Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:36

Snaaien herken ik ook heel erg. Ik zit op kamers en ben 's weekends thuis. Doordeweeks haal ik mijn eigen boodschappen, dus dan gaat het redelijk goed. Wel het probleem, als ik iets koop, dan moet het op. Als ik een pak koekjes koop, is die dezelfde dag nog op. 's Weekends wacht er een kast vol koekjes die maar blijft roepen 'voedsel, voedsel, eet het op'.
Als ik eenmaal begin met snaaien durf ik ook niet meer op de weegschaal te gaan staan. En dan ben ik weer terug bij af :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:49

Nou meld ik me ook maar eens!
Hier iemand die sinds december 2014 gaat hardlopen (4x per week telkens 5 km) en sinds februari 2015 is dit 4x per week 10 km.
Ondertussen leggen we de 10 km af in 35 min terwijl we de 5 km in 16 min klaar krijgen.

Sinds maart 2015 ook gestart met spinning, wat ik de overige 3 dagen in de week doe (telkens een uur in groepsles).

Daarnaast rij ik elke dag wedstrijdgericht dressuur en doe ik in het weekend een buitenrit van minstens 25 km in draf en galop.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:55

5km in 16 minuten. Wauw! Ik loop de helft zo langzaam als jij :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:53

Goedemorgen, ik wil er graag weer bij als het mag, nu weer wat meer tijd om te reageren (heb stiekem wel meegelezen, en oh oh al jullie vooruitgangen SUPER! :j )

Ik ben sinds vorige week begonnen met mijn PT, 2 keer in de week samen sporten Maandag Legday en Donderdag Upperbody. Zelf doe ik op dinsdag paardrijden + stevige powerwalk, woensdag buik + cardio, vrijdag legday, zaterdag powerwalk en zondag upperbody.

Ik rijd btw vrijwel elke dag paard of om de dag... pony moet ook zo beweging blijven krijgen :+

Ik heb hierbij een koolhydraatarm dieet (even inhaken op dat er iemand was die brood, pasta ect ging vermijden) ik doe het nu een week, laag in koolhydraten maar daar integen hoog in eiwit en vet (veel vlees, vis, eieren en kaas :9 ) ik moet zeggen, ik ben erg tevreden, na een week dit dieet en het sporten merk ik wel degelijk dat mijn vetverbranding aan het werk gezet word. Vet kan niet verbranden zonder vet, ik heb altijd vet vermeden maar ben tot nu toe erg tevreden :Y)

Zou het ook erg leuk vinden jullie op insta te volgen, ik durf zelf steeds meer fitness dingen erop te zetten (was in het begin toch bang voor nare reactie's) heb onlangs een verschil foto geplaatst van vorige zomer en nu! Ik heet; jaimyeriksen leuk om jullie ook te volgen +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:59

Zooooo, we mogen weer beulen! Zin zin na gisteren.

Nog push up poging van gisteren :')
Afbeelding

Ik heb voor mezelf trouwens besloten de aardappels nog even te laten voor wat het is, omdat ik me besef dat ik anders meerdere dingen tegelijk elimineer en dat lijkt me niet heel praktisch om te ontdekken of dit de oorzaak is. Ik eet wel wat minder aardappels, maar verder wel alle tarwe en rijst er uit. Als ik dan nog niks vind dan kan de volgende stap aardappels zijn.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:23

Renee Ik meet me taille buik heup en bovenbeen

Heb je toegevoegd jaimy

Ik mag zo weer gaan werken dat is mn workout voor vandaag! Zal wel mega druk worden met dit weer

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:16

Ik merkte afgelopen week voor 't eerst dat mijn krachttraining echt zin heeft, mijn andere sport (klimmen) ging echt zo veel makkelijker en beheerster! De afgelopen maanden stond mijn vooruitgang ook even stil, maar dat motiveert me wel weer om door te gaan!

Snaaien calculeer ik gewoon in mijn eetdagboek in, dan "mag het" :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:24

:wave:

Ik kom weer even om het hoekje kijken. Lees elke keer gewoon mee, maar reageer vrij weinig omdat ik gewoon wat motivatie uit jullie berichten haal. :)

Ben zelf weer druk bezig met sporten 3 keer in de week. Mijn bruiloft is over 2,5 maand en 't mag allemaal net iets strakker.
Doe vooral krachttraining en cardio als opwarming. Veel krachttraining op apparaten voor je heupen, billen, buik, benen, schouders etc.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:33

welkom allemaal!

