Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 16:03

Afbeelding

Het valt dus best mee...
Het is geel (blauwe plek), t wondje is niet mooi gesloten en staat iets open, er zitten rode bultjes om heen, maar verder is t rustig en ziet t niet rood of ontstoken uit. Het is ook t kleinste wondje/litteken dat ik heb op mijn buik, maar 1,5/2 cm max.

Rechts onder op de foto zie je de cirkel die ik bedoelde, moet zeggen dat je t in t echt iets duidelijker ziet dan op de foto...

Op foto zie je nog wel dat m'n buik zelf wat opgezet is, maar dat t al weer een heel stuk minder is! Gelukkig. :)

genja

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:21

Die rode plekjes lijken echt op pleister allergie (zo ziet het er bij mij ook uit als ik een verkeerde pleister plak)
Wondjes zien er redelijk oké uit zou ik mij ook nog niet meteen zorgen om maken.
Hopelijk komt je buik op gang en gaat het langzaam de goede kant op.
Wat misschien een optie is maar weet niet of het kan met de drains eens naar de osteopaat voor je buik misschien stimuleert dat wat meer op het op gang te helpen nu waarschijnlijk de boosdoener weg is.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 16:38

Ja dat zou inderdaad best kunnen, bultjes jeuken ook. Al heb ik nog nooit eerder allergisch gereageerd op pleisters, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. Verder is de pleister natuurlijk ook regelmatig nat geweest, al vervang ik m wel direct zodra ik t door heb. Nu heb ik er niets meer op, ook op de andere wondjes niet meer.

De rode cirkel zit trouwens wel echt buiten de pleister, denk niet dat die plek ervan komt dan? Die jeukt verder ook niet.

Maar maak me er inderdaad geen zorgen om, ziet er helemaal niet zo slecht uit. :)
Kan natuurlijk mooier/beter, maar ook zeker veel slechter. Andere wondjes gaan wel heel netjes. De onderste/grootste (zie je net niet op de foto, broek zit er over :+ ) is wel enorm blauw haha. Maar geneest mooi en ziet er netjes uit.

Voel me vandaag ook weer wat beter, afgelopen week echt ziek geweest. Denk op een stapeling van alles, operatie en de klap die ik daar deze keer van gehad heb, virusje, enz. Crp is nog wel iets verhoogd, maar dat mag nog met de wonden en temperatuur blijft iets verhoogd (rond de 38). Als ik niets verder verbeter maandag maar langs (of als ik ineens slechter wordt eerder, maar daar ga ik niet vanuit), maar voor nu gaat t best oké! :)

Maandag wil ik paardje gaan wassen, kijken of ik haar weer schimmel krijg. :D
Dus t moet maar beter gaan!

Edit: wat kan een osteopaat betekenen? En wat doet hij/zij? Aan mijn buik mag echt nog niemand komen namelijk. Die is nog veel te pijnlijk. Denk dat t met de drains op zich wel moet kunnen...

25e in ieder geval naar de chirurg en 27e naar neurochirurg.

Ik twijfel te vragen of ie niet 1 drain in de toekomst wil verwijderen als t met over drainage niet beter gaat... M'n hoofd heeft echt te vaak een lage druk op t moment en met trombose in zicht en dus hogere dosis bloedverdunners... Zit met hersenbloeding in m'n kop. Kan is niet zo groot, maar met continue lage druk en bloedverdunners. Nouja eerst maar zien of t beter gaat, werken ze eindelijk... :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:13

Die rode bultjes zijn idd. irritatie van de pleisters Quir.
Dat rode cirkeltje ziet er ook niet ernstig uit vind ik.Gaat de goede kant op met die wondjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:27

Yep, pleisterallergie lijkt me ook :j Die rode cirkel kan daar van komen, zou me geen zorgen maken. Ofwel ben je soort van allergisch aan het plakgedeelte van de pleister ofwel is het omdat het compresje mee vochtig werd en de pleister er niet altijd direct af ging, dus tikje broeien. Dat zou ook kunnen verklaren waarom dat wondje wat langzamer sluit. Een vochtig wondklimaat is goed maar te vochtig maakt de boel ook weer te week zie je. Als het blijft zoals nu zou ik er absoluut geen stress om hebben :) Eventueel af en toe een keer wat ontsmetting rondom deppen zoals isobetadine (géén alcohol, enkel ontsmetting op waterbasis) en verder gerust laten.

Trouwens, er bestaan pleisters waarmee je kan en mag douchen, de Tegaderm pad. Je hebt van die witte "katoenen" pleisters zeg maar, bijvoorbeeld Mepore. Die moet je droog houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:28

Dat zijn inderdaad wel echt reacties van de huid op iets dat irriteert. Dat rondje is ook zo iets, maar kan bv ook goed zijn van een knoop die op een of andere manier klem heeft gezeten. Het is ook zo keurig rond dat het haast wel iets menselijks moet zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:55

Een ostepaat lijkt me nu niks voor je. Een groot deel van het werk van een ostepaat richt zich op de buik. Sommige doen ook aan cranio sacraal werk, dat richt zich op je hoofd, of je daar blij van wordt weet ik niet. Mijn osteopathe deed ook aan lymfedrainage. Dat kan je misschien wel passen. Dat gaat vanf de voet tot je heup en dan vanaf je rug tot je nek en vanaf je hand tot je romp.

