Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 00:26

Oh lekker sportief :roll:
Wel gek dat ze dan meerdere kansen mochten nemen nadat je op de grond lag..

Hier 1 winst en 2 verloren. Bij 2 zat er aan onze kant weinig beleving in. Ging voor ons nergens meer om. Zij moesten kennelijk nog winnen om niet te degraderen. Andere vak scoorde gewoon niet. 9 doelpunten totaal, wat een drama. Zij ook maar 14, dus verdedigend was het niet slecht.. Had er zelf nog 3 inliggen, maar maar weinig aangevallen.

Heer van ons dacht dat hij mijn dame opving achter de aangeef, alleen had hij mij te pakken. Vol ijsbeen _-:(

Op naar het veld :brr:
Net nog gevraagd volgende week met oefenwedstrijd van 1 mee te doen. Dvo 3/4 volgens mij. Ben benieuwd :o?

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 07:35

Ja, beetje bizar en onsportief. Scheidsrechter floot ook niet helemaal zuiver. Dame krijgt bal in de aangeef aangespeeld. Verdedigster beukt zich ervoor en vangt half achter half aan de zijkant de bal. Tegenpartij krijgt de bal mee want die was los. Prima dat die bal los is, maar wat dacht je van een vrije bal. Waar hij wel vrije ballen en stippen voor hen floot, kregen wij ze meestal niet mee.

Wat jammer van 2 dan ja. En weinig doelpunten idd. Hoe is het nu met je been dan? Leuk zo’n oefenwedstrijd :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 10:26

Flying_Angel schreef:
Ja, beetje bizar en onsportief. Scheidsrechter floot ook niet helemaal zuiver. Dame krijgt bal in de aangeef aangespeeld. Verdedigster beukt zich ervoor en vangt half achter half aan de zijkant de bal. Tegenpartij krijgt de bal mee want die was los. Prima dat die bal los is, maar wat dacht je van een vrije bal. Waar hij wel vrije ballen en stippen voor hen floot, kregen wij ze meestal niet mee.

Wat jammer van 2 dan ja. En weinig doelpunten idd. Hoe is het nu met je been dan? Leuk zo’n oefenwedstrijd :D

Oef jullie ook al zo'n scheids. We hadden gisteravond een discussie in de app van de selectie dat we steeds vaker thuisfluiters tegen komen omdat er niet genoeg bondsscheidsrechters zijn. En dat als er iets op het spel staat het meer dan eens gebeurd dat er wat dubieuze beslissingen de andere kant op vallen. Gister wel met de kanttekening dat we zelf ook echt niet goed genoeg waren, maar er werden wederom rare beslissingen genomen. Dame naast mij werd serieus 3x in dr gezicht geslagen door haar verdediger. Uitleg scheids was: niks aan de hand. Mijn dame ging me reboundend op gegeven moment ook steeds in mijn nek hangen etc. En snijden was ook toegestaan voor hen, maar andersom werd alles afgesloten. Vorig jaar zijn we toen op die manier zelfs een keer gedegradeerd. Die scheids floot toen zelfs de eerste 4 van onze aanvallen af als aanvallende overtreding en voor hen regende het stippen en vrije ballen en bij ons 0, terwijl dat echt altijd in de hele omgeving bekend staat als super fysieke ploeg.

Maar niet alleen bij onze eigen wedstrijden, maar hebben in de poule ook echt hele rare uitslagen gehad. 1 ploeg won alles thuis en verloren alles dik uit. Ook heeft de uitgelezen kampioen een keer van de nummer laatst gewonnen (die alles dik verloren, maar zelfde stad..).
Een van onze heren had het daar vorige week over tijdens de wedstrijd met zijn heer en die gaf ook aan dat ze al veel thuisfluiters hadden gehad.

Jullie dus ook al? :(

Lekker stijf. Zo maar even badderen, insmeren en even massage gun erop denk ik. Morgen weer trainen :=

Is je enkel nog stijf geworden?

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:47

Dat zijn wel dubieuze uitslagen inderdaad. Grappig, heb het even opgezocht, tegenstander van gister wint de thuiswedstrijden heel dik en uit niet :+

Succes, hopelijk valt het mee.

Hier is mijn enkel wel echt pijnlijk en stijf. Kan er wel wat op strompelen, maar wel als ik me vasthoud. Mijn moeder komt zo even krukken brengen voor morgen. Moet dan werken en moet dan eerst door de middelbare school, zie mezelf al omver gebeukt worden! :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 12:57

Flying_Angel schreef:
Dat zijn wel dubieuze uitslagen inderdaad. Grappig, heb het even opgezocht, tegenstander van gister wint de thuiswedstrijden heel dik en uit niet :+

Succes, hopelijk valt het mee.

