Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:49

Pfff, ik heb me een tijdje terug twee keer laten waxen, maar vond daarvan het nadeel dat ik het toch relatief duur vond en dat ik niet zelf kon bepalen wanneer ik de haren wel weer lang genoeg vond :+ Daarna dus maar weer drie keer geschoren en daarna toch mijn tanden op elkaar gezet en met mijn silkepil aan de gang gegaan. -O- serieus wat een hel! Wordt dit beter na een paar keer? Het is overigens nu 3 dagen en ik heb nog steeds rode bultjes ervan...

MissCharlie

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:19

De pijn wordt inderdaad beter als je het bijhoudt. Ik doe dat om de dag (oksels) en elke 4 dagen voor benen.
Helaas groeien veel haren bij mij nu ook onderhuids, dit heb ik voor het epileren nooit meegemaakt.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:40

bij mij bij epileren ook veel onderhuids groeiende haartjes en bobbeltjes. bij scheren krijg ik veel bobbeltjes en wondjes, dus het is voor mij daartussen kiezen eigenlijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:43

Nou elektrisch ontharen (epileren) nooit meer, benen oké, maar armen en bikini lijn, wat een slagveld :+

Heb wel eens brazillian wax laten doen, vond het best te doen, maar je moet het dan eerst weer laten groeien voor je weer kan. Dus fijn 2 weken helemaal glad maar dan toch echt weer laten groeien en wachten tot je weer kan. Dat stond me zo tegen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:44

PFB Vanish helpt daar ook goed tegen.
Daarnaast toch blijven scrubben, goed wassen met antibacteriële zeep en zorgen dat je niet te strak ondergoed draagt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:48

vaxie schreef:
bij mij bij epileren ook veel onderhuids groeiende haartjes en bobbeltjes. bij scheren krijg ik veel bobbeltjes en wondjes, dus het is voor mij daartussen kiezen eigenlijk.

Ontharingscreme?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:34

Iris82 schreef:
Ik snap niet dat mensen dat kunnen. Ik ben na 1 cm2 daar al zo vreselijk chagrijnig van. Krijg vaak die haartjes niet goed te pakken en het schiet niet op, krijg ook last van mn rug. Laat staan dat ik gewoon alles daar zou plukken. Echt respect.

Dankje :D
Kwestie van een heel goed pincet te hebben, en een badkamer met goed daglicht, dan gaat het wel vlot bij mij! Ik doe ook niet alles in een keer hoor! En sowieso zijn de haartjes al veel minder en veel dunner dan vroeger, door het epileren.
Ik vind het nog rustgevend :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:36

Ik heb ook zo'n vriendin die het rustgevend vindt. Rare mensen. :')

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:37

Rustgevender dan met dat machine eroverheen ratsjen alleszins :D :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:40

Voor die tijd even douchen en scrubben. Dan epileren. Daarna even insmeren met een lotion. Dag erna weer scrubben :))

Voor op vakantie heb ik trouwens wel een scheermesje mee 'just in case'.... :+

En rustgevend.... Bovenbenen wel, oksels gaan ook prima... Maar de rest :=

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:39

Ja dat scrubben kan ik wel blijven doen helaas ;( ik heb er zo'n speciaal handschoentje voor en een pot suiker scrub van rituals en verder het pincet bij de hand omdat ik sinds dat ik geëpileerd heb ingegroeide haartjes blijf houden bij mijn bikini lijn.
Het epileren met de epilator doe ik dus echt niet meer.. Wat een hel al die ingegroeide haartjes in mijn benen. Ooit wel eens gehad? En dan kippenvel krijgen.. oehh dat voelt echt raar.
Onder benen daar kan ik nog bij maar de achter kant van mijn boven benen nou daar moet ik toch wel lenig voor zijn. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:45

