Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:48

Nou, ik ben ook weer terug. :D
Twee maanden terug les 24 gelopen van Start to Run 0-5km, maar halverwege helemaal moeten hoesten van de kou, daardoor bijna overgegeven. :') En toen durfde ik niet meer met dat weer. :=

Daarna dus lang niet gedaan en vanochtend weer voor 't eerst gelopen. Gekozen om weer vanaf les 10 te beginnen. En dat ging goed. :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:50

Wow wat een tijden allemaal zeg.
En allemaal nieuwe mensen, supersportief iedereen!

Renate wat balen van je ongeluk en dat je nu niet mee kan lopen zeg met de ladiesrun :(:) .

Hier even stil geweest, veel spanning rondom mijn contract en gelukkig mag ik blijven. Nieuw contract voor een jaar , met 4 uurtjes minder, maar de andere is wel ontslagen.
Tegelijkertijd zo'n heftige verkoudheid dat ik bijna plat lag.
Gelukkig stond er een weekendje weg in het verschiet waar ik véél gewandeld heb, maar niet hardgelopen heb.

Vanavond weer voor het eerst.
2 kilometer aan 1 stuk *\o/* .... trots!

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:54

Wat fijn dat je contract verlengd is Nektosha!!

Sas, da's een flinke stap terug die je hebt gedaan!

Ik bedenk me ineens dat ik hlverwege mijn 30 lessen zit :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:56

Ja, ik merk wel dat m'n conditie onwijs snel achteruit gaat als ik een paar weken niet loop. :\
Dus nu weer er flink tegenaan, dan ben ik over een maandje weer op hetzelfde niveau. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:59

Tot nu toe voelt mijn conditie als iets heel natuurlijks, gek genoeg.

Ik loop ook steeds makkelijker. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:26

Sinds ik loop is m'n conditie echt verbeterd! Sprintjes naar de trein/bus en lange trappen zijn ineens niet zo'n issue meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:32

Haha ik rende zaterdag nog achter een vriendinnetje aan door Utrecht Centraal terwijl ik riep "Sinds wanneer rennen wij voor de trein???"

Normaal zou ik blauw hebben gezien en al helemaal niet hebben kunnen roepen terwijl ik aan het sprinten was :')

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:38

Wat is iedereen goed bezig en wat een mooie tijden op de 10 km komen er langs... :wow:

Lente, goed bezig! Fijn dat het zoveel beter ging dan de vorige keer. :j

Ik gebruik Evy 2006 zo te zien. Ik las geloof ik dat 2011 logischer opgebouwd is, maar maakt het heel veel verschil? Maw: gewoon lekker doorgaan met 2006 of kan ik beter switchen naar 2011, gezien dat ik eigenlijk nog niet eens echt begonnen ben?

Fijn dat je contract verlengd is nektosha. Dat brengt stiekem best een hoop stress met zich mee en al helemaal als het tussen jou en een ander gaat. :\

Ik ben trots op mezelf. Gisteren een goeie 4 km gewandeld. Wandelen is een groot woord aangezien mijn wandeltempo op een kilometer of 6 per uur ligt... De laatste km met een rugzak met 8 kg boodschappen er in gedaan en hetzelfde tempo weten vol te houden. Vandaag les 1 van Evy weer gedaan en ik hield het een stuk beter vol! Wat minder lang warming-up gedaan, misschien scheelt dat ook wel. Ik ben wat efficiënter geweest met warming uppen, dus daardoor korter. Net even naar Runkeeper gekeken, m'n looptempo valt zoals ik wel verwachtte mee. Ik zit rond de 7,5-8 km/u. Wat ik dan wel weer verrassend vind is dat ik dat tempo redelijk constant aan heb weten te houden, zelfs op de 3 minuten.

Op naar les 2! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:42

Ik zou switchen Syl :j lijkt erop dat 2011 gelijkmatiger opbouwt. :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:47

Hey allemaal,

Toevallig zag ik dit topic en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om ook een beetje mee te lezen, aangezien ik ook wel van hardlopen houd. Niet dat ik zo'n snelle hardloper ben, ben meer het type 'diesel', maar goed .... maakt de lol er niet minder om.