Hier is mijn enkel wel echt pijnlijk en stijf. Kan er wel wat op strompelen, maar wel als ik me vasthoud. Mijn moeder komt zo even krukken brengen voor morgen. Moet dan werken en moet dan eerst door de middelbare school, zie mezelf al omver gebeukt worden! :+

Oooh wat oliebol! Zoveel last dus dat je op krukken moet? Dan heb je flink je best moeten doen om die wedstrijd nog verder te spelen.. Beterschap ermee!

Wat grappig dat het bij jullie in de poule dus ook gewoon zo "zichtbaar" is. Maar eigenlijk niet best dat je zo competitie kunt sturen

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:08

Ja, het rare is gewoon dat ik toen door kon spelen. Naar huis gaan en rond 19.00 uur ging het opeens extreem pijn doen, ook pijnstillers gehad wat ik normaal eigenlijk al nooit doe.

Ja, vind dat erg jammer. Zeker als het ergens om gaat, maar ook juist op breedtekorfbal waar het niet echt ergens om gaat. Bederft toch wel echt het spel. Maar scheidsrechters vinden is gewoon heel moeilijk denk ik.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 13:14

Flying_Angel schreef:
Ja, het rare is gewoon dat ik toen door kon spelen. Naar huis gaan en rond 19.00 uur ging het opeens extreem pijn doen, ook pijnstillers gehad wat ik normaal eigenlijk al nooit doe.

Ja, vind dat erg jammer. Zeker als het ergens om gaat, maar ook juist op breedtekorfbal waar het niet echt ergens om gaat. Bederft toch wel echt het spel. Maar scheidsrechters vinden is gewoon heel moeilijk denk ik.

Hmm hopelijk gaat het snel wat beter met je enkel dan

Ja dat was ook onze conclusie: allemaal toch maar bondsscheidsrechter worden _O-

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:48

Wajooo! Het eerste van m’n oude vereniging speelt league 2. Vandaag tegen TOP. Bij rust iets van 6-12 ofzo. Eindstand 15-15 :wow:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 21:51

Flying_Angel schreef:
Wajooo! Het eerste van m’n oude vereniging speelt league 2. Vandaag tegen TOP. Bij rust iets van 6-12 ofzo. Eindstand 15-15 :wow:

Tof! Dan zijn ze lekker bezig!

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 15:55

Komende zaterdag is er oefenwedstrijd voor het eerste. Vervolgens komt er een melding dat 2 ook mee mag. Vervolgens komt er een annulering, omdat er maar 2 dames zijn :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 20:11

Flying_Angel schreef:
Komende zaterdag is er oefenwedstrijd voor het eerste. Vervolgens komt er een melding dat 2 ook mee mag. Vervolgens komt er een annulering, omdat er maar 2 dames zijn :+

Hahahah over de hele selectie maar 2 dames? :') wauw

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 00:19

Jup…. Beetje sneu is het wel :)) wanneer had jij ook alweer oefenpotje?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 00:35

Maar was jij dan 1 van die 2 dames die wel konden? _O-

We hadden eigenlijk afgelopen zaterdag, maar dvo heeft ivm blessures afgezegd. A.s. zaterdag nog wel een oefenpotje voor de vorm. Niet echt op juiste niveau, maar wel fijn dat ze op deze korte termijn nog konden, want anders hadden we niks!

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:21

Nee, eerst stond alleen 1 dus toen had ik al andere afspraken gemaakt. Zometeen eerste veldtraining :brr:

Wat jammer! Beter iets dan niets, maar toch.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 19:51

Flying_Angel schreef:
Nee, eerst stond alleen 1 dus toen had ik al andere afspraken gemaakt. Zometeen eerste veldtraining :brr:

Wat jammer! Beter iets dan niets, maar toch.

Succes zo! Het koelt nog flink af momenteel s avonds! :brr:
We hebben er inmiddels al weer 3 op zitten buiten :')

Snap dat je dan al wat anders gepland had staan als het eerst niet voor jullie was!

Ik moest wel lachen gister. Was een heer van een andere club die een keertje mee kwam doen. Was gister een afransel training :') hij ging heeeelemaal stuk

Stuk of 30 sprintjes over helft van het veld. Moesten echt heeeeel veel oefeningen doen qua lunges, squats, opdrukken en burpees gecombineerd met schieten.

