Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 02:55

Haha, zo zit ik er ook weleens bij hoor. Maar meestal als je dan toch even gaat heb je daarna een supergoed gevoel en ben je blij dat je toch bent gegaan.
Dalijk finale van Dafne Schippers...Spannend!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:36

Toch gegaan en 8k gelopen op tempo relax.

Jammer van Daphne, zou briljant geweest zijn als een Europese deze strijd had gewonnen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:03

Ik heb ook 8 gelopen vanmorgen in 8.4 km per uur weer door het bos. Deel fietspad, maar ook flink deel ruiterpad en overig bospad. Was best pittig! Was ook al de 4e keer deze week!
Morgen core stability!

Erg jammer van de 100m maar ze heeft nog een kans op de 200. Schijnbaar wat blessureleed gehad -O- of nog steeds...? :oo -O-

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:14

Zo terug van vakantie :) en wat heb ik weer een hoop berichten gemist :=

NELLEKE: Ik heb niet de gekochte spotify dus ik kon helaas niet met muziek hardlopen... daar moest ik echt internet voor hebben.
SUSANNE: Die tijd die ik hier loop in NL had ik niet in griekenland met 32 graden pfff op vakantie liep ik op de hardloopband in de sportschool, maar dat is echt niks voor mij! Heerlijk om gewoon weer in mijn park thuis te kunnen lopen :D
DAAN: Vakantie was heerlijk en nog gefeliciteerd met je verjaardag... super knap van je wedstrijdje.
FABIENNE: Mooie schoenen ik vind de kleur wel vet!
HYAWATTA: vakantie was heerlijk thnx nu weer op naar Lowlands :D

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:30

Hoihoi! Ik ga ook beginnen aan het hardloop fenomeen... Ik moet voor school aan het einde van het schooljaar 3 km achter elkaar rennen, en ik kan nu zegmaar 1km :') (met af en toe lopen). Nu ga ik een of ander schema volgen wat denk ik wel iets onder mijn niveau begint maar dat is beter dan erboven. Ze zeggen dat je met dat schema na 10 weken 20 minuten kunt hardlopen. Nu moet de 3 km binnen 19 minuten dus ik hoop dat dat gaat lukken! Cijfer telt namelijk 20x mee ;( .
Ik begin volgende week maandag. Dan heb ik nog een week om me mentaal voor te bereiden. :')
Ik mag de hardloop broek + schoenen van m'n zus lenen. Ik ga namelijk eerst kijken of het wat word voordat ik eigen spullen ga kopen.

Hebben jullie nog tips?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:25

Tip 1: zorg dat je goede schoenen hebt! Laat je hier echt goed over adviseren!
Tip 2: Evy app downloaden en daar lekker mee gaan trainen.
Tip 3: Kijk qua eten voor het hardlopen wat voor jou werkt. De meeste hier eten volgens mij bij voorkeur weinig tot niets voor het lopen.
Tip 4: Geniet ervan!!!!!

Komt vast helemaal goed!

Waarom moet het eigenlijk voor je opleiding?

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:53

Zucchero schreef:
Tip 1: zorg dat je goede schoenen hebt! Laat je hier echt goed over adviseren!
Tip 2: Evy app downloaden en daar lekker mee gaan trainen.
Tip 3: Kijk qua eten voor het hardlopen wat voor jou werkt. De meeste hier eten volgens mij bij voorkeur weinig tot niets voor het lopen.
Tip 4: Geniet ervan!!!!!

Komt vast helemaal goed!

Waarom moet het eigenlijk voor je opleiding?
dankjewel! Haha opleiding, ik ga gewoon naar 3 vwo maar mijn gymdocent + mentor mag me niet echt. We moesten 1 km rennen binnen 4 minuten, ik had 4 minuten en 1 seconde en hij heeft serieus een 5,9 ingevoerd. Wat dus niet voldoende is bij ons op school. Dus ik wil + moet (van mezelf) aan hem bewijzen dat ik het wel kan!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:04

Benangelique
Goed dat je toch gegaan bent.
*\o/*

Zucherro
Wel heel goed voor je enkele etc de afwisselende ondergronden.
Leuk zo gevarieerd lopen.

Dbiancal
Fijn dat je een goede vakantie gehad heb.
Loopband deed ik vroeger ook in de sportschool, saaaaaii..

Lotjelmo
Succes.
Evyapp schijnt erg fijn te zijn.
Zorg wel voor goede schoenen die non jou voeten en maniervan lopen passen.

Ik heb een prachtige rondje canicanitrail gedaan.
Wat is meijendel(wassenaar) mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en bij de groepsfoto zie je een stukje paard.
Ze waren erg nieuwschierig.
Lieten zich graag aaien en gingen neuzen met de honden.
sorry voor de fotobom.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:06

Let wel op met schoenen lenen. Kan je beter op je eigen simpele schoenen lopen.

