Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:39

En wanneer kom je dan precies in contact met die schuimbekkende wasbeer?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:40

quera schreef:

Het is een hypothetische situatie. Gewoon iets wat ik me af vroeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:44

BigBen schreef:
Kijk, het is heel simpel.
Als de huidige evolutie zich doorzet,
gaat de vaccinatiegraad van een aantal ziektes onder de veilige drempel,
voor zover dat nog niet gebeurd is.

Okee, hoe los je dat op ?
Haal je de schouders op, en zeg je jammer ?
Laat die mazelen of polio maar komen ?
Of ga je vaccineren verplichten ?

Ik zou liever nu de huidige evolutie op een manier doorbreken dat beide partijen het gevoel hebben gehoord te zijn en met respect voor de beide partijen.
Of beter nog, dat had men al veel eerder moeten doen. Voordat het probleem zo groot is dat we overhaast moeten handelen.

We verwachten van mensen dat zij (naar hun idee) hun kind kwaad doen voor een reden waar ze niet achter staan. Als je dat aan mij vroeg zou ik dat ook niet pikkrn en als ik gedwongen werd zou ik razend worden. Ik vind het een heel moeilijk verhaal, omdat anderzijds (naar mijn idee) mijn kind in gevaar is. Dus eis ik van de ander datgene te doen wat ik zelf niet wil. Mijn insziens moet daar een andere oplossing voor zijn dan 1 partij op zijn knieen dwingen met geldboetes oid.
Laatst bijgewerkt door secricible op 16-02-19 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:46

Ierpier schreef:
quera schreef:

Het is een hypothetische situatie. Gewoon iets wat ik me af vroeg.

Snap ik.
Maar daarom leg ik hem terug... hoe groot is de kans dat je met rabies in aanraking komt( uitgezonderd als je met bepaalde dieren werkt)

verootjoo

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:47

Das dus je kansen afwegen. Ik denk niet dat ik ooit gebeten wordt door een wasbeer. Maar als je wasberen verzorger bent in de dierentuin zou ik m wel nemen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:48

Rabies kan ook achteraf nog geent worden toch? Hoewel dat een behoorlijk gedoe is. Wat is dan het voordeel van preventief enten tov achteraf als je gebeten bent?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:49

Ik bedoel of je het vaccin zou halen nádat je door een beest gebeten bent waarbij je dat risico loopt. De waarschijnlijkheid van het voordoen van die situatie doet er dan even niet toe.

Nogmaals, dit is niet iets wat ik vraag als een argument oid. Ik vraag me gewoon af hoe ver t niet vaccineren gaat, zeg maar.

Vooraf zou ik t ook niet doen :+ tenzij je goede reden hebt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:49

secricible schreef:
Rabies kan ook achteraf nog geent worden toch? Hoewel dat een behoorlijk gedoe is. Wat is dan het voordeel van preventief enten tov achteraf als je gebeten bent?

Net als met tetanus.
Ongeacht of je inenting nog geldig is.. je krijgt hem toch voor de zekerheid.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:50

Ierpier schreef:
Ik bedoel of je het vaccin zou halen nádat je door een beest gebeten bent waarbij je dat risico loopt. De waarschijnlijkheid van het voordoen van die situatie doet er dan even niet toe.

Nogmaals, dit is niet iets wat ik vraag als een argument oid. Ik vraag me gewoon af hoe ver t niet vaccineren gaat, zeg maar.

Vooraf zou ik t ook niet doen :+ tenzij je goede reden hebt

Excuus ik dacht dat je bedoelde bijv op een vakantieland waar ze rabies aanraden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:51

Bij tetanus krijg je achteraf niet het vaccin maar de antistoffen.
Is dat bij rabies ook niet zo? Achteraf vaccineren heeft toch helemaal geen zin :?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:53

verootjoo schreef:
Bij tetanus krijg je achteraf niet het vaccin maar de antistoffen.
Is dat bij rabies ook niet zo? Achteraf vaccineren heeft toch helemaal geen zin :?

Bij rabies wel, geloof vanwege de incubatietijd. Gelukkig maar,anders was je ten dode opgeschreven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:53

quera schreef:
secricible schreef:

Net als met tetanus.
Ongeacht of je inenting nog geldig is.. je krijgt hem toch voor de zekerheid.