Bultjes lijken idd een reactie op de pleisters.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 18:26

Ja dat zal t inderdaad ook zijn. Vooral ook omdat ze wat jeuken. Het is trouwens wel binnen het plak gedeelte van de pleister en t cirkeltje juist weer daar buiten. Denk vooral dat t meetelt dat t wat nat/vochtig is, zodra ik t merkte haalde ik de pleister er wel direct af, maar dat zal soms best even geduurd hebben... Zal vast een deze dagen wel weer weg trekken. :)

Dat rode en ronde cirkeltje is niet een afdruk of iets, maar inderdaad wel heel mooi rond, haha. De huid is ook iets anders, dus denk ook dat t irritatie van iets is. Die begint nu wel al iets minder te worden.

Ik maak me er in ieder geval geen zorgen om, al hoort t niet dat t na ruim een week nog steeds zo lekt af en toe. Wordt trouwens soms best raar aangekeken als ik zeg dat ik t idee heb dat t hersenvocht is... Hoe kan er nou hersenvocht uit een buikwond komen? :+ haha.

Drain in m'n rug zit op dit moment tegen zenuwen aan! Pff. Hoop dat t snel weer weg trekt, trekt door van m'n rug tot in mijn tenen. Rot zenuwpijn! Kwam ook net tot de ontdekking dat je de drain heel goed voelt waar door de rug in gaat. Precies onder t litteken, je ziet zelfs een bult. :=

Nu lekker brood bakken. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 19:26

Afbeelding

Still uit een filmpje, mijn knappe dame. <3 <3

Nog even en ik stap gewoon op! Gaan we lekker stap ritjes buiten doen. <3

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:07

Ik snap heel goed dat je niet kan wachten Quir,maar kijk je wel goed uit als je erop stapt?
Laat anders iemand haar vast houden,voor alle zekerheid.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:31

Natuurlijk doe ik dat. :)
Stapt ook eerst iemand anders op om te kijken hoe ze reageert en iemand houdt haar inderdaad vast als ik er op klim. Het moet verder ook goed voelen (als ik al twijfel is dat voor t paard ook niet fijn...), anders ook wel verstandig genoeg om t niet te doen hoe graag ik ook wil... Het is toch alweer heel lang geleden dat ik echt gereden heb.

Wil haar nu met de baby in haar buik ook zeker niet hard aan t werk gaan zetten, dus als rustige ritjes er niet in zitten wacht ik gewoon tot na t veulen. Maar aangezien ze t werken (simpel longeren, vandaag voor t eerst eens met losse bijzet) zo braaf en goed doet, ze lijkt t ook echt onwijs leuk te vinden! Enorm werkwillig paard, echt fantastisch karakter heeft ze! (en je moet mensen eens zien kijken als ik zeg dat t een jazz x Uniform is...)

Maarrr als ik haar er geen lol mee doe, ga ik ook niet doorzetten. Ze moet t leuk vinden en het moet ook goed voelen. Als we zo wat ritjes kunnen maken is dat alleen maar leuk. Maar t is zeker geen moeten. Samen plezier in hebben en anders zijn er genoeg andere dingen. Het heeft geen haast.

Na haar veulentje ga ik haar pas echt op pakken en rijden. Klaar maken voor t Z2 en dan paar keer op wedstrijd starten, zodat ze haar sport predikaat heeft en elite wordt. Verder gewoon heerlijk van haar genieten en hopelijk ook van haar prachtige veulentjes. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:42

Het is niet omdat het een Jazz is dat het een rotkarakter is. Het klikt of het klikt niet en je kan ermee om of niet. Zelf heb ik er nog nooit eentje van dichtbij gezien, maar het lijken me ontzettend fijne paarden om mee aan de slag te gaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:53

Ben ik met je eens, maar vele denken daar toch heel anders over. :D

Ik heb wel veel met jazz nakomelingen gewerkt en meeste zijn inderdaad hele fijne paarden om mee te werken, maar je moet er wel mee overweg kunnen. Vaak ook wel snel heet en kijkerig.

