[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:38

Mijn tragus is gewoon met holle naald gepierced hoor.. Lijkt mij toch vrij normaal? Ook voor helix?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:29

Mijn conch is voor zover ik weet ook met een holle naald gezet want we hadden er nog een heel gesprek met de piercer over. Maar ik zit momenteel ook niet in NL dus dat zou natuurlijk ook nog een groot verschil kunnen maken.. ;)

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:51

NikkiEnJij schreef:
Ik ga een Helix piercing laten zetten en ik heb een aantal vraagjes:

-Wat is de ''standaard'' maat? Ik lees veel over 1,6 mm en 1,2 mm, maar ik word niet echt wijzer van Google. En wat is goed voor een ''beginner''? Dat weet ik niet
-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden :), maar het is wel handig om te weten) Het is wel een gemene steek, maar het is zeker te doen
-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit? Ik heb hem laten piercen
-Is ''Queen of Rings'' in Rotterdam, een goede shop om het te laten doen? Ik lees wel goede recensies.
-Is 35,- incl. sieraad de normale prijs? Zo niet, hoeveel dan? Ik heb meer betaald, maar volgensmij is dat wel een normale prijs

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:02

NikkiEnJij schreef:

-Wat is de ''standaard'' maat? Ik lees veel over 1,6 mm en 1,2 mm, maar ik word niet echt wijzer van Google. En wat is goed voor een ''beginner''?
1,2 mm

-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden :), maar het is wel handig om te weten)
het is niet fijn maar bedenk maar zo het duurt maar even en het is het waard.

-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit?
Schieten mag niet meer, er word nog wel gestud-ext ( zoek voor uitleg in dit topic of op google hiervoor), als je stud-ext is het maar 1.0 mm, een oorbel maat, dus dan kunnen er geen echte piercings in (of je moet goed zoeken)

-Is ''Queen of Rings'' in Rotterdam, een goede shop om het te laten doen? Ik lees wel goede recensies.
Geen idee, ik raad je ringmaster in ridderkerk aan (bokker Vumana werkt daar)

-Is 35,- incl. sieraad de normale prijs? Zo niet, hoeveel dan?

Ja dat is een normale prijs, ik betaalde 37,50 :)

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:52

NikkiEnJij schreef:

[..]
-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden :), maar het is wel handig om te weten)
-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit? [..]

Een aantal maanden geleden heb mijn helixen dmv een studex door mijn oor laten drukken. Deed totaal geen pijn.
Wel hoor ik nog steeds verschillende meningen van piercers of dit nou wel of niet verantwoord is. Tot nu toe geen problemen mee gehad behalve ontzettend last van vochtbultjes.

Ik zou het je toch aanraden om te piercen. Je krijgt er dan gelijk een sieraad in van min 1,2mm. Je kunt dus als het genezen is zonder problemen helix sieraden erin doen. 'Schieten' gebeurd met een normale oorbel van 0,8 mm. Je kan hier later dus geen helix sieraad in doen tenzij je gaat stretchen. Plus dat ik een normale oorbel waardeloos vind boven in m'n oor. Je haar blijft erachter hangen, en vaak zijn de achterkantjes groot.

Edit: Weet waar je aan begint. Ik heb er achteraf wel spijt van. Ik heb bij elke helix vochtbultjes zitten wat er niet mooi uit ziet en wat veel verzorging vergt. Maar elk lichaam reageert natuurlijk anders. :)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 06-09-14 21:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:55

Helix sieraad er zelf in doen kan wel, maar ik raad het niet aan want ik heb er nog lang last van gehad. Nooit vochtbultjes ofzo maar wel irritatie en pijn :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:58

VrolexLover schreef:
Helix sieraad er zelf in doen kan wel, maar ik raad het niet aan want ik heb er nog lang last van gehad. Nooit vochtbultjes ofzo maar wel irritatie en pijn :+

Ik zat er over na te denken om het gewoon wel te doen.
Maar aangezien het nu al zit te rommelen en vochtbultjes etc. ga ik de gok niet wagen. :=

Ik denk dat ik ze eruit haal en wacht totdat de vochtbultjes wegzijn en daarna opnieuw laat piercen.
Dan zit er gelijk een goed sieraad in. Of kan ik dat beter niet doen? :+