Vandaar mijn vraag: wat is de reden voor preventief?
In het buitenland zou ik (als het risico reeel genoeg is) wel voor preventief enten gaan denk ik. Ik heb iemand in een nog redelijk beschaafd (europees) land meegemaakt die gebeten werd door een hond die mogelijk rabies had en die mocht haar reis afbreken omdat het land geen entmogelijkheden had, en zo ken ik nog wat verhalen. Je moet behoorlijk acuut handelen zeg maar. Maar ik kan me voorstellen dat je, als je tegen enten bent, je dat risico neemt dat je direct gekkigheid uit moet halen als het (kleine) risico werkelijkheid wordt.
Maar ik vraag me af of dat gedoe de enige reden is dat men kiest om vooraf enten te adviseren of dat er ook een gezondheidsvoordeel is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:54

Sizzle schreef:
En beginnen met eerlijke informatie.
Mijn kinderarts: de kans dat u kind dit krijgt is minimaal, maar mocht het net die 1:500.000 zijn zijn de gevolgen vaak wel ernstig.
RIVM: als je niet inent dan gaat je kind vast en zeker dood.

Edit:typos

Waar lees jij dat op de site van de RIVM?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:56

Ik zou me er veiliger bij voelen, ook omdat je vleermuisbeten niet voelt en ik een hypochonder ben, has. Maar het ging me vooral om de post-bijt prik in deze kwestie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:59

Ik heb na een prikincident pas mijn hepB genomen (ivm mijn werk hadd ik ken 20 jaar geleden mogen hebben). Toen toch best spijt dat ik hem niet eerder genomen had. Gelukkig, als je de serie binnen 24 uur opstart ben je voor 85% verzekerd van voldoende antistoffen. Kneep m toch even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:02

Ierpier schreef:
[naam] schreef:

Nee.
Ook Rabiës vaccin niet. Het tetanus vaccin ook niet. Nooit.

Rabies niet? Als je door een schuimbekkende wasbeer wordt gebeten? Je weet dat rabies 100% fatale afloop heeft? Dit vind ik wel verbazend eigenlijk

Speciaal voor jou nog één keer...

https://www.rivm.nl/dvp-dienst-vaccinvo ... -berirab-0

Niet het vaccin, wel immunoglobuline

En voor degene die denkt dat je bij acuut tetanus gevaar niet het vaccin ingespoten krijgt... Fout.
Je krijgt beide. Het vaccin en immunoglobuline.

https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h18561.pdf

In dat vaccin zit heel toevallig:

Afbeelding

Afbeelding

Waarvan het RIVM zegt dat het volledig veilig is!

Maar de fabrikant heeft er een andere mening over:

http://dr-king.com/docs/21CFR10_35Filin ... lMSDSa.doc

Afbeelding

dus erg gezond, dat vaccin!

Zoals vroeger al werd opgedragen...

Welterusten allemaal
Oogjes dicht en snaveltjes toe

:z

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:05

verootjoo schreef:
Het consultatiebureau vind ik sowieso een beetje een flop := Wat die arts daar vond van mijn kind waarmee ik ook bij de kinderarts liep stond steeds haaks op wat de kinderarts zei.
Tja, dan heb ik er echt weinig vertrouwen in eigenlijk. Dus heb daar steeds die arts maar afgezegd, en gezegd dat de kinderarts het wel genoeg medisch onder controle houdt :Y) Ik heb niet echt het idee dat die jeugdartsen echte artsen zijn, want ze weten net niks en ze mogen ook net niks. Als je wel eens een vraag hebt sturen ze je alsnog naar de huisarts :')
Kom wel bij die verpleegkundige, en voor het meten en wegen en die prikjes dus.

Maar voorlichting over die prikken krijg je nauwelijks. Alleen maar een folder. Ik heb er op het CB niemand live over gesproken. Wel de kinderarts, omdat ik er zelf naar vroeg ook nog

Het scheelt heel erg per bureau, heb ik het idee. Bij ons is de arts juist een wat oudere vrouw die ook wel veel vanuit ervaring spreekt en niet alleen "volgens het boekje".

