Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:14

Skessa_ schreef:
Was het hier eigenlijk al gemeld dat Essence ook met een soort gellak voor thuis komt?

ik zag het op een beautyblog! ben eigenlijk wel benieuwd!

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:48

Echt hopeloos dat dit zo voor de consument te koop komt... Vooral omdat het nu heel toegankelijk voor de jeugd wordt... *zucht*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:49

Waarom is dat hopeloos?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:10

Omdat men dan niet meer naar een studio gaat gok ik.
Want wat zou een andere reden kunnen zijn?

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:47

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:13

Stef, toch blijf ik het "grappig" vinden..
Toen jij nog niet op je school zat, was jij 1 van de grootste "thuisprutsers" (of hoe je het ook noemt) in het topic...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:19

Ik snap t probleem ook niet... Essence is niets meer dan gewone, reguliere nagellak uitharden onder een lamp, zodat het langer blijft zitten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:15

Yv_ schreef:
Stef, toch blijf ik het "grappig" vinden..
Toen jij nog niet op je school zat, was jij 1 van de grootste "thuisprutsers" (of hoe je het ook noemt) in het topic...

Euh, overdrijven is ook een vak. Ik heb welgeteld 1x bij mezelf een waardeloze gel set gezet, en daar heb ik gelijk van geleerd.
Dat mensen niet meer naar de salons komen is 1, maar dat jeugd hiermee serieuze problemen kan krijgen vind ik kwalijker. (Anatomie van de nagel etc)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:16

Skessa_ schreef:
Ik snap t probleem ook niet... Essence is niets meer dan gewone, reguliere nagellak uitharden onder een lamp, zodat het langer blijft zitten?

Essence komt ook met een gelpolish. Reguliere lak hard niet uit onder een lamp

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:17

Essence komt niet met gelpolish...... Essence komt met een primer, een peel off base coat en een top sealer. Voor de rest kun je elke normale nagellak gebruiken. Je hard het uit onder een lamp en dan zou het langer moeten blijven zitten.

Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:23

In het Duits, en ik beken dat mijn Duits niet super is, maar zoals jij het zegt, verandert niks aan het jeugd verhaal. Primer ga je niet op jeugd nagels gooien. Het is niet voor niets dat de advies leeftijd 16 is.

Ben sind gister trouwens gecertificeerd nagel stylist! Nu hard oefenen om in december hopelijk gediplomeerd nagelstylist te worden! -o-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:29

Tis Essence hoor............ Die denken heus wel goed na over de spullen die ze op de markt gooien. JUIST omdat het voor een leeftijdscategorie is van meiden rond de 14 jaar.

Ik geloof niet dat er al die schadelijke stoffen inzitten, die jij gebruikt. Het zal eerder een verkapte base coat zijn. En als je denkt dat het anders is zul je de ingrediënten lijst moeten vergelijken en daarna je oordeel vellen.

Hier staat t in NL:
http://www.misslipgloss.nl/essence-gel- ... jaar-2013/

En gefeliciteerd!!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:31

Tja vind je beetje overdreven reageren. Ben juist blij dat dit betaalbaar en voor de normale consument komt. Ben ook erg benieuwd erna :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:34

Mag ik me misschien melden? Ik hoop hier wat inspiratie op te kunnen doen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:37

Alles is betaalbaar voor de consument verkrijgbaar, gel, acryl, heel de mikmak... En als het fout gaat kunnen stylistes die een flinke investering maken om het wel goed te kunnen doen het oplossen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:50

Dan heb ik me misschien verteld, maar als er 1 persoon in het hele topic was die zelf aan het knutselen, frobelen etc was, dan was jij het. En meerdere mensen hebben je toen al gewaarschuwd. Dat liet je links liggen, maar nu ze je op je school hetzelfde vertellen, moet en zal dat dus wél het gelijk hebben.
Vind het jammer. Van wat eerst een gezellig iemand leek te zijn, kom je nu over als een betwetertje.
Terwijl je zelf geen haar beter was.

Gefeliciteerd! Wat ik me nu afvraag.. Wat is uberhaupt de standaard om een certificaat te krijgen?
Nu doel ik niet op jou, maar ik ben ben bij verschillende salonnetjes aan huis geweest mét certificaat die vele malen slechter zetten dat een ander zonder papiertje.. Wat zijn de eisen waar je aan moet voldoen? Niet aan een perfecte smiley-lijn denk ik, gezien mijn ervaringen? Moet je dan bijv. een bepaald punt van "perfectie" hebben? Of moet je binnen een bepaalde tijd 2 handen kunnen doen? Gaat het om de verzorging?

