3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:35

Yellow: ik ben 1.80m

Ik prep meestal maar 1 dag vooruit. :j Als ik losse dingen bij me heb zoals vandaag, dan flans ik het in elkaar aan de lunchtafel. Maar onze afdeling/etage bestaat maar uit iets van 15 mensen, dus dat scheelt. Elke afdeling/etage heeft een eigen keukentje met 2 vaatwassers, een koelkast en een groot aanrecht + eettafel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:10

Laura, in de Mexicaanse Spread zit: 1 blikje rode kidneybonen, 1 hand verse korianderblaadjes, 1 geperste teen knoflook, olijfolie en peper en zout. Er moest eigenlijk ook nog tahin in, maar dat kon ik niet vinden, dus heb ik weggelaten.

Edit: oh ja. Er zat ook nog sap van een halve limoen in.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:11

YellowLeaf schreef:
Wat goed Frummels! Hoe lang ben jij?

@boven mij (mijn telefoon weigert je naam te typen): welke burger van Quorn heb je gepakt? Ik ben nog op zoek naar een lekkere voor het avondeten!

Als je eten preppen, voor hoeveel dagen doen jullie dat dan? Ik heb geen koelgelegenheid op het werk en een "keuken" van 2x3m waar zeker 35 man gebruik van moet maken tussen 12:30 en 13:00 dus heb eigenlijk niet de ruimte om op mijn werk iets te maken.

Ik heb zondag eten gemaakt voor 5 dagen. 3 bewaar ik in de koelkast en de rest gaat in de vriezer.
Vind het ideaal! (dit is wel avondeten) De rest zet ik de avond van te voren gereed zodat ik alles zo in mijn tas kan gooien.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:35

Ik neem voor vanavond quorn Southern style burgers, erg lekker! Het allerlekkerste zijn de quorn filets en blokjes, mooie macro's ook :-)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:37

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met Brabantse metworst en hagelslag en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, nutella en hagelslag, water en een bekertje thee.
T: een banaan en water.
A: drie scheppen broccoli, een hamburger, twee schepjes aardappel.
T: denk kop thee met misschien een stukje nougat.
B: 110 minuten fietsen, 60 minuten golfen, zometeen nog naar paard en vrijheidsdressuur wss.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:58

Mooie lijstjes komen er voorbij!
Ik ben gisteren weer sinds 2,5 maand of 3 maanden weer naar de sportschool geweest & gelijk een les attack gedaan en het viel nog niet tegen. Conditioneel kon ik het nog wel goed aan!

Lijstje van gisteren:
O: Banaan (rond 7.00)
O2: Volkorenboterham met appelstroop (rond 9.30)
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet en rucola, 1 volkorenboterham met pindakaas
T: Halve meloen & handje blauwe bessen
T: Halve eierkoek + 1 napoleon
A: Rijst, met sla, tomaat, komkommer, gekookt eitje en karbonade
T: Appel

Vandaag kwam m'n lijstje eigenlijk wel op hetzelfde neer, alleen zonder halve eierkoek want toen heb ik mijn appel gegeten & m'n avond eten was vandaag rijst met kipkerrie (zelf gemaakt) & ik moet nog even kijken wat ik straks nog pak om te eten.

Beweging vandaag: rondje gewandeld met lunch +- 5.000 stappen & 40 minuten buitenrit

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:52

Ik ben er ook weer! Ik heb een beetje een drukke paar dagen achter de rug gehad: nieuw werk, de hond had diarree vanaf donderdag (een hond van 40 kilo die 's nachts in huis poept, not amused...), gisteren 3(!!) uur bij het spreekuur gezeten van de dierenarts en een druk weekend :')

Iemand vroeg hoe mijn eerste werkdag was gegaan geloof ik :D Het was erg leuk! Ik had zelfs bloemen gekregen op mijn eerste dag als warm welkom :) Ik heb het erg naar mijn zin maar ik heb nu zittend werk wat echt totaal het tegenover gestelde is van mijn vorige werk.
Ik heb nu ook met avondeten dat ik echt na een half bord ongeveer al zo ontzettend vol zit dat het gewoon pijn doet aan mijn maag, herkent iemand dit? Ik eet mijn laatste tussendoortje rond 4 uur en ik ben om 6 uur thuis en dan heb ik dus mijn avondeten. Opzich heb ik dan wel honger maar ik heb het idee dat ik ineens zoveel minder kan eten?

Verder staat mijn gewicht weer een tijdje stil, verrassend :') Dus even aankijken of dat ik misschien iets moet veranderen qua voeding.

Lijstje voor vandaag:

O: 200 gram skyr bosfruit met muesli
L: Twee groente wraps met kruidenkaas, sla en gerookte zalm en een gezouten rijstwafel
T: 40 gram cashewnoten
A: Pasta met een soort kerriesaus(?) met kipfilet, broccoli en champignons.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:40

Fijn dat je baan goed bevalt Annikoe! Wat deed je en wat doe je nu? Ik herken dat vol zitten ook wel. Gister heb ik pizza gegeten als avondeten. Waar ik normaal een pizza volledig weg kan werken zat ik nu op iets meer dan helft echt supervol! Ik wissel heel erg in mijn eet tijdstippen.

