Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:04

purny schreef:
Ik ben een persoon die altijd doorgaat. En ik ben ook bang dat als ik bel dat ze gaan zeggen kom maar werken

Daarin ben je geloof ik niet de enige, er zijn zoveel mensen die maar doorgaan. Zo ook een vriendin van mij, die vond het ook bijna niet te doen om werk af te bellen. Toen heb ik gezegd dat ze maar moet bellen als ze bij mij is, dan ondersteun ik haar daarin. En dat ging goed. Misschien heb jij ook wel zo'n iemand om je heen, die bij je kan zitten om je te steunen als je zo'n soort telefoontje moet plegen. Vaak voel je je dan gesterkt en kun je beter voor jezelf opkomen.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:06

Die ga ik in gedachten houden dank je.
Ik hoop dat ik snel wat zal horen van de ggz

Janneke2

Berichten: 22916
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:25

En bedenk: volgens de wet is er 1 persoon die bepaalt of jij kan werken en dat ben jij.
'Dat de chef niet staat te juichen' - het zij zo en "dat hoeft ook niet".

Maar als jij je ziek meldt is dat zo, punt.
Zou iemand flauw gaan doen (kom toch maar, of wat mankeert er aan) niet op in gaan.
Ze mogen ook geen details vragen - wel wat practische dingen. Bijvoorbeeld of je een idee hebt of je een paar dag, een week of nog weer langer nodig hebt.

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:51

Purney, ik herken mezelf in jou..wbt niet ziek kunnen/willen/durven ziek melden. Ik denk altijd oh vandaag gaat t wel weer... maar puntje bij paaltje had ik t beter niet kunnen doen. ( helaas) wat maakt dat je steeds verder achteruit gaat.

Ik heb me maandag ziek gemeld en idd werkgever was alles behalve blij met me. Zette me ( voor mijn gevoel onder druk) om toch te gaan werken, maar ben t mn kleine verschuldigd en mezelf toch ook wel om nu een x voor mezelf te kiezen. En jij moet ook echt voor jezelf kiezen.

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:19

Krijg net mail: hierin bevestigen wij uw ontslag... uhhm heb geen ontslag genomen. Heel vaag maar omdat ik nu dus bij arbo arts loop... krijg ik deze mail? Iemand ervaring met deze "grapjes"?

Anomien

Berichten: 7424
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:27

Beauty26 schreef:
Krijg net mail: hierin bevestigen wij uw ontslag... uhhm heb geen ontslag genomen. Heel vaag maar omdat ik nu dus bij arbo arts loop... krijg ik deze mail? Iemand ervaring met deze "grapjes"?



Misschien nep... Check ff goed naar de afzendmail

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:30

Oeps, dat lijkt me niet helemaal goed? Ze kunnen je niet ontslaan zolang je in de ziektewet zit.

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:27

Klopt idd wel... geen nep mail. Man heeft erachter aan gebeld ( zelf kon ik t echt ni opbrengen.. gister even naar ikea, en ben kapot!) Maar omdat ik nu ingeschreven sta bij de arbo dienst, heb ik deze mail gekregen? >;)

pateeke
Berichten: 2246
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:11

Even je arbeidscontract / de cao erbij nemen om te kijken of dat wel wettelijk is... dat zou ik iig doen....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:15

Kan niet.
In de ziektewet kun je niet ontslagen worden.
Heb je een contract voor bepaalde tijd kun je ontslagen worden, maar wel als je weer beter bent.
Ben je nog ziek bij einde contract ga je ziek uit dienst, maar is er nog steeds geen sprake van gewoon ontslag.

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:35

Bedankt! Ik ga het allemaal even nakijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:35

Heb je personeelszaken gesproken?
Ziek ontslagen worden mag niet inderdaad.

Anomien

Berichten: 7424
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:46

Naast het feit dat dit ook wel heel erg onfatsoenlijk is.
Sinds wanneer zeggen ze zoiets niet in een gesprek?
GevAlletje ik boycot Ikea voorlopig ff....

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:49

ik vind t ook erg vreemd ... morgen ff juridisch loket bellen, kijken wat die zeggen.

pateeke
Berichten: 2246
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:20

Knert schreef:
Naast het feit dat dit ook wel heel erg onfatsoenlijk is.
Sinds wanneer zeggen ze zoiets niet in een gesprek?
GevAlletje ik boycot Ikea voorlopig ff....

Netjes is het allerminst. Maar ik ken nog organisaties waar zoiets via mail ipv persoonlijk gesprek gecommuniceerd wordt.,..

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:24

T bedrijf zelf is ook niet erg netjes in de omgang naar andere. Wat ik op de werkvloer hoor... :n (helaas) ik hou jullie op de hoogte.