Gelpolish vind ik maar overschat. En het echt totaal de 30 euro per behandeling bij een willekeurig salonnetje niet waard.

Edit: Die primer is een peel off basecoat, alleen in gelvorm..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 04-07-13 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:55

Tsja... dr zijn anders ook maar zat stylistes die zelf je hele nagels naar de klote helpen.

Dat spul van Essence zal in mijn ogen nooit gevaarlijk zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:01

Een betwetertje? Mwah, moet je stylistes horen die het al jaren doen....
Ja, ik heb een fout gemaakt om zelf met gel aan te gaan klooien terwijl ik geen idee had wat ik deed. Júist door mijn opleiding ben ik dat in gaan zien, heb ik geleerd en gezien wat er allemaal mis kan gaan.
En ik verbied niemand om op mp een starters pakket te kopen, ik kan het hooguit afraden.
Vind het jammer dat mijn berichten nu zo geïnterpreteerd worden, maar so be it.

Certificaten verschillen ontzettend per opleiding. In mijn geval heb ik de hele opleiding doorlopen, met bij behorende theorie toetsen en twee beoordelings lessen. In de beoordelings lessen worden de nagels die je gezet hebt (5) op diverse punten beoordeelt (-tot 5 punten te halen)
Ik had er totaal 36, haal ik dat op het landelijk examen slaag ik.

Overigens besef ik me heel goed dat de nagels die ik zet nog lang niet perfect zijn. Ik weet echter wel wat ik doe en ik werk met veilige producten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:01

Stef, reageer nou eens niet zo neerbuigend...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:04

Ok, de rest van je post ook gelezen..

Dat mensen jouw berichten weleens verkeerd intepreteren, komt denk ik voornamelijk door de toon waarop je iets neer lijkt te zetten. Daarom krijg ik bijvoorbeeld dus het idee van een betwetertje gezien je posten vaak neerbuigend naar anderen overkomen, iemand anders kan het heel anders ervaren.

Maargoed, laten we het gezellig houden :).

Heb je nu dan je algemene certificaat of een deelcertificaat? En wat is de meerwaarde van een diploma tov een certificaat?

Nogmaals, ik doelde totaal niet op jou. Ik doelde op de ervaringen die ik bij een stuk of 10 salonnetjes hier in NL heb gehad :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:06

Is niet neerbuigend. Ik krijg een beetje te vaak het gevoel me te moeten verdedigen terwijl ik ontzettend m'n best aan het doen ben, en daar ben ik een beetje boel klaar mee. Misschien moeten sommige ook eens hun eigen berichten terug lezen en proberen zich voor te stellen hoe dit bij de ontvanger aan komt.

K ga m'n paard doen...

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:12

@LadyMadonna.misschien heel kort door de bocht. Maar als ze hun nagels slopen, heb jij toch weer werk.

Primer kan inderdaad nogal heftig spul zijn, maar ik denk dat essence het alleen zo noemt en het niet de primer is die wij kennen. Anders is het inderdaad niet geschikt voor kinderen.
Sowieso kan het mij niet overtuigen dat wat essence nu biedt, net zo goed blijft zitten als 'echte' gellak.

Zelf heb ik ook geen diploma's oid, maar gebruik wel gellak. Laat ik alleen niet helemaal een leek zijn, ik werk bij een podoloog met een medisch pedicure er bij. Wat ik doe overleg ik met hun en mijn blote nagels zien er super gezond uit. Ik onvet de nagel goed, maar gebruik geen primer.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:58

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die set die essence gaat uitbrengen.
Ik wou eigenlijk al een tijdje die sensationails, gewoon voor die enkele keren per jaar dat het fijn is als nagellak iets langer blijft dan 4 dagen :)
Op vakantie oid, maar ik vond het wat zinloos om 70 euro uit te geven aan iets wat ik 5 keer per jaar ga gebruiken.

Maar ik wacht wel af tot enkele blogs die van essence hebben getest, anders gebruik ik hem helemaal nooit :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:33

Ja als het voor dat geld al een week blijft zitten is het leuk.
Alleen heb ik zelf de ervaring dat iets niet zomaar blijft zitten.
Met gewone gellak moet je ook eerst grondig ontvetten en opruwen, wil het blijven zitten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:34

Duurste van alles zal denk ik nog de lamp zijn, ongeacht merk? Of zijn sommige gel-lakjes duurder dan de lampen?