Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:34

Dniez schreef:
Mijn neefje word thuis juist achter gesteld dat is juist heel het probleem dat hij zoveel frustraties heeft , als hij ergens anders is krijgt hij positieve aandacht. Mijn opa en ik zijn de enige die leuke dingen met hem onderneemt zijn ouders doen niks leuks met hem.

Maar de ouders zitten wel 24/7 met de zorg, opa en jij niet. De ouders hebben daarin begeleiding nodig.
Ik doe ook wel leuke dingen met mijn neefje, maar uiteindelijk zijn het de ouders die het kind moeten opvoeden en tegen problemen aanlopen.
T is gewoon complex :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:07

Top TM!

Wat kunnen paarden (en ezels) soms toch een liefde geven... Ze veroordelen niet, maar kijken naar wie je bent/uitstraalt en accepteren je <3

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:54

Ouders hebben zeker weten begeleiding nodig , hoe zou jij het vinden als je ouders niet naar je omkijken. Nu lijkt alles is het schuld van het kind en niet van de ouders want ouders kunnen wel degelijk gedrag versterken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:57

Dniez schreef:
Ouders hebben zeker weten begeleiding nodig , hoe zou jij het vinden als je ouders niet naar je omkijken. Nu lijkt alles is het schuld van het kind en niet van de ouders want ouders kunnen wel degelijk gedrag versterken.

Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het heel complex is. Ouders zijn ook maar mensen... Daarom is de diagnose wel erg belangrijk voor de juiste begeleiding. Een stempel kan dan juist positief werken.

Arra

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:02

Dan hoop ik wel dat de ouders ook de juiste training krijgen en gaan inzien wat een fantastisch ventje ze hebben want mijn hart breekt het enorm. Hij wil graag bij mij of mijn ouders wonen zegt hij en naar mij luistert hij als ik hem waarschuwt en hij zegt dat ook ik hou niet van mijn mama mijn ouders doen nooit wat leuks met mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:06

T is lastig; kinderen opvoedden is al lastig genoeg als ze geen stoornis hebben, maar als odd het hoekje om komt kijken is het helemaal heftig... Dan kun je zo in een patroon vallen dat voor ouders en kind niet fijn is. Is wel te doorbreken gelukkig!
Het is echt heel complex. Ik leef samen met iemand die autisme heeft en ook ik merk dat. Ik roep ook wel eens hard tegen hem 'verrekte rot autist!', uit pure frustratie. Hij is niet de enige die er hinder van ondervindt, maar ook ik. Wij leven er samen mee :+ ben maar een mens :o

Af en toe iets doen of ermee samenleven is een groot verschil. T is fijn dat jullie leuke dingen met hem ondernemen :) +:)+ geeft de ouders ook even ademruimte.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:11

Ik snap je wel vuurneon maar ik weet niet of je mij helemaal snapt , hij is thuis werkelijk niet op zijn plaats te weinig liefde en dat is wel wat kinderen verdienen ook al mankeren ze wat. Mij per ongeluk mama noemen in hoe verre is dat onschuldig ik maak me echt zorgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:26

Dat is een lastige situatie Dniez!
Ik denk dat begeleiding best belangrijk is in het algemeen voor ouders met kinderen met een stoornis. Mijn ouders hebben ook begeleiding via Centrum Autisme.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:14

Super TM!! Echt heel fijn :).

Dniez, lastig. Ook de ouders moeten iig begeleiding krijgen, maar top dat jij iets met hem doet!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:59

Tm gaaf joh een nieuwe baan!!
dniez.. ik ben ook zo'n ouder.. of wij moet ik zeggen. Vanmorgen hadden we de afspraak dat ze tot half 9 op hun kamer zouden blijven "uitslapen" omdat ze gister een helloweenfeestje hadden. Maar tegen 6en is de oudste wakker en gaat 20 X naar de plee om te zien wie er wakker is, daar wordt de jongste wakker van en zo beginnen we de dag want er worden hele conversaties gevoerd door de muur heen. Dan gaan we ontbijten en daarna de kamers doen. Op de kalender staat wie er zijn bed moet verschonen. kamer doen betekend opruimen, bed doen als t je beurt is en soppen met een nat doekje , dan stofzuigen en een dweiltje erdoor. Vast ritme vaste gewoonte en toch duurt t tot de middag voordat het s een keer gedaan is.. zooo moedeloos wordt je er van. alles moet je voorkauwe, en blijven herhalen en dan nog lachen ze je soms zo in je gezicht uit. Met een houding van zeg er maar wat van.... Maar andere momenten kan ik wel volop genieten hoor! Vandaag was gewoon even een offday.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:18

Dniez schreef:
Ik snap je wel vuurneon maar ik weet niet of je mij helemaal snapt , hij is thuis werkelijk niet op zijn plaats te weinig liefde en dat is wel wat kinderen verdienen ook al mankeren ze wat. Mij per ongeluk mama noemen in hoe verre is dat onschuldig ik maak me echt zorgen.

Ik snap je, maar ik snap het van de ouders ook en hoe je snel in een patroon kan raken, waar je zelf niet uitkomt.

