Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigBen schreef:Kijk, het is heel simpel.
Als de huidige evolutie zich doorzet,
gaat de vaccinatiegraad van een aantal ziektes onder de veilige drempel,
voor zover dat nog niet gebeurd is.
Okee, hoe los je dat op ?
Haal je de schouders op, en zeg je jammer ?
Laat die mazelen of polio maar komen ?
Of ga je vaccineren verplichten ?
Ierpier schreef:quera schreef:En wanneer kom je dan precies in contact met die schuimbekkende wasbeer?
Het is een hypothetische situatie. Gewoon iets wat ik me af vroeg.
Ierpier schreef:Ik bedoel of je het vaccin zou halen nádat je door een beest gebeten bent waarbij je dat risico loopt. De waarschijnlijkheid van het voordoen van die situatie doet er dan even niet toe.
Nogmaals, dit is niet iets wat ik vraag als een argument oid. Ik vraag me gewoon af hoe ver t niet vaccineren gaat, zeg maar.
Vooraf zou ik t ook niet doentenzij je goede reden hebt
quera schreef:secricible schreef:Rabies kan ook achteraf nog geent worden toch? Hoewel dat een behoorlijk gedoe is. Wat is dan het voordeel van preventief enten tov achteraf als je gebeten bent?
Net als met tetanus.
Ongeacht of je inenting nog geldig is.. je krijgt hem toch voor de zekerheid.
Ierpier schreef:[naam] schreef:
Nee.
Ook Rabiës vaccin niet. Het tetanus vaccin ook niet. Nooit.
Rabies niet? Als je door een schuimbekkende wasbeer wordt gebeten? Je weet dat rabies 100% fatale afloop heeft? Dit vind ik wel verbazend eigenlijk
verootjoo schreef:Het consultatiebureau vind ik sowieso een beetje een flopWat die arts daar vond van mijn kind waarmee ik ook bij de kinderarts liep stond steeds haaks op wat de kinderarts zei.
Tja, dan heb ik er echt weinig vertrouwen in eigenlijk. Dus heb daar steeds die arts maar afgezegd, en gezegd dat de kinderarts het wel genoeg medisch onder controle houdtIk heb niet echt het idee dat die jeugdartsen echte artsen zijn, want ze weten net niks en ze mogen ook net niks. Als je wel eens een vraag hebt sturen ze je alsnog naar de huisarts
![]()
Kom wel bij die verpleegkundige, en voor het meten en wegen en die prikjes dus.
Maar voorlichting over die prikken krijg je nauwelijks. Alleen maar een folder. Ik heb er op het CB niemand live over gesproken. Wel de kinderarts, omdat ik er zelf naar vroeg ook nog
IMJ schreef:Ik heb na een prikincident pas mijn hepB genomen (ivm mijn werk hadd ik ken 20 jaar geleden mogen hebben). Toen toch best spijt dat ik hem niet eerder genomen had. Gelukkig, als je de serie binnen 24 uur opstart ben je voor 85% verzekerd van voldoende antistoffen. Kneep m toch even.
Anoniem schreef:Ierpier schreef:
Rabies niet? Als je door een schuimbekkende wasbeer wordt gebeten? Je weet dat rabies 100% fatale afloop heeft? Dit vind ik wel verbazend eigenlijk
Speciaal voor jou nog één keer...
https://www.rivm.nl/dvp-dienst-vaccinvo ... -berirab-0
Niet het vaccin, wel immunoglobuline
En voor degene die denkt dat je bij acuut tetanus gevaar niet het vaccin ingespoten krijgt... Fout.
Je krijgt beide. Het vaccin en immunoglobuline.
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h18561.pdf
In dat vaccin zit heel toevallig:
[ [url=m/mp8KZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RlL9yQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waarvan het RIVM zegt dat het volledig veilig is!
Maar de fabrikant heeft er een andere mening over:
http://dr-king.com/docs/21CFR10_35Filin ... lMSDSa.doc
[ [url=m/wGclU0.jpg]Afbeelding[/url] ]
dus erg gezond, dat vaccin!
Zoals vroeger al werd opgedragen...