Afbeelding

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:23

Je zou haast denken dat ze zichzelf bewondert in die plas :)) Echt, ziet er een zalig dier uit!
Ze zijn maar zo moeilijk als je ze zelf maakt, uitzonderingen niet meegeteld (helaas heb ik zo'n tinker als uitzondering). Als je ze op je hand krijgt en ze willen hun best voor je doen kom je er waarschijnlijk al een heel eind mee.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:59

Knap paard!! :))
Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe de eerste ritjes gaan!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 17:09

Ze zijn inderdaad vaak zo moeilijk als je ze zelf maakt. Alles staat en valt ook met de opvoeding. Mijn vorige paard (een OO Seven x Gabor merrie) was er wel eentje... Ik kon er alles mee, mee lezen en schrijven. Helaas was ze voor andere niet zo lief en als je t haar niet vroeg maar eiste, waren echt alle poppen aan t dansen. Ze is wel braver geworden naarmate ze ouder werd en veel konden haar uiteindelijk ook wel fijn na rijden als je vriendelijk was. Ging je dwingen dan lag je er af. Terwijl een beginner juist veel fouten mocht maken en ik écht niet. Als ik een fout maakte moest ik me vast houden. :+

Ze is verkocht naar 16 jarige meisje in Zweden, nog steeds geen hele makkelijke. Wel heel leuk. Ze is nu 14 jaar. Heb haar vanaf haar 3e gehad. Nog steeds een heel bijzonder paard voor mij.

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze t gaat vinden! Maar ze vind t tot nog toe nog steeds heel leuk en wil ongelooflijk graag goed doen. Ik hoop dat ze t leuk vind om rustige ritjes te gaan maken. Kijk daar wel naar uit!

Vandaag begon wat minder, maar voel me nu alweer stukje beter. Nog wel iets verhoging. Helaas wel flinke pijn van mijn drain in m'n rug. Zenuwpijn en behoorlijk zwelling. Net stukje gelopen (en ik heb "wilde" paarden in Maastricht ontdekt! Zo leuk, kleine kudde konik paardjes en je kan gewoon door t gebied lopen) en dat was wel even lekker. :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:57

Lekker even buiten, dat doet een mens goed. Wat leuk dat je die paarden daar zag lopen. En inderdaad, het staat of valt met de opvoeding.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:58

Het was ook super fijn weer vandaag

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:09

Ja voelde heel fijn, gewoon even stukje gelopen. Ook goed om weer wat conditie op te gaan bouwen, we willen nu keer of 3 in de week gaan wandelen. Spiertjes op gaan bouwen en gewoon lekker buiten zijn. Al ben ik dat met de paardjes ook wel, maar moet daar wel beetje voorzichtig mee zijn. Ga te snel weer te veel doen, onbewust.

Was inderdaad heerlijk weer! Maar waren wel net op tijd terug bij de auto, haha. We zaten net in de auto toen het hard begon te regenen. Maar dat geeft verder niet, zijn niet van suiker hihi.

Veel sterkte Esther! :(:)
Las t net op Facebook.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:35

Dank je meis

We zijn totaal verslagen.
Onze grote kleine zwarte vriend is er niet meer.
Net met het binnen zetten brak ik
De aanblik van de lege box echt vreselijk

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:08

Schimmes ziet er goed uit ! Hopelijk is ze heel fijn om mee te werken.
En super van de wandeling !

Esje01, jullie zijn een paardje verloren, begrijp ik ? Veel sterkte !

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:03

esje01 schreef:
Dank je meis

We zijn totaal verslagen.
Onze grote kleine zwarte vriend is er niet meer.
Net met het binnen zetten brak ik
De aanblik van de lege box echt vreselijk

Ja dat kan ik me voorstellen. :(:)
Het is ook ineens zo snel gegaan, veel sterkte met t verlies van de lieve vriend!

jokari schreef:
Schimmes ziet er goed uit ! Hopelijk is ze heel fijn om mee te werken.
En super van de wandeling !

Esje01, jullie zijn een paardje verloren, begrijp ik ? Veel sterkte !

Tot nu toe is ze echt super fijn om mee te werken! Morgen ga ik weer voor t eerst sinds de laatste operatie zelf met haar aan de slag. Wel veel zin in. Kan enorm genieten vanaf de kant, maar zelf bezig gaan natuurlijk nog veel meer.

Hoe lang mogen die bultjes blijven? Want ze zijn nu groter en nog veel roder geworden. Nog wel even veel in aantal. Maar allergische reactie van de pleister zou eigenlijk al wel weer weg moeten zijn...
Als t morgen niet minder is bellen we de chirurg maar even, dat zij er maar eens even naar kijken (misschien dat t reactie is op hechtingen dieper?). Wondje zelf is nu ook rood en blijft ook pijnlijk, zeker vergeleken met de rest. En dan de lekkages natuurlijk...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:25

Sterkte esje! :(:)

Lekker die frisse neus quir!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:50

Zou heel goed kunnen Quir. Dus zeker belletje aan wagen morgen. Als het de draadjes zijn en ze halen ze eruit dan zou je snel resultaat moeten merken. Zoiets kan spontaan optreden omdat je al zo vaak operaties hebt gehad en dat je huid nu op die plek zegt "genoeg ermee". En dan weet je direct waarom dat wondje daar niet sluit en zoveel vocht geeft.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 03:26

Vreemde vraag misschien... kan het geen schimmeltje zijn? Doordat je weerstand verminderd is?