Het is ook dankzij het snelle handelen van die arts op het consultatiebureau dat zijn zoontje nog leeft. Zij had een afwijking geconstateerd en ervoor gezorgd dat hij de volgende dag terecht kon in het ziekenhuis.

De kans dat hij zo'n aandoening had is een stuk kleiner dan elke kans om ziek te worden van vaccineren, maar het is me wel gebeurd en ik ga geen enkel risico lopen door niet te vaccineren. Leuk en aardig hoor, alle statistieken hoe klein een kans is, totdat het je eigen kind betreft.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:06

Oooh aahh enge chemicaliën
De dosis maakt het vergif, zoals altijd.

Je toon staat me niet aan, maar goed, geloof maar in je eigen superioriteit :roll: ik weet alweer waarom ik niet in dit topic meer kwam.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:13

IMJ schreef:
Ik heb na een prikincident pas mijn hepB genomen (ivm mijn werk hadd ik ken 20 jaar geleden mogen hebben). Toen toch best spijt dat ik hem niet eerder genomen had. Gelukkig, als je de serie binnen 24 uur opstart ben je voor 85% verzekerd van voldoende antistoffen. Kneep m toch even.

Sowieso zijn prikincidenten erg stress verhogend

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:44

Anoniem schreef:
Ierpier schreef:

Rabies niet? Als je door een schuimbekkende wasbeer wordt gebeten? Je weet dat rabies 100% fatale afloop heeft? Dit vind ik wel verbazend eigenlijk

En voor degene die denkt dat je bij acuut tetanus gevaar niet het vaccin ingespoten krijgt... Fout.

[ [url=m/mp8KZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RlL9yQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wGclU0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welterusten allemaal

Duidelijk, je vindt het vaccin gevaarlijk, maar wat zou je dan doen als je door die schuimbekkende wasbeer werd gebeten (of iets realistischer, in een land met potentieel rabies een vrolijke hond tegen komt die je in je enkel bijt en doorbijt)? Of vermijd je gewoon alle landen met rabies, wat je reismogelijkheden aardig inperkt want zelfs oost europa heeft al mogelijkheid tot rabies bijvoorbeeld?
Of neem je de gok, wetend dat als je klachten krijgt rabies niet meer te genezen is? Of is rabies ook onschuldig volgens jou?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:04

Anoniem schreef:

Welterusten allemaal

Uit 1999...
Zal er niet eea veranderd zijn?

De bijsluiter uit 2017 heb ik toch meer vertrouwen in

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:01

Maarrr is die ook getypt in Times New Roman?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:09

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 03:08

secricible schreef:
[naam] schreef:

[ [url=m/mp8KZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RlL9yQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welterusten allemaal

Duidelijk, je vindt het vaccin gevaarlijk, maar wat zou je dan doen als je door die schuimbekkende wasbeer werd gebeten (of iets realistischer, in een land met potentieel rabies een vrolijke hond tegen komt die je in je enkel bijt en doorbijt)? Of vermijd je gewoon alle landen met rabies, wat je reismogelijkheden aardig inperkt want zelfs oost europa heeft al mogelijkheid tot rabies bijvoorbeeld?
Of neem je de gok, wetend dat als je klachten krijgt rabies niet meer te genezen is? Of is rabies ook onschuldig volgens jou?

[naam] schreef:

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:44

secricible schreef:
Maar ik blijf me wel afvragen of verplichten met geldboetes dan de oplossing is.
Linksom of rechtsom, het onderwerp is zo moeizaam omdat het gaat om het meest dierbare bezit van een ouder. Namelijk diens kind.
En vaccinaties zijn 1 van de weinige dingen waarbij anderen invloed hebben op de gezondheid van jou kind, of dat iig zo voelt. Daar gaan feiten niks aan veranderen en verplichten maakt mensen alleen maar bozer en opstandiger.

Provaxxers voelen zich bedreigd omdat de herd immunity achteruit gaat en hun kinderen dus (voogens hun) verhoogd risico lopen op (volgens hun) potentieel dodelijke ziektes. Dat is een risico dat zij niet zelf kunnen beïnvloeden waardoor dat een behoorlijk angstige bedreiging is.

