Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:13

Leuke foto Trijnie!

IrishCold, vervelend dat niks werkt. Hopelijk kunnen de meiden je hier en je coach je verder helpen :) Niks afvallen na 2 jaar lijkt mij ook frustrerend.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:27

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:39

Oh wauw ook mooie foto Laurie <3

Ik fiets morgen voor de laatste keer naar de poes die ik verzorg omdat baasjes op weekend zijn, dat is 10 km heen en 10 terug. (En dat dus om even poes eten te geven, kattenbak te verschonen, water te verversen en even te kroelen. Mijn mama verklaart me gek :') ) Dan heb ik uiteindelijk 80 km gefietst. En vandaag ook 1,5 uur gewandeld met de hond :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:25

Mooie foto Laurie! Het is prachtig zo vroeg in de ochtend...

Wauw haha sportief bezig hoor Trijnie!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:30

Wauw, flinke afstand Trijnie!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:40

@laurie wauw lekker om op zo'n mooie plek te lopen!

@trijnie dat is heel fanatiek zeg!!

Ik heb zaterdag lekker gewandelt met mijn verzorgpaardje. Hij was naar de fysio geweest dus kreeg een paar dagen vrij.
En zondag heb ik gewerkt dus weer een hoop gelopen.
Gister ben ik de stad in geweest met een vriendin maar we hebben vooral op t terras gezeten haha :)

Heb aankomende weken weinig tijd om te sporten. Zo ontzettend druk met stage en school. Probeer wel extra goed vast te houden aan op verbruik eten dan. :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:29

Wauw treinie goed bezig
Mooi is het hè Laurie. Ik zat maandagochtend om 9u al te paard in t bos... met n lichte mist zo'n en blaadjes. Zo genieten

Gisteravond op mn werk foute kip op. 2u later kwam de helft eruit en later op de avond de rest bleeeh. Hele nacht misselijk maar de rijstwafel van n uur geleden blijft waar die hoort voorlopig ;)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:30

Pfff... Half uurtje geleden een koekje gegeten en nu stik ik alweer van de buikpijn. Herinnert me er wel gelijk aan waarom ik dat soort dingen niet eet. Meer mensen die zulke buikpijn krijgen van ongezonde dingen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:45

Ik :')

Heb je naar glutenvrije koekjes gekeken? Ik wil die eens testen ook al schijnen ze smerig en duur te zijn maar goed je moet wat :P (ik moet ook wel lezen of ze dan naast glutenvrij ook lactose vrij zijn anders gaat het alsnog mis)

Tango, vervelend zeg! Beterschap :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:41

Hoi
Even niks laten weten zal zo even bij lezen.
Ben nou in de sportschool weer en vind het steeds lastiger om alleen te gaan. Dus mocht er iemand bij de basicfit in Waalwijk of omgeving sporten en het leuk lijkt om samen te gaan.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:19

Sfeerbeeld van de fietroute naar de poes gisteren <3
Afbeelding

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:32

Mooi Treinie!!!

Herkenbaar Enamorada ik heb dat ook als ik heel bewerkte voeding eet. Heb t idee dat mijn lichaam het zsm weg wil hebben... if you know wat I mean :o

Daarom bak ik alles zelf.. heb nu heerlijke kokosmeel brownies liggen waarop ik n laagje pindakaas smeer jum.

Heb momenteel een pindakaas fase gooi het door mn kwark en eiwitpoeder, beetje melk en havermout erdoor, nachtje in de koelkast, wat fruit erbij en genieten maar.

Sporten hier gaat goed ben flink met krachttraining bezig via YouTube. Maar zit toch soms te denken aan sportschool, zeker als ik hier gewichten voorbij zie komen. Ik werk alleen met dumbells van 3, 3.5 en 4 kilo en heb eigenlijk weer zwaardere nodig.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:17

Sportschool vind ik stukken fijner dan thuis. Vind het motiverend om ook anderen bezig te zien en ik kan altijd alles vragen aan de trainers.

Ik heb er gisteren bij alles wat extra gewichten bijgegooid. Zit nu oa met de squats op 57,5kg. Gek genoeg geen spierpijn. :')

Merk ook wel dat ik dat soort dingen (m&m's, koekjes, etc) helemaal niet meer lekker vind. Meergranenkoekies van de jumbo vind ik wel lekker en ik crepeer ook achteraf niet van de buikpijn. Zit ook niet zo veel in qua suiker, khd en verzadigd vet.

