ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:37

namen en gezichten := als ik een gezicht al herken zou ik echt niet weten welke naam er bij hoort als het iemand is die ik sporadisch zie :n
ik zet het gesprek altijd maar gewoon voort en hoop dat er iets verteld/besproken word waardoor ik een brainwave krijg :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:45

Ik kan dan wel weer goed namen onthouden. Wel handig als je voor de klas staat.

Alleen zijn er zo´n twee of drie leerlingen die ik standaard vergeet. Die krijg ik er gewoon niet in. Terwijl ik de rest allemaal na een of twee lessen weet, heb ik deze al twee jaar en moet ik nog steeds nadenken als ik ze aan wil spreken.

Net als inderdaad vragen hoe iets is geweest of hoe het gaat als iemand ziek is geweest of leuks heeft gedaan. Als ik er dan heel blij (want ik heb het onthouden) naar vraag vergeet ik ook standaard het antwoord weer. Behalve als ik echt oprecht geinteresseerd ben, dan luister ik echt. Denk dat daar de crux zit. Of je iets ´voor de vorm´ of omdat het zo hoort vraagt, of dat je ook echt wil weten hoe het gaat.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:10

Ja daar zit ook zeker wat in.
Bij de meeste is het omdat het hoort en ik niet gevoelloos over wil komen.

Agenda's zijn drama bij mij, heb ze wel, worden de eerste week ingevuld. Daarna nooit meer... Af en toe werk ik die op m'n telefoon bij

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:12

Zojuist naar de huisarts gegaan en werd uiteraard doorverbonden naar de psycholoog. Ben zo benieuwd wat er uit komt als zou het me totaal niet verbazen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 07:44

Agenda werkt niet... Ik zet alles in mijn telefoon met een meldingsgeluidje, works like a charm :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:53

Papieren agenda werkt hier ook niet echt , telefoon is echt een uitkomst, ik heb op mijn telefoon 3 pagina's met apps die ik veel gebruik pagina 1 zijn apps als facebook, nu.nl en buienradar en pagina 3 zijn spelletjes.
Ik moet dus regelmatig van pagina 1 naar pagina 3 daarom heb ik op pagina 2 beeldvullend mijn agenda waarop ik de 7 volgende afspraken zie.
Zolang ik alles netjes er in zet is er niks aan de hand.
Vriendlief vergeet het helaas weleens maar krijgt van veel afspraken sms reminders of mailtjes een dag van te voren.
Verjaardagen in de familie zet ik er dan meestal in nav de verjaardagskalender bij mijn schoonouders.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:45

Ik hou een agenda bij op m'n laptop, dat is bij mij het enige dat werkt :j
En daar gaat ook echt alles in wat ik moet onthouden - van collegetijden tot mensen die ik moet bellen tot rekeningen die ik moet betalen.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:47

Dat is wel slim zonnebloem! :) Probleem bij mij is idd ook dat ik vaak gewoon niet in m'n agenda kijk...

Ik heb een fijne grote agenda, met aan de ene kant een weekoverzicht en op de rechterpagina een bladzijde voor notities etc. En daarnaast nog een notitieboekje voor mijn lijstje en overzichten en schema's en allerlei dingen die ik moet onthouden. Werkt tot nu toe best fijn en handig! Nadeel is dus wel dat ik mijn agenda ook in mijn hoofd heb zitten, dus denk dat ik niet hoef te kijken, omdat ik zo overtuigd bent van een tijd en datum, maar dat later toch blijkt dat ik het fout had... }:0

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:42

Vandaag erg veel last van m'n hyperfocus geloof ik, merk niets van wat er om me heen gebeurd haha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 01:07

Ik krijg altijd maar te horen je bent heel aanwezig , je bent erg druk , je bent te druk doe eens wat rustiger, Het gaat gewoon niet na 3 minuten ben ik kwijt dat ik rustiger moet zijn. Maar mn moeder is ook heel druk maar zij heeft het niet volgens haar dus krijg continu haar prikkels. Kijk er zit een continu gevoel van waakzaamheid in mij, maar dan nog werkt dat niet altijd , lees vaak niet. En altijd maar die mensen die zeggen dat je teveel praat. :( :( :( . Voor mn vriend ben ik ook wel te druk vaak, maar verder snapt hij het wel.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:13

Een tijdje geleden postte ik hier ook vaak mee. Was alleen het topic helemaal uit het oog verloren. :o
Ik heb inmiddels sinds 2 weken weer medicijnen. 's Ochtends Medikinet en 's middags Methylfenidaat.
Merk zeker een verbetering in mijn prestaties en concentratie vermogen. Ben ook een stuk opgewekter. :)
Nu was ik altijd al gespannen, maar sinds ik deze medicijnen gebruik ben ik helemaal een gespannen veer!
Ik tril door heel m'n lichaam, en kan niet rustig zitten. Krijg ook erge last van buik.

Is dit een bijwerking dat vanzelf over gaat? Hebben meerdere hier last van?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 01:11

Hmm klinkt niet fijn... Misschien iets te hoge dosering ? Overleg even met je arts ;)

Ik heb een paar rotweken achter de rug...
Tweede kerstdag ziek geworden, Mexicaanse griep :O
Daarna niet meer opgeknapt...
Longfotos gemaakt en men dacht aan een longontsteking.
Ab gehad maar werd niet beter :(
Nogmaals foto's en ineens werd er van er van alles als een gek in werking gesteld :?
Er was een plekje op mijn linkerlong gevonden :=
Weken lang om de dag in het ziekenhuis en hele vervelend onderzoeken gehad..
Daarna moeten wachten op de uitslag... Wat een ramp...
Gelukkig was het geen longkanker wat een vermoeden was.
Maar ik heb wel de diagnose sacroidose gehad :'(
Iets om niet erg blij van te worden aangezien het een vrij zeldzame ziekte is waar men nog niet alles van weet.
Mijn lympfeklieren achter het borstbeen zijn flink aangetast en een klein deel van mijn linkerlong.
Aankomende weken word ik verder onderzocht en word er bekeken of de Ziekte zich nog verder in mijn lichaam heeft gesetteld :-/
Eind april is alles afgerond en gaan ze een behandelplan opstellen...