Ziet er echt leuk uit horsii. Ik zou er bijna een hond voor willen hihi

Ik vanochtend weer lekker met de groep getraind. Heerlijk. Heb dat echt nodig als steun. Trainer gaat me helpen met het verhogen van tempo em vooral zelfbeeld

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:33

Wat fijn dat je hulp krijgt.
Ik trek me nooit iets aan van wat anderen vinden .
Ik denk altijd maar , beter vijf km in een uur hardlopen als dat uur op de bank doorbrengen.

Ja het is echt leuk. Zonder hond is het daar ook mooi lopen hihi

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:40

Heerlijk horssii! Ik heb ook weer heerlijk getraild, de TRail des Fantomes in de Ardennen gisteren. erg pittig, vooral 2 steile waarvan 1 ook hele lange klim. De rest was genieten!

Lotje serieus 1km in 4 minuten? Dat is behoorlijk hard! Dat is 15km/h. Wat voor opleiding doe je dan?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:42

Ik zag de foto's op Facebook djilna.
Gaaf zeg.
Prachtige omgeving ook.
Knap hoor.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:15

benangelique schreef:
Let wel op met schoenen lenen. Kan je beter op je eigen simpele schoenen lopen.

Ziet er echt leuk uit horsii. Ik zou er bijna een hond voor willen hihi

Ik vanochtend weer lekker met de groep getraind. Heerlijk. Heb dat echt nodig als steun. Trainer gaat me helpen met het verhogen van tempo em vooral zelfbeeld

Het ding is zegmaar dat we dezelfde maat hebben en zij ze hooguit 3 keer gedragen heeft. Dus ik leen ze gewoon en als ik het leuk vind + vol houd ga ik eigen kopen!

Zooo dat ziet er echt super leuk uit!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:29

@Patatkraam: Trampoline springen is ook echt intensief.

@Horsii: Leuk zo’n hardloop ronde met lunch! Wauw prachtige strand loop.

@Benangelique: Super dat je toch bent gegaan! Met wat voor groep doe je mee?

@Lotjeelmo: Zo, wat een strenge docent zeg.

@Djilna: Klinkt gaaf je trail. Heb je een paar foto’s?

Ik hoop dat het morgen gaat lukken met wedstrijdje. Met hakken aan heb ik minder last dan met platte schoenen. Ik wilde gisteren op de Veluwezoom gaan rennen, maar dat is wandelen geworden. Ging nog niet goed, pijnlijk. Ook een prachtig gebied.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:36

Afbeelding

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:57

Benangelique haha goed zo, toch gewoon gegaan. Je moet waarschijnlijk gewoon weer even in het ritme komen. Fijn dat je trainer je gaat helpen :)

Zucchero ook weer een flink ronde gedaan!

Bianca welkom terug van je vakantie :)

Lotje welkom! 1km in 4 minuten is idd wel heel ambitieus voor niet getrainde lopers, bijzonder...

Horsii dat ziet er heerlijk uit zeg!!

Djilna dat klinkt weer heftig, echt knap van je!

Fabienne mooi zeg! Balen dat je toch nog last hebt. Wat ga je morgen precies lopen?

Ik heb zaterdag 6km duurloop gedaan, had eigenlijk interval willen doen maar geen zin in :+ Tijd was 29.57 minuten (incl warming-up, exclusief cooling down) dus net binnen de 5 minuten per kilometer. Tevreden mee want zo vaak heb ik nog niet meer dan 5km gelopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:24

Ik zit te wachten op wat foto's die ter plekke zijn gemaakt en dan zal ik een blogverslag schrijven met foto's :)
Het was jammer dat ik nog zoveel op de grond moest letten, anders had ik nog meer van de omgeving kunnen genieten :D

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:33

Patatkraam.. Trampoline springen daar gebruik je lekker je spieren mee, niet raar dus de spierpijn.

Noisy.. Zelf hou ik mijn hartslag niet bij al heb ik wel een tomtom met ingebouwde hartslag meter. Zal eens kijken hoe hij is. Zelf denk ik dat ik normaal vrij laag zit.
Al ging het niet naar je zin je hebt toch even lekker 40 min gelopen er zijn genoeg mensen die die op de bank blijven zitten of achter de pc/mobiel en niet van hun plaats komen.

Horsii... Zo te lezen was het een leuk en gezellig rondje zo met je zus en vriendlief op de fiets er achter aan. Mooie tijdsbesteding. Mooie foto's van een mooie omgeving.

benangelique... Dat heb ik ook regelmatig en dan met de smoes dat ik geen tijd heb... Vind het ook altijd moeilijk om keuzes te maken ga ik met mijn paard oppad, naar de sportschool of een rondje lopen...Sportschool ben ik al een paar weken niet geweest. Maar als ik eenmaal ga voel ik me wel heerlijk voldaan achteraf.
Leuk dat je met een groepje traint daar ben ik nog lang niet aan toe.