Mijn guilty please ligt waar in de supermarkt ontdekte ik vandaag..

O: groene smoothie van Oatly, appel, spinazie en Chiazaad.
T: chocomelk met pepernoten
L: groene smoothie, zelfde als ontbijt
T: pepernoten
A: pasta :+: met vegan kip, champignons, broccoli, olijven, edelgist en rijstemelk
T: Glas Oatly

Totaal: 1503 kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:45

Klinkt goed annikoe!
Dat vol zitten herken ik niet zo, ik zit nooit vol :+

Ik ben weer lekker op de rit, minder moeite om lekkers te laten liggen, ondanks rommelige dag. Sporten is er niet van gekomen, morgen maar weer.
O: 2 vitalu crackers met slankie sambal
T: banaan
L: italiaanse bol met geitenkaas, kom knolselderijsoep
T: 2 mandarijntjes, 1 vitalu cracker
A: gehaktbal, bloemkool, aardappelen met klein beetje jus
T: klein zakje paprikachips :9

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:49

Ik werkte eerst in een winkel waar ik de hele tijd moest lopen en staan. En nu werk ik fulltime in een uitzendbureau waar ik dus de hele dag achter mijn computer zit :')

Maar ik heb op dit moment echt nog steeds last van mijn maag, echt zon vol 'baksteen' gevoel. Terwijl ik ruim 3,5 uur geleden heb gegeten. En normaal kan ik twee borden pasta :Y) Nu heb ik denk ik max 60 gram ongekookte pasta op. Ik herken het dus ook niet van mezelf..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:59

Misschien van de stress door de nieuwe baan? Venkel thee is erg fijn bij een te volle maag of misselijkheid.

Mooi zo Vera!

Hier burgers geruild voor VK wraps met quorn, echt HEERLIJK <3

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:29

Misschien komt het doordat je nu minder in beweging bent dan voorheen. Misschien een blokje om lopen na een maaltijd, of staand/lopend eten wil ook nog weleens helpen. Ik weet het anders ook niet... Gefeliciteerd met je baan Annikoe, klinkt leuk!

Vandaag meting bij de sportschool gehad. Ik wist dat ik 2 kg was aangekomen, maar ik zie het niet echt en voel me gewoon goed in mijn vel. Dat vertelde ik ook aan mijn instructeur en hij zei dat mijn gevoel klopte, vetpercentage omloog, spiermassa omhoog.

Maar waardoor geen idee, want vanwege klachten heb ik nu best een ander eetschema, ik let dus niet meer op wat ik eet, tel geen kcal oid.. Maar blijkbaar werkt het..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:11

Annikoe: fijn dat het bevalt! Het minder trek herken ik wel, daar heb ik ook 'last' van. Voorheen had ik letterlijk elke minuut van de dag trek. 10 minuten na het avondeten kon ik rustig nog een paar boterhammen op := nu heb ik moeite met mijn porties helemaal op te krijgen.

Mama3: goed gevoeld van jezelf! :j kg zegt zeker niet altijd iets. Daarom meet ik meestal liever als ik op een bepaald punt ben.

Lijstje voor vandaag, weer netjes maaltijden geprept. Ben trots op mezelf :D :

O: bakseltje uit de oven: 60 gram havermout, 1 banaan, kaneel, vanille, beetje melk.
T: yoghurt met beetje mueslie
L: 100 gram gekookte pasta, tonijn, gegrilde courgette, gegrilde kikkererwten, olijfolie, citroen, peper en zout. Handje rucola eroverheen.
T: yoghurt met 4 dadels, honing en kaneel
A: quinoa, linzen, paprika, zaadjes + pitten, hüttenkäse, verse munt, sinaasappelrasp.

Drinken: water en thee
Beweging: 30-45 min paardrijden, 30 min wandelen met pony, 30 min BBG workout.
Vandaag met de bus naar werk want het stormde en regende vanmorgen. :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:52

Top mama3!

Net lijstje frummels

Mijn lijstje van vandaag:
O: hele bak optimel griekse stijl vanille :o
T: paar snoeptomaatjes, plakje warme grillworst :9
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain
T: nectarine
A: zuurkoolstamppot met klein stukje rookworst
B: sporten, veel lopen (zit nu al aan 7000 stappen en de dag is nog niet op de helft :+ )

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:31

Ik heb het ook af en toe hoor dat ik na een paar happen bom vol zit terwijl ik normaal hele dagen kan eten. Maar waar dat vandaan komt geen idee

Lijstje van vandaag:
O: Banaan
O2: Boterham met appelstroop
L: 2 volkorenboterhammen met ham, 1 volkorenboterham met pindakaas, halve komkommer, halve paprika
T: Kwart watermeloen
A: Spaghetti
T:?