Ennn... nieuwe sportlegging is binnen! *\o/*

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:04

Weer lekker bezig dames!

Heb vandaag mijn eerste college spierfysiologie gehad, en ik vond het allemaal super interessant! Het is wel lastige stof en moet me aldoor van te voren goed inlezen.
Het gaat aankomende vrijdag over kracht leveren.

Wat me tot nu toe het meest is bijgebleven is dat calcium een belangrijke stof is om spieren aan te zetten tot activiteit. Dus het is niet alleen goed voor de botten.

En ik had vandaag de eerste masterclass, als ik het zo hoor wordt het een heel inspirerende reeks.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:13

ILoveJip schreef:
Weer lekker bezig dames!

Heb vandaag mijn eerste college spierfysiologie gehad, en ik vond het allemaal super interessant! Het is wel lastige stof en moet me aldoor van te voren goed inlezen.
Het gaat aankomende vrijdag over kracht leveren.

Wat me tot nu toe het meest is bijgebleven is dat calcium een belangrijke stof is om spieren aan te zetten tot activiteit. Dus het is niet alleen goed voor de botten.

En ik had vandaag de eerste masterclass, als ik het zo hoor wordt het een heel inspirerende reeks.

Ooh spierfysiologie, ging het over actine, myosine, troponine en tropomyosine? :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 06:53

Zijn er meer mensen die op de welbekende plateau zijn beland? :+
Ik blijf nu hangen op 78kg (ben 1.73) en dat is al bijna een maand zo.
Ben ondertussen wel weer begonnen aan de pil ook, kan dat het ook zijn?

Qua lichaam ben ik wel echt trotser aan't worden. Ik sport dan ook nog steeds vrijwel elke dag (kracht)..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar toch ben ik bang dat ik mijn streefgewicht van 60kg nooit echt zal gaan halen :+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:00

Dreamy waarom zou je naar 60 kg willen? Je ziet er nu al zo goed uit :oo

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:19

Net 8,85 km gaan hardlopen. Tempo zat goed, 5:56 gemiddeld. Dat moet nog zakken als ik de 10 km binnen 56 minuten wil lopen maar ik heb nog een half jaar dus komt goed :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:24

Trijnie mooie omgeving!

ILJ, klinkt leuk! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden :)

Dreamy, ik vind dat je er ook top uit ziet hoor, zou mij echt niet focussen op de 60 KG. Het is maar een getal he, kijk naar het totale plaatje meid!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:37

@trijnie ja daar ging het inderdaad over. Studeer je toevallig aan de VU? Ik doe een premaster daar dus volg alleen bepaalde vakken als bijvakstudent. Momenteel zijn dat wiskunde en spierfysiologie.

@dreamy ziet er netjes uit hoor, ik zou je niet te druk maken over je gewicht. Vorm is belangrijker.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:46

ILoveJip schreef:
@trijnie ja daar ging het inderdaad over. Studeer je toevallig aan de VU? Ik doe een premaster daar dus volg alleen bepaalde vakken als bijvakstudent. Momenteel zijn dat wiskunde en spierfysiologie.

Interessant he :)) Ik studeer aan de Universiteit Hasselt, 1e bachelor revalidatiewetenschappen en kinesitherapie :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:51

Wow Dreamy, je ziet er echt super uit! Als je hier zelf ook blij mee bent zou ik me niet teveel focussen op een getal.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:19

Ziet er goed uit Dreamy!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:36

TrIjNiE__ schreef:
ILoveJip schreef:

Interessant he :)) Ik studeer aan de Universiteit Hasselt, 1e bachelor revalidatiewetenschappen en kinesitherapie :D

Had vandaag weer college. Het ging vandaag over het effect van krachttraining. De man die het geeft legt ook veel praktijkvoorbeelden uit. Vandaag deed hij dat aan de hand van het verschil tussen een bodybuilder die mooi gedefinieerde spieren wil en een gewichtheffer die veel kracht wilt kunnen leveren.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:00

Dat is ook interessant, daar hebben wij het nog niet specifiek over gehad. Wel over de verschillende factoren die je maximale spierkracht bepalen, ook leuk :j