DBiancaL ..Welkom thuis ja gaat hier altijd hard de bijlees post...

lotje_elmo.. Mooi doel en succes gaat je vast wel lukken.

Fabienne1.. Mooie omgeving ik kan juist helemaal niet op hakken lopen.

Daan_O Goed hoor mooie tijd.

Ik heb afgelopen weekeind alleen gewandeld loop dan wel stevig door 5,5 a 6 km pu. bijde keren ongeveer een rondje van 6 km. door het bos de duinen en over het strand. Gister had ik mijn knappe schoenen aan en dat liep niet helemaal lekker.
Helaas 1 kg gegroeid de afgelopen maand maar dat komt door minder beweging en veel drukte thuis (zittend werk). en ja door de drukte kookte ik ook wat makkelijker en minder gezond. Ga t nu weer wat beter oppakken.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:18

Lotje_Elmo: 4min over 1 km dat is best snel. Ik zit nu op 6min per km. Als je verder niet hardloopt is dat best uuuh ziek (vind ik) of zit ik er helemaal naast?

Horsii: Ik was ook gauw klaar met die hardloopband bah! nu weer thuis vandaag voor de 2e keer gelopen maar moet wel na zn vakantie weer even opbouwen...En wow wat een vette omgeving om hard te lopen heb je zeg :D.

Daan: Wat een mooie tijd loop je :)

Marall: iedereen is blijkbaar lekker fanatiek waardoor ik/ we altijd veel te lezen hebben! Wandelen is ook heel fijn dat doe ik samen met mijn vriend

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:42

Fabriekje
Vervelend dat het lopen nog erg pijnlijk is.
Niet forceren hoor.
Succes Met het wedstrijdje.
mooi veluwezoom
op de veluwe zijn ook de canitrails.

Daan
jij gaat als een speer zeg.
mooie tijd.

Djilna
Ik ben benieuwd naar de foto's.

marall
lekker gewandeld.

Dbiancal
dit is niet om de hoek hoor. Is 30 minuten rijden met de auto.
een keer per week groeptraining en daar rijd ik dan max 35 minuten voor.
Elke keer ergens anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:32

Ben ik ook weer na 2 weken.. Wel altijd meegelezen maar niet gereageerd. Was op vakantie en niet hard gelopen. Wel veel gewandeld en gemountainbiket. Dus hopelijk niet al te veel conditie verlies.
Zo maar proberen weer een rondje te rennen, heb een beetje last van mijn benen, even kijken hoe ver ik kom.

Welkom alle nieuwe mensen in dit topic!

Ik las iets over leeftijden, ik ben 23.

Daan: Gaaf je eerste loopwedstrijd! Super nette tijd! Volgens mij woon jij niet ver bij mij vandaan, ik zie dat Maureen bij jou uit de buurt komt.

Noisy: Leuke broek! Schijnt hij niet door aan de achterkant? Daar ben ik altijd bang voor.. :+

Nelleke: Ziet er pittig uit die heuvel! Ik loop alleen maar plat asfalt :=

Zucchero: Je gaat lekker zie ik! Volg je ook op Strava.

Horssi: Mooi zeg om daar te lopen! Wel zwaar met dat zand denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:36

Ik kan mijn vorige post niet meer wijzigen op mijn telefoon. Maar ik heb net weer na 2,5 week een rondje gelopen. 5 km in 33:26, het viel me opzich niet tegen. Voor het eerst 5 km achter elkaar gerend zonder tussendoor te wandelen.
De afstand is er, nu nog wat meer snelheid :D. Maar misschien moet ik dan ook wat vaker gaan als 1 keer per week :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:58

Hoi allemaal, poos niet gereageerd maar ondertussen wel rustig door getraind. Vanavond niet zo lekker gelopen wat volgens mij deels door mijn slecht passende sportbeha kwam :Y) had er nl. een topje overheen voor wat extra steun maar daardoor had ik het gevoel dat ik lucht tekort kwam en m'n eten kwam omhoog, niet echt fijn dus...

Nu dan toch eindelijk maar een nieuwe b.h. gaan kopen, mijn vraag aan jullie: wat raden jullie aan? Ik heb een grote cupmaat nodig D/E maar heb een smalle ribbenkast (75) verder heb ik wat afhangende schouders, bandjes zakken gauw af dus heb liever met zo'n tussenstukje tussen de schouderbladen. Ben benieuwd welke jullie hebben (dan met name de rondborstige dames :D ) en of jullie die ook voor het paardrijden gebruiken? Ik weet wat ze kosten, zucht... reken in elk geval op 60-80 euro...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:03

70f hier en ik draag al jaren een shockabsorber. Kosten 55 euro en zijn onverwoestbaar. Bandjes kunnen niet afzakken door de extra gesp tussen je schouderbladen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:16

En als je weet welke maat je nodig hebt kun je ze bij www.wiggle.nl goedkoper krijgen vaak (aanbiedingen ed). Heb er daar 2 gekocht in de 30 euro van SA.