Gisteren heb ik nog een roggebrood met pindakaas gegeten want had toch nog best wel trek. Vandaag 2 x een tompouce afgeslagen op het werk ! :)

B: in totaal 1 uur gefietst naar werk & ga zo een uur naar zumba!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:17

Oehh knap V_eraa! Tompouces vind ik echt een van de lastigste dingen om af te slaan :Y)

Ik heb gisteren volgens mn fitbit 3500 kcal verbrandt :oo Ben zo benieuwd hoe goed dat klopt... Als het klopt, zou ik toch af moeten vallen :+

Vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: banaan
L: volkoren wrap met gerookte zalm, sla en beetje mosterd-dille dressing :9 + een handje cherrytomaatjes en een kom chineze tomatensoep
T: peer, mandarijn
A: Biefstuk met brood :9 :9 en een salade
B: als het qua tijd lukt wil ik nog sporten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:20

3500 kcal???? Jeetje _/-\o_

Zo ik ben er ook weer eens! Druk met 30 shred en lekker gezond eten :)

Gaat redelijk! Alleen weegschaal zegt anders maar ik moet echt even 1 dag in de week op de weegschaal dus mag van mezelf pas weer zondag.

Wel wou ik vandaag wokken en ik had nog van die woksausjes staan maar ik schrok hoeveel kcal daar in zitten :oo echt niet normaal en ik heb nog 2,5 flesje staan :') ga t denk ik maar wel gewoon gebruiken want weggooien is zonde....

Vandaag dus:

O: yoghurt (gebruik nu van de Aldi die IJslandse ofzo? Daar zitten weinig kcal in) aardbeien en granola
T: 1 paprika met wat komkommer
L: 2 boterhammen met magere filet american en miss nog wat komkommer
T: appel
A: boekweitnoedels met kip wokgroeten en kleinnnn beetje woksaus
T: goed bezig reep denk ik
B: dag 5 van 30 shred en fietsen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:55

Die woksausjes schrik ik ook altijd van ja :oo
Net lijstje Yonker!

Laura: jeumig wat een hoop zeg! Goed bezig :j

Wij hebben zaterdag een bezichtiging van ons (zoals het nu lijkt) droomhuis :D op bijna 2,5 uur rijden van waar we nu wonen, haha. (Huis is in Drenthe).
Ben super nerveus, en dat helpt wel tegen de lekkere trek. Heb een soort knoop en vlinders!

Lijstje voor vandaag:

O: magere yoghurt met musli
T: halve avocado met linzen
L: bruine rijst met tonijn en komkommer met een beetje sojasaus
T: yoghurt met bramen en kaneel
A: quinoa, witvis, broccoli, erwten en asperges :9

Drinken: water en thee
Beweging: 30 minuten wandelen met pony en 30 min BBG workout van gisteren (was in slaap gevallen op de bank gisteren.. oeps)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:59

Wat leuk Frummels, waar in drenthe? :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:00

Wat gaaf frummels! Hele stap ook, zo ver weg!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:15

welmoed: in Dalen (gemeente Coevorden). :)

Laura: ja we vinden het heel erg spannend, maar het is echt onze droom om die kant op te verhuizen. Lang wikken en wegen, zelfs nog een topic over gemaakt op Bokt. En besloten maar gewoon op zoek te gaan en dan zien we wel waar het schip strandt. :D
Onze huidige woning moeten we nog verkopen, maar de huizen zijn hier in Den Haag niet aan te slepen, dus daar verwacht ik geen problemen mee. (we wonen vlakbij het centrum, vlakbij het haagsche bos, vlakbij scheveningen, hebben een starters benedenwoning met een tuin. Ik denk echt dat het binnen 2 weken weg is :) )
Duimen jullie voor ons zaterdag? Er is nog een "kaper op de kust". Daar word ik zo nerveus van, als er nog iemand komt kijken :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:19

Ohh dat topic heb ik wel voorbij zien komen ja!
Ahh dat is vlakbij hof van saksen, prachtige omgeving! Wij mogen er in november weer gaan genieten <3
Ik ga zeker duimen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:22

Spannend frummels!!! Ik ga voor je duimen. Idd een enorme stap en echt stoer dat jullie dat aangaan!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:43

Laura: oh ik ben zó benieuwd! Op advies van onze aankoopmakelaar gaan we ook gewoon lekker rondwandelen daar om de omgeving te bekijken en het dorpje zelf. Dus we maken er een dagje uit van.
Heerlijk dat je in november die kant op gaat! :)

Yonker: Bedankt voor het duimen! ik vind het best wel een beetje doodeng hoor. Vooral met werk en hoe ik dat precies ga doen. En het is natuurlijk gewoon letterlijk aan de andere kant van het land. Maar we zijn echt heel erg toe aan iets anders en dit willen we al zo lang. Ik hou jullie op de hoogte! :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:49

Wat spannend Frummels! Veel plezier :D Wij gaan binnenkort ook verhuizen, hoogstwaarschijnlijk :j

Yonker, precies om die reden gebruik ik bijna nooit dat soort sausjes, haha. Vind het zonde van de calorieën.