Welterusten allemaal
Oogjes dicht en snaveltjes toe
Anoniem schreef:Maar de fabrikant heeft er een andere mening over:
Welterusten allemaal
secricible schreef:[naam] schreef:
Speciaal voor jou nog één keer...
https://www.rivm.nl/dvp-dienst-vaccinvo ... -berirab-0
Niet het vaccin, wel immunoglobuline
En voor degene die denkt dat je bij acuut tetanus gevaar niet het vaccin ingespoten krijgt... Fout.
Je krijgt beide. Het vaccin en immunoglobuline.
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h18561.pdf
In dat vaccin zit heel toevallig:
[ [url=m/mp8KZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RlL9yQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waarvan het RIVM zegt dat het volledig veilig is!
Maar de fabrikant heeft er een andere mening over:
Welterusten allemaal
Duidelijk, je vindt het vaccin gevaarlijk, maar wat zou je dan doen als je door die schuimbekkende wasbeer werd gebeten (of iets realistischer, in een land met potentieel rabies een vrolijke hond tegen komt die je in je enkel bijt en doorbijt)? Of vermijd je gewoon alle landen met rabies, wat je reismogelijkheden aardig inperkt want zelfs oost europa heeft al mogelijkheid tot rabies bijvoorbeeld?
Of neem je de gok, wetend dat als je klachten krijgt rabies niet meer te genezen is? Of is rabies ook onschuldig volgens jou?
[naam] schreef:
secricible schreef:Maar ik blijf me wel afvragen of verplichten met geldboetes dan de oplossing is.
Linksom of rechtsom, het onderwerp is zo moeizaam omdat het gaat om het meest dierbare bezit van een ouder. Namelijk diens kind.
En vaccinaties zijn 1 van de weinige dingen waarbij anderen invloed hebben op de gezondheid van jou kind, of dat iig zo voelt. Daar gaan feiten niks aan veranderen en verplichten maakt mensen alleen maar bozer en opstandiger.
Provaxxers voelen zich bedreigd omdat de herd immunity achteruit gaat en hun kinderen dus (voogens hun) verhoogd risico lopen op (volgens hun) potentieel dodelijke ziektes. Dat is een risico dat zij niet zelf kunnen beïnvloeden waardoor dat een behoorlijk angstige bedreiging is.
Antivaxxers voelen zich op hun plaats weer bedreigd omdat zij mogelijk gedwongen (gaan) worden om te moeten vaccineren en hun kind met (volgens hun) schadelijke stoffen te moeten laten inspuiten. Ook zij kunnen dat risico niet beïnvloeden in hun eentje dus lijkt me vergelijkbaar bedreigend.
Ik denk echt dat 1 van de 2 partijen onder dwang bakzijl laten halen geen oplossing is. Het zou goed zijn als beide partijen open met elkaar in gesprek konden gaan en vooral dat er ruimte is voor elkaars angsten en zoekend naar een geschikte oplossing. Of dat nou het ontstoren is na verplicht vaccineren, het aanbieden van losse vaccins, het scheiden van kdv met gevaccineerde/ongevaccineerde babies doet er dan niet zo toe. En ook niet of die oplossing wetenschappelijk nou zoveel toevoegt(zoals ontstoren bijvoorbeeld), zolang het maar wel beide partijen rust kan brengen.
secricible schreef:BigBen schreef:Kijk, het is heel simpel.
Als de huidige evolutie zich doorzet,
gaat de vaccinatiegraad van een aantal ziektes onder de veilige drempel,
voor zover dat nog niet gebeurd is.
Okee, hoe los je dat op ?
Haal je de schouders op, en zeg je jammer ?
Laat die mazelen of polio maar komen ?
Of ga je vaccineren verplichten ?
Ik zou liever nu de huidige evolutie op een manier doorbreken dat beide partijen het gevoel hebben gehoord te zijn en met respect voor de beide partijen.
Of beter nog, dat had men al veel eerder moeten doen. Voordat het probleem zo groot is dat we overhaast moeten handelen.
We verwachten van mensen dat zij (naar hun idee) hun kind kwaad doen voor een reden waar ze niet achter staan. Als je dat aan mij vroeg zou ik dat ook niet pikkrn en als ik gedwongen werd zou ik razend worden. Ik vind het een heel moeilijk verhaal, omdat anderzijds (naar mijn idee) mijn kind in gevaar is. Dus eis ik van de ander datgene te doen wat ik zelf niet wil. Mijn insziens moet daar een andere oplossing voor zijn dan 1 partij op zijn knieen dwingen met geldboetes oid.