[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:55

hahahha wat een actie.. :) Ik denk spoelen met water onder de douch?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:26

mag ik mij ook even melden ? :D

ik heb 4 jaar geleden mijn navelpiercing gezet, heeft wel veel moeite gekost, is veel gaan ontsteken (echt hele schijven er onder) maar nu gaat het eigenlijk heel goed! :j

en vanavond ga ik een tongpiercing laten zetten! :D
iemand ervaringen erin en wat ik wel en niet moet doen?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:31

Vooral niet veel met je tongpiercing gaan spelen, spreekt uit ervaring en heb er nu steeds last van omdat ik er teveel aan zit. En goed controleren als je bolletjes er nog goed op zitten. Daardoor heb ik er al eentje ingeslikt hahs :') in het begin gewoon zachte dingen eten, of vloeibaar. Ik at toen, vla , babyvoeding, en met moeite een banaan :) succes vanavond!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:50

JenW schreef:
mag ik mij ook even melden ? :D

ik heb 4 jaar geleden mijn navelpiercing gezet, heeft wel veel moeite gekost, is veel gaan ontsteken (echt hele schijven er onder) maar nu gaat het eigenlijk heel goed! :j

en vanavond ga ik een tongpiercing laten zetten! :D
iemand ervaringen erin en wat ik wel en niet moet doen?

Ik zou even flesjes spa blauw in de vriezer leggen,
wel een beetje leeg laten lopen en deze opdrinken na het
zetten, oftewel ijswater drinken. Succes.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:16

Ohh wel vertellen of het zeer deed he, en een foto :P
Ik wil het mss ook maar ben bang dat het niet staat ofzo en ben bang dat je tanden beschadigen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:26

Met een versgezette tongpiercings juist meteen normaal gaan eten. Je tong is een spier en die moet in beweging blijven. En zo slinkt je tong dus ook weer sneller.

Verder zou ik je noodles en spaghetti de eerste week zeker afraden :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:28

anoukwendy schreef:
Ohh wel vertellen of het zeer deed he, en een foto :P
Ik wil het mss ook maar ben bang dat het niet staat ofzo en ben bang dat je tanden beschadigen

Als je een korter staafje krijgt,kunststof balletjes nemen. Krijg na 7 jaar nog steeds iedere keer te horen bij de tandarts dat alles er nog super uitziet.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:46

Goeie tips inderdaad! Het blijkt ook dat elke keer dat je gegeten hebt of gerookt hebt dat je moet spoelen of je tanden moet poetsen klopt dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:48

eefj33 schreef:
Nee, hij blijft echt plakken :P

Is het inmiddels gelukt?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:55

Ik denk dat ik binnenkort van mijn loon een cadeautje aan mijzelf ga geven. Of 2 :+ Depends on haha.
Ik wil graag mijn helix opnieuw piercen, en zou graag een conch willen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:01

Ik heb hem er gisteravond zelf uit gekregen :j Huisarts zat alleen maar in mijn oor te poeren met een stokje, deed ontzettend pijn. Dus ik moest vanochtend maar terug komen om naar de KNO te gaan die mijn oor kon uitspoelen. Dat zag ik dus echt niet zitten, de hele nacht dat ding laten zitten en 's ochtends belangrijke colleges missen :+ Dus ben daarna lekker in bad gegaan, laten weken in water en daarna met de douchekop erop. Uiteindelijk zag m'n vriend hem rollen en toen was hij er in 5 mins uit :D
Heb er nu nog wel een beetje last van, hoop dat het geen ontsteking wordt.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:27

_CP schreef:
Ik kom even binnenvallen in dit topic! Een maand of 10 geleden heb ik een helix piercing laten zetten en dat ding blijft maar irriteren. Soms gaat het een tijdje goed, maar slapen op die kant is echt niet fijn.. Ik doe er inmiddels niks meer aan, maar heb de piercing maanden schoongemaakt met unicura zeep en zo'n oplossing. Toch blijven er korstjes ontstaan rond de piercing. Wat zijn jullie ervaringen met de genezing van een helix? Moet ik misschien een ander sieraad proberen? Ik lees hier namelijk iets over bioplast staafjes. :)

Ik kopieer mijn eigen post nog maar even, inmiddels zit er namelijk een vreemd bultje rond mijn piercing. Hoop gewoon vocht. Dat ding wil maar niet genezen :roll: Heb de afgelopen twee weken weer met unicura zeep schoongemaakt maar het helpt allemaal niks.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:32

