Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stral schreef:[naam]: dat is het hem dus inderdaad volledig, op lange termijn moet je vooral goed beseffen hoe je aan dat overgewicht geraakt bent, en dààr ook echt iets gaan aan veranderen. Dat lukt vaak niet bij dergelijke diëten. Jammer, want ergens is de wilskracht die je nodig hebt om zo'n paar weken poedertjes te eten, veel groter dan de wilskracht die nodig is om wat meer groente en fruit in je dagelijks leven te brengen
Adin schreef:Dat het niet gezond is realiseer ik me hoor maar heb al het nodige geprobeerd en als het te langzaam gaat verlies ik m'n motivatie gewoon heel snel.
Koolhydraat arm is ook gewoon effectief.
Adin schreef:bij mij is het vooral een suiker verslaving. Ben gek op snoepjes en koekjes Moet zeggen dat ik dat het minste mis nu.
Een broodje kaas of iets dergelijks lijkt me al heerlijk!ik ben 1,82.
Emmaa_ schreef:Koolhydraatarm is inderdaad een makkelijke en effectieve methode, vooral omdat je een aanpassing in je levensstijl kan maken en die vrij makkelijk vol te houden is als je wel op je streefgewicht zit.
Wel zou ik er rekening mee houden dat je met een koolhydraatarm dieet meer vetten en meer eiwitten binnen moet krijgen om te compenseren. Juist hier streven mensen naar zo vol mogelijke producten, inclusief dikke lage mayo op alles en ga zo maar door. Dat is ook weer iets waar je lichaam niet altijd blij mee is, die van mij heeft er in ieder geval een behoorlijke hekel aan. Mijn darmen raken eerder van streek van veel te veel vet dan van veel te veel koolhydraten.
Ook hier zitten weer addertjes in het gras. Koolhydraatarm is eigenlijk alleen geschikt voor je als je zeer weinig tot niet beweegt, het wordt erg afgeraden voor mensen die wel sporten.