Ben ik weer lekker klaar mee :(
Loop al sinds de kerst met dikke koorts en ben verschrikkelijk moe en grieperig...

Zo tot zover mijn klaagzang :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 01:50

Oh jeetje das wel erg naar , mijn moeder heeft het ook en je kan er erg veel pijn door krijgen, wist je dat Willem Alexander het ook heeft? maar tis erg naar dat je dit te horen hebt gekregen. Mijn moeder kreeg ooit enorme blauwe plekken , kan ik me herinneren. Klagen mag hoor in dit geval.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:33

Getsie Melanie, wat een naar bericht! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:54

Bah Melanie, dat is inderdaad niet zo best :(...
Jeetje je zou dan gewoon moe worden van 't moe zijn en die koorts.
Hopen dat je toch snel maar weer op zal knappen :(:)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:12

Franca wat "fijn" dat jou moeder het ook heeft... Het schijnt vrij zeldzaam te zijn, dus dat geeft toch een stukje herkenning...
Ik ben er in ieder geval mooi zoet mee :-/
Dat vd blauwe plekken ken ik, ik ben een blauw plek :))
Verder: moe, altijd maar moe, koorts die varieert van op een goede dag 37.9 en op een slechte dag 39.1, droge ogen, handen die aan de binnenkant vervellen, rare plekjes op mijn voorhoofd, jeukende scheenbenen, benauwd en pijnlijke longen, chronische nek en rugpijn, vaak hoofdpijn, lympfeklieren die altijd strak en hard zijn zodat je kaken heerlijk vast gaan zitten... Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar zal jullie niet vermoeien ;)
Wel bijzonder is dat ik als ik iets teveel heb gedaan (lees stofzuigen en boodschappen en eten koken) ik me dronken voel zonder drank op te hebben :') alsof ik buiten mijn zere lichaam zweef dan... Heel vaag :=

Gelukkig trekt de ritalin me net even de dag door al voel ik dat het niet meer doet wat het deed, maar dat zal door de vermoeidheid komen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:47

vervelend zeg, heel naar! weten ze al in hoeverre ze je kunnen behandelen?

Dat van dat dronken gevoel ken ik ook (ookal ben ik niet ziek), vind het persoonlijk nogal naar...
:(:)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:10

Nee... ik word nog verder onderzocht of de ziekte nog verder ergens in mijn lichaam zit, eind april zullen alle onderzoeken afgerond zijn en zal er een behandelplan opgesteld worden.
Voor nu heb ik langdurige ontstekingsremmers.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:54

Is er hier iemand die wel eens in een pretpark een bandje heeft gehaald zodat je niet in de rij hoef? vanwege ad(h)d?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:32

Poess91 schreef:
Is er hier iemand die wel eens in een pretpark een bandje heeft gehaald zodat je niet in de rij hoef? vanwege ad(h)d?

Bestaat dat? Waarom krijg je dan precies zo'n bandje? :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:35

Nou ik hoorde het dus via.
Een oud-klasgenoot had van iemand anders ritalin gepakt en is daarmee naar de balie gegaan.
Hiermee heeft ze een bandje gekregen omdat ze er dus niet tegen zou kunnen als ze in de lange rijen zou gaan staan. Vond het echt belachelijk! Ten eerste had ze het zelf niet eens, ten tweede ben je (ik tenminste) juist veel rustiger met medicijnen en kan ook zonder die rijen prima uithouden.
Dit was trouwens bij Walibi

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:41

Hmmm, ik kan zo één twee drie niet verzinnen waarom een AD(H)D'er moeite zou hebben met in een rij staan.
Inderdaad jammer dat er vaak misbruik van gemaakt wordt.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:44

Ja ik vond het ook niet leuk om te horen.
Heb eigenlijk meteen diezelfde dag toen nog op internet gekeken.
Daar stond zo mooi op dat je wel een verklaring van de dokter nodig heb, maar dus toch niet echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:46

naja, wordt sowieso veel misbruik gemaakt van dat systeem volgens mij. Vooral met schoolreisjes. Ergens snap ik het wel, als er 20 scholen op 1 dag daar zijn en je in totaal 3 attracties in kunt omdat je normaal anderhalf a 2 uur in de rij staat. Dan zou ik ook redenen zoeken voor zo'n bandje O:)

Maar verder is het een beetje onzin natuurlijk. Moeten gewoon geen 20 scholen op 1 dag gaan := Heb dat nooit echt gesnapt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:50

Poess91 schreef:
Nou ik hoorde het dus via.
Een oud-klasgenoot had van iemand anders ritalin gepakt en is daarmee naar de balie gegaan.
Hiermee heeft ze een bandje gekregen omdat ze er dus niet tegen zou kunnen als ze in de lange rijen zou gaan staan. Vond het echt belachelijk! Ten eerste had ze het zelf niet eens, ten tweede ben je (ik tenminste) juist veel rustiger met medicijnen en kan ook zonder die rijen prima uithouden.
Dit was trouwens bij Walibi

De zoon van mijn collega had zo een en die kon indd niet in lange rijen staan en ook niet met medicijnen dit was is in euro disney.