga je zelf aan de slag?

Ik heb vanmorgen 40 min kracht gedaan, bovenlijf, en daarna heb ik buiten een uur hardgelopen. Vandaag met mijn halve marathonschema gestart.
Ik zal dus maar een keer per week mijn benen trainen in de sportschool, anders wordt het te belastend samen met het lopen. Bovenlijf zal ik twee of drie keer per week doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:25

Douchen jullie op de sportschool of thuis? :o?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:32

Thuis. Heb 1x moeten douchen daar omdat we toen geen water hadden (badkamer verbouwing) en doe het nooit meer. Douchekop stond in een hoek van 90 graden, dus ALLES werd nat, in mijn schoenen stond gewoon een laag water. (gelukkig converse, geen ramp maar toch).

Had gelukkig wel slippers bij.. *D Hoef daar ook nog niet eens zwemmerseczeem op te lopen van iemand :evaw:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:50

Altijd thuis, is maar 3 min rijden met de auto.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:56

@supervixen: ik heb nog geen schema. Zodra alle nieuwe leden hun introductie hebben gehad beginnen ze met de individuele gesprekken waarbij een schema opgesteld wordt. Voor mij zal dit maandag de 22e zijn. Dan stellen we een schema op en zal ik die een keer samen met een instructeur gaan doen zodat ik weet hoe het allemaal moet.
Begin februari gaan ze starten met groepslessen, het lijkt mij ook leuk om daar aan mee te gaan doen.

@Ladymadonna: ik heb pad één keer gesport, maar normaal gesproken zal ik gewoon thuis douchen. Mocht het nodig zijn hebben we op de sportschool ook 4 echt keurige douches, een nette badkamer met toilet, wastafel en douche.

Kunnen jullie mij misschien op weg helpen met wat oefeningen met losse gewichten? Ik ben opzoek naar een paar basis oefeningen waar ik alvast mee aan de slag kan tot dat ik mijn schema heb.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:58

Op pinterest staan er massa's.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:05

Bodybuilding.com is ook een hele goeie, staan ook volledige schema's, trainingen en programma's op :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:13

Ik douche altijd thuis..
Vind ik altijd makkelijker :)

Hoe vaak doen jullie meestal krachtsport?
Ik heb maandag een uur cardio gedaan, dinsdag krachtsport en een halfuur cardio en nu wil ik morgen nog gaan en zondag waarschijnlijk.
Ben aan het bedenken of ik morgen ook kracht ga doen of alleen cardio..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:53

Citaat:
Kunnen jullie mij misschien op weg helpen met wat oefeningen met losse gewichten? Ik ben opzoek naar een paar basis oefeningen waar ik alvast mee aan de slag kan tot dat ik mijn schema heb.

Een paar oefeningen zijn: dumbbell curls, tricep extension, lunges, fly's, rows. Richting bodyweight: pushups, pull ups/chin ups, legraises.
Qua makkelijke apparaten: leg extension, legpress, chest press.
Ga qua gewicht nog niet te hoog, een 10-tal herhalingen moet nog redelijk gaan zonder kiezen kapot te bijten :P

Ik probeer minstens twee, maar liever drie keer per week kracht te trainen. Vaak op die dagen ook een lange ronde met de honden als cardio.
De overige dagen van de week zijn dan voor fietsen of hardlopen.
Op zich kan je prima 5-6 keer per week kracht trainen, maar dan moet je een goed splitschema hebben. Als je elke keer full body traint, ga je kapot. Letterlijk. Maar ene dag push boven, daarna leg, daarna pull boven, dan abs en onderrug.. Dan krijg je op dag 5 weer push boven. Afhankelijk van hoe zwaar je traint, mag je normaal uitgaan van 2 tot 5 hersteldagen voor de spieren.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:57

Bedankt voor je antwoord!
Heb besloten om morgen alleen cardio te doen en zondag weer kracht erbij.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:48

Vandaag had ik de intake bij de sportschool. Beetje kijken hoe alle apparaten werken en je gewicht, bmi, vetpercentage bereken. Erg interessant en leuk eens wat anders dan paardrijden. Ga zaterdag weer en merk dat ik super gemotiveerd ben. Hopen dat ik dat ook zo houd :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:09

Vandaag voor het eerst geweest en diverse apparaten doorlopen met trainer. Op alles 1 setje van 15 om tot de juiste instellingen te komen.
Ben ook gewogen en dat was best confronterend. Mijn lichaam is op dit moment 50 (ik ben 37)... Moet ook (veel) meer gaan drinken
Maandag proefles Spinning. Trainer had het ook over bodypump en Xcore, maar dat moet ik nog even bekijken of ik dat wat vind...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:48

Waarop is het gebaseerd dat je lijf 50 is? Op je spier/vetmassa? Ben ik benieuwd naar.

