porcelain schreef:Nog een vraagje aan jullie.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit bij trisuits? Met of zonder mouwen? Ik neig naar met mouwtjes. Heb het idee dat het anders zo gaat schuren onder je armen en ik vind het ook mooier (moet natuurlijk niet de boventoon krijgen, maar t oog wil ook wat), maar ik begreep ook dat bij bepaalde temperaturen alleen zonder mouwtjes mag. Maar hoe waarschijnlijk is dat?
Ik heb nog nooit gehad dat een trisuit schuurt ...heb er drie zonder mouwtjes .
De nieuwe team tri-suit word er 1 met mouwtjes .
Maar daar zijn wel regels voor
Gekopieerd :
Mag ik een trisuit aan met mouwtjes?
Open
Volgens de officiële reglementen is dit toegestaan in evenementen langer dan de standaard (olympische) afstand, maar alléén als het ook is toegestaan om een wetsuit te dragen in die wedstrijd (zie WR artikel 2.8). In wedstrijden over de standaardafstand (olympische afstand) of korter mogen dus volgens het reglement nooit trisuits met mouwtjes worden gedragen (m.u.v. extreme weersomstandigheden). En als – vanwege hoge watertemperatuur -het dragen van een wetsuit verboden is, mogen ook in langere wedstrijden geen trisuits met mouwtjes gedragen worden.
In 2018 wordt hierop in Nederland alleen nog gehandhaafd in wedstrijden van de Eredivisie. Vanaf 2019 zal dit ook in wedstrijden in lagere divisies en de NK’s het geval zijn. Voor overige (recreatievere) evenementen zal hier vooralsnog niet op worden gehandhaafd. Uitzonderingen en wetsuitgebruik worden bepaald door de NG (NTB-gedelegeerde) en de wedstrijdleider.