Oeh nog 2,5 maand! Het schiet al op! Zo te lezen ben je goed bezig!

Ik merk dat ik zelf ga snaaien als ik weinig sport, moe ben en/of me verveel. Als ik eenmaal in mijn sportritme en gezond eten ritme zit (zoals de laatste tijd) heb ik geen behoefte of weinig behoefte aan snaaien. Maar het is wel herkenbaar hoor.

Gisteren weer wezen sporten, gewoon fitness. Ik merkte wel dat mijn benen moe waren en heb dus alleen mijn rondje gedaan+ half uurtje fietsen als cardio. Ik wilde mijn FB schema eigenlijk doen maar was best moe. Zometeen lekker het bos in met paard.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:56

Lekker bezig allen!
Dat snaaien bij minder sporten herken ik ook wel inderdaad.

Ik heb vanochtend alweer lekekr gebeuld in het zonnetje, zware workout!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:57

Ok, thanks voor de info!
Sommige verhalen hier passen alleen niet echt bij de titel van dit topic :') Men, wat voel ik me dan lui _O-

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:16

Oh dat snaaien herken ik ook heel erg! Dit weekend ook niet heel goed bezig geweest. Vrijdagavond vrienden op bezoek gehad en toastjes gegeten. Zaterdag avond bij andere vrienden langs geweest en die hadden chips op tafel staan. Dan kan ik het écht niet laten om ook te eten...

Net even naar de winkel geweest en komkommer en wortels meegenomen om te snacken :Y). Vriendlief hoorde al wat ritselen en dacht dat ik chips oid had meegenomen dus die was teleurgesteld. Ik zit lekker met een bakje wortels op de bank nu :+ kan ik toch nog snaaien.

Morgenvroeg weer bodypump :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:40

Ik merk nu ik juist koolhydraten vermijdt de vreetbuien stukken minder word!

Net heerlijk armen, schouders en rug workout. Daarbij wat cardio. Ging alleen vriendinnetje kon niet, werd uitgebreid geholpen. Erg lief hij heeft me de hele training ondersteund, voel nu wel al me armen auwauw. Morgen legday met PT word wat :+

Nu lekker een lepel pindakaas jammieeeeee :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:01

Ik ga ook heel snel snaaien. Zorg gewoon dat ik 's avonds niet beneden in de huiskamer zit. Mijn moeder en broertje kunnen namelijk eten wat ze willen zonder ook maar 1 grammetje bij te komen. Zolang het niet in mijn zicht is kan ik er wel vanaf blijven, maar als ik het op tafel zie staan of ik hoor een zak kraken dan ga ik vanzelf snaaien. als ik 's avonds echt honger heb probeer ik altijd een appel of banaan te pakken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:26

Ik herken dat wel Laura, mijn vriend werkt als chefkok, je wil niet weten wat hij allemaal nog eet als hij om 11 uur thuis komt, frituur, chips, hamburgerketens, tosti's etc. Ik probeer dan sterk te zijn, maar dat lukt niet altijd:-) Ook de avonden dat hij thuis is zijnkilling, vanaf deze week ga ik naar bed voordat hij thuis komt:-)

Ook bij verjaardagen en etentjes doe ik automatisch mee en als de kids vakantie hebben vind ik iets lekkers savonds of overdag gezellig met ze...

Maar vanaf nu ga ik weer echt mijn best doen en zorgen voor voldoende gezonde snacks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:29

ja frustrerend als andere het wel kunnen. Ik wil ook toch gezonden gaan doen. Nadeel is dat ik best weinig lust helaas. Al heb ik de chocopasta die ik smorgens en smiddags altijd eet al vervangen door heinz sandwich spread. Zaten indiedergeval al minder calorieën in dan in de chocopasta. Kaas en vlees op een boterham vind ik veel te droog. Krijg ik niet doorgeslikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:00

Dat is hier inderdaad ook.. Ik heb overgewicht en m'n vriend is zo dun als een sprietje en vreet maar aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:04

he, ik zie dat je in weert woont! best dichtbij :P
ja is allemaal niet eerlijk haha.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:59

hier gister mega slechte dag gehad.