Toen waren we bijna klaar daarmee, zei nieuwe assistent coach: ja nu nog even 2x rond alle korven en dan bij elke korf om en om 5x burpees, 5x opdrukken etc voor je schiet. Wij zo halverwege, iedereen ging helemaal stuk omdat we al zware armen hadden: ehhhhm je weet dat je nu nog even 80 burpees en opdrukken vraagt he? Hij; ehhhhh... oohja... doe maar 1 ronde dan :') Hoofdtrainer was al grapjes aan het maken over dat ze op zoek waren naar nieuwe mensen voor in het leger :+

En nu; spierpijnnn :+

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:00

:wow: dat klinkt wel echt heftig haha! Houd je dat allemaal vol?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 21:25

Haha ja ik heb alles netjes volbracht, maar merk wel dat het wel steeds allemaal iets minder makkelijk gaat dan paar jaar terug _O- Maar dan speel ik gewoon de "ik ben de oudste dame van de selectie"-kaart :+

Je kunt jezelf ook belonen met die sprintjes door de schotoefening die eraan vooraf gaat te winnen met zn 2en. Nu moesten we bijv schot van 7m, schot van 5m, schot achter de korf en een doorloopbal van achter de korf achter elkaar scoren. Nr 1 die klaar was hoefde dat sprintje dan niet, nr 2 de helft en de rest volledig. Je bent alleen wel afhankelijk van de persoon waarmee je staat, want als die niks wint mag je op zijn "beurt" dan ook gewoon mee sprintjes trekken _O- Maar wel goede motivatie om serieus te zijn en ze er gewoon zoveel mogelijk erin te leggen :j

Trainze vanavond!

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:39

Dat is inderdaad wel een goede motivatie. Ik vind het knap. Hoe oud ben je?

Training zit erop. Was wel lekker. Wel regen en natte ballen. Er waren 4 dames en de rest heren. Moesten in tweetallen onder de korf en die drie dames schoven snel bij elkaar dus heb de hele avond met en tegen heren gekorfbald. :+ moet wel echt weer inkomen op het veld en ben gewoon voorzichtig met m’n enkel. Ik moest ook wel lachen. Eerste training stond er rollator in de sporthal. Maar die is van een van de trainer/coach van het team :))

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 06:46

Flying_Angel schreef:
Dat is inderdaad wel een goede motivatie. Ik vind het knap. Hoe oud ben je?

Training zit erop. Was wel lekker. Wel regen en natte ballen. Er waren 4 dames en de rest heren. Moesten in tweetallen onder de korf en die drie dames schoven snel bij elkaar dus heb de hele avond met en tegen heren gekorfbald. :+ moet wel echt weer inkomen op het veld en ben gewoon voorzichtig met m’n enkel. Ik moest ook wel lachen. Eerste training stond er rollator in de sporthal. Maar die is van een van de trainer/coach van het team :))

Ik ben afgelopen jaar 30 geworden! :brr:
:')

Ohh regende het ja? Daar heb ik zo'n hekel aan met buiten trainen!
Wel lekker bezig geweest met de heren dan! En die rollator :')

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:17

Ja, hier regen. Vind dat echt heel vervelend inderdaad!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 00:16

Voortaan weer weerberichten kijken idd of je het droog houdt met trainingen en wedstrijd _-:(

Hier net getraind. Was wel fris joh, 3 graden :brr: werden veel ballen te kort geschoten, koude handjes :=

Ennn meer burpees en opdrukken _O-

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 18:38

Ja, brrrrr het is zo koud nog. Wanneer is jullie eerste competitie?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 23:14

Uhmmm ik geloof 5 april, dan week niks, dan week erna weer 1. Dan 2 weken niks en de andere 4 in mei geloof ik?

Jullie?

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:48

Wat verspreid ook weer.

Wij hebben 5, 19 april en de rest in mei.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 10:47

Flying_Angel schreef:
Wat verspreid ook weer.

Wij hebben 5, 19 april en de rest in mei.

Haha ja april hadden ze gewoon beter niet kunnen doen :')

Vriend van een speelster bij ons speelt hoofdklasse. Maar die hebben nu heel april niks door al die playoffs in de zaal van de hoofdklasse enzo. Die ploegen die dat moeten spelen gaan natuurlijk pas over een week ofzo naar buiten en dan eerst nog oefenprogramma. Maar de ploegen die niet die playoffs spelen moeten even een maand uitzitten :')