Ja, ingegroeide haartjes ken ik maar al te goed. Het kan 2 oorzaken hebben: of de porie is afgesloten (vaak door vuil of huidschilfers) waardoor de haar niet door de huid heen kan en dus onderhuids groeit; of de haar groeit in eerste instantie naar buiten, om vervolgens om te krullen en in een naastgelegen porie weer naar binnen te groeien. Dit laatste kan voorkomen worden door optijd weer te epileren. Mocht je epilator het haartje niet pakken doordat het nog te kort is, dan kun je een pincet gebruiken. Een automatische pincet vind ik persoonlijk heel fijn, die trekt de haar er heel snel uit zonder dat je er erg in hebt.
Voor het eerste probleem is scrubben een goeie uitkomst, dit moet je echt niet iedere dag doen want dan maak je de huid stuk en het is daar al zo gevoelig. Maar ook dagelijks wassen met een antibacteriële of antiseptische zeep helpt. Je kunt hier bijvoorbeeld denken aan Betadine of Neutral. Ga vervolgens niet lopen smeren met vette zalf of olie omdat dit de porieën juist afsluit.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:00

Oww bikinilijn doe ik al jaren met pincet, gewoon rustig op bed, doekje erbij, muziekje aan.
Daar groeit al amper wat terug, ideaal.
Oksels heb ik nu dat kleine epilatortje voor, hoef nu maar 1x in de week nog te doen, wel een verschil t.o.v. om de dag scheren.

Dat ingroeien, mijn man heeft dat bij zijn baard.
Toen ik hem leerde kennen schoor ie alles, en dagen erna liep ie rond met allemaal ontstekingen bij de baard.
We hebben toen kweeniehoelang alles telkens los gehaald, en is hij gaan trimmen ipv scheren.
Nu heeft ie al jarenlang geen ingegroeide haren meer gehad, maar zodra ie weer 1x scheert, bam is het weer mis.

Nu is dit gelukkig een baard, dus een stoppelbaard kan wel.
Ik snap dat voor vrouwen het daar beneden wel lastiger is.
De 1 is gewoon veel gevoeliger daarvoor als de ander.
Ik weet wel, mocht ik dat daar beneden hebben wat mijn man bij zijn baard heeft, dan ging ik met ladyshave aan de gang ipv scheren.
Dan maar niet superglad, want die ontstekingen die je er van krijgt is ook 3x niks.
Het is dan maar kiezen uit 2 kwaden, en dan koos ik voor de minst irriterende uitweg.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:31

Nu alweer stoppeltjes; groeit snel hier zeg! :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:44

_CS_ schreef:
Nou, ik epileer nu sinds kort ook verder down under ( eerder alleen de bikinlijn, daar groeit al amper wat terug), alleen het stukje echt net boven je lippen zeg maar, dat is me toch echt te pijnlijk, dus dat scheer ik dan.
Maar dat loop ik na 3 dagen met een snorretje down under :')
Het geëpileerde blijft minstens anderhalf week weg, en het stukje wat ik scheer maar 1 dag ofzo.

Haha dat ja. Sodeju wat doet dat zeer daar. Zitten ook heel veel haartjes en die wil ie er dan in 1x uitrukken

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:30

Ja erg hè, maar goed daar lopen natuurlijk ook allemaal zenuwen naar toe dus dat is niet zo gek.

Heb vandaag dan toch maar de spawax aangeschaft, ben benieuwd.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:01

Auwts heb vanochtend de epileerding op mn oksels gezet. Maar ze zijn weer kaal! Scheelt datze regelmatig geharst zijn :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:59

Hoi allemaal, ik heb een vraagje voor de meer ervaren epileerder :)
Gisteren heb ik voor het eerst m'n benen, oksels en bikinilijn geëpileerd met het Philips apparaat dat hier regelmatig genoemd is. Benen vond ik mee vallen, bikinilijn ook, maar die oksels vond ik verschrikkelijk := mijn rechter oksel is nu redelijk rustig, wel flink wat rode bultjes maar hier heb ik geen last van. De linker kant daarentegen irriteert nog steeds heel erg, vanmorgen toen ik wakker werd zaten er allemaal gele korstjes op en nu is het nog steeds niet rustig. Vanmorgen heb ik bij de etos olie voor na het ontharen gehaald, dit geeft wel verlichting maar het is nog steeds erg onrustig. Wie o wie heeft de tip om mijn oksel weer rustig te krijgen zonder irritatie? Ik moet wel zeggen dat ik vanmorgen erg enthousiast was toen m'n oksels nog steeds lekker glad waren :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:44

Toen ik de eerste keer mijn oksels had gedaan heb ik ruim 2 hele dagen met de armen wijd gelopen.
Heb er direct na het epileren sudocreme opgesmeerd en had het niet zo erg als jij nu noemt.