Ontbijt met afbakbroodjes
geen lunch gewoonweg te druk op me werk 8 uur langde poten onder me lijf uit gelopen.
Om 8uur haalde de baas een mac erg lekker maar zeer slecht

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:28

Slechtste weekend ooit. Ik ga niet eens opnoemen wat ik allemaal naar binnen heb zitten stouwen. _-:(
En toen werd ik vanochtend ook nog begroet door een enorme puinzooi omdat de katten de moestuintjes door het hele huis hadden verspreid. En dan moet ik ook nog ongesteld worden. Halloooo dipje. :+

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:59

Ah balen simoonzel en HouVanUtopia.

Ik ben even trots op mezelf :o . Vorige week 3 keer wezen sporten, wat meer op mn eten gelet. Zojuist op de weegschaal gaan staan en ben bijna een kilo kwijt *\o/*

Dadelijk weer een lesje bodypump mee doen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:45

Simoonzel schreef:
Slechtste weekend ooit. Ik ga niet eens opnoemen wat ik allemaal naar binnen heb zitten stouwen. _-:(
En toen werd ik vanochtend ook nog begroet door een enorme puinzooi omdat de katten de moestuintjes door het hele huis hadden verspreid. En dan moet ik ook nog ongesteld worden. Halloooo dipje. :+

:(:) :(:)

Je mag best trots zijn op jezelf hoor _JTM :D Goed bezig!

Dit weekend redelijk gesnaaid maar vooral wat wijn gedronken hihi :o
Vandaag weer BP. Druk weekje dus ik hoop minstens 2x te kunnen sporten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:25

_lauraaa_ schreef:
he, ik zie dat je in weert woont! best dichtbij :P

Waar woon jij dan?

Ik heb net maar weer eens een rondje hardgelopen en ondanks dat de drempel idioot hoog was en het niet zulk lekker weer is als gisteren, voelt het nu toch wel goed dat ik gegaan ben.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:51

jaimy10 schreef:
Goedemorgen, ik wil er graag weer bij als het mag, nu weer wat meer tijd om te reageren (heb stiekem wel meegelezen, en oh oh al jullie vooruitgangen SUPER! :j )

Ik ben sinds vorige week begonnen met mijn PT, 2 keer in de week samen sporten Maandag Legday en Donderdag Upperbody. Zelf doe ik op dinsdag paardrijden + stevige powerwalk, woensdag buik + cardio, vrijdag legday, zaterdag powerwalk en zondag upperbody.

Ik rijd btw vrijwel elke dag paard of om de dag... pony moet ook zo beweging blijven krijgen :+

Ik heb hierbij een koolhydraatarm dieet (even inhaken op dat er iemand was die brood, pasta ect ging vermijden) ik doe het nu een week, laag in koolhydraten maar daar integen hoog in eiwit en vet (veel vlees, vis, eieren en kaas :9 ) ik moet zeggen, ik ben erg tevreden, na een week dit dieet en het sporten merk ik wel degelijk dat mijn vetverbranding aan het werk gezet word. Vet kan niet verbranden zonder vet, ik heb altijd vet vermeden maar ben tot nu toe erg tevreden :Y)

welkom!!! pff een PT... wil ik ook :oo :oo

Little_Gift schreef:
Nou meld ik me ook maar eens!
Hier iemand die sinds december 2014 gaat hardlopen (4x per week telkens 5 km) en sinds februari 2015 is dit 4x per week 10 km.
Ondertussen leggen we de 10 km af in 35 min terwijl we de 5 km in 16 min klaar krijgen.

Sinds maart 2015 ook gestart met spinning, wat ik de overige 3 dagen in de week doe (telkens een uur in groepsles).

Daarnaast rij ik elke dag wedstrijdgericht dressuur en doe ik in het weekend een buitenrit van minstens 25 km in draf en galop.

welkom!! nette tijden!!

CarolienR schreef:
Mag ik mij ook melden? Mede voor wat extra motivatie.
Soms heb ik weken/maanden dat ik heel fanatiek bezig ben en soms... tja :Y)

Hoe dan ook, ik ga zo'n twee keer per week naar de sportschool en houdt mijn eten braaf bij op myfitnesspal. Ik ben vooral bezig met krachttraining, maar dan met de apparaten (legpress, chestpress etc) en stiekem wil ik toch echt met de gewichten bezig maar ik moet de drempel even over.