Op dit moment ben ik zelf op vakantie in Braamt en op mijn kaart zag ik een leuke route in het bosje vlakbij , van iets van 7,5 km. Naar het bos toe is 1,5 km, dus al met al iets van 10 km gelopen. Was wel leuk, ze hebben hier 1 hoge heuvel en de route loopt daar in stervorm omheen, dus dat wil zeggen: heuvel op, heuvel af ... pffff, da's wel even iets anders dan vlak lopen. Maar was wel een erg leuke workout.

Eind mei doe ik mee aan een bedrijvenloop. 5 km, dus dat valt wel mee, maar wil toch wel een beetje een aardige tijd neerzetten dan en niet als een oud wijf over de finish komen (ben 48 ...).

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:41

Sazsie, goed bezig!
Amandananana, ik wacht meestal minimaal een uur. Maar ik krijg dan ook heel erg snel steken in m'n zij! (Vooral toen ik nog wat jonger was tijdens het paardrijden) Ik loop 2011.
Busymusy, volgens mij val je pas echt af vanaf het moment dat je 10 km gaat rennen, dat hoor ik iig in m'n omgeving!
Renate, wat balen zeg, beterschap!
Leuk Lente dat je definitief kan meedoen!
Warbling, balen dat je je niet lekker voelde..

Voor de rest allemaal goede tijden gezien, wow!

Ik merk dus echt niet dat m'n conditie verbeterd is, ben nog steeds uitgeput na alle trappen thuis/school oprennen :')

Zaterdag heb ik les zeventien gelopen, lekker uitgewaaid rond het kanaal/'meer'. 5 km in 35 minuten! Vandaag stiekem weer geen Evy gedaan maar na m'n leerdag én huiswerkbegeleiding zes km achter elkaar gerend in 37.57! *trots*

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:36

Lekker bezig iedereen *\o/*

Ik kon gister geen motivatie vinden....Nu voel ik me schuldig :( Was ik toch maar gegaan :(

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:53

Het gaat hier snel, zeg! Ik ga na een week niet kunnen lopen vanmiddag les 5 doen.
Heb een vriendinnetje gevonden die met me mee wilt lopen dus dat is een goede boost voor de motivatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:19

Fijn Chanelle! Ik ga morgen met een vriendinnetje lopen :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:03

Ik heb een vriendin die erg graag met me wil lopen, maar ik vind het juist heerlijk dat ik alleen loop met een fijn muziekje. Lekker op mijn eigen tempo, geen geklets, dus wimpel haar steeds een beetje af, haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:12

Ik zou ook geen behoefte hebben aan een loopmaatje.
Laat mij maar in m'n eigen tempo lopen en lekker genieten van de rust en stilte en lekker m'n hoofd leeg maken. :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:16

Yucca, als ik met m'n vriend loop zet ik ook altijd gewoon een muziekje op.. Ik kan echt niet zonder lopen dan let ik veel te veel op mijn ademhaling.

Ik loop meestal ook gewoon alleen of met mijn ouders, maar mijn moeder loopt een heel laag tempo waardoor ik dus al een heel stuk voor haar ren en alsnog alleen ren.

Hannahfrouk, dat lijkt me wel heel leuk om zo'n route te lopen, loop je een keer wat anders :D

Vanavond ga ik weer lopen. Is kijken hoe ver we dan komen :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:49

We gaan 1x per week samen lopen, dus ik loop ook nog wel alleen.
Heb haar maar vast gewaarschuwd dat ik niet zo hard loop. :+
Het scheelt dat we allebei beginners zijn, dus dat gaat wel goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:10

Wie weet een goede app voor het hardlopen? Had er gister een en die hield niks bij en sloeg op hol.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:12

De meesten hier gebruiken runkeeper of endomondo volgens mij :-)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:13

love_western schreef:
Wie weet een goede app voor het hardlopen? Had er gister een en die hield niks bij en sloeg op hol.

Ik gebruik runkeeper :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:13

runtastic :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:19

Endomondo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:31

Wendy schreef:
runtastic :j

Deze slaat dus op hol en houdt niks bij.

Maar zal eens kijken naar die andere app.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:32

Hier ook runkeeper!