Een 6 jarige die jou wel eens mama noemt per ongeluk vind ik niet zo gek, doen de kinderen van mijn zus ook wel eens bij mij :')
Mama gebruiken ze gewoon veel 'mama, waar zijn mijn schoenen?' 'Mama, ik wil drinken" mama.. O nee tante _O-
Ben zelfs door kinderen op kampen wel eens per ongeluk mam genoemd. Zit er zo in om mam om alles te vragen :') pa weet het vaak toch niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:23

:') het is gewoon heel makkelijk te koppelen aan een woord ,MAhaaaamm mag ik dit mag ik dat *D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:27

pipo schreef:
Tm gaaf joh een nieuwe baan!!
dniez.. ik ben ook zo'n ouder.. of wij moet ik zeggen. Vanmorgen hadden we de afspraak dat ze tot half 9 op hun kamer zouden blijven "uitslapen" omdat ze gister een helloweenfeestje hadden. Maar tegen 6en is de oudste wakker en gaat 20 X naar de plee om te zien wie er wakker is, daar wordt de jongste wakker van en zo beginnen we de dag want er worden hele conversaties gevoerd door de muur heen. Dan gaan we ontbijten en daarna de kamers doen. Op de kalender staat wie er zijn bed moet verschonen. kamer doen betekend opruimen, bed doen als t je beurt is en soppen met een nat doekje , dan stofzuigen en een dweiltje erdoor. Vast ritme vaste gewoonte en toch duurt t tot de middag voordat het s een keer gedaan is.. zooo moedeloos wordt je er van. alles moet je voorkauwe, en blijven herhalen en dan nog lachen ze je soms zo in je gezicht uit. Met een houding van zeg er maar wat van.... Maar andere momenten kan ik wel volop genieten hoor! Vandaag was gewoon even een offday.

Je bent echt maar een mens, je hebt ook je grens. T is ook echt moeilijk. Ik weet dat :(:) jij hebt er wel dag in dag uit mee te maken en soms zit je gewoon aan je taks (zelfs zit je ook niet altijd even goed in je vel immers en kun je ook minder hebben). Dan kun je nog zoveel van je kinderen houden, maar dat maakt het niet altijd makkelijk... Voor hun niet, voor jullie niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:27

takkie_muis schreef:
:') het is gewoon heel makkelijk te koppelen aan een woord ,MAhaaaamm mag ik dit mag ik dat *D

Dat is het ook, helemaal als ze rond een bepaalde leeftijd zijn :')
Pap weet ook niet waar de gymtas is, daar heb je maaahaaaam voor :') pa zal toch zeggen; dat weet je moeder wel _O- (natuurlijk is dat niet overal zo, maar het komt wel vaker voor dan 'paahaaap, waar ligt kleding die ik zondag aan had?'

Juffen zullen dat ook echt wel meemaken dat een kind haar per ongeluk 'mam' noemt. T is mijn klasgenoot overkomen op de middelbare school... Dat was wel pijnlijk hahahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:02

vuurneon schreef:
takkie_muis schreef:

Dat is het ook, helemaal als ze rond een bepaalde leeftijd zijn :')
Pap weet ook niet waar de gymtas is, daar heb je maaahaaaam voor :') pa zal toch zeggen; dat weet je moeder wel _O- (natuurlijk is dat niet overal zo, maar het komt wel vaker voor dan 'paahaaap, waar ligt kleding die ik zondag aan had?'

Juffen zullen dat ook echt wel meemaken dat een kind haar per ongeluk 'mam' noemt. T is mijn klasgenoot overkomen op de middelbare school... Dat was wel pijnlijk hahahahaha

|Klopt :')

Al noemde ik een begeleidster ook Memmie maar zei was echt een moeder figuur , haar man kwam haar eens halen met de kinderen en ik tegen hem : Hey heit jij hier ook en die man was helemaal flabbergasted _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:15

Wow lag half 11 in bed en nu pas wakker , hoezo moe :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:44

Zooo das lang geslapen!

Ik heb gisteren ruzie gehad met mn pa :(. Hij is overspannen thuis en reageert nogal eens onredelijk en boos (onbewust) waar ik dus niet goed tegen kan. Dat resulteerde in een wegloopactie van mij en een hoop verdriet en boosheid en onbegrip van pap. Vanochtend kwam hij heel lief sorry zeggen. Nu toch maar met mijn begeleider en pap samen een afspraak gemaakt, om daar beter mee om te leren gaan. Hij komt morgen al dus dat is heel snel. Wel fijn, hoop ik.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:50

oei, rustig aan meis en gewoon denken van strakjes praten we wel verder. T is nu niet leuk voor jou en voor hem, maar wie weet...strakjes als het weer wat beter gaat kunnen jullie beide zeggen dat je begrip heb getoond voor de ander. sterkte van hierzo

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:52

Dankjewel. Ja het gaat nu al wel weer goed maar het is een zich herhalend iets, steeds gaat het best lang goed en dan toch gaat het weer mis. Daar gaan we nu dus proberen wat aan te doen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:03

vervelend RR.
fijn dat het gesprek al snel kon

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:53

Oooh dat is wel balen RR. Misschien gaat het in de toekomst beter als jullie aan het steeds terugkerende/structurele gaan werken.

Ik ben ontdekt door iemand van me stal in dit topic :') Oh nee he! Maar ja boeie ik blijf gewoon posten. Ze is wel een goede vriendin hoor. Alleen zet ik zoveel persoonlijke dingen/afreageer posts... :Y)
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 03-11-13 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:57

hannahaapje schreef:
Ik ben ontdekt door iemand van me stal in dit topic :') Oh nee he! Maar ja boeie ik blijf gewoon posten.

Hallo stalgenoot van Hannahaapje :D

RR :(:)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:59

Ze zei dat ze misschien ook gaat meepraten want ze heeft een vorm van autisme.
Mijn manege lijkt soms één grote autisten-verzamelplaats. :') _O-

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:00

takkie_muis schreef:
Wow lag half 11 in bed en nu pas wakker , hoezo moe :=

slaapkop :P

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:01

dat is erg vervelend RR. ik hoop dat het snel weer goed gaat.

goeieavond stalgenoot van Hannah! :wave: