Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Golden_Angel

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:02

Ik heb nog maar een ribbeltje over haha :')

Stokje is bijna completely gone

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:18

Dan is t makkelijk :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:59

Hij is eruit haha, zat inderdaad een stuk dieper dan ik verwacht had.. had hem niet zo diep ingebracht. Was m zelfs even kwijt, en ik moet zeggen dat is toch vreemd hoor, zo hurkend onder de douche een voorwerp in je vajeje lopen zoeken :')
Moest echt even mijn spieren aanspannen voor ik m terug had gevonden maar toen was hij er ook zo uit.

Voor nu maar weer even ingewisseld voor een tampon, wil er toch wat meer vertrouwd mee raken voor ik er de nacht mee in durf te gaan.
Vertrouw mezelf er nu niet mee dat ik 'm, indien nodig, met mijn slaapdronken kop moet verwisselen _O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:11

Ik heb er sinds vandaag ook 1tje gekocht! Zat er al maanden aan te denken maar vind maandverband&tampons voor mezelf prima werken dus geen reden gehad.
Toch nieuwsgierig naar een cup dus er vandaag maar een aangeschaft en gelijk kunnen gebruiken, ben benieuwd hoe het bevalt!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:35

Ik kwam bij de kruidvat vandaag eentje tegen van kruidvat eigenmerk. Heb die eens meegenomen en geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik deze er veel makkelijker in en uit krijg als de organi cup. (en zonder te lekken) :'D.

Ik denk dat de organi toch niet helemaal voor mij is.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:55

Ik heb die van de kruidvat zelf ook genomen! Inbrengen ging idd erg makkelijk!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:59

Golden_Angel schreef:
Ik kwam bij de kruidvat vandaag eentje tegen van kruidvat eigenmerk. Heb die eens meegenomen en geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik deze er veel makkelijker in en uit krijg als de organi cup. (en zonder te lekken) :'D.

Ik denk dat de organi toch niet helemaal voor mij is.

Oh echt? Een eigen merk? Ik ga eens kijken van de week, zal ook wel leuker geprijsd zijn??

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:33

14,95 :j Ik ga morgen ook eens kijken!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:56

Ik zit erover na te denken om eventueel ook die van het kruidvat huismerk te kopen. Mijn lunette heb ik nu bijna 3 jaar, en op de website staat dat die wordt aangeraden om elke 1 of 2 jaar vervangen te worden. Ik weet echter ook dat sommige mensen ze echt voor jaren houden, maar ik denk dat ik dan toch het zekere voor het onzekere neem, al helemaal als die van de kruidvat zo goedkoop is :D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:12

Ik dacht dat een cup wel een jaar of 5 mee kon gaan toch? Als hij het nog gewoon doet en er nog netjes uitziet denk ik dat je hem niet hoeft te vervangen. Is ook het hele idee van het milieuvriendelijke aspect :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:53

Zolang je cup er netjes uitziet zou ik niet weten waarom je hem moet vervangen, ja, voor de verkopende partij is dat beter, dan verdienen ze nog iets.
Maar er staat op meerdere sites dat ze met goed onderhoud jaren mee gaan.

Anyway, een 2e erbij als back up kan geen kwaad natuurlijk.

Ik ben wel benieuwd naar die van het kruidvat.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:04

Ik heb er net een gehaald!
Review tijd :D

Afbeelding
Van links naar rechts Kruidvat maat A, Lunette maat 1, Claricup maat 1 (of S of wat voor maatvoering zij ook hanteren), Hello Cup maat S/M

De Kruidvat cup voelt nogal dun en slap. Maat A is iets kleiner in diameter dan de Lunette. Inhoud is 15ml (staat erop).

Inbrengen was niet zo'n succes :') Hij is zo slap dat ik hem er niet in kreeg, hij frommelde helemaal op zeg maar. Leek wel of ie half binnenstebuiten zat. Na wat wurmen en pielen is ie geloof ik toch uitgeklapt. Ik ben benieuwd.
Denk dat ik 'm voor m'n dochter bewaar...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:38

Oh... slap hoef ik niet eens te proberen :(

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:57

Goh, ik ben toch aangenaam verrast eigenlijk. Ondanks het gefrut bij het inbrengen gisteren, zero leaks!
Vanmorgen de C-fold gebruikt ipv de punch-down die ik normaal gebruik. Uitklappen was daarna zo gepiept. Ook vandaag nog geen lekkage! *\o/*

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:31

Oh ja, bij slap haak ik ook al af :D fijn om te horen dat ik mijn cup dus gewoon kan blijven gebruiken! Ik ben er namelijk verder wel blij mee (behalve dat hij heel snel vol raakt)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:32

Heb zelf ook laatst de Meluna Sport aangeschaft, had altijd de classic maar vaak problemen met uitvouwen, en 's nachts doorlekken. Met de Sport gaat dit heel makkelijk en lek niet meer door 's nachts :)
Moest er wel even aan wennen de eerste paar keer omdat het minder flexibel is en dus wel wat meer voelbaar blijft, maar niet onprettig ofzo.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 17:23

Ik ben nog lekker tevreden met mijn diva cup. Heb nu wel wat period panties besteld na een ongelukje op het werk. Moest de cup legen, onhandog aan het doen en hij kiept om in mijn broek :evaw:

Gelukkig altijd reservekleren bij want soms moet ik vies werk doen of wordt alles nat maar dat was ff een vloekmomentje.

Voor de heftigste dagen lijkt het me dus best fijn om zo een onderbroek te hebben moest het toch gaan lekken

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:46

Zo'n broekjes ben ik al lang nieuwsgierig naar! Zou ze ook als "reserve" dragen voor tegen het lekken, denk niet dat ik het zo aandurf, zonder combo met de cup...

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:49

Mijn rode vlaggetjes zijn weer ingetrokken, maar mijn volgende menstruatie ga ik zeker die van kruidvat eens een dag proberen ^^
die ging zo lekker makkelijk van de weeg

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 11:43

Misschien zonder cup voor de lichte dagen dat ik het ook ga proberen. En inderdaad, tegen het lekken

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:52

Wat is er zo speciaal aan dat ondergoed eigenlijk? Heb er al veel over gezien, maar weet nog steeds niet wat het is :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 12:02

Er zit een absorberende laag in waardoor je niet doorlekt en het opgevangen wordt. Beetje zoals een maandverband maar dan vam stof en zonder vleugels die loskomen waardoor het gaat opfrotten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:14

Maar huh? Dan loop je dus de hele dag in die ene onderbroek?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:40

Die onderbroeken voelt voor mij een beetje als terug naar de middeleeuwen, toen vingen ze het ook in doeken/ stof op. Lijkt mij niet heel aangenaam.

Ben wat dat betreft mega blij met de cup, geen ongelukjes gehad hier en altijd schoon en fris.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:03

Even een vraagje...
Ik heb de organicup en volgens mij(?) zit die gewoon goed. Als ik hem indoe dan zuigt'ie vacuüm.
Toch heb ik soms het gevoel dat de cup "lekt" ofzo? Als ik bijvoorbeeld heb geplast en ik veeg, dan is het wc papier toch soms rood... Als ik dan met mijn vinger voel zit er bloed aan. Hoe kan dat? Heeft hier iemand ervaring mee? Dit is overigens vooral na het slapen... De cup lijkt soms te verschuiven. Als ik wakker wordt zit die veel dieper dan wanneer ik hem in doe?
Zelf heb ik door het "lekken" al verschillende dieptes geprobeerd, maar ik ben er nog niet achter wat werkt...