Doel: wat minder gewicht (zo'n vijf kilo) en wat meer spieren :D

welkom!! je staat daar voor jezelf dus schijt aan de rest en lekker bezig met die gewichten :))

cloudspoetry schreef:
Mag ik me ook aan jullie voegen? :)
Ik ga enkel niet naar de fitnes jammer genoeg aangezien ik in een dorpje woon ver van alles, maar doe wel aan sport thuis, momenteel doe ik de Bikini body guide van Kayla itsines.

welkom!! wat houdt die guide in?

Renee1991 schreef:
Als jullie het goed vinden ga ik hier ook meelezen en -reageren. Ik ga maandag naar de sportschool om me in te schrijven. Ik ben veel te zwaar en ik ben het zo zat, dat ik nu echt fitter en gezonder wil worden. Misschien helpt dit topic om dit keer wél m'n motivatie te behouden :')

welkom!!! wat voor mij houdt is kleinere maand doelen te stellen, die je op weg helpen naar het grote doel :D

RusselNuwell schreef:
Ik heb uiteindelijk twee weken last van mijn rug gehad, in die twee weken een keer wezen sporten en toen was het helemaal mis. Uit puur ongeluk me helemaal volgevreten en flink aangekomen weer. :=
Deze week heb ik echt de moed bij elkaar moeten schrapen om weer naar de sportschool te gaan. Woensdag de syngry meegedaan, maar dat was eigenlijk toch iets te veel van het goede om mee te beginnen. Maar het was wel een hele fijne motivatie om weer verder te gaan! Als ik eenmaal begin dan vind ik het ook altijd wel heel erg leuk om te doen.
Gisteren alle moed bijeengeraapt en een meting laten doen op de weegschaal. Erg van geschrokken, maar ik moet het maar gewoon als motivatie gebruiken! Heb een nieuw schema opgesteld met de trainster en over 6 weken heb ik een nieuwe meting! Ik hoop dan rond augustus op mijn streefgewicht te zitten. :o

idd zie het als motivatie!! je kan 'boos' blijven op jezelf dat het is gebeurd, maar beter die energie in het trainen stoppen *\o/*

_JTM schreef:
Vandaag toch maar een extra rustdag ingelast. Ik wilde eigenlijk vanochtend gaan sporten maar toch maar lekker in bed blijven liggen. Van 0 x in de week naar 3 x in de week sporten voel ik wel aan mn lichaam. Wil er nu niet té fanatiek ingaan met als gevolg blessures.

ja je lichaam gewoon rust geven als die erom vraagt!!

Drunksheep schreef:
Er zijn echt heel veel verschillende technieken (olympisch/powerliften?) om te squatten, daarnaast heb je ook frontsquats, backsquats, goblet squats enzovoort. Ligt er maar net aan wat je wilt bereiken :)

precies, bij het ene willen ze bijvoorbeeld meer ass to the grass zien, anders 90 graden!

miekel92 schreef:
Poeh Laura, dat gedoe met Hollandsnieuwe is echt wel vervelend!
Ik weet ook nooit zo goed hoe squats nou echt moeten. Als je zonder gewichten doet, is het dan anders dan met gewichten qua houding enzo?

in principe is je techniek met/zonder gewicht niet anders!!

Zou het ook erg leuk vinden jullie op insta te volgen, ik durf zelf steeds meer fitness dingen erop te zetten (was in het begin toch bang voor nare reactie's) heb onlangs een verschil foto geplaatst van vorige zomer en nu! Ik heet; jaimyeriksen leuk om jullie ook te volgen +:)+[/quote]

weekje iets te hard getraind en iets te weinig gegeten... denk dat ik dagelijks zo'n 2500kcal binnen kreeg.. resultaat 0.8 kg kwij |o |o |o |o dat wou ik niet... straks weer lekker naar de gym...
heb trouwens weer werk *\o/* terug gegaan naar mn oude werk.. ze waren verrassend blij me weer te zien.. dus nu centjes verdienen voor paaldans les

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:55

Ik ben heel slecht ipv gaan sporten op de bank verder gaan slapen!
was zo moe nu morgenochtend maar even gaan