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:06

TinekeHorses schreef:
VrolexLover schreef:

Ik zat er over na te denken om het gewoon wel te doen.
Maar aangezien het nu al zit te rommelen en vochtbultjes etc. ga ik de gok niet wagen. :=

Ik denk dat ik ze eruit haal en wacht totdat de vochtbultjes wegzijn en daarna opnieuw laat piercen.
Dan zit er gelijk een goed sieraad in. Of kan ik dat beter niet doen? :+

Ik zou even Vumana een pb sturen met je vraag of ie dan op dezelfde plek gepierced kan worden :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:03

Dan vraag ik me toch af wat ik anders heb gedaan want er zit bij mij wel gewoon een helix piercing in.. :')

Vochtbultjes heeft bij mij toch zeker wel een paar jaar geduurd voor dat die definitief weg waren..

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:30

Bij mij ook maar achteraf gezien was het alles behalve slim, veel last van gehad :')

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:24

Blacky94 schreef:
Dan vraag ik me toch af wat ik anders heb gedaan want er zit bij mij wel gewoon een helix piercing in.. :')

Vochtbultjes heeft bij mij toch zeker wel een paar jaar geduurd voor dat die definitief weg waren..

Een paar jaar? -O-
Ik ben het nou al zat om elke dat met zeezout het schoon te maken. Plus dat het lelijk is.
Als dat zo is dan haal ik ze eruit. :=

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:51

Het was ook niet aanhoudend, het kwam zo nu en dan eens opzetten. S avonds en s ochtends sterilon erop en vaak was het dan met 2/3 dagen wel weer weg..
Ik denk dat het rustig een paar maanden wegbleef daarna, maar ik zit nu bijna 1,5 jaar in Canada en ik kan me niet herrineren er hier ooit last van gehad te hebben terwijl het voorheen toch zeker nog wel een paar keer per jaar was..

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:43

Ik heb het idee dat m'n vochtbultje nu na een paar weken aan het wegtrekken is *klopt af*
Dus over een paar weken eindelijk wisselennnnnn :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:23

Ik heb ze nu denk 2 maanden al zitten.
Soms nemen ze iets af maar vervolgens worden ze weer groter. -O-

Wordt het wel zat om steeds te zeezouten, schoonmaken, kussensloop verwisselen.. :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:26

Ik heb mijn surfaces er net uitgehaald.. Ze bleven behoorlijk pijnlijk en ontsteken dus was t zat. Beetje priegelen en ze waren er uit. Nu zitten er 4 charmante gaten. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:54

mijn helix die nu 3 weken staat krijg ik de hele tijd een soot gelegi korstjes op die los zitten, maar behoorlijk pijn doen. dan moet ik telkiens die dingen eraf pulken

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:30

Niet pulken, gewoon lekker gaan douchen, of een tijdje een vochtig wattenschijfje erop leggen en als ze eraf komen is het goed. Komen ze er niet af, dan laten zitten. Gelige korstjes komen van het wondvocht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:32

het is niet echt pultken hoor :p ze zitten helemaal los. dus het is gewoon vastpakken en eraf hlen, maar dat is behoorlijk vervelend, de piercing doet namelijk nog steeds pijn

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:45

Ooh oke, ik dacht dat de pijn kwam door het lostrekken van de korstjes! Maar sowieso is het beter om er gewoon zo min mogelijk aan te zitten ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:46

ne de pijn komt omdat de helix nog niet genezen is en ook doordat die korstjes soort van drukken :p moeilijk uit te leggen. vaste korstjes laat is sowieso zitten :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:11

Ik wil ook weer een piercing :') maar heb aan mezelf en aan mn omgeving beloofd om het niet meer te doen aangezien ze toch altijd fout gaan... dilemma

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:14

:):) Vanmiddag krijg ik van m'n man een nieuwe piercing cadeau...en het wordt een vch :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:48

Spannend! En gefeliciteerd! :D Ik wou automatisch al roepen om een foto maar laten we dat niet doen :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:37

Normaal heb ik geen probleem met foto's maar ehm...deze doen we maar niet :')

Hij zit erin. Was ff een pittig prikje maar goed te doen :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:47

Gefeliciteerd!