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:54

Afgelopen woensdag kreeg ik appjes van mijn vriend dat hij het echt niet meer trok en dat hij tegen zijn werkgever ging zeggen dat hij rust nodig had en ook gelijk de huisarts ging bellen voor hulp. Er gaat prive van alles mis (zal jullie er niet mee lastig vallen, lang verhaal), maar hij wist ineens het verschil tussen word en excel niet meer (hij is computernerd) en simpele problemen daar sloegen zn hersenen van op tilt. Hij is naar huis gegaan nadat hij mij had geappt en ik heb gauw mijn afspraken afgezegt en ben naar huis gehaast. Daar trof ik hem helemaal over de zeik. Teleurgesteld in zichzelf, verdrietig, onbegrip dat hij het gewoon niet meer kon en wist, bezorgd om mij dat ik hem moest opvangen en me zorgen maakte, zorgen om zijn baan en projecten waar hij mee bezig was. Ik heb hem vertelt dat hij echt nu voor zichzelf moet kiezen en niet door kan werken als hij niet in orde is. Zo ga je constant jezelf voorbij en ben je nooit gefixt.heb hem daarna op bed gelegd en zijn werkgever gebeld. Die gaf telefonisch aan niks te hebben aan een 'halve werknemer' en dat ze hem nodig hadden. Ik heb aangegeven dat het niet gaat en dat hij echt rust nodig heeft. Dus dat zr hem maar ziek moeten melden. Vrijdag (morgen) gaan we samen naar de praktijk ondersteuning van de huisarts. Ik ga mee omdat ik bekend ben in de paramedische wereld en er nu op wil toezien dat er een goede oplossing komt en dat ik mn vriend kan ondersteunen ook als hij niet gemotiveerd is. Ik moet hem tot dingen aanzetten en voor twee mensen denken nu. Geeft niet maar dat kan ik niet blijven doen.

Hij is heel onzeker en twijfelend over veel dingen (ook of ie t zn familie moet zeggen) en zn werk en dattie zn werk kwijtraakt wellicht en dat hij het er juist zo naar zn zin heeft. De rust in zn hoofd is een beetje wedergekeerd, maar als hij al denkt aan dingen die 'moeten' schiet ie in de stress. Ik ga zorgen voor structuur in zn leven en hoop morgen meer te horen wat ik kan doen.

Vind het wel heftig. Hoe zwaar zal het nog worden. Voor zowel mij als voor hem.

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:54

Royce: ik vind persoonlijk idd dat een burn-out/depressie voor de persoon zelf als voor de partner erg zwaar is. Sterkte voor je vriend!

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:44

Wat fijn dat je zo voor je vriend opkomt! Sterkte allebei morgen!

vikawiek

Berichten: 1527
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:22

royce: heel veel sterkte voor jullie allebei!

hier de afgelopen week eindelijk weer wat beter, en vanmiddag weer zwaar in de put. De boer waar m'n paard staat kwam weer voor de 1000000x zeuren, oh man hij is nog bijna erger dan trump. gelukkig heeft trump me niet uitgescholden voor letterlijk alles wat je kan bedenken :roll: als ik kon zou ik hier weggaan maar paardlief staat hier al vanaf haar derde (ze is inmiddels 16) en heeft een zware blessure waardoor ze eigenlijk niet teveel zou moeten rennen en als je naar een andere stal gaat krijg je weer dominantie enzo en UUUUUUUUGHHHH ik ben zo fiets klaar met die man. M'n vader triggerde me tijdens het eten en ik ben huilend naar boven gerend, m'n hoofd is inmiddels rustiger geworden maar nog steeds niet te best. We gaan kijken wat de nacht brengt

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:57

Ik wil iedereen hier even een dikke knuffel geven. :(:)

Heb zelf herkenbare klachten, aan mijn bloed ligt het niet dus ik ben doorverwezen naar een praktijkondersteuner/psycholoog-achtig persoon(?) en hoop snel van dit gevoel af te komen.

Ben erg lusteloos en moe. Met vlagen (eerder vlaagjes) heb ik een opleving en even energie en dan spreek ik dus met anderen af.. om vervolgens weer af te zeggen, want ik ben op de meeste momenten echt geen gezellig persoon (veel afwezig en gapen, komt lekker geinteresseerd over) en heb echt geen energie. Gisteren wel leuk de hele dag met een vriendin geweest, maar ben bang dat het teveel is geweest. Lig nu echt met hoofdpijn in bed (en maar 4 a 5 uur kunnen slapen) en ben heel moe. Maar ik kan ook weer niet de hele dag "rust" nemen, want het voelt niet goed dat het huis ligt te verstoffen of de was niet is gedaan terwijl ik de hele dag thuis ben..
Ik wil zoveel, maar ook zoveel niet en alles is dodelijk vermoeiend :') Fijn. Hoe bepalen jullie wat je grens is? Waar merk je dat aan? Gapen doe ik de hele dag, dus dat is niet echt een richtlijn :')

Ook benieuwd hoe dat volgende week op werk gaat zijn.. (afgelopen weken paar keer naar huis gestuurd, omdat ik emotioneel werd en gewoon heel erg moe. Dus nu zijn mijn diensten wel iets aangepast qua werkzaamheden en ipv wisseldiensten alleen dagdiensten. Alleen wel nogsteeds lange dagen..)
#klaagmodus uit.

Anomien

Berichten: 7424
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:10

Hier vandaag paard verkocht.
Had gedacht dat ik er heel verdrietig over zou zijn.

Maar voel nog weinig.
Ze heeft het nu beter... ook al was ik enorm gek met haar. De motivatie was er niet. Ook in combi met mijn slaapprobleem functioneer ik niet goed.

Dus mijn lieve vosje is niet meer mijn. Lieve vosje.

Paardloos. Na al die jaren. ;(
Het moet nog landen denk ik.

vikawiek

Berichten: 1527
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:25

heel veel sterkte Knert Y;(

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:07

Heftig...
Sterkte knert!

Anomien

Berichten: 7424
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:31

Eigenlijk voel ik nog weinig. Ik weet dat ze het goed krijgt.
Dus. Vanaf vandaag ook halve dagen werken.
Krijg misschien hulp van slaapcentrum te ede.

Maar goed...