_CP schreef:
_CP schreef:
Ik kom even binnenvallen in dit topic! Een maand of 10 geleden heb ik een helix piercing laten zetten en dat ding blijft maar irriteren. Soms gaat het een tijdje goed, maar slapen op die kant is echt niet fijn.. Ik doe er inmiddels niks meer aan, maar heb de piercing maanden schoongemaakt met unicura zeep en zo'n oplossing. Toch blijven er korstjes ontstaan rond de piercing. Wat zijn jullie ervaringen met de genezing van een helix? Moet ik misschien een ander sieraad proberen? Ik lees hier namelijk iets over bioplast staafjes. :)

Ik kopieer mijn eigen post nog maar even, inmiddels zit er namelijk een vreemd bultje rond mijn piercing. Hoop gewoon vocht. Dat ding wil maar niet genezen :roll: Heb de afgelopen twee weken weer met unicura zeep schoongemaakt maar het helpt allemaal niks.

Heb je dr een ringetje of staafje in? Die van mij bleef met een ringetje maar bitchen en nu met een staafje heb ik dr nooit meer last van.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:47

Ringetje inderdaad. Had jij er ook gelijk een ringetje in laten zetten of wel eerst een staafje?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:49

_CP schreef:
Ringetje inderdaad. Had jij er ook gelijk een ringetje in laten zetten of wel eerst een staafje?

Gelijk een ringetje en hij genas maar niet, een staafje zit ook veel stabieler geloof ik

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:56

Ik ben geloof nu zo blij dat ik geen helix
heb genomen :+ Wat een ellende heb jij met dat ding zeg :(:)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:00

Ik zal het maar afkloppen, haha. Ik heb mijn helix nu 3 weken en had het naar aanleiding van jullie verhalen veel erger verwacht! Wat niet is kan nog komen natuurlijk maar tot nu toe is hij heel braaf. Hij jeukt wel heel erg, maar dat zal de genezing wel zijn. Met slapen is hij al een stuk minder gevoelig geworden kwam ik vannacht achter. Ik maak m 1x per dag schoon onder de douche zonder zeep oid verder doe ik er niets mee!

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:01

Dan ga ik maar eens een staafje proberen, als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.

Ik heb alleen een ringetje wat geklemd is, dus geen idee hoe ik die eruit moet halen. Iemand? :+

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:06

Jolienn schreef:
Ik zal het maar afkloppen, haha. Ik heb mijn helix nu 3 weken en had het naar aanleiding van jullie verhalen veel erger verwacht! Wat niet is kan nog komen natuurlijk maar tot nu toe is hij heel braaf. Hij jeukt wel heel erg, maar dat zal de genezing wel zijn. Met slapen is hij al een stuk minder gevoelig geworden kwam ik vannacht achter. Ik maak m 1x per dag schoon onder de douche zonder zeep oid verder doe ik er niets mee!

Haha nou bereid je voor, ik had de eerste maand ook nergens last van :P

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:15

_CP schreef:
Dan ga ik maar eens een staafje proberen, als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.

Ik heb alleen een ringetje wat geklemd is, dus geen idee hoe ik die eruit moet halen. Iemand? :+

Geklemd met een balletje er tussen bedoel je?
Proberen dat balletje er tussen uit te halen. Eventueel hulp van iemand die het ringetje iets open probeert te trekken.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:59

Zo, de barbells zijn binnen van alloverpiercings. Morgen Misschien even langs BodyMX om het staafje van mijn FH helix te wisselen. Hopelijk word het daarna beter. :)

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:08

_Ekenna schreef:
_CP schreef:

Geklemd met een balletje er tussen bedoel je?
Proberen dat balletje er tussen uit te halen. Eventueel hulp van iemand die het ringetje iets open probeert te trekken.

Jep zo een :) Misschien dat ik dan beter even langs een shop kan gaan voordat ik die ontsteking nog erger maak.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:16

Ohh Eefje. Beterschap met je oor! Hoop dat het snel weer hersteld.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:39

JenW schreef:
Goeie tips inderdaad! Het blijkt ook dat elke keer dat je gegeten hebt of gerookt hebt dat je moet spoelen of je tanden moet poetsen klopt dit?

Nee hoor. Je moet je mond de kans geven zelf de bacteriehuishouding weer op orde te brengen. Daarnaast is vaak je tanden poetsen slecht voor je tanden, zeker als je net gegeten of gerookt hebt. De meeste piercers raden roken ook zeker de eerste week af.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:24

Heb hem hoor :) die klem was vervelender als de naald zelf :)
Deed eigenlijk geen pijn :)