Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NikkiEnJij schreef:Ik ga een Helix piercing laten zetten en ik heb een aantal vraagjes:
-Wat is de ''standaard'' maat? Ik lees veel over 1,6 mm en 1,2 mm, maar ik word niet echt wijzer van Google. En wat is goed voor een ''beginner''? Dat weet ik niet
-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden, maar het is wel handig om te weten) Het is wel een gemene steek, maar het is zeker te doen
-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit? Ik heb hem laten piercen
-Is ''Queen of Rings'' in Rotterdam, een goede shop om het te laten doen? Ik lees wel goede recensies.
-Is 35,- incl. sieraad de normale prijs? Zo niet, hoeveel dan? Ik heb meer betaald, maar volgensmij is dat wel een normale prijs
Ik hoop dat iemand me kan helpen
NikkiEnJij schreef:Ik ga een Helix piercing laten zetten en ik heb een aantal vraagjes:
-Wat is de ''standaard'' maat? Ik lees veel over 1,6 mm en 1,2 mm, maar ik word niet echt wijzer van Google. En wat is goed voor een ''beginner''?
1,2 mm
-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden, maar het is wel handig om te weten)
het is niet fijn maar bedenk maar zo het duurt maar even en het is het waard.
-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit?
Schieten mag niet meer, er word nog wel gestud-ext ( zoek voor uitleg in dit topic of op google hiervoor), als je stud-ext is het maar 1.0 mm, een oorbel maat, dus dan kunnen er geen echte piercings in (of je moet goed zoeken)
-Is ''Queen of Rings'' in Rotterdam, een goede shop om het te laten doen? Ik lees wel goede recensies.
Geen idee, ik raad je ringmaster in ridderkerk aan (bokker Vumana werkt daar)
-Is 35,- incl. sieraad de normale prijs? Zo niet, hoeveel dan?
Ja dat is een normale prijs, ik betaalde 37,50
Ik hoop dat iemand me kan helpen
[..]
-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden, maar het is wel handig om te weten)
-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit? [..]
VrolexLover schreef:Helix sieraad er zelf in doen kan wel, maar ik raad het niet aan want ik heb er nog lang last van gehad. Nooit vochtbultjes ofzo maar wel irritatie en pijn
TinekeHorses schreef:VrolexLover schreef:Helix sieraad er zelf in doen kan wel, maar ik raad het niet aan want ik heb er nog lang last van gehad. Nooit vochtbultjes ofzo maar wel irritatie en pijn
Ik zat er over na te denken om het gewoon wel te doen.
Maar aangezien het nu al zit te rommelen en vochtbultjes etc. ga ik de gok niet wagen.
Ik denk dat ik ze eruit haal en wacht totdat de vochtbultjes wegzijn en daarna opnieuw laat piercen.
Dan zit er gelijk een goed sieraad in. Of kan ik dat beter niet doen?
Blacky94 schreef:Dan vraag ik me toch af wat ik anders heb gedaan want er zit bij mij wel gewoon een helix piercing in..
Vochtbultjes heeft bij mij toch zeker wel een paar jaar geduurd voor dat die definitief weg waren..