Geloof me, na verloop van tijd doet het minder zeer.
Ik hebbij mijn rechtoksels sneller irritatie door het epileren dan links, daar is de huid gewoon gaaf.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:07

Klinkt als folliculitis, dat zijn ontstoken haarzakjes waardoor je witte puistjes krijgt. Ga er geen olie op smeren want dan verstop je de porieën. Was het met antibacteriële of antiseptische zeep en ga er verder niet aan peuteren of uitknijpen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:11

Ok, ik ben mijn snorretje kwijt daarzo :D
Dankzij de spawax.
Direct daarna alles meteen maar even met epilator gedaan, dus ik kan weer even.

De spawax mag blijven, voor mijn snorretje.
De rest kan wel met epilator.

Alles om maar niet naar de salon te hoeven, bespaart een hoop geld :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:23

Heb je de spawax op je gezicht gedaan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:48

En je lippen dan? Daar zet ik ook echt de epilator niet op

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:08

Cinderella schreef:
Ik heb wel twijfels bij zo'n IPL apparaat.. ik geloof dat de sterkte zoveel minder is dan bij een salon, dat het daardoor ook niet goed werkt.. Ik heb er veel over gelezen. Wisselende reacties.. voor een gokje vind ik 200 euro best veel. Wil je het laten weten als je er wat meer over gelezen hebt en wat de uitkomst daarvan was?

vaxie schreef:
ladyson, je bent er heeel lang mee bezig. Je moet namelijk haar voor haar werken. Dat moet je er voor over hebben. Op een klein stuk, zoals je bikinilijn, misschien best goed te doen. Je benen wordt wel een monnikenwerk bijvoorbeeld :x

Ik wil jullie zeker op de hoogte houden, kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen dus heb er net één besteld (goed prijsje kunnen vinden) :D

Het apparaat heeft een flitsoppervlak van 4cm dus ik hoef het niet per haar te doen gelukkig Vaxie :o

Ik heb vooral gelezen dat je elke 2 maanden even 10 minuten moet flitsen om geheel haarvrij te blijven, dat heb ik er wel voor over. Nu ga ik ontdekken hoe het in de praktijk is..

@ Ellabellaah Mijn oksels heb ik nog nooit geepileerd dus geen idee wat daarmee te doen.. Ik durf de pijn niet aan! Ik vind jou wel heldhaftig hoor, in 1x zoveel epileren!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:26

_CS_: Dat geeft me een sprankje hoop, als het elke keer zo gaat weet ik niet of ik het nog wel zo leuk vind :=

@Jolien87: Dat lijkt inderdaad wel op wat ik heb. Vandaag is het gelukkig alweer een stuk rustiger, de bultjes zitten er nog wel, maar ze zijn over het algemeen niet meer geel, op een paar na. Wat ik nu heb gedaan is een paar keer per dag met lauwwarm water wassen zodat eventueel zweet niet kan gaan irriteren. Antibacteriële zeep heb ik niet in huis, maar dat is dus wel de moeite waard om even te gaan halen. Ik had wel olie voor na het ontharen van de etos gehaald, maar dat is dus niet zo verstandig :+
Hoe duurt het ongeveer voordat zo iets weg trekt?

@Ladyson: Ik moet zeggen dat ik mezelf ook wel heel stoer voelde hoor :') Ik wilde juist graag alles zo snel mogelijk doen omdat ik volgende week op vakantie ga, dan kan ik het daarvoor nog een keer bijwerken en is het op vakantie allemaal niet zo geïrriteerd.