Antivaxxers voelen zich op hun plaats weer bedreigd omdat zij mogelijk gedwongen (gaan) worden om te moeten vaccineren en hun kind met (volgens hun) schadelijke stoffen te moeten laten inspuiten. Ook zij kunnen dat risico niet beïnvloeden in hun eentje dus lijkt me vergelijkbaar bedreigend.

Ik denk echt dat 1 van de 2 partijen onder dwang bakzijl laten halen geen oplossing is. Het zou goed zijn als beide partijen open met elkaar in gesprek konden gaan en vooral dat er ruimte is voor elkaars angsten en zoekend naar een geschikte oplossing. Of dat nou het ontstoren is na verplicht vaccineren, het aanbieden van losse vaccins, het scheiden van kdv met gevaccineerde/ongevaccineerde babies doet er dan niet zo toe. En ook niet of die oplossing wetenschappelijk nou zoveel toevoegt(zoals ontstoren bijvoorbeeld), zolang het maar wel beide partijen rust kan brengen.

secricible schreef:
BigBen schreef:
Kijk, het is heel simpel.
Als de huidige evolutie zich doorzet,
gaat de vaccinatiegraad van een aantal ziektes onder de veilige drempel,
voor zover dat nog niet gebeurd is.

Okee, hoe los je dat op ?
Haal je de schouders op, en zeg je jammer ?
Laat die mazelen of polio maar komen ?
Of ga je vaccineren verplichten ?

Ik zou liever nu de huidige evolutie op een manier doorbreken dat beide partijen het gevoel hebben gehoord te zijn en met respect voor de beide partijen.
Of beter nog, dat had men al veel eerder moeten doen. Voordat het probleem zo groot is dat we overhaast moeten handelen.

We verwachten van mensen dat zij (naar hun idee) hun kind kwaad doen voor een reden waar ze niet achter staan. Als je dat aan mij vroeg zou ik dat ook niet pikkrn en als ik gedwongen werd zou ik razend worden. Ik vind het een heel moeilijk verhaal, omdat anderzijds (naar mijn idee) mijn kind in gevaar is. Dus eis ik van de ander datgene te doen wat ik zelf niet wil. Mijn insziens moet daar een andere oplossing voor zijn dan 1 partij op zijn knieen dwingen met geldboetes oid.

Jij snapt hem :+: _/-\o_

Verder staan wij er wat betreft medicatie als volgt in: Zoveel mogelijk vermijden tenzij het ècht noodzakelijk is en niet anders kan. Je gaat de mogelijke problemen niet opzoeken als het niet nodig is :)

Krijgen we een wond dan verzorgen we die op de juiste manier:

En daarvoor hebben we ook alles in huis :)

En als het nou echt een dermate nare wond waarbij je toch vreest dat het niet lukt om er constant zuurstof bij te laten komen, dan kan je altijd nog de Immunoglobuline nemen :)

Rabiës daar heb ik me niet in verdiept dus daar kan ik niks over zeggen, maar sowieso gaan we dus geen prikken zetten "voor het geval dat" : het is het risico op een slechte reactie gewoon niet waard. Als ik dan toch per-sé precies met alle geweld naar een land wil gaan waar dat vaccin geadviseerd wordt, dan zou ik eerst uitzoeken waarom het precies geadviseerd wordt.

Hoe groot het risico nu eigenlijk is in het land zelf, en specifiek op de plek(ken) waar we naartoe gaan.
En in hoeverre het mogelijk is om na een bijt-incident dan alsnog iets toe te dienen, en in hoeverre dat dat dan met zekerheid problemen zal voorkomen en wat dan weer de mogelijke risico's van dat spul zijn. En vooral ook: zijn er ook andere goede (betere) behandelmogelijkheden dan 1 of ander chemisch goedje.

Maar eigenlijk vervalt de optie preventief vaccineren sowieso al, dus dan wordt het niet gaan of er voor zorgen dat we er goed op voorbereid zijn om goed te handelen ná het eventuele incident, waar we dan ook zoveel mogelijk aan zullen doen om dat hele incident überhaupt te voorkomen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-02-19 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt