Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:28

:') Ow w8 dit is het nagellaktopic _O-

Miss dat ik vanavond ook wel 108 lakken, die heb ik al heel lang niet meer gedragen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:42

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:01

Ik gebruik een Canon EOS 5D met een 50mm 1.4 lensje en voor de macro's heb ik een 18-200 die ik omgekeerd op mijn body schroef. Ik gebruik een product tafel en twee flitskoppen met softboxen.

Dit is mijn studio apparatuur dus het is niet speciaal aangeschaft voor de blog.

Qua systeemcamera's en compactcamera's ben ik niet zo bekend. Ik kan je wel veel vertellen over spiegelreflexen. Als je bijvoorbeeld een Canon EOS 1200D zou nemen met een 50mm 1.8 en een speedlite dan kom je al een heel eind. De speedlite heb je nodig om niet direct te flitsen om te zorgen dat je de boel netjes op de foto krijgt.
Als ik alleen nailart op de foto zet dan gebruik ik wel mijn producttafel maar geen flitsers ernaast. Ik schroef mijn speedlite op de camera, monteer er een softboxje op en richt hem iets omhoog zodat hij niet direct erop terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:03

Heel eerlijk... ik snap echt niks van die hele post _O-
Veel te technisch, ik ben echt een kneus als het op camera's aan komt, daarom wil ik ook gewoon een simpel dingetje waarmee ik kan richten en afdrukken :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:06

Daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk alleen dat je wel altijd aangewezen bent op daglicht. De flitsers die ingebouwd zijn zorgen voor heel hard licht waardoor je de boel "plat" flitst.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:24

DnT schreef:
Vandaag even geen lak, maar een vraag om hulp, misschien dat er hier nog iemand is met de gouden tip!
Blogger problems: taking pictures!

Er is een studiofotografie topic.
Misschien kunnen die je echt helpen ? :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:36

Dat zullen voornamelijk de dingen zijn die ik in mijn post hierboven ook aanhaal. Anc wil een point en shoot en dan val je buiten de studiofotografie.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:37

Tazzey schreef:
Dat zullen voornamelijk de dingen zijn die ik in mijn post hierboven ook aanhaal. Anc wil een point en shoot en dan val je buiten de studiofotografie.

Sorry, heb er ook geen verstand van. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:42

Als je echt alleen maar wil richten en klikken zou ik gewoon voor een simpele compact gaan, met genoeg licht zijn die prima voor dit soort dingetjes.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:58

Ik zou wel voor een toestel gaan welke ook een macro functie heeft, dan kun je goed dichtbij focussen. Wel zo handig als je je nagel erop wilt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:59

Ik wil juist geen studiocamera, dus dat topic is inderdaad niet handig ;)
En macro functie is inderdaad 1 van mijn eisen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:06

Ik heb ook geen ervaring, maar zou wel goed reviews lezen.

Was dus mijn grote fout. Heb ook een Nikon Coolix, was er automatisch van uit gegaan dat t wel een goede camera zou zijn vanwege de naam/merk.

Zit een macro functie op, 14 megapixels. Pleuris ding stelt gewoon echt niet scherp. Daarna ging ik zoeken en jahoor... overal komt hetzelfde naar voren _-:( _-:(

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:14

Skessa_ schreef:
Ik heb ook geen ervaring, maar zou wel goed reviews lezen.

Was dus mijn grote fout. Heb ook een Nikon Coolix, was er automatisch van uit gegaan dat t wel een goede camera zou zijn vanwege de naam/merk.

Zit een macro functie op, 14 megapixels. Pleuris ding stelt gewoon echt niet scherp. Daarna ging ik zoeken en jahoor... overal komt hetzelfde naar voren _-:( _-:(

Pff frustrerend.
Mijn Sony heeft last van backfocus.
Ook zo iets vreselijks bij paardenfotografie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:25

Ik zou me niet te veel focussen op megapixels. Ik heb een oude SLR liggen met 6 MP die betere foto's maakt dan de instap SLR's met meer MP.

Skes, ben je terug gegaan met het ding want dat is niet goed. De Coolpix heb ik wel veel goede verhalen over gehoord.

Ik heb nog een oude Canon Powershot liggen. Antiek ding maar nog steeds niet slecht.

Cchanny, kun je je camera niet kalibreren? Dat kan ik namelijk wel. Met 1 lens heb ik last van front focus en dat kon ik zelf fixen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:31

Als ik voor een "compact" zou gaan, zou ik voor de Nikon 1 S1/2 (jij de S1 denk ik, S2 is uitgebreider) gaan. Zijn momenteel nog zeer goed te betalen ook en het is absoluut waar voor je geld.
De hele range van coolpix zou ik absoluut aan je voorbij laten gaan. Althans.. Ik heb 2 modellen liggen die ondertussen alweer wat jaartjes ouder zijn, maar heb het nooit fijne dingen gevonden en de kwaliteit is ook echt niet zoals je zou verwachten voor dat merk.

Heb verder niet zo heel veel ervaring met compactcamera's, maar ik zou voor een canon gaan. Of laat je eens informeren over samsung, daar hoor ik ook goede verhalen over. Ga eens naar een fotozaak en klik wat in het rond met modellen die je aanstaan. Bij een beetje een fotozaak kan dat gewoon.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:39

Laat je vooral niets aansmeren wat je niet nodig hebt. Daar zijn fotozaken goed in. En inderdaad gewoon even vast mogen houden, maak ook wat proeffoto's van je hand zodat je kunt zien of ze daadwerkelijk een fijne focus afstand hebben.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:55

Ja ben er mee terug geweest Taz, hij is toen gemaakt, was even wat beter. Maar nu weer prut. Op inet lees je overal dat ie onscherpe foto's maakt en dat je 100 x moet scherp stellen.

S3100 is het trouwens.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:32

Ik ben niet zo bekend met de compact camera's. Dat is wel een slechte zaak als een camera niet goed scherp stelt...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:17

@DNT: Is een 'bridge' camera niks voor je? Dus eigenlijk een compactje met verwisselbare lenzen, weet er zo niet heel veel vanaf maar verwacht dat daar ook wel macrolensjes bij zitten. En is niet zo duur als een DLSR :)
Zou zo niet weten of je daar ook een flitsertje op kan zetten, maar wat je wel kan doen is een soort softbox maken die je over je flitser heen zet (ik had er vroeger een met paperclips en tissue's, lol) waardoor het licht wat meer diffuus wordt (meer wordt verdeeld)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-11-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:19

Dat is bijv. een nikon s1 :)

Maar misschien een ander topic ervoor aanmaken, voordat de modjes weer op dit topic gaan zitten, zoals in het verleden? Dan mogen we straks alleen nog maar "mooi" zeggen :').

Ik heb Honey Moon binnen <3

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:45

Bij der Xenos hebben (hadden?) ze voor 30 euro een fotostudiootje. Werkt prima voor wat jij wil! Natuurlijk zijn er betere te krijgen maar die zijn ook duurder. Als je wat experimenteert met de lampjes krijg je er echt wel een mooie nagelfoto uit. Bijvoorbeeld een lampje als spot en een ander lampje door de witte zijkant heen laten schijnen zodat je een diffuus licht krijgt. Profi als Tazzey zal het misschien niet worden maar het moet vast wel lukken heel acceptabele foto's te maken waar je de kleur en schittering op ziet.

Qua camera zou ik zoeken naar een compact met goede macrofunctie en een statiefje gebruiken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:14

Die studiotjes van o.a. Xenod zijn erg slecht. De lampjes zijn raar qua kleur. Dan kun je beter een groot vel papier rond laten aflopen langs een muur bij een raam.
Ik heb nog 2 van die setjes liggen.

Ik ga na dinsdag volgende week weer kleuren swatchen. Deze week nog twee SH lakjes en een dierenprint nailart op zondag.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:24

Ik heb al weer een paar dagen roosjes, maar nog geen idee wat ik hierna erop ga maken.
Mijn kwasten van ebay moeten nog binnen komen tot die tijd kan ik niet echt moeilijke dingen doen..
Het lukt wel maar het is lastig haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:25

Ik heb ook nieuwe kasten onderweg. Een nieuwe serie die ik mag testen.
Ik heb nu een setje van eBay en die vind ik echt niet prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:47

Ik hoef helemaal geen professionele set up, dat helpt echt niet altijd om betere foto's te maken, helemaal niet als het gebruikt wordt door iemand die er geen lood verstand van heeft ;)

Ik wil gewoon mooie, duidelijke foto's van mijn nagellak kunnen maken en ik wil er geen paar honderd euro voor betalen.
Dat vind ik het gewoon niet waard.

Ik heb een kwastenset van eBay en ik ben er meer dan tevreden over.
Spotgoedkoop, kwastjes blijven stevig, in vorm, geen haartjes die uitvallen en er zit alles in wat ik nodig heb.