Vanmorgen fijn getraind, allemaal oefeningen voor mijn bovenlijf gedaan. Daarna een kwartiertje op de fiets en 10 min op de variotrainer.
Morgen een duurloop van een uur op de planning.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:24

Ik douche meestal thuis, heel af en toe op de sportschool, dat ligt eraan hoeveel tijd ik heb (ivm de kids). Op de sportschool hebben ze een zeer nette doucheruimte met zo'n 6 douches, geen aparte douches.

Veel plezier met de duurloop morgen Supervixen.

LadyMadonna, dat meer moeten drinken herken ik wel. Xcore vind ik wel leuk en is ook niet ingewikkeld.

M_nouska, dat vind ik ook nog steeds leuk, het is weer wat anders en daardoor ben ik ook nog steeds gemotiveerd (en ik ben eind oktober begonnen)

Handig die tips van iedereen voor oefeningen. Ik zit er ook over te denken om dumbbells aan te schaffen om thuis ook wat oefeningen te gaan doen. Wat is nog meer leuk/handig om thuis te hebben?

Afgelopen woensdag ging weer fijn, in mijn eentje. Rondje kracht gaat erg lekker, wil de gewichten nu echt zo een poosje houden. Ik merk dat het toch al makkelijker en vlotter gaat dan in het begin (en dan heb ik al bij heel wat oefeningen gewichten verzwaard). Daarna nog op de loopband wat interval training gedaan, warming up van 5 minuten dan een minuut 13 km/u en dan 1,5 minuut 7 km/u. Dat 6 keer herhaald en ddarna cooling down van 5 minuten. Ik had het er warm van, maar het voelde erg goed. Dit wil ik ook zo een paar weken doen. Ik vond alleen dat de band bij 13 km/u zo'n kabaal maken, vergeleken bij de 7 km/u.
Ook ben ik op de fiets naar het werk gegaan donderdag (ruim 13 km totaal), dat was ook wel lekker en ik merkte ook daar wel verschil, het gaat makkelijker.
Helaas dit weekend geen tijd voor de sportschool dus maandag gaan we weer van start met spinning. Morgen nog wel een buitenruimte in de planning.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:46

Supervixen, ik geloof het wel. Ik moest met blote voeten op een weegschaal en toen kwam er vanalles uit rollen :')
Bij mij zijn de gewichten nu op 15 gezet bij de meeste apparaten. Moet even zien hoe dat gaat bij 3x 15..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:10

Ja precies. Op die weegschaal sta ik ook om de zes weken, maar hij geeft mijn leeftijd niet aan gelukkig zoals bij jou :P .

15 moet goed te doen zijn als je begint. Succes in ieder geval!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:15

Een tijdje geleden was mijn lichaam 44 :') (ben 28).
Geen idee of dat al verbeterd is..

Had er vandaag echt moeite mee om naar de sportschool te gaan :+
Uiteindelijk wel gegaan en 40 minuten cardio en kracht gedaan.
Ging best lekker :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:56

Vraag me altijd af waar die leeftijd op gebaseerd is. Verhouding spier/vet/vocht? Ik zie genoeg oudere mensen op m'n werk met meer gespierde benen dan ik :') Maar ze hebben toch echt meer rimpels en grijze haren, hihi.

Ik zoek inspiratie: Wat zijn jullie favoriete oefeningen?
Ik ben dol op deadlifts en standing side crunch met gewicht. En een chin up die goed lukt, is ook wel heel erg tof *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:00

Ik vind de chest press op dit moment het leukst.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:39

Mijn all time favourite blijft de squat, alle varianten, maar daar zijn de meningen denk ik over verdeeld :D T-bar rows (unilateraal en bilateraal) en eigenlijk alle varianten van rows vind ik ook altijd leuk, en een plate loaded leg press (de gewone vind ik stom haha).